kloske
door kloske Jul 18, 2018 om 11:11
Geldzaken & recht

Mag een webshop zomaar de verzendkosten torenhoog maken?

Ik wilde een artikel bestellen bij Nubuiten.nl. Niet groot en niet zwaar, prijs €7,80. Kom ik bij afrekenen, worden er ineens €25,- aan verzendkosten berekend! Ik denk zal wel een foutje zijn, dus ik bel met de webwinkel. Nee hoor, geen foutje, ivm met het drukkere hoogseizoen hebben ze ervoor gekozen de verzendkosten even omhoog te gooien. Ik vraag wat het dan in t laagseizoen kost: gewoon €6,95.....! Mag dat zomaar?

14419 26 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jul 18, 2018 om 11:13
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom zou het niet mogen? Die €6,96 zijn alleen de kosten voor het verzenden. Het pikken, inpakken, verzendklaar maken, pakbonnen printen kost ook geld. Bij grotere orders kan dat betaald worden uit de marge, maar bij kleinere bedragen kost dat geld voor de ondernemer.
Ze mogen iig vragen wat ze willen en u mag kiezen of u het wil betalen of niet.

ma
door maarten heest Jul 19, 2018 om 10:30
463 Antwoorden / 0 Vragen

Ze mogen vragen wat ze in de voorwaarden van de webshop aangeven. En niks anders.

Ra
door Raadgeverij Jul 20, 2018 om 14:22
16 Antwoorden / 1 Vragen

Uw antwoord is onjuist. Kosten verzendgereed maken komen voor rekening van het bedrijf. De verzendkosten staan in hun algemene voorwaarden. Geef liever geen antwoord dan een verkeerd antwoord.

di
door dick j Jul 20, 2018 om 14:45
11 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat ze mogen vragen wat ze willen, maar het moet wel bekend zijn voordat je gaat afrekenen, lijkt mij. Dan kun je vooralsnog beslissen of je er dat voor over hebt. Of zie ik dat verkeerd?

mathijs_b
door mathijs_b Jul 20, 2018 om 19:44
641 Antwoorden / 77 Vragen

Op de site worden bedragen genoemd van € 7,95 (accessoires) € 19 (trampoline) en € 69 (schutting.

Maar nergens wordt € 25.... genoemd.

Misschien de moeite waard om ook elders te kijken wat hetzelfde artikel kost incl. verzendkosten.

Onze nieuwe TV, koelkast en fornuis werden gratis bezorgd.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 18, 2018 om 11:24
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Hopelijk zal menigeen van de koop afzien want dit vind ik ook te gek worden.

Tr
door Trostomaat Jul 18, 2018 om 13:32
239 Antwoorden / Vragen

@sjoppie Waarom zo negatief? Ik verwelkom ieder transactie die vrijwillig tot stand komt, ongeacht de voorwaarden. Als iemand 25 euro wil vragen voor een bepaalde kostenpost, en een ander wil die 25 euro betalen, wie bent u dan om te wensen dat die transactie niet door zou gaan? Ik zou zeggen: koper tevreden en verkoper tevreden, wat wil je nog meer?

sjjoppy
door sjjoppy Jul 18, 2018 om 15:16
7155 Antwoorden / 3 Vragen

@trostomaat.
Om in het hoogseizoen bij het afrekenen 25 euro te vragen terwijl op de site €7,95 vermeld wordt, daarom.

ma
door maarten heest Jul 19, 2018 om 10:31
463 Antwoorden / 0 Vragen

@sjoppie, zo is het. Niks negatiefs aan.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 19, 2018 om 11:13
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Dankuwel @maartenheest.

marita5
door marita5 - Jul 18, 2018 om 11:44
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kloske ,

Verwijs naar hun eigen site bezorgkosten , ik zie dit nergens staan , klik op de rode regel en scroll naar beneden onder bezorgkosten .

https://nubuiten.nl/service/levering-afhalen

Nee hoor, geen foutje, ivm met het drukkere hoogseizoen hebben ze ervoor gekozen de verzendkosten even omhoog te gooien.

Te belachelijk voor woorden  , ze zijn aangesloten bij thuiswinkel.org , vraag daar eens inlichtingen .

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

Of neem contact op met consuwijzer .

https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-consuwijzer

kloske
door kloske - Jul 18, 2018 om 12:05
150 Antwoorden / 33 Vragen

Ik zie inderdaad de verzendkosten staan, €7,95. Nergens iets hogers, oook niet in hoogseizoen. Dankjewel, ik ga er toch eens achteraan.

marita5
door marita5 Jul 18, 2018 om 12:07
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , zelfs in hun voorwaarden staat hier niks over vermeld , dien een klacht in bij thuiswinkel.org / of consuwijzer .

Tr
door Trostomaat Jul 18, 2018 om 13:39
239 Antwoorden / Vragen

@maritas, waarom niet beginnen met een klacht bij de webwinkel zelf?

marita5
door marita5 Jul 18, 2018 om 14:36
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@trostomaat , dat is juist , niet aan gedacht .

holiday
door holiday - Jul 18, 2018 om 12:45
101 Antwoorden / 11 Vragen

Verzendkosten, zijn onkosten voor een bedrijf, welke zij af kunnen schrijven bij de belastingdienst.
Het is dus gewoon pure winst wat zij incasseren.
Ook als zij iets in een envelope kunnen versturen, doen zij het toch in een doosje.
Inplaats van 1,60 kunnen zij dan 6,95 rekenen.
Een goed bedrijf rekend geen verzendkosten, zelfs niet als je iets retour zend.

tijger1
door tijger1 Jul 18, 2018 om 13:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En i er uw veronderstelde pure winst, moet weer belasting betaald worden.

Tr
door Trostomaat Jul 18, 2018 om 13:42
239 Antwoorden / Vragen

@holiday

Ik vind dit kletskoek.
Verzendkosten zijn kosten, en iemand moet die betalen. Gratis bestaat niet.
Verzendkosten zijn doorgaans afhankelijk van gewicht, omvang of waarde van de bestelling. Op zich dan ook niet vreemd om die kosten door te rekene: je betaalt voor wat je zelf veroorzaakt.

jo
door jorisw Jul 19, 2018 om 11:06
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als een bedrijf de werkelijke kosten voor verzenden in rekening brengt is het niet onlogisch dat deze fluctueren met het seizoen. Als veel vaste medewerkers met vakantie zijn en een bedrijf moet vakantiekrachten inhuren zijn de kosten voor het bedrijf hoger op dat moment. En of je dit nu uitsmeert over het hele jaar of dat je het dynamisch in rekening brengt is een business keuze van het bedrijf. Zo zijn er wel meer zaken waarvan de prijs fluctueert met de tijd van het jaar, of juist dat de kosten fluctueren maar de prijs niet.

marita5
door marita5 Jul 19, 2018 om 11:31
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@jorisw , Als een bedrijf de werkelijke kosten voor verzenden in rekening brengt is het niet onlogisch dat deze fluctueren met het seizoen. Als veel vaste medewerkers met vakantie zijn en een bedrijf moet vakantiekrachten inhuren zijn de kosten voor het bedrijf hoger op dat moment . Wat een onzin , dus als de medewerkers op vakantie zijn , en het bedrijf moet vakantiekrachten inhuren gaan de verzendkosten omhoog .

mo
door motorman Jul 20, 2018 om 11:08
18 Antwoorden / 1 Vragen

Onzin als bedrijf kan je alleen de werkelijk betaalde verzend kosten aftrekken dit moet bewijsbaar zijn met factuur.
en alleen de 21% btw.
verder niets

scherpslijper
door scherpslijper Jul 20, 2018 om 16:49
70 Antwoorden / Vragen

"Een goed bedrijf rekend geen verzendkosten, zelfs niet als je iets retour zend."

Natuurlijk. Een goed bedrijf rekent geen verzendkosten, en verrekent die ook niet gelijk in de prijs. Gratis bestaat niet. Linksom of rechtsom worden die kosten toch echt door de klant zelf betaald. Immers, wanneer die verzendkosten uit de winst van een bedrijf worden betaald, waar dat je dan dan die winst vandaan kwam? Je verwacht toch niet echt dat welk bedrijf dan ook draaiende is te houden als er verlies wordt geleden?

holiday
door holiday Jul 31, 2018 om 01:39
101 Antwoorden / 11 Vragen

Bedrijven kunnen zeer flexibel boekhouden, kosten worden afgetrokken van de winst en omdat zij minder winst maken betalen zij ook minder belasting en zo zijn er veel mazen in de wet.

tijger1
door tijger1 Jul 31, 2018 om 09:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@holiday

Wat beweert u nu voor onzin? Dat heeft niets met flexibel boekhouden, of mazen in de wet te maken.

Ook het salaris wat u van uw werkgever ontvang zijn kosten en worden uiteraard ten laste van de winst gebracht, net zoals huisvestingskosten, transportkosten, verzendkosten en ga maar door.

kloske
door kloske - Jul 18, 2018 om 12:54
150 Antwoorden / 33 Vragen

Zou mooi zijn als ze geen verzendkosten meer rekenen, maar dat zijn er niet zoveel. En áls je al geen verzendkosten hoeft te betalen bij levering dan toch wel bij terugzending. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Maar oke, dat vind ik ook het probleem niet, als ik naar een stenen winkel ga kost het me ook benzine plus vaak parkeerkosten. Maar nooit €25,-....

kloske
door kloske - Jul 18, 2018 om 14:23
150 Antwoorden / 33 Vragen

Er kwam al een telefoontje van Nubuiten....ze waren niet zo blij met mijn klacht.....Laat dat nou ook niet de bedoeling zijn geweest? Ik kreeg een heel andere uitleg, verzendkosten waren altijd zo hoog, dat betalen ze zelf ook aan de vervoerder, maar dat het op hun eigen website stond, van €7,95, dát wisten ze niet....

marita5
door marita5 Jul 18, 2018 om 14:37
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Dat zij niet wisten dat dit op hun website stond , vind ik geen excuus . Bij het bestellen zag u een prijs van € 7,80 vreemd , dan klopt dat ook niet , moet dan iig €25,- zijn . Duur grapje .

Essie_V
door Essie_V - Jul 18, 2018 om 15:33
25 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zie nergens de € 25 terugkomen op de website. Lijkt mij dus zeker niet correct van deze webwinkel.

Zelfs 'medium producten' staan op € 19. Vreemd ..

chris74
door chris74 Jul 31, 2018 om 09:01
564 Antwoorden / 44 Vragen

Ik zie toch echt 25 euro staan bij medium producten.

marita5
door marita5 Jul 31, 2018 om 09:17
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@chris74 , n.a.v de klacht van Ts zal deze website de bezorgkosten hebben aangepast , dit stond er eerst niet .

chris74
door chris74 Jul 31, 2018 om 09:37
564 Antwoorden / 44 Vragen

Dat zou best eens kunnen.

Essie_V
door Essie_V Jul 31, 2018 om 11:23
25 Antwoorden / 2 Vragen

@chris74, ik ben in het geheel niet bedreven in photoshop o.i.d. dus ik hoop dat u mij op mijn blauwe ogen gelooft als ik zeg dat op 18 juli j.l. toch echt € 19 bij de medium producten stond.

Tevens goed van het bedrijf om communicatie aan te passen naar aanleiding van klachten/ discussies op fora. Zo voorkomt men geschillen.

kloske
door kloske - Jul 18, 2018 om 15:53
150 Antwoorden / 33 Vragen

Precies, dat zei ik ook aan de telefoon, maar dat kon ze zich niet voorstellen. Je ziet die kosten pas als je wil afrekenen.

ma
door maarten heest - Jul 19, 2018 om 10:29
463 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een doosje schroeven bestelt staat er 7,95 aan bestelkosten bij.
Bestel je een paar grotere, niet al te zware dingen, dan staat er inderdaad 25 euro.
Die 25 euro kan sowieso niet kloppen want ze hebben slechts de smaken klein 7,95 euro ('zoals accesoires'), medium19 euro ('zoals trampolines')
en groot 69 euro ('zoals schuttingen').
Ik zou zeker contact opnemen met de webshop over de bestelkosten en de merkwaardige uitspraken van de medewerker.

