Levering radiator
Bij een vriend van ons een kleine radiator gekocht in een specifieke kleur. Op verzoek van ons heeft deze vriend bij hetzelfde bedrijf waar hij de kleine radiator heeft gekocht een grote radiator telefonisch besteld.
Omdat het een radiator in afwijkende afmetingen en in een specifieke kleur betreft heeft het bedrijf verzocht dit vooraf te betalen. Na ontvangst van de offerte hebben wij dat gedaan.
Bij leverering bleek dat de kleur niet de gevraagde kleur was. Dit hebben wij dezelfde dag nog gemeld bij het bedrijf.
Als oplossing werd aangegeven dat de radiator overgespoten kon worden bij een spuitbedrijf naar hun keuze, zij de helft van de kosten en wij de helft van de kosten. De kleur zou dan wel dicht in de buurt van de kleine radiator komen. De andere optie was de radiator over laten spuiten bij de producent van de radiator met aanzienlijk hogere kosten ook hier zij de helft van de kosten en wij de helft van de kosten.
Tijdens telefonisch contact hebben wij aangegeven dat de fout bij hen lag en dat wij vonden dat zij de radiator in de juiste kleur hadden moeten leveren.
Het bedrijf ontkent dat er tijdens de telefonische bestelling gesproken is over de specifieke kleur terwijl dat gesprek heeft plaatsgevonden over de carkit met een getuige erbij.
En het bedrijf geeft aan dat we de kleurcode hadden moeten controleren, terwijl dit op de site van het bedrijf absoluut niet te controleren is.
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Staat die specifieke kleur wél op de offerte vermeld?
Lijkt me dat die vriend dat voor je af moet handelen.
Als er niet geleverd is wat er besteld is dan dient leverancier te zorgen voor het juiste product.
@edrick3 nee er stond een verkeerde kleur op de offerte. En ja wij vinden ook dat de leverancier het juiste product moet leveren, maar de leverancier vind dat zij het juiste product heeft geleverd.
Als je hebt besteld volgende offerte en ze hebben geleverd volgens de offerte dan treft de leverancier geen blaam en hebben ze inderdaad het juiste geleverd. Aardig van ze dat ze willen meebetalen aan de oplossing.
Hallo Emm2309 ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/anders-dan-verwacht
Als er wel een kleur op de offerte staat, weliswaar de verkeerde, dan is er toch over een kleur gesproken?
Maar vriend heeft dan niet die kleurnummers vergeleken/gecontroleerd?
En waarom wikkelt vriend dat niet af? Hij heeft toch besteld?
Zoals ik het begrijp heeft u de radiator in de kleur gekregen al in de offerte stond?
Maar ik begrijp ook dat het een aankoop op afstand betreft en dan kunt het product zonder zelfs de reden aan te geven retour zenden.
Ik hoop voor u dat de 14 dagen bedektijd nog niet voorbij zijn.
Zo niet dan wordt het lastiger want dan is het een kwestie van bewijzen dat men de gevraagde kleurcode heeft geleverd. Het grote probleeis en blijft dat de kleurcode van het geleverde in de offerte stond aangegeven.
Als u kunt bewijzen dat werkelijk sprake is geweest van besliing met exact dezelfde kleur wordt het iets gemakkelijker want dan dient het bedrijf te zorgen dat de goede kleur wordt geleverd op basis van hetgeen vermeld/geregeld is in het burgerlijkwetboek art 7:17 en verder.
Ik zie dat een link niet doorkwam: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen/online-telefonische-aankopen
Maar ik begrijp ook dat het een aankoop op afstand betreft en dan kunt het product zonder zelfs de reden aan te geven retour zenden.
In dit geval dus niet: TS schrijft: Omdat het een radiator in afwijkende afmetingen en in een specifieke kleur betreft
Niet elke telefonische bestelling valt onder de wet koop op afstand:
- Een telefonische bestelling of een bestelling via internet bij een bedrijf dat zich niet richt op verkoop op afstand, bijvoorbeeld een telefonische bestelling bij een slager.
Maar ze hebben dus blijkbaar geleverd wat er op de offerte stond.
Die had je dus moeten controleren en dat is blijkbaar door je over het hoofd gezien.
Het was duidelijk dat je vriend nog een radiator wilde in dezelfde kleur als de eerder gekochte.
Hij heeft niet op de offerte gekeken of het werkelijk de goede kleur was. Hij is er vanuit gegaan dat alles goed was. Ik neem aan dat hij van de eerste radiator een offerte of rekening heeft gekregen met een kleurcode er op.
En nu is het de verkeerde kleur. Toch geen totaal andere kleur?
Wat is redelijk in dit geval? Alle schuld bij de verkoper te leggen?
Je vriend had ook beter op moeten letten.
De kosten delen, vind ik in dit geval een redelijke oplossing.
Maar ze hebben dus blijkbaar geleverd wat er op de offerte stond.
Die had je dus moeten controleren en dat is blijkbaar door je over het hoofd gezien.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer