pi
door pierre1962 Jun 10, 2024 om 19:23
Geldzaken & recht

Liander

Hoi ,
Ik ben doof !!!

Afgelopen 29 Mei kreeg ik een brief van Liander. Er staat op dat slimme meter niet goed functioneren. Er staat op dat op Maandag 10 Juni om 10.45 - 12.45 uur een monteur bij mij langskomen om slimme meter te controleren.
Die duurt ongeveer anderhalf uur in beslag.

Vandaag ben ik om 11.00 uur thuis gekomen , was 1 kwartier te laat door gemiste tram, dus moet wachten tot volgende tram.

Ik wacht tot 14.00 uur en de monteur komen niet bij mij langs.

Ik zoek de website van Liander en ik zoek contact met iemand van Liander. Er staat op pagina alleen bellen , ik wilde alleen emailen of Whatsappen. Het lukt mij niet beide vinden.
Dan zoek ik naar website van Vattenfall. Na 5 minuten gezocht, vind ik Whatsappen van Vattenfall en heb ik met iemand appen en leg ik hun uit van Liander. Ze vind heel onbegrijpelijk dat Liander alleen telefoonnummer heeft.
Dus Ze gaat naar Liander bellen. Na 5 minuten gewacht op haar, appte ze mij dat Ze geen gehoor van Liander en ze geef mij emailadres van Liander. emailadres : info@liander.nl
Na een half uur later kijk ik naar email en krijg email van Liander. Er staat op :

Beste e-mailer,


 


Bedankt voor uw e-mail. Graag helpen wij u goed verder. Ga naar liander.nl/consument/contact/contact-opnemen en vul uw vraag en persoonlijke gegevens in. Handig, want dan ontvangen wij meteen alle gegevens die we nodig hebben om u goed te kunnen helpen.


 


Let op: het e-mailadres info@liander.nl wordt niet meer gebruikt. Wij kunnen uw vraag dus niet via e-mail beantwoorden.


 


Tot slot


Wilt u liever op een andere manier contact met ons? Ga naar liander.nl/contact voor alle contactmogelijkheden. Ook vindt u hier antwoord op veelgestelde vragen.


 


Met vriendelijke groet,


Liander N.V.

Ik ben echt boos geworden en ik blijf doorzoeken naar telefoonnummer van Liander en ik vind een telefoonnummer van Liander Whatsap :  06 527 979 89.
Ik app Whatsapp naar Liander : 
Heel vervelend, we begrijpen het. Echter je hebt op dit moment contact met de storingsdienst en kunnen we je afspraak niet controleren. Op dit nummer kun je alleen terecht voor vragen over storingen en/of geplande werkzaamheden of voor het melden van een storing. Voor jouw specifieke vraag kun je contact opnemen met onze klantenservice. Zij zijn op werkdagen tussen 08.00 uur en 21.00 uur bereikbaar via Facebook Messenger (https://m.me/liandernl) Meer contactmogelijkheden vind je op www.liander.nl/contact -Karen
Ik typte ook dat ik geen Facebook heb, kan je niet bellen voor mij ?
Wij kunnen niet voor je bellen met de klantenservice. Zoals mijn collega al aangaf zijn we van de storingsdienst. We houden ons bezig met storingen.  -Samantha
Ik antwoord : 
niet funcitoneerde slimme meter is ook een storing

Pierre, we begrijpen dat je een beperking hebt. Echter beheren wij de afspraken niet van onze klantenservice en zijn wij van de storingsdienst alleen bereikbaar voor urgente zaken. Is er iemand in je omgeving die je hierbij kan ondersteunen?  Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 088 542 64 44 tussen 08.00 uur en 17.00 uur. Kies dan voor optie 6 in het keuzemenu. -Karen

waarom krijg ik een brief van Liander dat een monteur vandaag zou komen ?, vertel ik
en ook : afspraak = afspraak

We begrijpen je vraag, en snappen dat het vervelend is. Maar nogmaals je zit bij de verkeerde afdeling. Wij kunnen niet zien wat er aan de hand is, waarom de monteur niet geweest is. -Karen

Wat is dat voor een systeem , ik vind dat Liander erg slecht invloed en helpen niet voor doven / slechthorende mensen.

wat schandalig van Liander   ik geef 1 ster aan Liander  

doe je er wat met de systemen 





2262 10 Rapporteer
sjjoppy
door sjjoppy - Jun 10, 2024 om 19:38
7275 Antwoorden / 3 Vragen
3

U hebt niet met Liander contact gehad maar met de storingsdienst die zij ingeschakeld hebben om dit te verhelpen.
wacht dus nog even af en neem dan contact op met   https://www.liander.nl/contact  voor een nieuwe afspraak.
Succes.

sira
door sira - Jun 10, 2024 om 19:59
2446 Antwoorden / 24 Vragen
4

Ze zouden dus vanmorgen komen en inderdaad, afspraak is afspraak.

Kan het niet zo zijn dat er wel iemand is langsgeweest, maar net in dat kwartiertje dat u te laat was?
De monteur blijft echt niet wachten als er niemand thuis is, hij heeft dan 2 mogelijkheden, namelijk 1) er komt toch nog iemand die de bus heeft gemist, 2) hij staat voor nop te wachten, want de bewoner is de afspraak vergeten.

ne
door neodutchio - Jun 10, 2024 om 20:03
5207 Antwoorden / 12 Vragen
1

Helaas voor u werkt het forum hier niet met sterren. Die ene van Liander kan dus zo de prullenbak in.
Uiteraard snap ik dat het lastig is om als niet horend persoon iets voor elkaar te krijgen, maar ik kan mij niet voorstellen dat Liander het enige bedrijf is die enkel per telefoon bereikbaar zou zijn. Hoe doet u dat anders? Zelf maak ik zakelijk wel eens mee dat ik gebeld werd door een bedrijf namens een doof persoon. De persoon in kwestie typt wat de telefonist doorgeeft. En mijn reactie werd ook weer omgezet in letters. 
Soms is het zoeken naar een andere weg.

pi
door pierre1962 Jun 10, 2024 om 20:20
10 Antwoorden / 12 Vragen

Als een monteur bij mij was geweest, waarom laat ie geen bericht achterlaten in brievenbus ?
Zoiets als van PostNl kaart : Wij hebben u gemist 


tenormin
door tenormin Jun 10, 2024 om 22:37
16890 Antwoorden / 108 Vragen

Pierre1962, ook de PostNl laat nu geen briefjes meer achter in de brievenbus. Alleen als ze een pakketje aan een van de buren hebben kunnen afleveren, weten de mensen waar ze moeten aanbellen. Voor zover ik nu weet: u bent er niet, dus hup, op naar de volgende klant.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 10, 2024 om 20:21
1841 Antwoorden / 31 Vragen
1

Geachte Pierre, 

Maak maar een nieuwe afspraak op een dag , dat u vrij bent.

pi
door pierre1962 Jun 10, 2024 om 20:39
10 Antwoorden / 12 Vragen

dan moet Liander een nieuwe afspraak maken voor mij want ik vind lIANDER EEN SLECHTE BEDRIJF

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 10, 2024 om 20:53
1841 Antwoorden / 31 Vragen
2

Geachte Pierre , 

Bel maar even met Liander voor een nieuwe afspraak en neem verlof voor die dag.

Of nog beter:  op een vrij dag.

Thijs12
door Thijs12 Jun 10, 2024 om 20:57
579 Antwoorden / Vragen

GA lees de eerste vier woorden van Pierre.
Dan schrijf je niet Bel maar even....