kloske
door kloske - Jul 19, 2018 om 11:52
150 Antwoorden / 33 Vragen

Dat contact is al opgenomen met mij zelfs, door degene die de webpagina beheert. Zij zei dat 25 euro normaal tarief was, dat moesten ze zelf ook betalen aan de vervoerder. Toen ik erop wees dat op de eigen pagina andere bedragen stonden zei ze: waar ziet u dat dan? Ze is wébpaginabeheerder nota bene!
Wat ik wilde bestellen was een Cubic houtverbinding, een relatief klein en licht geval, weegt weinig. Toch worden daar 25 euro verzendkosten voor gevraagd. Het vreemde is ook dat mijn man eerder deze week bij dezelfde site een blik verf wilde bestellen van 42,50. Bij de kassa moest hij 29 euro verzendkosten betalen......? Toen ik het probeerde was het ineens verzendkostenvrij. Er klopt toch veel niet daar bij Nubuiten.nl
Btw: ze was niet blij met mijn publicatie en klacht, ik had éérst contact met hen moeten opnemen. Maar dat hád ik al gedaan en vanwege het vreemde antwoord zette ik het verhaal hier neer. Ik kan me voorstellen dat ze dat niet leuk vond, was ook duidelijk te merken toen ze mij belde, erg klantvriendelijk kwam ze niet over maar goed, het was ook niet mijn bedoeling dat ze dit leuk zouden vinden.

marita5
door marita5 Jul 19, 2018 om 12:18
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@kloske , Er veranderd niks , deze website blijft in rondjes draaien . Is al niet normaal dat ze hun eigen website niet kennen . Dat ze niet blij zijn met uw publicatie en klacht is hun probleem . Ik blijf het zeggen dien een klacht in bij thuiswinkel.org / of neem contact op met consuwijzer . Iig ik zou bij deze website niks meer bestellen .

ma
door maarten heest Jul 20, 2018 om 11:02
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo @KLOSKE, wat een flutbedrijf. Prima om het hier te melden. Inderdaad zoals @MARITA schrijft, melden op de aangewezen plekken.

mo
door motorman - Jul 20, 2018 om 11:04
18 Antwoorden / 1 Vragen

Het mag volgens mij wel echter is de vraag of ze dan wel iets verkopen.
maar ik zie dat ze zijn aangesloten bij thuiswinkel waarborg, u kan u klacht ook daar voorleggen.
Maar mocht u het terug sturen zijn ze wettelijk verplicht de porto ook weer terug te storten.
succes

ji
door jingle - Jul 20, 2018 om 11:24
36 Antwoorden / 0 Vragen

Niemand vraagt je daar te bestellen... dus ik zou zeggen zoek de winkel die bij je past...

pe
door pebk Jul 20, 2018 om 15:47
579 Antwoorden / 0 Vragen

Ze houden zich niet aan de regels. Daar gaat het om.

holiday
door holiday Jul 31, 2018 om 01:19
101 Antwoorden / 11 Vragen

Het zou maar de enige winkel zijn die je vind.

ha
door harrybre - Jul 20, 2018 om 11:29
240 Antwoorden / Vragen

En waarom niet ?
U bent NIET verplicht het pakje aan te nemen - want men levert niet overeenkomstig de wilsovereenkomst als op het moment van bestellen - , te behouden en al helemaal niet op DAAR te bestellen.
Dus.. gewoon retour.

kloske
door kloske - Jul 20, 2018 om 12:34
150 Antwoorden / 33 Vragen

Ik héb ook niks besteld daar, was t van plan maar ik ga uiteraard geen 25 euro verzendkosten betalen voor iets wat 7,80 kost. Aan de telefoon zei ze ook nog: ik weet niet of u dit ergens anders ook krijgt. Nou vind ik dat al een manipulerende opmerking, maar goed, ik ben gaan googlen en vond t inderdaad gewoon ergens anders. Iets duurder, 14 euro, maar dan ben ik nog steeds goedkoper uit.
De klacht is ook al voorgelegd bij thuiswinkel.org en daar is ook al op gereageerd door de webwinkel zelf. Ze waren niet blij met de klacht.
Dan mogen ze de website wel aanpassen, wat ze nog steeds niet gedaan hebben overigens. Dát is ook hetgeen ik niet vind kunnen, deze verzendkosten niet op de site zetten maar pas vermelden als je bij het winkelwagentje aan komt.
Overigens, een nichtje heeft voor de grap eens gekeken op de website, er wordt zelfs een plank verkocht voor 2,60, verzendkosten: .....€89,-..... Je krijgt er wél een korting op de plank van 30 cent, haha! Oke, je zult er waarschijnlijk niet maar 1 plank bestellen, maar toch.

marita5
door marita5 Jul 20, 2018 om 12:56
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@kloske , goed dat u de klacht bij thuiswinkel.org heeft gemeld , nu consuwijzer nog . De eigenaren van deze site zijn van lotje getikt .

