mi
door michellem Feb 19, 2021 om 11:17
Geldzaken & recht
Mag dit zomaar? ABN

ABN heeft mijn rekening zomaar stopgezet en ik kan niet bij mijn geld komen.

Hun gaven aan dat mijn adres gegevens niet klopte en meerdere malen bericht over was gedaan,
Echter heb ik vorig jaar in Juli 2020 mijn adres gewijzigd. Maar blijkbaar op 10 September 2020 bericht gehad dat mijn rekening word stopgezet in November 2020.

Echter leven we nu in Februari 2021 en is mijn rekening per 15-02-2021 stopgezet en geen toegang meer gehad tot mijn geld.
Ik ben de 17de naar de bank gegaan en kon gelukkig mijn geld er af halen. Maar op de dag van vandaag nog steeds geen geld ontvangen!!!
Ik zit nu al een paar dagen zonder geld wat ik kan uitgeven.

Mag dit zomaar?

Hun kunnen niks meer voor mij betekenen zeggen ze.

Ik vind dit schandalig!!!!!
Je kunt niet zomaar iemand zonder geld laten zitten,

Hun advies: leen bij je ouders of ga in het rood staan bij je nieuwe bank .

Echt niet normaal.

2565 8 Rapporteer

Ro
door Robert C - Feb 19, 2021 om 11:21
13 Antwoorden / 1 Vragen

Een beetje warrig verhaal
op de 17 e geld opgenomen en nu zeggen nog steeds geen geld ontvangen
welk geld bedoel je ? Het resterende saldo ?

mi
door michellem Feb 19, 2021 om 11:26
Antwoorden / 1 Vragen

ik moest langs de bank komen om het overige geld te laten sorten op een andere bank, daar gaf meneer aan ja vandaag of morgen staat het op je andere bank. ( morgen zou de 18-02-2021 zijn. ) ik kan dus helemaal niet in mijn rekening om het zelf over te maken of iets. Contact gehad via de telefoon waar ik mijn adres moest doorgeven ter vertificatie wat ik wel ironisch vond aangezien ze mijn adres niet hadden volgens hun. Hun gaven in iedergeval aan dat mijn geld nu rondzwerft op een tussen rekening, en dan word het binnen een paar dagen op je rekening gestort...

mi
door michellem Feb 19, 2021 om 11:27
Antwoorden / 1 Vragen

ze konden het niet meer terug draaien. Dus ik heb geen idee wanneer ik mijn geld ga krijgen. Terwijl wel alle rekeningen etc eraf gehaald moeten worden wat dus niet meer mogelijk is. Moet zelf alle automatische incasso's connecten aangezien rabobank de overstapservice niet kan uitvoeren aangezien de ABN rekening niet meer actief is. Dus ben veel tijd kwijt,

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 19, 2021 om 11:22
16825 Antwoorden / 202 Vragen

'Zij kunnen niets voor u doen'? Uitermate merkwaardig. Kan ik aannemen dat u de klachtmogelikheid bij De Bank heeft gevolgd? Zo ja recht u dan tot www.kifid.nl en dien eenn klacht is. Het beste kunt u wel eerdt de ombudsman van KiFiD benaderen.

Aanvullend:

  • Een financiële dienstverlener, zoals een bank of verzekeraar, moet een interne klachtenprocedure hebben. Via deze klachtenprocedure kunt u in eerste instantie uw klacht indienen. Levert dit geen resultaat op? Dan is er het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Het Kifid bemiddelt bij problemen tussen consumenten en financiële dienstverleners. De geschillencommissie probeert tot een oplossing te komen waar u beiden achter staat. Lukt dit niet? Dan doet de com…
Meer bekijken op rijksoverheid.nl  (Bron: Wie helpt mij als ik een klacht heb over mijn aankoop? | Rijksoverheid.nl

Ps. Begrijp ik uit uw vraag dat men heeft toegezegd dat u uw geld zult ontvangen maar dat nog niet door hen is afgeregeld? (Link gecorrigeerd)

mi
door michellem Feb 19, 2021 om 11:28
Antwoorden / 1 Vragen

zie reactie hiet boven daar heb ik  het uitgelegd.

mi
door michellem Feb 19, 2021 om 11:30
Antwoorden / 1 Vragen

ik heb trouwens een klacht in gediend op hun facebook pagina. Ook hier geven ze aan dat ze mij niet kunnen helpen en gewoon moet afwachten tot ik mijn geld heb.....

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 19, 2021 om 11:37
16825 Antwoorden / 202 Vragen

Een klacht indienen via Facebook is niet zinvol!  Dit soort belanrijkere zaken altijd schriftelijk doen of via de klachtmogelijkheid die de bank aan geeft!
Zie deze infi van ABNAMRO https://www.abnamro.nl/nl/prive/abnamro/klachtenregeling/index.html  Houd er rekening mee dat het facebook een openbaar en in vrijwel alle toegankelijk medium is !!

mi
door michellem Feb 19, 2021 om 11:42
Antwoorden / 1 Vragen

oke bedankt ga ik dat doen

mi
door michellem Feb 19, 2021 om 11:43
Antwoorden / 1 Vragen

valt alleen niks te veranderen als ik een klacht in dien, want hun kunnen ook niet meer bij mijn geld komen of het terug draaien....

gerbera
door gerbera - Feb 19, 2021 om 11:37
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Beetje puzzelen met uw verhaal waaruit ik begrijp dat er geen geld meer op die rekening gestort kan worden. De vraag, is de adreswijziging overgenomen door de bank. Over het stopzetten heeft u bericht gehad maar dit blijkbaar of niet ontvangen of over het hoofd gezien. Tussen 10 sept. 2020 en 15 febr. 2021 zitten 5 maanden welke de bank u blijkbaar de gelegenheid heeft gegeven e.e.a. op te lossen. Nu u hier niet op gereageerd hebt is de rekening stopgezet cq opgeheven zodat deze niet meer gebruikt kan worden voor zowel opnemen alsook storten door derde. Wel merkwaardig dat de bank niets voor u kan betekenen en hier nog maar eens een gesprek aan gaan. Helpt dat niet dan kunt u het advies van @heremietkreeft volgen en een klacht indienen.

Ls ik lees nu in een reactie van u dat u inmiddels een rekening bij een andere bank heeft, dus zult u even geduld moeten hebben alvorens u die kan gebruiken. Dat men uw telefoonnummer vraagd is niet ongebruikelijk omdat vaak de laatste 3 cijfers worden gebruikt ter controle. Helaas zal u ook zelf alle financiële zaken zoals incasso's en stortingen zelf moeten doorgeven aan betreffende instanties ook al omdat opheffen van een rekening het blijkbaar moeilijk is. Wat mij echter opvalt is waarom u dan niet bij de ABN een nieuwe rekening kon openen.

mi
door michellem Feb 19, 2021 om 11:41
Antwoorden / 1 Vragen

Na paar keer contact te hebben gehad met de bank, gaf een van die collega's aan dat er inderdaad een adres wijziging was doorgegeven bij het adres. Maar volgens hun waar het fout is gegaan, dat de postadres niet aangepast was in het systeem. Ze kunnen helemaal niks betekenen, ik moet gewoon afwachten tot het geld op mijn andere rekening word gestort. Dat ik in de tussentijd maar geld moet leven van iemand, of dat ik in het rood moet gaan staan bij de Rabobank.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Feb 19, 2021 om 11:45
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Had U meerdere rekeningen bij ABN AMRO?

Heb het zelf ook gehad,  ze waren  1 rekening vergeten, en sinds  2006 verhuist en dan in  2017 klagen dat ik niets  ontvangen heb...

De bewoners van dat huis hebben  enkele jaren retour / verhuist gestuurd....
Een ABN AMRO  rekening ging goed maar de Ex Fortis  zitten vaak problemen.

Een schadeclaim  voor niet uitgevoerde opdracht van adres wijziging   is hun probleem.
Maak een afspraak en  laat alle geleden schade als wanbetaler door hun schuld  duidelijk zien en geef lijstje...

Een overstap  naar Rabo,  die kan  niets doen omdat overstap service alleen voor een werkende  rekening mogelijk is helaas....
Heropenen   en overstappen  en dan nogmaals sluiten kan wel.

mi
door michellem Feb 19, 2021 om 13:17
Antwoorden / 1 Vragen

de rekening kan nooit meer geopend worden door de ABN gaven ze aan, is volledig gesloten.
Ja ik heb nu een zaak gestart bij das rechtsbijstandsverzekering, omdat ik vrij moest vragen van werk om naar kantoor te moeten, benzine geld, alle tijd wat ik kwijt ben voor alles over te zetten, en emotionele schade aangezien ik nu volledig in de stress zit, al paar dagen zonder geld :)

mi
door michellem Feb 19, 2021 om 14:10
Antwoorden / 1 Vragen

en nog terug komend, nee ik had maar 1 betaal en spaarrekening bij hun.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 19, 2021 om 13:04
7179 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt deze ervaring ook nog op  https://www.klacht.nl/  zetten.

ho
door honda98 - Feb 19, 2021 om 14:28
103 Antwoorden / 1 Vragen

een bank kan niet zomaar je rekening stop zetten. en het verhaal wat je schrijft is ook warrig zoals een ander forum lid ook al schreef.

mi
door michellem Feb 19, 2021 om 14:29
Antwoorden / 1 Vragen

ja er is veel besproken, was beetje aan het zoeken wat ik hier allemaal in moest zetten.

abnamro
door abnamro - Feb 19, 2021 om 16:24
141 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag heer/mevrouw,

Ik snap dat je graag wilt weten waarom jouw rekening is beëindigd door ons.
Via het forum kan ik niet inzien wat hier de reden voor is.
Ik raad je aan om contact met ons hierover op te nemen zodat mijn collega's jou hierover uitleg kunnen geven.
Dit kan via: 088 - 226 26 11 (maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 20.00 uur.)

Met vriendelijke groet,

Bas
ABN AMRO Webcare

sira
door sira - Feb 19, 2021 om 20:21
2321 Antwoorden / 24 Vragen

Inderdaad een warrig verhaal, maar als ABN AMRO een fout maakt, dient ABN AMRO dit ook op te lossen en héél snel.
Dan maken ze maar zolang een bedrag aan u over tot ze het opgelost hebben.
Vraag maandag advies aan de Nationale Ombudsman.