Mag de NS een factuur sturen voor niet geleverde diensten?
Ik ben door familieomstandigheden, zowel een overlijden van mijn schoonmoeder als de geboorte van mijn zoon, vergeten de rekening te betalen van mijn traject vrij voor de periode van 24 okt tot 24 nov, ook de herinneringen zijn aan mijn aandacht ontsnapt. Ik kreeg onlangs een brief dat de NS mijn abonement om die reden per 7 december stop zou zetten. Dat betekent dat ze nog iets meer dan een week mijn abonement door lieten lopen, namelijk van 24 nov. tot en met 7 december.
Stom van mijn kant allemaal, dus ik heb de rekening betaald en ook de incassokosten. Ik moet nu opnieuw een abonement afsluiten, want er is natuurlijk geen alternatief. Lekker onhandig, maar goed. Hoort erbij als je kop niet altijd vast zit. Eigen schuld dikke bult.
Nu kreeg ik gisteren de nieuwe rekening voor de periode van 24 nov tot 24 dec... En dat zit mij niet lekker. Ze leveren de diensten tot 7 december, maar sturen een rekening tot 24 december. Ik heb ze gelijk via twitter bedankt voor het toch weer aan zetten van mijn abonement. Wat een bofkont ben ik ook, zou het telefoontje dan toch geholpen hebben waarin ik mijn verhaal heb gedaan?
Nee, zeker niet. Ze willen dat ik betaal voor diensten die ze niet leveren en dan betalen ze later het verschil terug. Dat wil ik niet. Ik wil een rekening tot 7 december en die wil ik met alle liefde betalen, of ze leveren mij de diensten die ik betaal en mijn abonement word weer aan gezet op mijn ov-chipkaart.
Mag ik een van deze oplossingen verwachten van de NS? Of staat de NS in zijn recht mij het maandbedrag te laten betalen en vervolgens het verschil terug te betalen?
Het hele gebeuren vooraf, overlijden schoonmoeder (gecondoleerd) en geboorte zoon (gefeliciteerd) heeft helemaal niets te maken met uw geschil met de ns. U heeft uw rekeningen niet voldaan en ook de aanmaningen in eerste instantie niet.
Wat de ns doet is correct. Gebeurt wel vaker bij abonnementen, en zeker als die opgezegd worden ergens tussen twee betalingen in. Eerst de volledige periode betalen (deze betalingen staan al lang klaar) en vervolgens een correctie ontvangen. Keurig toch. Zou wel de volledige rekening betalen om nieuwe aanmaningen te voorkomen.
Beste beantwoorders,
Ik vind het dus niet keurig, anderd stel ik de vraag hier niet.
Ik heb niet aangegeven dat ik het opzeggen niet snap, dat vind ik prima en daar heb ik ook begrip voor.
Waar ik geen begrip voor heb, zijn de dubbele kosten. Ik reis nu ook gewoon dagelijks met de NS, want ik moet toch naar mijn werk. Dit is natuurlijk momenteel zonder abonement en dus een rib uit mijn lijf. Zo breed heb ik het niet en nog eens een bedrag erover heen waar ik niets voor terug krijg, geef ik liever anders uit.
Ik snap oprecht niet waarom een verrekening niet vooraf kan. Het moet toch verrekend worden.
U bent zelf schuldig aan uw dubbele kosten. Had de eerste rekeningen maar op tijd betaald dan was er niks aan de hand geweest. Zie verder mijn eerdere reactie.
Betaal voortaan met automatische incasso.
Je hebt het abonnement niet opgezegd, dus het abonnement loopt door.
https://www.ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren/abonnement-opzeggen.html
U betaald per maand, dus deze kosten bent u verschuldigd. Dat de overeenkomst eerder opgezegd word kan, dan krijgt u achteraf netjes het teveel betaalde terug. Wees blij dat de NS zo coulant is, u pleegt contractbreuk.
Bij een maandfacturatie is het ook simpelweg niet mogelijk andere tijden te hanteren.
Aangezien U wat betalen betreft degene is die onbetrouwbaar is heeft U niet veel te willen vrees ik. U gaat Uw geld toch terugkrijgen voor niet gereisde dagen?
Dat hangt van de voorwaarden af die u heeft ondertekend toen u het abonnement afsloot.
Ze brengen namelijk niets in rekening, want ze geven aan dat u het geld weer terug ontvangt voor de dagen dat u niet meer een abo heeft. Dit heeft met hun administratie procedure te maken. Het enige dat u kunt eisen is dat het verschil binnen redelijke termijn wordt teruggestort op uw rekening. 30 is een redelijke termijn.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Distributie riem
wil me aan sluiten voor het probleem van de van de peugeot 208-bj-2022-km 24000-nog geen rdw oproep gehad-hoe nu verder Distributie riem. Lees meer
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Telegraaf abonnement
DeTelegraaf verhoogd zonder vooraankondiging of communicatie het abonnement van 24.50 naar 39.00 euro per maand, mag dit zomaar, of is dit niet toegestaan. Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer