jo
door johnenel Sep 19, 2019 om 08:38
Geldzaken & recht

Loterij gewonnen

ik heb een aio aanvulling op mijn aow nu heb ik de straaprijs van de postcode loterij (25000 euro) gewonnen en dat moet ik zodra het bedrag gestort is melden bij het svb.mijn vraag is heeft dit gevolgen voor mijn aio aanvulling?

14101 18 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Sep 19, 2019 om 08:44
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Johnenel ,

Eigen vermogen

Heeft u een eigen huis? Of spaargeld? Dan kan de AIO-aanvulling lager worden. U kunt namelijk alleen een AIO-aanvulling krijgen als u niet te veel eigen vermogen heeft .

Meer eigen vermogen dan toegestaan

Heeft u meer eigen vermogen dan dit maximumbedrag, dan krijgt u geen AIO-aanvulling. Pas als uw vermogen lager is dan het toegestane bedrag, kunt u een AIO-aanvulling krijgen.

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.svb.nl/int/nl/aio/hoeveel_bijstand/hoeveel_eigen_vermogen/index.jsp

tijger1
door tijger1 - Sep 19, 2019 om 08:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gefeliciteerd met de gewonnen prijs. Ja, uw AIO uitkering stopt.

jo
door johnenel - Sep 19, 2019 om 08:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

wanneer kan ik dan opnieuw een aan vulling aio aanvragen?

ko
door korenbloem2000 Sep 20, 2019 om 14:14
33 Antwoorden / Vragen

Als het geld op is :-)

lottesanne
door lottesanne Sep 27, 2019 om 20:08
438 Antwoorden / 47 Vragen

Je moet 1,5 keer  De norm interen

panter22
door panter22 - Sep 19, 2019 om 09:07
6599 Antwoorden / Vragen

Van harte gefeliciteerd. Wat een prijs.
De AIO- uitkering is een onderdeel van de Participatiewet. Dat betekent dat je binnen 7 dagen na het bericht dat je een prijs hebt gewonnen, dit moet melden. Doe je dat niet, dan kun je een boete krijgen. Dus niet wachten tot het geld op je rekening staat. Dan ben je te laat. De AIO-uitkering zul je met zo'n bedrag een aantal jaar verliezen. Hoe lang dat wordt door de SVB voor je uitgerekend. Als je direct contact opneemt met de SVB, kan krijg je precies te horen wat je moet doen.
Info:
https://www.svb.nl/int/nl/aio/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 19, 2019 om 10:02
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Let u vooral wel op dat u bij prijzen van deze loterij het aspect van kansspel belasting geldt  https://www.onlineroulettespin.com/kansspelbelasting/ ad. 30,1% en mogelijk ontvangt u dus 'maar' € 17.475. Het bedrag dat u ontvangt overstijgt in ieder geval het max toegestane vermogen maar dat kon u al lezen in de al gegeven info via een verwijzing. Het bedrag is hoe dan ook te laag voor een eventuele aanslag vermogensbelasting.

tijger1
door tijger1 Sep 19, 2019 om 11:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Aanslagen vermogensbelasting worden al jaren en jaren niet meer opgelegd.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 19, 2019 om 11:52
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Oh ja, dan toch maar weer een leermoment voor 'betweters': https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/vermogen_en_aanmerkelijk_belang/vermogen/belasting_betalen_over_uw_vermogen/grondslag_sparen_en_beleggen/berekening-2019/  wel graag volledig lezen.
Om het gemakkelijk te maken:

Berekening belasting over inkomen uit vermogen over 2019

U betaalt belasting over uw inkomen uit uw vermogen: de zogenoemde grondslag sparen en beleggen (box 3). Dat is de waarde van uw bezittingen min uw schulden op 1 januari van het jaar waarover u aangifte doet, min uw heffingsvrij vermogen. Wij belasten niet de werkelijke opbrengst, maar een fictief rendement over de waarde van de grondslag sparen en beleggen.

In 2019 drie schijven in box 3

In 2019 zijn er 3 schijven voor het berekenen van het fictief rendement. Over het berekende fictieve rendement betaalt u 30% inkomstenbelasting.

Wij gaan ervan uit dat u meer rendement op uw vermogen behaalt naarmate u meer vermogen hebt. Ook gaan wij ervan uit dat u bij een hoger vermogen meer belegt dan spaart. We onderscheiden daarom twee rendementsklassen. Bij iedere volgende schijf gebruiken wij daarom een hoger percentage om het fictief rendement over uw vermogen te berekenen.

In de tabel hieronder ziet u hoe de schijven zijn opgebouwd.

Tabel berekening rendement op vermogen over 2019

Schijf

Uw (deel van de) grondslag
sparen en beleggen

Percentage
0,13%

Percentage
5,60%
Percentage
gemiddeld
rendement

Tot en met € 71.650

1,935%

Vanaf € 71.651 tot en met € 989.736

4,451%

Vanaf € 989.737

5,60%

Hoe berekenen wij het rendement over uw vermogen?

In schijf 1 berekenen wij over 67% van uw vermogen een rendement van 0,13%, en over de overige 33% berekenen wij een rendement van 5,60%.

In schijf 2 berekenen wij over 21% van uw vermogen een rendement van 0,13%, en over 79% van uw vermogen een rendement van 5,60%.

Valt een deel van uw vermogen in schijf 3?
Dan berekenen wij over dat volledige deel een rendement van 5,60%.

Percentage gemiddeld rendement

In de tabel ziet u ook een gemiddeld rendement per schijf staan. Met behulp van dit percentage berekent u eenvoudig uw voordeel uit sparen en beleggen. Om afrondingsverschillen zo klein mogelijk te maken, staan er 3 cijfers achter de komma.

Hoe zijn de percentages en verdeling tot stand gekomen?

Deze percentages worden ieder jaar opnieuw berekend en zijn gebaseerd op een gemiddeld landelijk rendement.

Verdeling spaargeld en beleggingen
In de tabel ziet u dat wij ervan uitgaan dat een u bepaald deel van uw vermogen spaart, en een deel belegt. In schijf 1 (tot en met € 71.650 ) ziet die verdeling er bijvoorbeeld als volgt uit: 67% van het vermogen wordt gebruikt om te sparen en met de overige 33% wordt belegd.

Deze verdeling baseren wij op gegevens uit alle belastingaangiften over 2012. Wij beoordelen in 2020 of deze verdeling nog voldoende aansluit bij de realiteit.

Percentage inkomstenbelasting over het rendement

Over het berekende rendement betaalt u altijd 30% inkomstenbelasting.

Hebt u een fiscale partner?

Dan mag u uw gezamenlijke vermogen verdelen op de manier die voor u beiden het voordeligst is.

Let op!

De verdeling kan gevolgen hebben voor bijvoorbeeld de uitbetaling van de algemene heffingskorting. Met de online aangifte bepaalt u gemakkelijk wat in uw situatie het meest voordelig is.

Voorbeelden berekening inkomen uit uw vermogen

tijger1
door tijger1 Sep 19, 2019 om 12:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog maar eens lezen dan. Er bestaat GEEN aanslag vermogensbelasting.

In de berekening van de aanslag inkomstenbelasting kan de vermogensrendementsheffing worden opgenomen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 19, 2019 om 12:29
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ach ja, U betaalt belasting over uw inkomen uit uw vermogen: de zogenoemde grondslag sparen en beleggen (box 3).
Belasting over vermogen is inderdaad iets anders dan vermogensbelasting zij het dat deze info naar voren komt met zoekterm: vermogensbelasting. Scherp geslepen dus. Ik wordt hier wel erg moe van.

tijger1
door tijger1 Sep 19, 2019 om 12:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan maar eerst uitrusten voordat u iets plaatst. En de Ts heeft nu AIO, dus bezit niets of nauwelijks iets en met deze prijs komt hij dus nooit boven een grens. De foute toevoeging was dus ook volkomen overbodig.

Redacteur
door Redacteur Sep 20, 2019 om 11:08
1053 Antwoorden / 62 Vragen

graag on topic blijven, zonder elkaar in de haren te vliegen. De topicstarter en meelezers zijn met dat soort reacties het meest geholpen!

De redactie

tijger1
door tijger1 Sep 20, 2019 om 12:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@redacteur

Ik vlieg niemand in de haren. Ik corrigeer een fout antwoord,

Donuts
door Donuts Sep 20, 2019 om 12:41
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Meneertje tijger u kunt zich beter bezig houden met uw eigen foute antwoorden.

edrick3
door edrick3 - Sep 19, 2019 om 10:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

heeft dit gevolgen voor mijn aio aanvulling?
Ja.

lo
door lovewinnie - Sep 19, 2019 om 11:30
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat wordt stopgezet. U zult a 18000 euro op u rekening krijgen en daardoor max eigen vermogen overschrijden.
Ook eventuele toeslagen etc kunnen herberekend worden.
Ken er een die won (zat in de bijstand) 85000 euro. Bijstand werd stopgezet, er werd uitgerekend hoelang ze met dat geld moest doen (dus opfeesten en terug de bijstand in zat er niet in) en na deze poriode van meen a 4 jaar zou ze opnieuwe bijstand kunnen aanvragen. Ze is gaan werken en zo kan ze nog genieten van haar gewonnen geld.

Kijk ook even of je toevallig gebruikt maakt van goedkope collectie ziektekosten verzekering voor minima  vanuit de gemeente. Het kan best zijn dat u vermogen daarvoor nu ook te hoog is en u volgend jaar niet meer gebruik mag maken hiervan.
Daarnaast heeft u nu vrijstellingen van belastingen en ontheffing kan dat ook nu probleem worden.
Leuk wat winnen. Maar toch gefeliciteerd

tijger1
door tijger1 Sep 19, 2019 om 11:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Toeslagen herberekend? Daarvoor is het vermogen op 1 januari van een jaar van toepassing.

En zo “goedkoop” zijn die collectieve zorg verzekeringen via de gemeente niet. Je moet je voor van alles verzekeren.

En “leuk” dat voorbeeld. Iemand zit in de bijstand. Heeft dus blijkbaar geen werk, maar als die persoon een prijs wint, gaat men aan het werk om van de prijs te ‘genieten’.

Perfecte moraal.

diumenge
door diumenge Sep 19, 2019 om 12:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Goed verwoord tijger1 die laatste alinea's, precies wat ik dacht.

lo
door lovewinnie Sep 19, 2019 om 12:42
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ????. Zo is dat met meeste in de bijstand. Kunnen wel werken maar willen niet werken. Bijstand houdt onderaan de streep meer over dan jan modaal

En collectief scheelt zeker heel veel. Mijn zus heeft collecties via gemeente en krijgt elke 2 jaar bril vergoed, beugel volledig vergoed voor haar dochter, geen eigen bijdrage tandarts. Ze zit bij vgz. Indd bijde uitgebreid aanvullend en tand best en betaald nog geen 140 euro per maand Inc eigen risico

Ik zit ook bij vgz en betaal zeker 50 euro meer per maand zou ik uitgebreid aanvullend doen en tand best en dan wordt hier de beugel maar tot 1500 vergoed, betaal ik eigen risico nog appart en zo nog meer dingen waarbij je met collectief meer vergoed krijgt. Zeker hoor gronisch zieke zeker de moeite.

tijger1
door tijger1 Sep 19, 2019 om 18:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u werkelijk denkt dat iemand met bijstand meer overhoudt dan jan modaal, zou ik als ik u was mijn baan maar opzeggen en ook gaan trekken.

En hebt u een bril en beugel nodig dan?

lo
door lovewinnie Sep 20, 2019 om 13:30
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Nee mijn dochter. En steunzolen. Worden ook niet vergoed.

En ja ken er genoeg die van bijstand zijn gaan werken en zijn zwaar achteruit gegaan. En okk die van werken naar bijstand zijn gegaan (alleenstaande) en het juist super goed hebben en ja dag zijn hun eigen woorden

ja
door januitgroningen Sep 20, 2019 om 13:35
53 Antwoorden / 2 Vragen

Je kan je afvragen waarom een 'Tijger1' telkens maar weer, een dominante rol in dat opzicht moet opeisen op een site van de VARA. Het is niet de 1ste keer. Tegenwoordig zitten ook mensen met een arbeidsbeperking in de bijstand. Dat noemt 'Tijger1' genieten!

diumenge
door diumenge Sep 20, 2019 om 16:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan eis je zelf toch die dominante rol op JanuitGroningen? Er wordt gereageerd op iemand die is gaan werken ná de ontvangst van een grote prijs en de dreiging van het moeten opeten van die prijs vanwege de bijstand, dat zal dus wel geen arbeidsbeperkte zijn geweest hè?

ja
door januitgroningen Sep 21, 2019 om 04:50
53 Antwoorden / 2 Vragen

Volg de dialoog 'DIUMENGE'. !!!!!!

panter22
door panter22 Sep 21, 2019 om 08:55
6599 Antwoorden / Vragen

@januitgroningen,
Het is de discussie van lovewinnie die van mening is dat mensen in de bijstand het beter hebben dan mensen met een modaal inkomen. En dat de meeste bijstandstrekkers niet willen werken.
Daar bedoelt ze kennelijk haar eigen zuster ook mee, Gezellige familie.

diumenge
door diumenge Sep 21, 2019 om 09:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

JanuitGroningen, doe dat zelf eens. Het woord genieten wordt alleen gebruikt in de eerst reactie van tijger1. Oja, zoveel uitroepentekens maakt je reactie alleen maar dommer.

Tr
door Trostomaat Sep 25, 2019 om 17:01
239 Antwoorden / Vragen

'Dat noemt 'Tijger1' genieten! '

Genieten: Tijger1 had het over dat men gaat 'genieten van de prijs', door betaald werk te accepteren.
'Genieten' en 'bijstand' werden door hem niet gekoppeld!
Welk eerlijk blijven.

tijger1
door tijger1 Sep 27, 2019 om 21:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jan uit groningen

Ik quote dat ‘genieten’ uit het verhaal van @lovewinnie inzake die bijstandtrekker die weer aan het werk ging, zodat de prijs behouden kon blijven.

Ka
door Kassagebruiker - Sep 19, 2019 om 11:51
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ook erfenissen dient  u met de aio te accepteren, tenzij die negatief uitvallen. Dus altijd benifitiar handelen èn altijd melden bij de svb.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 19, 2019 om 16:10
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Onder het motto wie niet waagt die niet wint ie het mogelijk een idee om na te gaan of u het bedrag niet kunt inzetten voor aanvulling op uw pensioen of een lijfrente regeling voor het moment dat u AOW gerechtigd bent. Mogelijk is die besteding dan een reden dat uw uitkering niet wordt stopgezet.

Het is maar een idee en ik wil u beslist niet  het idee 'van een dode mus' geven maar dit nagaan zou misschien wel kunnen lonen.

panter22
door panter22 Sep 19, 2019 om 16:19
6599 Antwoorden / Vragen

Het is een aanvullende uitkering. Dat loterijgeld moet ts gebruiken om in het levensonderhoud te voorzien.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 19, 2019 om 16:26
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Bij lange na niet idereen wint zo'n prijs en dat geldt zeker en vast ook voor al degenen die een uitkering hebben waar inkomsten normen voor gelden.

edrick3
door edrick3 Sep 19, 2019 om 17:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Even lezen: TS is m.i. al AOW-gerechtigd.
ik heb een aio aanvulling op mijn aow.

Ka
door Kassagebruiker Sep 19, 2019 om 17:49
683 Antwoorden / 5 Vragen

Klik HIER voor AIO voorwaarden.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 19, 2019 om 17:56
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@EDRICK3, helaas maar waar, helemaal gelijk. Ik had niet meer naar de vraag gekeken toen deze reactie bij mij opkwam. Soms blijft zo'n vraag in 'het brein hangen'.
Foutieve suggestie  / opmerking dus mijnerzijds. Helaas betekend de gewonnen prijs dus: aanvulling kwijt (voor in ieder geval zekere tijd).

tijger1
door tijger1 Sep 19, 2019 om 18:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook al zou de Ts bijvoorbeeld bijstand gehad hebben omdat hij nog geen AOW zou hebben, dan zou hij dat bedrag nog niet mogen storten in een pot voor later, zodat zijn bijstand ongestoord doorliep. En wat is er helaas aan, als men in zijn eigen onderhoud kan voorzien?

panter22
door panter22 Sep 21, 2019 om 09:15
6599 Antwoorden / Vragen

@hermietkreeft,
Dat is het lastige als je een aanvullende uitkering hebt of bijstand. Alle extra's moet je inleveren.
Ben je aangewezen op bijstand en heb je geen vooruitzicht op werk, dan blijf je altijd in armoede leven. Verplicht vrijwilligerswerk, regelmatige c ontroles waar je voor de zoveelste keer weer doorgezaagd wordt en niet te vergeten de kliklijn van de gemeente.
Dat is wel eens wrang. Vooral als je graag zou willen werken, maar je gezondheid het niet toelaat.
Iemand die een goed inkomen heeft, die heeft deze prijs als extraatje.

tijger1
door tijger1 Sep 21, 2019 om 18:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@panter22

Nou volgens Lovewinnie, zijn bijstandstrekkers beter af dan modalen.

Ja ????. Zo is dat met meeste in de bijstand. Kunnen wel werken maar willen niet werken. Bijstand houdt onderaan de streep meer over dan jan modaal

tijger1
door tijger1 - Sep 19, 2019 om 18:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of het stoppen van die aanvulling lang duurt, hangt helemaal af van de hoogte van die aanvulling.

Van die prijs van ruim €17.000 netto mag in ieder geval al ca € 6.000 vrij blijven en is er een partner dan € 12.000. Ik neem niet aan dat er al een beetje ‘vermogen’ zal zijn.

holiday
door holiday - Sep 20, 2019 om 13:32
101 Antwoorden / 11 Vragen

Misschien heeft u bewijsbare schulden die u eerst af gaat lossen, moet de koelkast of wasmachine niet vernieuwd worden of aanpassingen aan de woning.
Kortom zorg dat u onder het normbedrag blijft.

mo
door mof - Sep 20, 2019 om 13:37
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik weet niet wat een aio uitkering is, maar er zijn uitkeringen waar je niet teveel eigen vermogen mag hebben. Ik geloof niet dat loterijwinst bij het inkomen wordt geteld. Anders zou dit ook een probleem kunnen worden. Bij t UWV weten ze t vast wel!

tenormin
door tenormin Sep 20, 2019 om 13:44
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@Mof, lees de link van @martia5 maar na: daar lees je hoeveel je alleen of samen mag hebben.

tenormin
door tenormin - Sep 20, 2019 om 13:43
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Hoe "raar" het ook klinkt: een prijs winnen is alleen leuk als je onafhankelijk bent van alles, dus geen uitkering enz. ontvangt. Er was laatst een jong koppel, allebei niet werkend, ze kregen niet alleen een taart met €25.000,00 erop maar ook een geheel ingericht, nieuw vakantiehuisje. Uiteraard blij, maar benieuwd hoe ook zoiets nu afloopt.
Maar natuurlijk wel gefeliciteerd met uw €25.000,00 @johnenel.

tijger1
door tijger1 Sep 20, 2019 om 16:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom is dat alleen maar leuk als je onafhankelijk bent? De .Ts krijgt nu een beetje aanvulling op zijn AOW. En dat stopt een tijdje. Als hij alleen is mag hij ca. € 6.000 van zijn prijs houden, is hij samen ca. € 12.000, en hoeft er maar € 5.000 tegen de aanvulling weggestreept te worden.

tenormin
door tenormin Sep 20, 2019 om 18:28
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Heb de link van Marita5 al vanmorgen gelezen, dus dat wist ik al. Ik vraag me alleen af hoe zoiets met de door mij genoemde mensen gaat. Geen geld, d.w.z. beiden een uitkering, wel ineens €17.000,00 cash, na aftrek belasting + plus een vakantiewoning. Veel mensen kunnen de gewonnen BMW zich niet eens veroorloven.

tijger1
door tijger1 Sep 20, 2019 om 18:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Simpel, dan stopt de uitkering als dat bijstand is, en ze zullen die vakantiewoning moeten verkopen.

He
door Hechtheid - Sep 20, 2019 om 16:26
1 Antwoorden / Vragen

Hoe zit het dan als je het gewonnen bedrag aan een familielid geeft en die vervolgens er waren voor betaald voor jezelf ? ????

diumenge
door diumenge Sep 20, 2019 om 16:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan ben je aan het frauderen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 21, 2019 om 09:34
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Dan is er sprake van schenking waarover schenkingsrecht aan de orde is en zal men bij de SVB helmaal niet anders reageren dan al gemelkd. De uitkering wordt ingehouden, de ontvanger geeft het zelf weg. Of het frauderen is, is de vraag.

audb
door audb - Sep 20, 2019 om 16:33
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Gefeliciteerd met uw prijs maar het bedrag klopt niet helemaal.

Er gaat nog wel 30.1% kanspel belasting af dus uw "vermogen" is een stuk lager namelijk €17.475‬ wat ook een mooi bedrag is.

Betaal zoveel mogelijk openstaande schulden af dan is aan het eind van het jaar het bedrag ook een stuk lager zodat meneer Snel minder geld in de kassa lade kan stoppen.

tijger1
door tijger1 Sep 20, 2019 om 17:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts moet het opgeven aan de SVB ivm de AIO.

In
door Ingrid. M - Sep 20, 2019 om 17:59
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb ook een vraag die jullie misschien kunnen beantwoorden.

Over een paar jaar krijg ik mijn  aow (alleenstaande)  en in 1 keer klein pensioenbedrag ( ongeveer 3400 bruto) wat te weinig is om maandelijk uit te keren.

Moet ik dat ook inleveren bij de belasting?

edrick3
door edrick3 Sep 20, 2019 om 18:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het is beter om ZELF een vraag te stellen als je die hebt ipv 'in te breken' op het topic van een ander.

tijger1
door tijger1 Sep 20, 2019 om 18:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daar wordt automatisch al belasting op ingehouden. En de Ts hoeft ook niets in te leveren bij de belasting. Hij krijgt een extra aanvullende uitkering van de SVB.

In
door Ingrid. M Sep 20, 2019 om 19:08
1 Antwoorden / Vragen

Heb je gelijk in hoor  Edrick3.

In
door Ingrid. M Sep 21, 2019 om 16:46
1 Antwoorden / Vragen

Dank je wel tijger, als ik jou goed begrijp hoef ik dat kleine pensioenbedrag niet in te leven op mijn pensioen.

tijger1
door tijger1 Sep 21, 2019 om 17:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, zeker niet. Er zal ca. 20% belasting op ingehouden worden en ook nog een bepaald percentage aan ZVW premie.

Als u het kunt lijden en u krijgt bijvoorbeeld pas in augustus of zo AOW en u hebt voordien een hoger inkomen, kan het verstandig zijn die uitkering pas op te vragen, of daarvoor de papieren pas te retourneren, in het jaar dat u alleen AOW hebt. Dat is het meest voordelige.

Li
door Lisette Waterman - Sep 25, 2019 om 08:07
2 Antwoorden / 1 Vragen

Gefeliciteerd!