Wat heeft hij aan zoiets?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 10, 2024 om 21:47
1841 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Thijs 12 ,

Er zijn apps tegenwoordig of TS kan iemand vragen voor hem te bellen.

fikfeeks
door fikfeeks Jun 10, 2024 om 23:04
17 Antwoorden / 6 Vragen

Geboren Amsterdammer
Het valt me op dat u zeer aanmatigende antwoorden geeft (niet alleen op deze vraag) 
Misschien de vragen en de reacties waarop u reageert iets beter lezen. Ik vraag me af hoe uzelf zou reageren als iemand bij u zulke antwoorden zou geven als u een vraag stelt. Het verbaast me zelfs dat de redactie (ondanks het verzoek om netjes te blijven) nog geen actie heeft ondernomen tegen u.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 10, 2024 om 23:16
1841 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Feeks,

Kunt u uw reactie ook onderbouwen?

Of is het uw eigen "aanmatigende" mening?;<))

Thijs12
door Thijs12 Jun 10, 2024 om 23:18
579 Antwoorden / Vragen

Ik lees hier een heel lang verhaal van iemand die er echt helemaal door is aangeslagen.
Daar past zo'n simpel antwoord niet bij.
Ik ben gelukkig nog niet helemaal doof maar heb ook problemen met bellen.
Dankzij mijn gehoorapparaten kan ik er nu redelijk met omgaan.
Bij Pierre is het puur paniek.
Pierre moet zijn rust vinden. Die netbeheerder meldt zich vanzelf wel weer.
Voor Pierre komt dit over als een aanval, niemand heeft begrip voor hem. Hij voelt dit alsof hem kwalijk wordt genomen dat hij niet kan bellen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 10, 2024 om 23:20
1841 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Thijs12,

Mijn excuses als mijn antwoord beledigend voor u persoonlijk was.

Ik hoop toch, dat TS op dit forum een oplossing leest voor de kwestie.

Ozymandias
door Ozymandias Jun 11, 2024 om 07:25
193 Antwoorden / Vragen

Echt, ga een eind fietsen Amsterdammer. Jouw advies is net zo gewild als kiespijn.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 11, 2024 om 10:55
1841 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ozymandiablo,

Ik fiets nu wat meer op mijn niet- opgevoerde fatbike....;<))

user123
door user123 Jun 12, 2024 om 07:02
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Don't feed the trolls....

lampje1watt
door lampje1watt - Jun 11, 2024 om 02:10
36 Antwoorden / 2 Vragen
0

Liander is een netbeheerder dacht ik? Daar heb je als consument normaal geen cont(r)act mee.
Dit is tussen uw leverancier (Vattenfall?) en Liander.
Vraag uw leverancier, dit is hun taak. (imo)
De monteur zal wel uiteindelijk een afspraak met u willen maken als die bij de meter zelf moet zijn. Misschien is het probleem al op afstand opgelost?
Kan u meterstanden aflezen? 

Ozymandias
door Ozymandias - Jun 11, 2024 om 07:24
193 Antwoorden / Vragen
1

Je bent je er bewust van dat er belservices zijn voor doven en slechthorenden? Veel praktischer dan verwachten dat een bedrijf rekening gaat houden met elke handicap.

marita5
door marita5 - Jun 11, 2024 om 07:51
11589 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo Pierre1962 , 

Afgelopen 29 Mei kreeg ik een brief van Liander. Er staat op dat slimme meter niet goed functioneert

Misschien heeft u hier iets aan , zie deze links . 

Afspraak verplaatsen 

U kunt zelf eenvoudig online uw afspraak wijzigen en eventueel uw telefoonnummer achterlaten. Log in met uw persoonlijke inlogcode uit de brief en kies een moment dat u wel uitkomt. 

Verplaats uw afspraak


https://www.liander.nl/contact/brieven/we-komen-uw-meter-controleren 

Of deze ,  

https://aansluiting.liander.nl/aansluiting/login

pi
door pierre1962 Jun 11, 2024 om 17:27
10 Antwoorden / 12 Vragen

telefoonnummer achterlaten en zou Liander mij gewoon bellen en wat zeg ik dan doof doof doof ???????

sira
door sira Jun 11, 2024 om 17:40
2446 Antwoorden / 24 Vragen

Er staat: eventueel uw telefoonnummer achterlaten.
Eventueel betekent: iets wat zou kunnen, maar niet noodzakelijk is.

ro
door ronny530 - Jun 11, 2024 om 14:21
2836 Antwoorden / 41 Vragen
5

Feit is wel dat u niet op tijd dus voor 10.45 uur thuis was terwijl dat wel van u verwacht mocht worden en maakt de kans zeer groot dat de monteur voor een dichte deur heeft gestaan.
In de afsprakenbrief die u heeft ontvangen staat ook hoe u contact met de betreffende afdeling op kunt nemen voor als de afspraak u niet uitkomt en een later tijdstip wil afspreken.
Het heeft dan geen enkele zin om op de website van Liander te gaan zoeken want die is bedoeld voor algemene vragen en niet voor specificieke vragen omtrent de afspraken.
Sec gezien geeft u Liander de schuld van iets dat u zelf veroorzaakt heeft want u was niet tijdig thuis omdat u de bus gemist heeft.

sira
door sira Jun 11, 2024 om 17:51
2446 Antwoorden / 24 Vragen

En het missen van een bus komt alleen omdat iemand te laat is weggegaan.

Johan Cruijff zou gezegd hebben:
"Er is maar één moment dat je op tijd kunt komen. Ben je er niet, dan ben je óf te vroeg, óf te laat".
"Als je te laat bent, moet je zorgen dat je op tijd bent."

ka
door karooij - Jun 13, 2024 om 12:57
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Pierre1962, 
Op de site van Liander zie ik dat je telefonisch, via social media en via Whatsapp de klantenservice kan bereiken. Die mogelijkheden zijn voor u niet mogelijk. Echter als laatste optie staat dat als u liever contact hebt via email u dan het contactformulier kan invullen. Ik denk dat het via deze manier wel lukt om in contact met ze te komen. Contactgegevens | Liander. Succes, ik hoop dat het lukt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Op
Opa Ed - Jul 20, 2024 om 12:55
Geldzaken & recht

Rekeningafschriften Kinderbonus wordt niet afgegeven

L.s.,
Jarenlang wordt via automatische incasso door ABN AMRO de maandelijkse bijdrage van " Kinderbonus Spaar" voor onze 3 kleinkinderen betaald.
Twee ervan zijn inmiddels ouder dan 18 jaar, maar de derde is pas 14 jaar.
In het verleden kreeg zij van ABN AMRO op ons huisadres elke maand een rekeningafschrift toegestuurd. Het laatste afschrift werd op 13 maart 2023 opgestuurd en s ... Lees meer

diandra
diandra - Jul 13, 2024 om 09:38
Huishouden & energie

Migraine door omvormer

Hallo, sinds 2,5 jr wonen wij in een nieuwbouw woning (huur), vloerverwarming, warmtepomp en zonnepanelen tot zover de 1e paar mand niets aan de hand.
Toen begon de migraine, nooit last van gehad, maar naar verloop van tijd kwamen de aanvallen steeds vaker een heftiger, verleden week zelfs 4 aanvallen in 1 week waarvan 1 heel zware en daardoor zware medicijnen gekregen.
Eerder een beetje ... Lees meer

He
Hendrik de derde - Jul 10, 2024 om 12:20
Vakantie & reizen

Annuleren als verdienmodel hotel?

5 daags tripje geboek bij Enjoy hotels.
Mijn vrouw breekt 43 dagen voor vertrek haar heup, en ik annuleer de reis. Ben ik 60% van de reissom verschuldigd, ook al is het hotel al verder voor het hele jaar volgeboekt. Van coulance is geen sprake, zelfs bij overlijden niet.

Toch maar even de voorwaarden bekeken, blijkt dat mijn annulering, al dan niet bewust enkele dagen is opgehouden ... Lees meer