mk
door mk Jul 18, 2019 om 21:19
Geldzaken & recht

Letselschade

Blijkbaar heb je als slachtoffer van een ongeval pech als je bent bijgestaan door een letselschade jurist ipv advocaat.

Wat kun je doen als ze er een potje van heeft gemaakt en jij je recht wilt Halen?

Na van meer mensen gehoord te hebben dat ze er steeds een potje van maakt maar zelf wel hoge kosten declareert en het slachtoffer er bijna niets wijzer van word wil ik hier iets aan gaan doen

De vraag is wat ?

1449 6 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jul 18, 2019 om 21:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, de vraag is wat.

U zou kunnen beginnen met een klacht in te dienen. Ook kunt u bekijken of zij bij een organisatie is asngesloten en daar dan een klacht indienen.

En waarom had i dan geen letselschade advocaat?

mk
door mk Jul 19, 2019 om 00:14
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik wist niet dat er verschil was tussen een jurist in letselschade en advocaat.
Plus dat ik na het ongeval geestelijk en lichamelijk niet in staat was om na te gaan of ze betrouwbaar was
Ze werd mij aangeraden door een fysiotherapeut die veel mensen behandelde na aanrijdingen.
Dus ik dacht dat het goed zat.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jul 18, 2019 om 21:56
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mk ,

Is deze letselschade jurist via een rechtsbijstandsverzekering ? Zo ja dien daar een klacht in .

Of neem eens contact op met slachtofferhulp .

https://www.slachtofferhulp.nl/

panter22
door panter22 - Jul 19, 2019 om 08:58
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je in deze gids gekeken bij de ANWB.
https://www.anwb.nl/juridisch-advies/aanrijding-en-dan/gewond/smartengeld

Hoe kan deze jurist hoge kosten declareren, toch niet aan jou:
Van de site van DAS.nl:
Het is in de Nederlandse wet geregeld dat u in geval van letsel de schade kan verhalen op de aansprakelijke tegenpartij. De kosten van onze juridische bijstand vallen hier ook onder. Dit betekent dat u voor onze juridische hulp niets hoeft te betalen. Onze vergoeding wordt namelijk meegenomen in de berekening van uw totale letselschadevergoeding.

lo
door lovewinnie - Jul 19, 2019 om 09:33
1205 Antwoorden / 1 Vragen

Een goede letselschade jurist zal hij bij u geen geld halen maar zal dit achteraf meenemen in de kosten en aftrekken van het schadebedrag dat u krijgt. Tegenpartij moet (lijkt mijn dat duidelijk is wie de schuldige is) dit ook vergoeden

Houdt er wel rekening mee dat dat traject jaren kan duren. Je hebt niet binnen 2md duidelijkheid hebt. Mijn oom heeft traject bijna 10 jaar geduurd. Wel af en toe voorschot. Heeft geen een rekening gezien en na  akkoord vanuit bijde partijen heeft tegenpartij ook al deze kosten vergoed. Nu gaat het wel om paar ton (ernstig ongeval op het werk en door nalatigheid blijvend letsel en nog steeds herstellende)

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2019 om 10:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Na van meer mensen gehoord te hebben dat ze er steeds een potje van maakt maar zelf wel hoge kosten declareert en het slachtoffer er bijna niets wijzer van word wil ik hier iets aan gaan doen

Klacht indienen:
Ter info:
https://www.letselschade.nl/letselschade-expert-vs-letselschade-advocaat