snah
door snah Jan 31, 2015 om 17:24
Geldzaken & recht

Loterijverlies

Wat is wijs ?

Ik speel al van voor het jaar 2000 automatisch met 2 loten mee met de staatsloterij . De bankafschrijvingen heb ik ook nog .
Volgens Loterijverlies is de kans zeer groot op een vergoeding van honderden euros , zeker nu zij gelijk hebben gekregen van de hoge rechter .
Iets in mij zegt dat de Staatsloterij niets gaat terugbetalen .

Wat is wijs , moet ik mij alsnog aanmelden bij Loterijverlies
Hoe groot is de kans op een teruggave ?
Mvg

8849 38 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 31, 2015 om 17:28
16824 Antwoorden / 108 Vragen

Zie de vraag onder die van u: Staatsloterij.

snah
door snah - Jan 31, 2015 om 17:42
654 Antwoorden / 61 Vragen

@ tenormin

Domme reactie .
Mijn situatie is anders :
A : ik speel automatisch mee
B : Kan dit aantonen met bankafschriften .
En C , ik heb alles hierover op verschillende fora gelezen ook de site's van loterijverlies en de staatsloterij.

tenormin
door tenormin - Jan 31, 2015 om 17:50
16824 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=snah schreef op zaterdag 31 jan 2015, 17:42]

@ tenormin
Domme reactie .

Sorry voor mijn domheid; succes met aanmelden Loterijverlies.

snah
door snah - Jan 31, 2015 om 19:24
654 Antwoorden / 61 Vragen

@ edrick3
@ valerius-2

Mee eens .

Tevens lijkt het mij sterk dat als er een schikking of een rechtelijke uitspraak komt dit alleen geld voor de leden van loterijverlies .

Dus ik meld mij ( nu ) niet aan

Mvg.

sw
door swat1500 - Jan 31, 2015 om 23:22
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag mij af welke schade er is geleden? U heeft gewoon met alle trekkingen meegedaan. Doordat kennelijk ook niet verkochte loten meededen was de kans dat u feitelijk een prijs zou winnen kleiner dan was voorgespiegeld.
Wat voor en bedrag aan schade heb je daardoor geleden?
Lijkt mij uitermate lastig om uit te rekenen (als dit al uit te rekenen valt).

snah
door snah - Jan 31, 2015 om 23:41
654 Antwoorden / 61 Vragen

@ swat1500

U heeft gelijk , de kans dat je wat wint is miniminimaal .
En ik heb geen schade geleden , edoch het idee dat als alles eerlijk was gegaan en ik misschien vele miljoenen rijker was geweest doet mij denken .

ge
door gerboe - Feb 1, 2015 om 11:07
806 Antwoorden / 0 Vragen

Het betreft een uitspraak van de Hoge Raad. Het is dus zeker niet uitgesloten dat en uitgekeerd moet gaan worden.
Verder: zolang de rechtszaak nog niet helemaal is afgelopen -er wordt nog geprocedeerd over de teruggave- kan men meedoen aan de procedure. Zodra de definitieve uitspraak bekend is over de teruggave zal die alleen gelden voor de mensen die zich vóór dat moment hebben aangemeld bij Loterijverlies. Anderen kunnen dan op een andere manier proberen hetzelfde recht te halen.
(Voorbeeld:Zo is het in het proces van Koersplandewegkwijt tegen Aegon ook gegaan. Niet leden van KPDWK hebben niet de compensatie ontvangen omdat ze (niet op tijd) lid waren).

ti
door titust - Feb 2, 2015 om 15:15
15 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik begrepen heb is dat de Hoge Raad zegt dat er sprake was van misleiding. U had niet een kleine kans om te winnen, maar een kleinere! Het geld dat niet is gewonnen is in de pot gebleven en is bij volgende trekkingen wel uitgekeerd (om - op jaarbasis - een wettelijk minimum percentage van de inleg uit te keren). Ofwel, indien er - door de actie van loterijverlies - uitgekeerd zou moeten worden, dan moet de Staatsloterij bij winnaars geld terugvragen, omdat dat geld terug zou moeten naar de lotenkopers? Ziet u dat gebeuren? De enige die wint is loterijverlies!

tenormin
door tenormin - Feb 2, 2015 om 15:23
16824 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=titust schreef op maandag 2 feb 2015, 15:15]

De enige die wint is loterijverlies!

+1

wong
door wong - Feb 2, 2015 om 15:26
33 Antwoorden / 0 Vragen

De kans dat u wat terugkrijgt is NIHIL. Het heet niet voor niks STAATSloterij. In het uiterste geval veranderen ze gewoon de wet in hun eigen voordeel. Ik heb mijn abonnement gewoon opgezegd. De dame aan de telefoon zei dat ze het erg sneu vond dat ik wegging na zoveel jaren. Zij mocht mij een hele straat cadeau geven. Mijn antwoord: "Dat mag u ook houden, want daar vallen natuurlijk ook geen prijzen op. Ik ben niet achterlijk!" Stelletje oplichters!!

marcellikaasje
door marcellikaasje - Feb 2, 2015 om 15:38
16 Antwoorden / 0 Vragen

Als op voorhand duidelijk was geweest dat NIET verkochte loten ook in de prijzen konden vallen dan zou iedereen net zo goed meegespeeld hebben lijkt me.

Zoals al eerder werd gezegd: De enige die hier significant beter van wordt is: LOT€RIJV€RLI€$.

tenormin
door tenormin - Feb 2, 2015 om 20:15
16824 Antwoorden / 108 Vragen

@jangmcoolen,
Nou nou, U bent niet een beetje maar een heleboel boos. Forse taal, meneer.

diumenge
door diumenge - Feb 2, 2015 om 20:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gaat ie lekker jangmcoolen?

edrick3
door edrick3 - Feb 2, 2015 om 20:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=jangmcoolen schreef op maandag 2 feb 2015, 20:03] .... je voelt het al godvergeten dommerikken

Wat een taalgebruik.
En het is dommeriken! ;-)

sa
door sarash - Feb 2, 2015 om 20:32
10 Antwoorden / 2 Vragen

Ik speel ook al zolang mee met de Staatsloterij en eerlijk gezegd weet ik heus wel dat hun er rijker van worden dan ik. Maar ik vind het spel leuk en als ik eens wat win dan heb ik er lol in ,terwijl ik natuurlijk nuchter bekeken verlies heb ahahaha
Dat ze me verkeerd hebben voorgelicht dat vind ik idd schandalig en daar moeten ze natuurlijk voor aangepakt worden.
Maar om me nu met Loterijverlies in te laten ...... dan laat ik me toch ook echt gebruiken vind ik. Dan ben ik dus inschrijfgeld kwijt en ook nog eens als ik wat terug krijg daar zoveel procent van.
Tja dan word ik toch liever alleen door de staatsloterij opgelicht dan ook nog eens door hun. Ben ik zo ook nog eens 35 euro ofzo kwijt aan hun ...... en als ik dan geld terug zou ( met nadruk op zou) krijgen dan daar ook nog eens zoveel procent van. Dus worden hun er dan altijd rijker op. Slim bekeken maar daar werk ik toch niet aan mee.

tijger1
door tijger1 - Feb 2, 2015 om 21:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jangmcoolen

Let een beetje op uw taalgebruik.

edrick3
door edrick3 - Feb 2, 2015 om 21:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo snah,

Tja, wat is wijsheid? Ik schat de kans op een vergoeding eigenlijk heel laag in, om niet te zeggen: lijkt me een loterij met nieten.
Die jongens van Loterijverlies hebben het slim bekeken, dat wel.
Ze krijgen dus al € 47,50 van je om je in te schrijven.
En móchten ze gelijk krijgen dan nog eens 20% van een eventueel uitgekeerd bedrag.
Ik zou zeggen: niet aan beginnen.

