Lxxrxns
door Lxxrxns Jan 5, 2021 om 20:24
Geldzaken & recht
Mag een gemeente mijn straat zomaar ineens betaald parkeren maken?

4 jaar geleden hebben wij een huis gekocht in een wijk waar je gratis voor je huis op de stoep kon parkeren. Niet lang daarna hebben wij mede daarom een auto aangeschaft.

Nu ligt er een brief op de mat dat onze buurt betaald parkeren wordt, en dat wij als bewoners een vergunning kunnen -lees: moeten- kopen á 100 euro. Daarnaast komt er nog een bezoekersvergunning bij van 20 euro per 200 uur. En het allerergste: ondanks dat wij verplicht worden een vergunning aan te schaffen, moeten we ook nog leges betalen voor de aanvraag van een vergunning: 5.60 euro pér aanvraag!

Ik kan me echt niet voorstellen dat dit zomaar mag! Ik vind dat je de huidige bewoners die reeds een auto hebben de vergunning, in ieder geval voor een bepaalde transitieperiode, gratis moet geven! Je kunt toch niet zomaar ineens verwachten van mensen dat ze 120 euro per jaar extra gaan neerleggen voor een mogelijkheid om voor de straat te parkeren (terwijl er vaak helemaal geen plek is omdat er allemaal mensen vanuit het centrum waar het al betaald parkeren is hun auto bij ons in de straat zetten!). Je lost het probleem er ook niet mee op: mensen bij ons in de straat zullen hun auto dan ook weer 3 straten verderop neerzetten, en de bewoners worden er de dupe van!! Als je het eerlijk doet, geef je de bewoners voor max 1 auto de vergunning gratis, in ieder geval voor het eerste jaar of de eerste paar jaar!

Denken jullie dat het zinvol is om juridische stappen te ondernemen tegen de gemeente (het betreft de gemeente Delft)? Misschien onder het mom van verborgen kosten? Of met het argument dat wij anders nooit een auto zouden hebben gekocht met deze kennis? Of nog andere argumenten? Dit is toch gewoon simpelweg niet rechtvaardig? Is hier misschien jurisprudentie over dat jullie weten?

En wat vinden jullie van het moeten betalen van leges voor een verplichte vergunning??

Alvast bedankt voor jullie input!

14558 33 Rapporteer

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 5, 2021 om 20:34
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte LXXRXN5,

Welkom in de Randstad, waar de auto een melkkoe is voor de gemeentes.

Procederen tegen de gemeente heeft weinig nut want zij huren de duurste topadvocatenkantoren in.....

U kunt wel in overleg gaan met buurt instanties (bewonersoverlegorganen, als die er zijn....)

120 Euro (met wat administratie kosten) per jaar valt nog mee.... : In Amsterdam betaal ik 140 euro per 6 maanden.....

Is er een winkelcentrum in de buurt met een winkeliersvereniging?Praat met ze.

Vaak hebben winkeliers een grotere invloed op de lokale overheid.

diumenge
door diumenge - Jan 5, 2021 om 20:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik denk dat juridische stappen niet zinvol zijn en vind het betalen van leges voor een verplichte vergunning logisch.

tijger1
door tijger1 - Jan 5, 2021 om 20:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het zal ruimschoots aangekondigd zijn en dan had u kunnen protesteren. Maar als er al geen plek in de straat is, wat kan het u dan schelen?

pino123
door pino123 Jan 6, 2021 om 11:18
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is juist het probleem. De mensen uit het centrum parkeren daar doordat het kosteloos parkeren is in deze wijk. Hierdoor is er geen plek.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 5, 2021 om 20:57
2011 Antwoorden / Vragen

Het 'grappige' is dat vergunningparkeren juist meestal het gevolg is van bewoners die klagen dat ze hun auto niet kwijt kunnen en dan heeft de gemeente maar één maatregel en dat is vergunningparkeren. Ik was eens bij kennissen in Delft en kon aanschouwen hoe in hun straat zonder vergunningen complete aso's dáár hun auto kwamen parkeren om vervolgens twee vouwfietsen uit de bak te halen en te verdwijnen. Het gevolg is duidelijk, die komen ook aan de beurt. Woont u soms ook bij het sportfondsebad want dan zijn ze blijkbaar aan de beurt?
Dus ja, dat mag een gemeente, dat moeten ze feitelijk en nee u bent niet verplicht die vergunning aan te schaffen, u kunt ook uw auto weg doen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 5, 2021 om 21:25
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@HenkDezevende,

Een auto is alleen voor de rijken als het zo doorgaat.....

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 5, 2021 om 21:30
2011 Antwoorden / Vragen

Zeker, en tenzij u maar een toewijzingssysteem wil waar u voor een commissie mag uitleggen waarom u een auto 'nodig' heeft is beprijzing het enige alternatief. En die eerste vergunning is ook helemaal niet zo duur. Er zijn trouwens zat dingen alleen voor de rijken. Gaat u maar eens een paard houden.

tenormin
door tenormin Jan 6, 2021 om 01:46
16817 Antwoorden / 108 Vragen

I like your answer, @henkdezevende: een paard houden. Zie het helemaal voor me: iemand met een rollator (ik dus) een paard houden, op paard zijn rug klimmen en galopperen door de drukke straten. Echt een lekkere opmerking om glimlachend, eindelijk, om nest in te duiken.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 6, 2021 om 11:53
2011 Antwoorden / Vragen

@tenormin ik zou galopperen door drukke straten sowieso afraden, dat graag stapvoets en dan in rengalop over het strand.

koekeloer
door koekeloer Jan 6, 2021 om 12:04
562 Antwoorden / 18 Vragen

Waarom ben je een aso als je in een straat parkeert en met de vouwfiets weggaat?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 6, 2021 om 12:11
2011 Antwoorden / Vragen

@Koekeloer omdat je een 'knier' bent die ervoor zorgt dat die wijken dus ook vergunning parkeren krijgen terwijl je ook twee kilometer extra kunt fietsen en op een echt rustige plek kunt parkeren. Vreselijk volk.

getty
door getty - Jan 5, 2021 om 21:08
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Tip: gebruik in uw protesten niet het argument dat u mede vanwege het gratis parkeren een auto hebt aangeschaft.
Dat is echt een heel slecht argument..

mahadma
door mahadma - Jan 5, 2021 om 21:18
11522 Antwoorden / 51 Vragen

Een gemeenteraads besluit zoals parkeerontheffingen met bijbehorende leges kosten is nu eenmaal een gemeenteraadsbesluit wat "in democratie" genomen en derhalver rechtsgeldig is.

Overigens, u bent niet verplicht om een vergunning aan te vragen, u kunt ook uw auto verkopen en met de fiets/brommer of het OV te gaan reizen. Hoeft u ook geen € 5,60 leges te betalen. De vraag is dan wel als u onverhoopt dit toch later zou willen dat er geen vergunningen wegens gebrek aan ruimte meer is.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 5, 2021 om 21:25
2011 Antwoorden / Vragen

Dat zou netjes zijn. De gemeente Leiden gaf vroeger gewoon veel meer vergunningen af dan er plekken waren, dat was echt chaos maar ik weet niet hoe het daar tegenwoordig is.

ne
door neodutchio - Jan 5, 2021 om 21:23
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U koopt een auto omdat die voor de deur op de stoep kan staan? Ik koop een auto om mij van a naar b te brengen.
Ja, een gemeente is vrij om aanpassingen te doen. Zij mogen besluiten of een straat eenrichtingsverkeer wordt, dat er een drempel komt en dus ook dat betaald parkeren wordt ingevoerd.
U wordt nu verplicht om een vergunning aan te schaffen, wilt u nog voor uw deur kunnen parkeren. Wilt u dat niet zal u dus ook uw auto ergens anders moeten parkeren. Nu betaald de gebruiker wat anders uit de algemene middelen gaat. Dus linksom of rechtsom, u betaald er al voor.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 5, 2021 om 21:27
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@Neotdutchio,

Betaald parkeren is een soort gemeente belasting.....

Vaak creëert een gemeente het zelf door niet genoeg parkeergarages te bouwen.....

De automobilist is een makkelijke prooi voor extra belasting.......

Donuts
door Donuts Jan 5, 2021 om 21:37
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Man, man houdt toch eens op met uw gejammer! De bewoners willen meestal niet eens een parkeergarage, want de auto moet voor hun deur staan!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 5, 2021 om 22:34
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Sprietje,

Ik weet niet in welke stad u woont, maar in Amsterdam was in sommige wijken geen parkeeroverlast.

Door extreem hoge parkeertarieven in het centrum kozen veel autorijders ervoor om hun auto in de omliggende wijken te parkeren en zo ontstond daar overlast: dit verspreid zich over de hele Randstad.

ne
door neodutchio Jan 6, 2021 om 08:48
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Dus moet er midden in een woonwijk een parkeergarage gebouwd worden? En dat het een gemeentebelasting is dat klopt. In uw ogen zou dus iemand zonder auto moeten meebetalen aan het kunnen parkeren van een ander. De gebruiker betaald gelukkig.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 6, 2021 om 12:05
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Ik snap, dat in uw dorp geen parkeeroverlast is.

Maar in de grote steden vergeet de gemeente grote parkeergarages te bouwen als er een nieuwe wijk wordt aangelegd.

Ook zou de gemeente aan de rand van de stad grote parkeergarages moeten bouwen zodat mensen van buiten de stad hier goedkoop hun auto kunnen parkeren.

Voor een laag bedrag, bijvoorbeeld een euro, kunnen forensen dan een dagkaart kopen voor het openbaar vervoer.

ne
door neodutchio Jan 6, 2021 om 13:08
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ik woon niet in een dorp maar in een stad. En ja, ook daar zijn meters duur. Ik woon in een wijk van 20.000 huizen die nog steeds in aanbouw is. Maar om nu te adviseren om een parkeergarage te gaan aanleggen.... Dit zal meer overlast geven dan profijt. Het is heel simpel, weet wat je koopt en wat je nodig hebt. Ik heb bewust gekeken naar een huis waar ik 2 auto's op eigen terrein kan parkeren. Geen gedonder met openbare plekken die hier ook schaars zijn.

Dat Amsterdam schijnbaar geen opties heeft voor forensen wil niet zeggen dat geen enkele gemeente dat heeft. Ik kom regelmatig in steden waar aan de rand een parkeerplaats ligt en waar je gratis met de bus in het centrum afgezet wordt. In grotere steden rijden meer bussen naar meer locaties.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 6, 2021 om 23:50
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Noem eens een paar van die steden met een gratis pendeldienst naar het centrum......

Wel in Nederland graag.

ne
door neodutchio Jan 7, 2021 om 07:58
5129 Antwoorden / 12 Vragen

In Den Bosch bijvoorbeeld. Je betaald een symbolisch bedrag voor het parkeren aan de rand van de stad en je kan gratis met 4 man met de bus naar het centrum. In Groningen betaal je €6,00 voor een parkeerplaats en krijgt daarbij 5 buskaartjes. Kunt u zelf ook wel opzoeken toch?

Donuts
door Donuts - Jan 5, 2021 om 21:34
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Hoezo zomaar ineens? U heeft al eerder een brief van de gemeente ontvangen met uitleg waarom betaald parkeren wordt ingevoerd. U kunt of uw huis verkopen en verhuizen naar een gehucht in het hoge Noorden of uw auto verkopen of gewoon de parkeervergunning betalen.

kr
door kraanjan Jan 6, 2021 om 14:09
16 Antwoorden / Vragen

What do you want to do ?
New mail
Niet doen ! We hebben hier geen zeurders nodig .

tenormin
door tenormin - Jan 5, 2021 om 21:36
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Natuurlijk mag de Gemeente dit zomaar wel. Gebeurt in heel veel Gemeentes. Hoe doen die "illigale" parkeerders dat dan als ze in uw straat komen parkeren? Meestal rijden er politieauto's door de straten om alle kentekennummers op te nemen, althans, dat vindt plaats in de straat waar mijn zus sinds kort ook betaalt moet parkeren. Daar is het juist rustiger geworden door die maatregel. Natuurlijk is betaald parkeren niet fijn, zeker als je ergens woont, maar ja, als dit nu iets nieuws zou zijn, maar bestaat al zo lang. Wees blij dat u niet in 1 van de grote steden woont. Zoals geschreven; dan de auto maar weer weg doen, bent u weer bij "niet te hoeven betalen".

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 5, 2021 om 21:41
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Als u aan juridische stappen denkt bent u nog het meest gebaat bij het advies dat een van de rechters in het programma op SBS6  "wordt u al geholpen" geven.

rj
door rjw - Jan 5, 2021 om 21:45
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Neem contact op met een gemeenteraadslid van de partij waar je op hebt gestemd en vraag om opheldering waarom ze hiervoor hebben gestemd. Ik zie dat de gemeenteraad deze plannen in juli 2020 al heeft goedgekeurd, dus een beetje vreemd dat het nu pas bekend lijkt te worden. Als bij ons in de stad dit soort onderwerpen op de agenda van de gemeenteraad staan wordt daar uitgebreid over geschreven in de lokale media. Ik neem aan dat dat in Delft toch niet heel anders is.

gerbera
door gerbera - Jan 5, 2021 om 21:55
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Dit doet de gemeente niet zomaar, er zal best wel communicatie over geweest zijn. Om het duidelijk te maken is er door de bewoners in mijn straat verzocht betaald parkeren in te voeren. Reden hiervoor was dat wij om de hoek van een winkelstraat wonen waarvan het personeel onze straat als parkeerplaats gebruikt. Wat dacht u wat.. afgewezen door de gemeente door lobby van de winkeliers en dat terwijl er speciaal een ruimte in de parkeergarage op 100 mtr van de winkelstraat is vrijgehouden voor winkelpersoneel. Maar ja dat kost het personeel geld dus laten we het maar zo. Maar om nu een auto aan te schaffen omdat men vrij kan parkeren, ik heb gelukkig geen probleem met het stallen van mijn fiets, alhoewel ik soms, woon op een hoek, moeilijk bij mijn achterom kan komen door het aso op de stoep parkeren voor de poort. Oh ja volgens de gemeente bestaat er stadstoezicht in mijn woonplaats echter die zie je hier dus ook nooit.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 5, 2021 om 22:38
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@Gerbera ,

Over welke wijk heeft u het? (in Amsterdam)

gerbera
door gerbera Jan 6, 2021 om 10:41
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Niet in Amsterdam en welke wijk en waar is niet van belang, u kunt daar niets aan veranderen. Wij hebben een wijkraad die dit heeft, namens de bewoners, heeft aangekaart bij de gemeente.

justmeagain
door justmeagain - Jan 5, 2021 om 23:50
623 Antwoorden / 8 Vragen

(terwijl er vaak helemaal geen plek is omdat er allemaal mensen vanuit het centrum waar het al betaald parkeren is hun auto bij ons in de straat zetten!)

Nou dat probleem is nu opgelost, tevens zal dit de oorzaak zijn. Klagende bewoners die hun auto niet kwijt kunnen.
Misschien kunt u op eigen erf een plek maken, let wel ook hier is toestemming voor nodig.

sw
door swat1500 - Jan 6, 2021 om 00:06
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Zomaar doet de gemeente dit niet. Eerst moet de gemeenteraad daar een besluit over nemen. Dat besluit moet vervolgens gepubliceerd worden zodat belanghebbenden zoals u daar bezwaar tegen kunnen maken. Geen bezwaar.of worden de bezwaren afgewezen, in het laatste geval kunt u ook naar de bestuursrechter, dan kan het besluit uitgevoerd worden. Vaak is reeds van te voren al het nodige met de bewoners gecommuniceerd. Men moet.natuurlijk wel de gemeente laden lezen.
De bezwaar termijn is inmiddels verstreken en dan kunt u juridisch niets meer tenzij u kunt aantonen dat de gemeente zich niet aan bepaalde wettelijke termijnen heeft gehouden.

panter22
door panter22 - Jan 6, 2021 om 09:03
6599 Antwoorden / Vragen

De gemeente doet dit niet zomaar. In juli heeft er nog een artikel over gestaan in de plaatselijke krant: In de buurt.
https://indebuurt.nl/delft/nieuws/delftenaren-willen-donderdag-demonstreren-op-de-markt-tegen-het-nieuwe-parkeerplan~104528/
Hier lees je de verordening van 9 juli 2020:
https://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/xhtmloutput/Actueel/Delft/CVDR642699.html
Er is geen mogelijkheid tot bezwaar en beroep.Dus je moet betalen als je je auto in je straat wilt parkeren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 6, 2021 om 09:52
16777 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn antwoord is: NEEN, het mag niet zomaar. MAAR het zal ook niet zomaar zijn gebeurt. Er zal in deze (waarschijnlijk) sprake zijn geweest van verzoieken van bewoners of andere belanghebbenden om dat te doen of op basis van advies van verkeersdeskundigen.
Er dient altijd een voorgbereidend besluit te zijn dat gepubliceerd dient te worden en normaliter wordt dan ook iedereen in de betrokken omgeving geïnformeerd.
Daarna wordt een besluit genomen dat ook gepubliceerd dient te worden met daarin ook de melding dat bezwaar mogelijk is indien het besluit belanghebbenden zoals u betreft.
M.b.t. het bezwaar maken verwijs ik u naar deze info: overheid-burger/procederen-tegen-de-overheid/artikelen/wat-kan-ik-doen-als-ik-het-niet-eens-ben-met-een-overheidsbeslissing/

Het lijkt mij dat het niet zinvol is om bezwaar aan te tekenen bij het College van B&W en bij afwijzing bij de Onafhankelijke bezwaarcommissie omdat men zijdens uw Gemeente naar ik aanneem meer dan afdoende reden zal hebben om dit in te voeren.
 Hoewel u het er mogelijk niet mee eens bent, het wonen in een parkeervergunningszone betekent dat bewonsrs zelf hun auto gemakkelijker bij hun woning kunnen parkeren.

Iv
door Ivo W - Jan 6, 2021 om 10:41
728 Antwoorden / Vragen

Allereerst is het nogal vreemd dat u zegt een auto te hebben aangeschaft 'omdat u deze gratis op de stoep kon parkeren'.

- Om een auto op de openbare weg te mogen parkeren, moet deze verzekerd zijn, moet MRB betaald worden en moet er een geldige APK op zitten. Niet bepaald gratis.
- Op de stoep parkeren is altijd verboden. Een stoep is voor voetgangers, niet voor auto's. Met op de stoep parkeren riskeert u aardige boetes. Eén zo'n boete kost u ongeveer net zo veel als de parkeervergunning voor een heel jaar. En die boete voor fout parkeren mag elke dag opnieuw gegeven worden. De parkeervergunning is dus een koopje! Mits u deze voortaan uiteraard gebruikt om uw auto in een parkeervak te parkeren, en niet op de stoep.

Vervolgens kan ik u mededelen dat de gemeente niet zomaar een besluit tot invoeren van vergunningparkeren mag nemen. De gemeente moet bij zo'n besluit bepaalde procedures doorlopen, inclusief een bezwaartermijn etc. Zo'n traject gaat minimaal een aantal maanden overheen. In die periode wordt u via het gemeentelijke huis aan huis krantje en/of de website geïnformeerd over de plannen en de wijze waarop u bezwaar had kunnen aantekenen. Uit uw verhaal maak ik op dat dat proces van besluitvorming inmiddels is afgerond en het besluit genomen is.

Als laatste wil ik u mededelen dat de gemeente u tot niets verplicht. Het staat u vrij om geen parkeervergunning aan te vragen. U moet dan op tijden dat het vergunningenparkeren geldt zorgen dat uw auto buiten het gebied geparkeerd wordt. Of uw auto weer verkopen, want kennelijk gebruikt u de auto niet voor vervoer, maar voor het gratis op de stoep parkeren.

redfloor
door redfloor Jan 6, 2021 om 14:25
166 Antwoorden / 21 Vragen

Het mag soms wel, maar alleen met verkeersbord RVV E08b...

Donuts
door Donuts - Jan 6, 2021 om 11:03
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U woont blijkbaar in de wijk Wippolder. U kunt zich nog net aanmelden voor een online informatiebijeenkomst. Bezwaar maken is het te laat voor, maar misschien kunt u nog even een informeren naar en klagen over het betalen van leges.
Veel mensen parkeren hun auto in de Wippolder terwijl zij daar niet wonen of een bedrijf hebben. Bijvoorbeeld om de binnenstad of de TU Campus te bezoeken. Of om naar hun werk in een ander gebied te gaan. Hierdoor is de parkeerdruk in de Wippolder hoog. En dat leidt tot overlast. Door betaald parkeren in te voeren komt er meer parkeerruimte voor bewoners en bedrijven in de wijk.

Parkeerdruk neemt toe
De parkeeroverlast is het grootst in het noordoostelijke deel van de Wippolder. In andere delen van de wijk zijn de problemen minder. Maar ook hier wordt de parkeeroverlast groter als we nu niets doen. De komende jaren wordt veel gebouwd in en rondom de Wippolder. Dat zorgt voor meer bewoners, bedrijven en bezoekers in het gebied. En dus ook een grotere parkeerdruk.

kr
door kraanjan - Jan 6, 2021 om 12:20
16 Antwoorden / Vragen

What do you want to do ?
New mail
Natuurlijk moet je betalen, je woont in een dichtbevolkt gebied. Vooraf heeft er een publikatie gestaan in een huis aan huis krant of iets dergelijks. Opletten en belangrijke mededelingen goed lezen. Wat tegenwoordig niet meer zo vaak gedaan wordt. Vandaar al deze protesten op deze site e.a.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 6, 2021 om 12:25
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Je wist dat  Centrum al betaald was dus had  op meer  kunnen rekenen.....
Ik ga daar in Delft wel eens naar de Aldi,  voor 12.00 uur of na 18.00 omdat het gratis is!

Het enige wat  Topic starter kan doen is kijken welke partij voor of tegen deze maatregel stemde en van de tegen stemmers  van
die partijen een keuze maken, en ook je buren dit melden.

Maar niet alleen Delft, elke gemeente met betaald parkeren in Centrum  lopen de omliggende nog gratis wijken dit risico.
Niet alleen Amsterdam....  waar ik een vouwfiets pakte vanaf een buitenwijk of  een invalide vraag of ze mee wilde voor gratis parkeren, na wel eerst aanmelden....

Ja, Fraude mag niet maar een buurvrouw die vrijwel nooit  weg kan iets aanbieden is de mazen van de wet die ik $oms ge/mis...bruikte.

va
door vanlotjegetikt - Jan 6, 2021 om 12:28
809 Antwoorden / Vragen

Dit soort zaken wordt binnen de Gemeenteraad uitvoerig besproken. En die gaan niet bepaald over een nacht ijs.
U heeft dus uw huiswerk niet gedaan.
Het plaatselijk sufferdje is ook een bron van info.
En ja dat mag, iets met democratie.
Voortaan goed kijken bij Gemeenteraadsverkiezingen hoe een partij met de materie omgaat.
Succes.

il
door iljaha - Jan 6, 2021 om 12:54
179 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, dat mag niet zomaar. Hier moet een zogenaamd verkeersbesluit aan ten grondslag liggen. Op zo'n besluit kunnen 6 weken na publicatiedatum bezwaren worden ingediend. Misschien heeft u deze publicatie gemist (zie www.officielebekendmakingen.nl). Echter, het kan ook zijn dat het besluit niet gepubliceerd is. In dat geval is het besluit niet geldig.

En over uw vraag over de leges: u bent níet verplicht een vergunning aan te vragen.

rj
door rjw Jan 6, 2021 om 13:04
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Het is goedgekeurd door de gemeenteraad dus is het gepubliceerd. Agenda is immers openbaar, net zoals de vergaderingen.

redfloor
door redfloor - Jan 6, 2021 om 13:31
166 Antwoorden / 21 Vragen

Wij wonen 400 meter van een groot station en hadden veel last van forenzen en NS-personeel die hun auto's bij ons parkeerden. Sinds twee jaar vergunningparkeren. Echt heerlijk, nu is er wél plek voor onze auto's! En als je een auto kunt betalen maakt, op jaarbasis, € 100 meer of minder ook niet uit.

In onze buurt waren ook mensen er op tegen, maar die vinden de voordelen nu ook opwegen tegen de nadelen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 6, 2021 om 20:18
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@Redfloor,

Ik rij een hele maand op benzine voor 100 euro.....

Het erge is, dat de parkeertarieven elk jaar omhoog gaan vanwege "inflatie".....

redfloor
door redfloor Jan 7, 2021 om 09:46
166 Antwoorden / 21 Vragen

Ik rij minder met mijn auto, maar als je alle vaste kosten bij elkaar optelt zit je ook al snel aan de € 2000 per jaar voor een auto.

rj
door rjw Jan 7, 2021 om 09:52
3238 Antwoorden / 5 Vragen

@geborenamsterdammers: alles wordt duurder door de inflatie. Ook onze salarissen. Als je parkeerkosten niet zou indexeren hebben ze op een bepaald moment geen nut meer omdat het dan relatief te goedkoop wordt. Maar mensen zoals jij gooien waarschijnlijk het liefst alles plat (groen, trottoirs, etc) om tot tegen een winkel gratis te kunnen parkeren. Gelukkig denken gemeentes er anders over en proberen die de steden een beetje leefbaar te houden door het voeren van een restrictief beleid m.b.t. auto's. En nee, ik ben geen milieugekkie of Groen-Links stemmer, ik stem mijn hele leven al VVD. Maar het is gewoon te idioot voor woorden om met een auto de binnensteden in te willen, die er in veel gevallen helemaal niet voor zijn gebouwd.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 7, 2021 om 12:20
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@RJW,

Ik snap uw standpunt : veel oude centra zijn niet geschikt voor veel auto's.

Maar wat mij tegen de borst stuit, is dat veel gemeentes parkeren zien als een winstmodel.

Ik ga vaak naar de Dappermarkt in Amsterdam Oost, vroeger kon je daar een uur parkeren voor het symbolische bedrag van 10 cent, nu kost het (schrik niet mensen) 6 euro per uur..........

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 6, 2021 om 15:02
2011 Antwoorden / Vragen

Wat mij overigens wel fascineert aan deze discussie is dat voor een bewoner van de randstad dit een open vraag is. Waar heeft hij zijn tijdmachine de afgelopen twintig jaar dan geparkeerd?

rj
door rjw Jan 6, 2021 om 17:02
3238 Antwoorden / 5 Vragen

In vrijwel alle steden in de Randstad zijn zat wijken waar je gewoon gratis kunt parkeren. Zo gek is dat niet. Alleen de wijken tegen het centrum aan (en in het centrum natuurlijk) hebben betaald parkeren of abonnementen. Dat het tot voor kort in de Wippolder in Delft gratis was is dan wel weer opvallen, zo tegen het centrum aan en ingeklemd tussen TU en bedrijventerreinen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 6, 2021 om 20:23
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@HenkDezevende en RJW,

Hier in Amsterdam loopt het parkeerbeleid uit de hand....

Ieder jaar worden de parkeertarieven verhoogd vanwege "inflatie"....

Maar nu het toerisme is weggevallen vanwege Corona, denkt de gemeente aan andere manieren om geld te verdienen.....

Helaas maken ze met dit dure parkeerbeleid het hele oude centrum kapot qua winkelgebied.....

Daarom verschijnen er in omliggende gemeentes leuke shopping centra waar nog gratis of tegen een laag bedrag geparkeerd kan worden...

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 6, 2021 om 22:25
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Amsterdam heeft Hoogste Inflatie van Nederland blijkbaar,
pleur op en zoek elders een  parkeerplaats met woning!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 6, 2021 om 23:52
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@Somss,

In welk dorp woont u?

mr
door mrmoto Jan 7, 2021 om 10:39
167 Antwoorden / 4 Vragen

dorpen bestaan allang niet meer , het zijn gemeentes net zo als amsterdam maar dan wel met voldoende en ruimschoots gratis parkeerplaatsen of eigen opritten waar je de auto kan neer zetten

mr
door mrmoto Jan 7, 2021 om 10:42
167 Antwoorden / 4 Vragen

oja amsterdam is dus ook geen stad meer maar een gemeente .

Er
door Erik88 - Jan 6, 2021 om 15:24
7 Antwoorden / Vragen

Ja, dat mag. De gemeenteraad heeft dat besloten.
En dat gaat niet worden teruggedraaid. De gemeente heeft het al opgenomen in hun begroting als opbrengsten.
Vroeger ging het over parkeren regulieren. Nu gaat het de gemeente over de opbrengsten.

gerbera
door gerbera - Jan 6, 2021 om 16:30
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ik kan uw redenatie niet geheel volgen, u koopt een huis omdat de auto op de stoep geparkeerd mag worden. Nou en dat mag dus juist niet, hier ontvangt men dan een boete van € 90,- exclusief administratiekosten.
U had geen auto gekocht als u van te voren had geweten dat er betaald parkeren zou komen. Dus de auto is niet echt noodzakelijk.
En dan nog dit;
terwijl er vaak helemaal geen plek is omdat er allemaal mensen vanuit het centrum waar het al betaald parkeren is hun auto bij ons in de straat zetten!). Je lost het probleem er ook niet mee op:
Het probleem wordt juist opgelost omdat mensen vanuit het centrum niet meer in uw straat mogen parkeren.
Dus of gewoon € 100,- betalen of de auto weg doen of deze 3 straten verder zetten, gaan die bewoners ook om betaald parkeren vragen.

lo
door lovewinnie - Jan 6, 2021 om 17:12
1205 Antwoorden / 1 Vragen

Dit gebeurd niet een op andere dag. . Wij gaan vanaf maart betaald parkeren maar dit plan ligt er al 2 jaar. Brieven aan huis,  aangekondigd in kranten en voor vragen of opmerkingen en eventueel bezwaar kon je terecht op bepaalde dagen en tijden . Niet dat bezwaar veel zin heeft want plan voor betaald parkeren komt juist vaak door overlast. .
Zelf ben ik erg blij met betaald parkeren. Hoop dat auto vanaf maart voor de deur kan staan. Sommige huishouden hebben hier 3/4 auto's. Ouders en kinderen. Soms nog hun partners ook. Staat zo vol. Woon in stad, vlak bij het centrum dus kon er op wachten .

Maar u had geen auto gekocht als u had geweten van betaald parkeren?  Nou dan verkoopt u hem toch weer. Probleem opgelost

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 6, 2021 om 20:28
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@Lovewinne,

Het erge aan betaald parkeren is, dat de gemeente elk jaar de parkeertarieven verhoogd vanwege "inflatie" ....

De hele middenstand gaat er kapot aan....

Op den duur zijn er alleen nog maar grote supermarkten over.

lo
door lovewinnie Jan 6, 2021 om 20:41
1205 Antwoorden / 1 Vragen

Gelukkig hier in omgeving is bijna overal in winkelstraten eerste 15 min gratis. Precies genoeg om ff brood te halen bij de bakker of wat vlees bij de slager..maar eigenlijk die ik dit soort dingen liefst op de fietst of te voet .
Duur is het zeker maar als er nergens te parkeren valt kost dat ook klanten

rj
door rjw Jan 6, 2021 om 22:47
3238 Antwoorden / 5 Vragen

@geboren_amsterdammers: de hogere tarieven weerhoudt de gemiddelde automobilist er nog steeds niet van z'n auto weg te doen of de stad te vermijden. Als (voor corona, en er na ook weer gewoon) de Oosterdokgarage in Amsterdam op een zaterdag- of zondagmiddag vol is, is het blijkbaar geen belemmering. Zo'n beetje de duurste garage van Nederland.

En v.w.b. parkeervergunningen: er zijn in Amsterdam nog steeds wachtlijsten. Als het echt zo erg was zouden die vanzelf oplossen.

En als je als middenstand afhankelijk bent van dat mensen voor weinig voor je deur kunnen parkeren wordt het tijd om je aan te passen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 6, 2021 om 23:57
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@RJW,

U slaat de spijker op zijn kop.

Voor de rijken is het parkeerbeleid een "lachtertje"....

Voor mij betekent de parkeervergunning van 280 euro per jaar bijna 3 maanden benzine geld....

Het dure parkeerbeleid zorgt dus voor een nog grotere kloof tussen arm en rijk.

De hele middenstand in Amsterdam gaat langzaam kapot aan het dure parkeerbeleid.....

lo
door lovewinnie Jan 7, 2021 om 14:35
1205 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben gewoon een auto de deur uit gedaan en nu gebruiken we 1 ipv 2 Autos. verschilt zo paar honderd euro per jaar . Nu helemaal met betaald parkeren want 2e auto kost hier straks vermogen. Toen we hoorde dat betaald parkeren ging worden bewust deze keuze gemaakt.   Nu kom ik amper uit de stad dus doe alles op de fiets of lopen en heb ik auto nodig gaat man fietsen ( nodige kilometers maar fietsen is meteen goede work out) .  Verwacht eigenlijk dat over 10 jaar je echt nergens meer je auto gratis kunt neerzetten.

Mensen willen tegenwoordig allemaal auto rijden maar niemand wil betalen om te parkeren. Het is gemeente grond en gratis parkeren is een gunst. In een dorp zul je betaald parkeren weinig zien. Wellicht verhuizen? Als willen 2 hier voetbalt kan ik zelf 2 wijken verderop parkeren. En dat alleen omdat ze te gierig zijn om paar euro te betalen voor hun auto. Ga dan lekker fietsen . Ben blij met betaald parkeren. Is die gaos opgelost .

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 7, 2021 om 19:23
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@Lovewinne,

Een blauwe zone voldoet ook, maar daar verdient een gemeente niets aan: bekeuringen gaan in de staatskas.

Bij voetbalwedstrijden kan de wijk worden afgesloten voor niet bewoners.

U zult merken, dat de gemeente ieder jaar de parkeertarieven verhoogt totdat alleen de rijken nog een parkeervergunning kunnen betalen.....

Denk ook aan oudere mensen, die geen bezoek meer krijgen vanwege de dure parkeertarieven....

Ik ga regelmatig naar de Dappermarkt in Amsterdam Oost, toen daar betaald parkeren werd ingevoerd kon je daar een uur parkeren voor het symbolische bedrag van 10 cent.

Nu betaal je daar het schrikbarende bedrag van 6 euro per uur...........

mo
door mof - Jan 6, 2021 om 19:28
3619 Antwoorden / 3 Vragen

1) u moet geen vergunning kopen als u uw auto bijv op eigen grond parkeert of elders waar u niet hoeft te betalen. Ook als u geen auto bezithoeft u niet te betalen. Ja. Dat mag. Ja, dat is terecht. Anders dan veel mensen denken worden gemeentelijke parkeerplaatsen niet door de wegenbelasting maar uit gemeentelijke potjes betaald. Eigenlijk gek datu gratis gemeentegrond mag gebruiken om uw auto, en met u vele anderen, op te slaan wanneer u die niet gebruikt. Men mag er geen boot, tent, bed of wat anders opslaan. Gratis opslag voor uw vervoermiddel is niet meer van deze tijd waar men allemaal zo de mond vol heeft over het milieu.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 7, 2021 om 05:04
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mof,

Uw redenatie klopt niet.

Als inwoner betaal je gemeente belasting.

Parkeergeld is een ordinaire manier om geld uit de zakken van burgers te "kloppen".

Ik betaalde in het begin 30 euro per jaar voor een parkeervergunning : ieder jaar verhoogt de gemeente het parkeertarief onder het mom van "inflatie"....

jennyfens@hotmail.com
door jennyfens@hotmail.com - Jan 6, 2021 om 22:26
4 Antwoorden / Vragen

Ik denk dat je blij moet zijn dat je überhaupt plek hebt. Bij mij in de Zuiderparkbuurt in DenHaag betaal je voor een vergunning en moet je soms nog een kilometer lopen voor een plekje ????, maar we konden wel ruim van tevoren naar inspraakavonden komen, om je zegje te doen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 7, 2021 om 00:01
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Jenny,

Eindelijk een antwoord van iemand uit de Randstad met ervaring....

Wat kost een parkeervergunning per jaar in uw wijk?

Persoonlijk vind ik Den Haag een auto onvriendelijke stad : er is geen ringweg, wat veel files veroorzaakt.

Donuts
door Donuts Jan 7, 2021 om 09:36
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@GA: Wat doet het er toe wat een vergunning in DH kost? En als u dat zo dringend moet weten, kijk het dan zelf even na op de site van DH. En waarom doet u uw auto niet weg als u het te duur vindt? U werkt niet en Nederland lijkt voor u niet groter te zijn dan Amsterdam.

rj
door rjw Jan 7, 2021 om 09:53
3238 Antwoorden / 5 Vragen

@sprietje: het is toch een algemene eigenschap van Amsterdammers dat ze denken dat zij het centrum van het universum zijn? En dan te bedenken dat het eigenlijk slechts een groot dorp is aan de rand van Nederland.

mr
door mrmoto Jan 7, 2021 om 10:44
167 Antwoorden / 4 Vragen

zonder fundering.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 7, 2021 om 12:25
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Sprietje, RJW en Mr. Moto,

Waar het mij om gaat is dat gemeentes parkeren zien als een verdienmodel.

Bij mij, in Amsterdam West, willen winkeliers en bewoners een blauwe zone, maar de gemeente wilt gewoon betaald parkeren invoeren omdat ze dan meer kunnen verdienen.

1paul
door 1paul - Jan 7, 2021 om 09:29
3103 Antwoorden / 0 Vragen

Mag een gemeente mijn straat zomaar ineens betaald parkeren maken?

JA>

Fa
door Familie Timmer - Jan 7, 2021 om 15:15
21 Antwoorden / Vragen

De beschrijving van de omstandigheden lijkt vooral vanuit persoonlijke emoties te zijn gedaan, vanuit de individuele beleving. Voor vragensteller voelt het aan als "zomaar ineens" en de vergunning voelt aan als een verplichting. Juridisch of democratisch gezien kan het zo haast niet gelopen zijn. Een gemeente mag in Nederland niet "zomaar" betaald parkeren invoeren en de Grondwet verbiedt alle bewoners in een wijk te verplichten twee parkeervergunningen te hebben. Er zijn algemeen geldende regels voor het totstandkomen van besluiten binnen een gemeente. Over de inhoud van die regels wordt democratisch gedebatteerd en gestemd.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 7, 2021 om 19:29
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte familie Timmer,

Ik heb meegemaakt, dat een gemeente bewust informatie achter houdt om een bestemmingsplan door te drukken.....

Een alternatief en vriendelijker manier om parkeeroverlast aan te pakken is het invoeren van een blauwe zone.

Maar bekeuringen gaan hiervan in de staatskas, dus kiezen veel gemeentes voor betaald parkeren.

Donuts
door Donuts Jan 7, 2021 om 19:41
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Een bekeuring krijgen, doet iemand zichzelf aan. Betaald parkeren, prima: de gebruiker betaalt.

rj
door rjw Jan 7, 2021 om 20:44
3238 Antwoorden / 5 Vragen

@geboren_amsterdammer: je lult onzin. over achter houden van informatie. Of ga je straks ook nog beweren dat er geheime gemeenteraadsvergaderingen zijn?

rj
door rjw Jan 7, 2021 om 20:45
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Welke artikel in de grondwet verbiedt dat?

gerbera
door gerbera Jan 7, 2021 om 22:28
7348 Antwoorden / 14 Vragen

en de Grondwet verbiedt alle bewoners in een wijk te verplichten twee parkeervergunningen te hebben.

 De gemeente verplicht niemand 2 vergunningen aan te schaffen maar wilt u daar parkeren zal u toch echt een vergunning moeten hebben. En wat die 2e betreft gaat het om een bezoekerspas en die is er dan weer voor om te voorkomen dat bezoekers een bon krijgen vanwege het niet betaald parkeren.
En wenst u beide niet te willen zal u de auto ergens anders neer moeten zetten.
Ben ook wel benieuwd waar het staat in de grondwet, maar u doelt waarschijnlijk op de verplichting de vergunningen te nemen, en die is er dus niet. Zoals u redeneerd zou ik mijn auto op een invalideplaats kunnen zetten zonder vergunning, helaas daarvoor ben je ook verplicht een vergunning/ontheffing voor te hebben.

@geborenamsterdammer, u maakt nog al eens wat mee in die stad en heeft u weinig vertrouwen in de gemeente.
En ter informatie, zo de gemeente informatie achter houd kunt u daarover altijd in beroep gaan indien een bestemmingsplan, in strijd met de verstrekte informatie, wordt uitgevoerd. En reken maar dat de gemeente dan met de b.ll.n bloot moet.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 8, 2021 om 00:18
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@RJW,

Laten we on topic blijven.

Het erge van betaald parkeren, is de nog grotere kloof tussen rijk en arm.

Als je nog net een auto kunt betalen, kan die dure parkeervergunning net de "druppel" zijn, waardoor autorijden te duur wordt.

Het is dan makkelijk om te zeggen :"Dan ga je toch fietsen of met het openbaar vervoer"....

Tja, maar als je vanwege je gezondheid afhankelijk bent van je auto, dan wordt dit gemak je onnodig afgepakt.

Denk ook aan grote gezinnen, waarbij een auto goedkoper is dan het openbaar vervoer.

gerbera
door gerbera Jan 8, 2021 om 12:15
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Tja, maar als je vanwege je gezondheid afhankelijk bent van je auto, dan wordt dit gemak je onnodig afgepakt.

A'dammer U haalt er weer van alles bij , maar ook daar zijn weer mogelijkheden voor. Invalide parkeerplaats kost in A'dam eenmalig rond de € 400,- en mag zelfs in termijnen betaald worden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 8, 2021 om 20:14
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@Gerbera,

Voor een invalide parkeerplaats gelden strenge regels.

Waarom het gaat is :

Betaald parkeren leidt tot een nog grotere kloof tussen rijk en arm.

Een blauwe zone is vaak genoeg: kijk maar naar Volendam.

Ju
door JustT Jan 9, 2021 om 09:21
13 Antwoorden / Vragen

@GeborenAmsterdammer (@Geboren Amsterdammer ) Ja, dat kan gebeuren. En als een gemeente informatie achterhoudt die ze volgens de regels verplicht is te geven, kan een besluit juridisch worden aangevochten. Uit de antwoorden is op te maken, dat de gemeente hier alles op een normale manier heeft geregeld.

Ju
door JustT Jan 9, 2021 om 09:30
13 Antwoorden / Vragen

Nee. Maar schrijven op social media zonder zelf iets te hebben uitgezocht (wat eenvoudig op serieuze websites te vinden is), is wettelijk geen methode om invloed uit te oefenen. Je inzetten als burger, gebruikmaken van je burgerrrechten, kan wel helpen bij vormgeven van gemeentebeleid. Een gemeente kan bij het invoeren van betaald parkeren beleidsmatig uitzonderingen maken die in het algemeen belang zijn, bijvoorbeeld voor grote gezinnen, mensen met een energie-zuinige auto of mensen met een lichamelijke handicap. Dat moet democratisch worden besloten. Schrijf uw wethouder een beleefde brief met steekhoudende argumenten, stem op een partij die gratis parkeren nastreeft of die nastreeft dat bezoekers van een geliefde stad buiten de stad parkeren en met openbaar vervoer, fiets of taxi naar het centrum te komen etc.

Fa
door Familie Timmer Jan 10, 2021 om 15:03
21 Antwoorden / Vragen

@rjw Het staat niet letterlijk op deze situatie toegesneden in de grondwet, maar de grondwettelike regels in hun samenhang gezien (mn art 10, 14, 16 en 21) verbieden staatsorganen om burgers "zomaar" te verplichten twee parkeervergunningen te hebben - ik volg hier de woorden van vragensteller, die de eigen beleving voorop stelt.

Fa
door Familie Timmer Jan 10, 2021 om 15:05
21 Antwoorden / Vragen

@gerbera - inderdaad verplicht  de gemeente de burger niet, twee vergunningn te hebben. Zo is de beschrijving vanuit de belevingswereld van vragensteller.

gerbera
door gerbera Jan 10, 2021 om 16:01
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@familie timmer, de belevingswereld van de TS is dan wel erg klein, als ik naar de bakker ga voor brood of naar de slager voor vlees moet ik betalen anders krijg ik het niet mee.  Als de TS de auto in de straat wil parkeren moet deze er voor betalen anders mag de auto daar niet staan. En met die vergunning kun je, net als met een kassabon, aantonen dat er betaald is en dat je er gebruik van mag maken. Lijkt mij toch een logische redenering.

va
door vanlotjegetikt Jan 10, 2021 om 16:28
809 Antwoorden / Vragen

.

Fa
door Familie Timmer Jan 10, 2021 om 16:29
21 Antwoorden / Vragen

@gerbera Te kleine belevingswerelden kunnen veel ellende veroorzaken .... On topic: verplichting te betalen bij parkeren ja, verplichting voor een vergunning: nee

Fa
door Familie Timmer Jan 10, 2021 om 16:32
21 Antwoorden / Vragen

@vanlotjegetikt zie antwoord aan rjw "@rjw Het staat niet letterlijk op deze situatie toegesneden in de grondwet, maar de grondwettelike regels in hun samenhang gezien (m.n. art 10, 14, 16 en 21) verbieden staatsorganen om burgers "zomaar" te verplichten twee parkeervergunningen te hebben - ik volg hier de woorden van vragensteller, die de eigen beleving voorop stelt. De objectieve juridische situatie ziet er anders uit.

audb
door audb - Jan 11, 2021 om 11:29
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Wees eens blij met een beslissing voor het zelfde geval had de vergunning niet eens opgenomen geworden in het besluit.

Zelf heb ik in Amsterdam noord gewoond vlak bij waar de metro is gaan rijden en als ze daar geen betaald pakeren hadden gemaakt dan was er zelfs op de stoep geparkeerd.

Nou heb ik zelf geen auto maar ik kan best begrijpen dat als je avonds van je werk komt je geen zin hebt om na een halfuur rijden je eindelijk kan pakeren.

Maar om op de vraag terug te komen, Ja de gemeente mag ten allertijden dit beleid invoeren en je hebt de mogelijkheid om binnen drie weken na publicatie op de website van de gemeente bezwaar in te diennen daarna is het gewoon kant en klaar en is er niets meer tegen te doen.

En €100? wees blij dat je niet in de pakkeer garage van/bij de Bijenkorf hoeft te pakkeren daar ben je binnen een maand al veel meer kwijt!.

Wat ik begrepen heb is het €15 per uur als het ondertussen al niet duurder is geworden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 11, 2021 om 12:11
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Audb,

Mijn schoonouders wonen in Amsterdam Noord : hier moet je op sommige plekken zelfs op zondag betaald parkeren.......

Die Noord Zuid lijn heeft trouwens miljarden gekost voor maar 2 haltes in Amsterdam noord.... : dit was een prestige project van de gemeente......

Helaas zijn hierdoor verschillende tramlijnen opgedoekt......

me
door mein33 - Jan 11, 2021 om 12:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dit topic draait nu inmiddels een kleine week en bijna iedereen heeft op de e.o.a. wijze een bijdrage geleverd waarvan de uitkomst  toch mag zijn dat elke Gemeente zelf het parkeerbeleid in de Gemeente bepaald.
Wat mij opvalt is dat, ondanks de grote hoeveelheid aan bijdragen,  de topic starter @
LXXRXNS op geen enkelwijze van zich laat horen.
M.a.w. er wordt een probleem gedumpt en daar is de kous gelijk mee af !
Toch zonde van de tijd en energie die forumers hier hebben gedeeld lijkt mij !?   ;-))

va
door vanlotjegetikt Jan 11, 2021 om 13:09
809 Antwoorden / Vragen

Misschien voor de zoveelste keer een mogelijkheid inbouwen dat er een terugkopeling wordt gemaakt  naar de Ts (en dat er als er geen reactie komt de boel te  deleten)

gerbera
door gerbera Jan 11, 2021 om 14:13
7348 Antwoorden / 14 Vragen

U verwacht toch niet dat de TS dankjewel zegt voor de reacties die niet in zijn/haar straatje passen. Doet nu waarschijnlijk zaken met de reclame club......"ik wil van mijn auto af" ;-))

me
door mein33 Jan 11, 2021 om 15:25
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@vanlotjegetikt,

Is vaker geoppert, maar zal niet gebeuren.

@Gerbera,

Grote kans dat dat weer tot een nieuw topic zal leiden.  ;-))

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 11, 2021 om 19:58
2011 Antwoorden / Vragen

Vermoedelijk en zeker gezien de hoeveelheid herhalingen in de punten lezen de mensen die reageren ook niet wat er al eerder geschreven is. Mensen plaatsen een vraag en als de antwoorden ze niet bevallen geloven ze het wel. Mensen reageren omdat ze hun eigen ei kwijt moeten, niet om anderen te helpen. BTW uw caps lock zit vast.

me
door mein33 Jan 11, 2021 om 20:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@HENK............,

Mijn capslock zit niet vast.
Ik had een quote gebruikt, maar na het verwijderen daarvan produceerde ik (ongewild) verschillende lettertypes, vandaar. ;-))