sa
door san85 Aug 5, 2019 om 11:13
Geldzaken & recht

Mag een bedrijf zonder terugkoppeling op de mail incasso inschakelen?

Via weight watchers onenigheid gehad mbt de betalingen. Twee keer in twee weken bedrag afgeschreven, 1 terugboeking gedaan, foto’s opgestuurd van de betalingen en betalingsherinnering gestuurd. Hier opheldering over gevraagd waarna zij het zouden navragen bij de afdeling. Hier nooit reactie op gehad. Zij hebben toen zonder hierop te antwoorden Intrum ingeschakeld. 40,- incassokosten erbovenop. Kreeg ik nu( eind juli 2019) per post. Mag dit zomaar?

5439 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 5, 2019 om 11:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk mag dat, maar u hoeft dat natuurlijk niet te betalen als het onterecht is. Dus stuur een kopie van de betaling naar dat incassobureau en leg uit dat zij twee keer geincasseerd hadden, waarvan u één betaling hebt gestorneerd.

Topantwoord

lo
door lovewinnie - Aug 5, 2019 om 11:30
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Weet u zeker dat de betaling bijv voor de zelfde maand is? Staat er vaak bij.
Soms bij start van een abonnement bijv eind juni schrijven ze zeg maar 1 juli af hoor de maand juli en dan bijv elke maand de 15e. Dan zit je bijv 1 juli betalen voor juli en 15 juli voor augustus, 15 augustus voor september

Kijk dit even na. Is dat niet het geval hoeft u natuurlijk niet te betalen en zou ik bewijsopsturen dat u openstaande nota betaald heeft en dat ze hun administratie beter moeten ordenen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 5, 2019 om 20:42
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Weer eens een klacht over Intrum Justitia. Als u kunt bewijzen wat u stelt dan behoeft u feitelijk nu helemaal niets te doen. Beter gezegd de incadssobrief gewoonweg negeren.
Ik begrijp dat u via e-mail om opheldering heeft gevraagd en de gewicht bewakers daar niet op hebben gereageerd. Wat u in deze nog wel kunt doen is een breif zenden aan Weight Watcers en daarin met kopie van de bewijsstukken dat zij volstrekt onrechtmatig een incassoburea hebben ingeschakelt en vordet dat men dat per onmiddelijk terugtrekt. Stel daarbij dat indien men dat niet doet u zich alle rechten voorbehoud.

Als er niet of negatief wordt gereageerd op deze aangetekend te verzenden brief (vorder ook de kosten van de briefverzending) behoeft u verder niets te doen tenzij men het waagt om de vordering formeel te maken middels een deurwaardersexploit met oproep voor een zitting. Negeer dat dan niet en ga met uw bewijzen naar de zitting. Zou u dat negeren is het risico van een verstekveroordeling/negatieve beslissing voor u door de kantonrechter veel te groot.
Laat u niet intimideren door I J.

Grunnen.
door Grunnen. Aug 7, 2019 om 11:47
509 Antwoorden / Vragen

Weight Watchers heeft de vordering overgedragen aan een incassossbureau . Een normale gang van zaken . Het is m.i. dan ook geen klacht over het incassobureau ,die voeren gewoon de opdracht uit . Meestal is storneren van abonnementsgelden ed vragen om moeilijkheden .

we
door weethet Aug 7, 2019 om 11:50
107 Antwoorden / 2 Vragen

Uw advies is erg verkeerd.  niet reageren leidt tot giga kosten en belagleggig.  wel reageren dus!

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 7, 2019 om 12:02
16827 Antwoorden / 202 Vragen

@GRUNNEN en @WEETHET , kijk eens naar eerdere vragen en klachten en onze reacties over incassoburo's en vooral ook Intrim Justitia.
Er is in dit geval waarschijnlijk wel sprake van het uitvoeren van een opdracht van WW maar dat behoeft niet zo te zijn. Incassao Buro's kunnen ook vermeende vorderingen opkopen en ook dat kan hier het geval zijn.

Zelfs volgens vigerende wetgeving behoeft een ontvanger van een onterechte incasso in beginsel NIETS te doen.
en @WEETHET, als een vordering/incasso inderdaad onterecht is en de kantonrechter ook conform besluit kost het helemaal niets m.u.v. enige moeite m.b.t. het goed bewaren van bewijs en bewijsvoering.

Daarbij gaf ik ook nog de mogelijkheid om een brief te zenden aan WW dus ook de vraag: eerst de reacties goed lezen.

De tip van @MARITA5 is ook een goed advies maar als gezegd, het hoeft niet. En p..s. meningen mogen en kunnen verschillen. Wij zijn geen rechters. Het uitgangspunt is en blijft dat de reacties zijn gebaseerd op kennis en ervaring (en dus ook kennis van jurisprudentie e.d.

marita5
door marita5 - Aug 6, 2019 om 08:13
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo San85 ,

Stuur Intrum deze brief  ( voorbeeldbrief ) , klik op de rode regel .

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/brief-aan-het-incassobureau-scenario-3/

ma
door malty - Aug 6, 2019 om 08:23
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Was u achter met betalen dat u het over betalingsherinnering hebt?
Zou maar eens goed kijken of Weight watchers toch niet gelijk heeft.

mo
door mof - Aug 7, 2019 om 12:00
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ze moeten tweemaal een betal8ngsherinnering sturen, schriftelijk, dat mag per email. Daarna kunnen ze een incassobureau inschakelen. Heeft u betaald en bewijs daarvan en heeft u gereageerd en bewijs daarvan. Dan hoef5 u niets te doen.
maar i’ zou minstens 1 maal uw standpunt aan intrum duidelijk maken. Misschien wordt de claum dan opgeheven.

risico, u wordt asngemeld bij bkr, dan moet u naar de rechter om uw gelijk te halen.

tijger1
door tijger1 Aug 10, 2019 om 10:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

WW of IJ kan je niet aanmelden bij het BKR.

sinypots
door sinypots - Aug 10, 2019 om 09:42
55 Antwoorden / 1 Vragen

UIteraard kan/mag dat niet, maar ze hopen dat u betaalt. Wanneer u alles netjes betaalt hebt,
alles opsturen en dreigen met de rechter (stuur maar op........., dan laten we voorkomen).
Dan is het zo afgelopen.