Suc6

valerius-2
door valerius-2 - Feb 2, 2015 om 21:18
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als er een regeling komt kan u zich altijd nog bedenken om mee te doen, misschien dus helemaal niet nodig om u nu op te geven, het blijft dus ook een loterij om er aan mee te doen

snah
door snah - Feb 2, 2015 om 22:07
654 Antwoorden / 61 Vragen

Dank voor alle zinnige en normale reacties .

Ik ben mij bewust dat loterijverlies altijd wint , en vind dat dat ook mag als zij doen wat zij moeten doen .

Mocht er een teruggave of een schikking komen dan acht ik mijn "Kansen " hoog in , daar ik gedurende de hele periode automatisch met 2 loten heb meegespeeld ( aantoonbaar met bank afschriften ) .
Misschien is de kans op compensatie wel hoger dan het kopen van 100 staatsloten .

Volgens loterijverlies hebben zij al meer dan 100000 leden ( is minimaal 100000 X 35 = 3,5 miljoen )
Daarvan moet wel betaald worden gerechtskosten , advocaten , hoger gerechtskosten en misschien nog meer advocaten , cassatiekosten , website enz. enz.
Dat zij 20% opstrijken van het uit te keren bedrag vind ik persoonlijk wat te hoog , 10% was netter . Hoe dan ook , dat is hun winst en ik vind dat ook terecht als zij voor hun leden geld terug krijgen .

Blijft de vraag ?
Wel of niet aanmelden , of nog even wachten , of niet aanmelden en indien er wel uitgekeerd wordt alsnog aan de bel gaan hangen ?

Groet

tijger1
door tijger1 - Feb 2, 2015 om 22:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die club Loterijverlies doet me een beetje denken aan die lui die gingen procederen tegen de ongelijke behandeling van de erfbelasting. Hoop poeha en geen succes, maar de kas werd wel goed gevuld.

tenormin
door tenormin - Feb 2, 2015 om 22:17
16824 Antwoorden / 108 Vragen

@snah, dat staat dus niet in de voorwaarden. U kunt meedoen of niet; niet achteraf, als ze eventueel mochten winnen. Maar u hebt alle bewijzen en verliest een paar staatsloten (als ze niet winnen); zo ja, heeft u wat meer in de pocket. Ik zelf geloof er niet echt in. Heb ooit meegedaan, tig jaar geleden met stoppen met roken campagne dat er iets fout was in de wet. Kostte €765,00. Ook nooit meer iets gehoord. Dus alles is aan u wat te beslissen.

ti
door titust - Feb 2, 2015 om 23:59
15 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 2 feb 2015, 22:13]Die club Loterijverlies doet me een beetje denken aan die lui die gingen procederen tegen de ongelijke behandeling van de erfbelasting. Hoop poeha en geen succes, maar de kas werd wel goed gevuld.

@tijger1
Doet een beetje denken aan... is zwak uitgedrukt. Het IS dezelfde advokaat die achter loterijverlies, brandstofverlies en collectiefonrecht (= die erfbelasting teruggave) zit. Slimme jongen, verdient er goed aan!

tenormin
door tenormin - Feb 3, 2015 om 00:04
16824 Antwoorden / 108 Vragen

Type fout 22:17: lees €75,00.

ch
door chrisantonis - Feb 3, 2015 om 01:06
63 Antwoorden / 4 Vragen

Je zou zomaar zeggen dat snah voor loterijverlies werkt???
Als niet, dan is mijn advies, koop voor dat geld een paar staatsloten, dan heb je meer kans op geld!

wimmi20
door wimmi20 - Feb 3, 2015 om 01:38
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb het hier al enkele malen meegemaakt dat de redactie een posting van mij verwijderde zonder opgaaf van reden.
Natuurlijk ook wel een beetje mijn eigen schuld.
Maar de beledigende teksten van ene Coolen lopen toch wel de spuigaten uit.
En die worden niet verwijderd.
Nogal vreemd.
En Tenormin heeft de laatste tijd de gewoonte om geldbedragen verkeerd te typen.

ge
door gerboe - Feb 3, 2015 om 09:59
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=snah schreef op maandag 2 feb 2015, 22:07]
Blijft de vraag ?
Wel of niet aanmelden , of nog even wachten , of niet aanmelden en indien er wel uitgekeerd wordt alsnog aan de bel gaan hangen ?

Groet

U kunt alleen aanmelden tot het moment dat er eventueel compensatie komt. Daarna bent u te laat.

mo
door mof - Feb 3, 2015 om 11:07
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Tijger 1,

Kan zijn, dat ze tot niets komen. Maar indertijd heb ik me voor 25 EUR kunnen aanmelden, en dat meteen gedaan. Tegenwoordig is het al 35 EUR om je aan te melden.

Maar ze hebben wel bereikt dat er een uitspraak door de Hoge Raad is gedaan waar is vastgesteld dat de Staatsloterij niet de juiste informatie heeft verstrekt.
Dat die advocaten er aan verdienen, alla. Die 25 EUR heeft me in ieder geval
al recht opgeleverd, en dat is ook wat waard. En als er een vergoeding wordt
uitonderhandeld, dan zal die ws. meer zijn (zelfs het 80% gedeelte) dan die 25 EUR.

tijger1
door tijger1 - Feb 3, 2015 om 11:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mof

Ik wens u succes.

mo
door mof - Feb 10, 2015 om 20:42
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De stichting loterijverlies heeft de administratie van de Staatsloterij in beslag laten nemen. In ieder geval het deel tussen 2000 en 2008.
Zij hebben geprocedeerd. Ws. zal de Staatsloterij het wel op een schikking laten
aankomen.
Wanneer de Stichting een vergoeding weet af te spreken is 80% voor u en 20% voor de Stichting.

Hoeveel krijgt u dan? Dat moet dus nog worden afgesproken of door verder procederen worden vastgesteld. Een staatslot kost gemiddeld over die periode iets van 15 euro. Daarvan zou dat deel dat gerechtvaardigd wordt door verkeerde informatieverstrekking vergoed moeten worden. Is koffiedik kijken.

8 jaar x 12 maanden x 2 loten plus evt. OudEnNieuw en Koninginnedag
loterijen maakt rond de 200 trekkingen. 200 x 15 EUR is 3000 EUR.

Via de STichting wordt uw maximum dus iets van 2400 EUR.
Als u zich niet aanmeldt dan moet u zelf uw speelgeschiedenis opvragen en
op persoonlijke titel procederen. Ik verwacht niet dat de Staatsloterij met u een schikking aangaat als individu.

Dat zal het absolute maximum zijn. Maar ws. wordt het een stuk minder omdat eerst moet worden nagegaan wat een redelijke prijs voor het lot was dat minder
winstkans had.

Ook dat is een beetje koffiedik kijken, afwachten hoe de Stichting verder handelt.

Voor u: alsu u 47,50 EUR betaalt en zich aanmeldt bij de Stichting is de winstkans
zeker groter dan bij de Staatsloterij. Alleen miljonair wordt u er niet van.

kapiteinjan
door kapiteinjan - Feb 14, 2015 om 22:36
9 Antwoorden / 0 Vragen

Naar mijn mening is de Stichting Loterijverlies geen betrouwbare partij om je goede geld aan te doneren. Deze stichting wordt bestuurd door Loterijverlies BV en dat is meteen ook waar het gedoneerde geld heen gaat. Daar weer boven staat een Holding BV die nog meer BV's en stichtingen heeft uitgezet die soortgelijke collectieve procedures initiëren steeds gefinancierd door donaties van slachtoffers van een vermeend onrecht. Je kunt al een spannend overzicht van de "warme" zaken vinden op de website https://www.collectiefonrecht.nl/ let vooral op de overeenkomsten, donateurs betalen alle te voeren proceskosten. Inschrijvingskosten variëren maar kunnen oplopen tot 995€ pp. In alle gevallen is een percentagebeding in geval van uitkering(dit is een rookgordijn om de indruk te wekken dat de firma er zelf in gelooft).
Alle activiteiten zijn terug te voeren op een persoon die zichzelf meester in de rechten noemt, maar zelf nog nooit als advocaat ingeschreven is geweest. De procedures worden dan ook door ingehuurde advocaten gevoerd.
Er is nog een overeenkomst tussen de zaakjes die mij is opgevallen, in geen van de procedures door dit ondoorzichtig gebouw van stichtinkjes en bv's gevoerd is ooit iets van geldelijke genoegdoening aan gedupeerden gekomen. Een succespercentage van 0 uitgedrukt in harde €
Ook is het verdraaide lastig om eenmaal ingeschreven je weer uit te schrijven, laat staan je geld terug te krijgen. Storneren voor het te laat is werkt soms nog, maar er zijn gevallen bekend dat de Stichting dan met deurwaarders dreigt.
Vervelend dat dit volgens de wet allemaal schijnt te mogen, maar ja diezelfde wet staat u toe te gokken bij de Staatsloterij en geloof te hebben in de medicinale werking van ingestraald water of dat iemand op sandalen over water loopt.
Bang geworden? Ik mag het hopen. Er is alle reden toe.

wimmi20
door wimmi20 - Feb 14, 2015 om 23:13
2154 Antwoorden / 7 Vragen

De Staatsloterij heeft kennelijk een nieuwe truc bedacht om geld te besparen.
Ik kocht 3 loten via het internet.
2 vijfjes, en een heel lot.
Bij de trekking van 10 februari won ik eindelijk eens een beetje.
2 maal 1.50 op de vijfjes.
Op het hele lot 2 prijzen.
1 maal 20 euro
1 maal 100 euro

Ik kreeg 103 euro op mijn rekening.
Ze proberen 20 euro van mij te jatten !

tenormin
door tenormin - Feb 14, 2015 om 23:35
16824 Antwoorden / 108 Vragen

@wimmi20, gaat u toch naar een winkel om loten te kopen! Als U dan was terug gegaan met de winnende loten was U ook €120,00 rijker geworden i.p.v. €103,00. In de winkel hoort met de vrolijke jubeltoon als er een 'prijsje' is gevallen. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat men geld "inhoud"; U wint €120,00 en moet dat bedrag dan ook ontvangen.

wimmi20
door wimmi20 - Feb 14, 2015 om 23:41
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Tenormin,
u heeft een beetje moeite met optellen.
Tel nog eens op.
Ik geef een hint : 120 is niet goed.

kapiteinjan
door kapiteinjan - Feb 15, 2015 om 00:32
9 Antwoorden / 0 Vragen

Laat mij raden dat u het geluksgetal 23 had.

Dan lees ik in de kleine lettertjes:

De prijs van € 100 op het Geluksgetal met twee eindcijfers is opgebouwd uit: € 80 op eindcijfers 23 plus € 20 op eindcijfer 3

wimmi20
door wimmi20 - Feb 15, 2015 om 00:49
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Kapiteinjan,
bedankt voor het meedenken, het is 23.
Maarrrr : in de trekkingsuitslag lijst valt er 20 euro op de 3, en 100 euro op de 23 .
En dat is bij mij 120 euro.
Samen met de vijfjes 123 euro.
Van een samengesteld geluksgetal valt nergens iets te lezen.

kapiteinjan
door kapiteinjan - Feb 15, 2015 om 00:52
9 Antwoorden / 0 Vragen

Kleine lettertjes bovenaan bij blokje waar ook geluksnummer bijstaat.

wimmi20
door wimmi20 - Feb 15, 2015 om 00:56
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat een gloepers Jan,
als je gelijk naar de uitslag gaat lees je dat toch niet ?
Bedankt.

kapiteinjan
door kapiteinjan - Feb 15, 2015 om 00:59
9 Antwoorden / 0 Vragen

In ieder geval weer kleur op je wangen.

Ik lees altijd de kleine letters, noem het nieuwsgierig of paranoia.