Bitterbleu
door Bitterbleu Jun 25, 2019 om 19:29
Geldzaken & recht

Lidmaatschap sportschool.

Het volgende is het geval. Wij sporten met z’n tweeën bij een sportschool (keten) waar we al 11 jaar lid van zijn. Nu attendeerde de medewerker ons erop dat we goedkoper kunnen sporten als we ons huidige abonnement op zouden zeggen en een nieuw abonnement zouden afsluiten. Tot zover klopte het wat die medewerker zei. Dat zou ons 10 euro per maand schelen. Daarbij kregen we een maand gratis sporten, een sporttas, 2 bidons en sportwater. Ons eerdere abonnement liep nog tot 16 juli (42 euro per maand). Voordat we het wisten had de medewerker ons abonnement opgezegd en onze oude pasjes ingenomen. We moesten direct 33 euro betalen middels pinnen. De medewerker gaf aan dat dan we dan betaald hadden voor aug/sept. Dit was op 18 juni. Nu word er 26 juni nog 20 euro afgeschreven voor ons vorige abonnement (maand opzegtermijn) en 14 augustus word er weer 33 euro afgeschreven voor ons nieuwe abonnement. Verder is er 31 mei ook nog 42 euro afgeschreven voor de maand juni. Ergens daar ben ik die 4 weken gratis sporten kwijtgeraakt en heb ik het gevoel dat ik in de maling ben genomen. Heb ik in dit geval dmv bv colportage om de hele bende terug te draaien?

2739 6 Rapporteer

Gr
door Grunn1 - Jun 25, 2019 om 19:38
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Zet zelf eerst eens alles netjes onder elkaar op papier en zorg dat je beide abbonement apart onder elkaar zet want je haalt nu alles door elkaar heen. Die laatste betaling van 31 mei had je al gedaan voordat je je nieuwe abbonement afsloot.
Kijk dan wat je betaald hebt voor wanneer en waarvoor.
Niet netjes van die sportschool om het zo te doen, ze hadden je nieuwe abbo pas in moeten laten gaan als die oude na opzegtermijn was afgelopenn. Maar dan liep je waarschijnlijk ook al die gratis extras mis en dat wilde je waarschijnlijk zelf niet, gokje.

costnix
door costnix - Jun 25, 2019 om 19:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Voldoet niet aan de definitie van colportage:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Colportage

U bent wel or de “medewerker” onder druk gezet.

tijger1
door tijger1 - Jun 25, 2019 om 19:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt zich een beetje laten overdonderen door de korting, de gratis maand, sporttas en ga maar door.  Staan al die cadeautje ook wel zwart op wit op een contract?

Zoals gezegd maak eens een overzichtje van de betaling en vraag het teveel terug, gebeurt dat niet dan kunt u de incasso storneren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 25, 2019 om 21:08
16842 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn advies: zet alles goed op een rij en daarna: kijk of er inderdaad sprake is van een onregelmatigheid die is gedaan door de medewerker. Als dat zo is, dien dan een schriftelijke klachgt in bij de eigenaar van de sprtschool. Het lijkt mij dat hier een geurtje aan zit, aan het gedrag van die medwerker. (bonus scoren nieuwe abonnementen?)

1paul
door 1paul - Jun 27, 2019 om 08:53
3143 Antwoorden / 0 Vragen

mooi dat hij/zij wijst op het goedkopere abbonement, dit als eerste maar kijk naar wanneer loopt de oud af en wanneer gaat de nieuwe abbo in, daar lijkt een overlap in te zitten, ook raar dat de pasjes gelijk ingenomen worden, die had u nog een maand moeten houden tot einde datum en daarna pas de nieuwe vanaf ingaansdatum...

leg die datums maar eens naast elkaar, denk dat daar de verwarring zit...

pino123
door pino123 - Jun 27, 2019 om 09:19
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Bent u al gaan praten op de sportschool en daar alle afschrijvingen laten zien? Zo ja, wat geven zij aan?