scherpslijper
door scherpslijper Jul 20, 2018 om 16:54
70 Antwoorden / Vragen

Of u nou 1 plank of 100 planken van een meter of 4 koopt, het wordt echt niet door PostNL bezorgd ivm de lengte. Gevolg is dat er een vrachtwagen voor ingeschakeld moet worden met alle kosten vandien.

mo
door mof - Jul 20, 2018 om 12:44
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja. U mag zelf kiezen of u betaalt of niet. Zij passen hun prijs wel aan als niemand meer bestelt

Ra
door Raadgeverij - Jul 20, 2018 om 14:19
16 Antwoorden / 1 Vragen
pe
door pebk - Jul 20, 2018 om 15:48
579 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, dat mag niet. U mag niet 'voor verassingen komen te staan, zeker niet aan het einde van het verkoopproces..

https://www.begineenwebshop.nl/webshop-beginnen/wettelijke-verplichtingen-webshop.html

diumenge
door diumenge Jul 21, 2018 om 10:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het staat helemaal niet aan het einde van het verkoopproces, het staat op pagina 1 van het winkelmandje. Dus nog vóór je werkelijk gaat bestellen.

asjong
door asjong - Jul 20, 2018 om 16:06
1 Antwoorden / 2 Vragen

Je moet gewoon opletten wat er in rekening wordt gebracht. Zo zag ik bij Amazon.nl en Amazon.de bv. een artikel voor een prijs, na plaatsing in het mandje was de prijs opeens verhoogt. Ook was het dat ik voor een artikel van nog geen 10 Euro, zomaar €45,= verpakkings- en verzendkosten zou moeten betalen. Ook maak je daar mee dat als je een paar artikelen in het mandje plaatst en je  rond je bestelling af, dat er opeens bij artikels staat dat het niet op het opgegeven adres bezorgt kan worden en dat je een ander adres moet opgeven. Maar ja ik woon maar op 1 adres. Dus wat moet ik dan opgeven. Nu dan ga ik wel naar een andere webshop, die wel normaal leverd zonder onverwachte kosten.

ne
door neodutchio May 13, 2019 om 21:07
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Iets in het buitenland bestellen is altijd anders dan in Nederland bestellen. Sowieso moet de BTW aangepast worden en niet elk Duits bedrijf heeft afspraken met een vervoerder waardoor normale verzendsprijzen gehanteert worden.

audb
door audb - Jul 20, 2018 om 21:44
1668 Antwoorden / 5 Vragen

NEE op de website staat duidelijk €7.95 aangegeven zonder enige voorwaarden.

Maar ik weet niet wat u wilt bestellen maar zelf zou ik lekker naar een andere webshop gaan er zijn genoeg grote bouwmarkten die mogelijk het zelfde aanbieden.

Zelf koop ik vaak bij toolstation omdat je daar geen verzendkosten betaald mits je voor €10 koopt maar ook Hornbach, gamma en praxis zijn redelijk wat verzendkosten betreft een uitzondering is grote of zware producten dan zal ik Hornbach echt liever niet aanraden omdat daar de prijs voor het thuis bezorgen extreem hoog is voor 10 gipsplaaten thuis bezorgen zag ik net €79 staan terwijl dit bij de praxis de helft is.

kloske
door kloske - Jul 21, 2018 om 01:34
150 Antwoorden / 33 Vragen

Het ging om een cubic houtverbinding. Hebben t inmiddels ergens anders gevonden ja. Maar zeker bedankt voor de tip!

gerard van tol
door gerard van tol - Jul 21, 2018 om 10:39
26 Antwoorden / Vragen

Ja hoor mag gewoon. Dus ergens anders kopen zou ik zeggen. Komen ze vanzelf op normale tarieven uit.

cr
door cris661018 - May 13, 2019 om 19:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat valt nog mee, de verzendkosten zijn nu 89,00 euro, maar niet getreurd, als je voor 1100,00 euro of meer besteld is het gratis.

ne
door neodutchio May 13, 2019 om 21:08
5129 Antwoorden / 12 Vragen

En om wat voor product gaat het dan? Niet alles kan met een normale vervoerder verstuurd worden. Lengte en zwaartetransport is nou eenmaal duurder.

gerbera
door gerbera May 13, 2019 om 22:10
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik naar de datum van dit topic kijk denk ik dat de TS het allang vergeten is.

Br
door BrendaDJSenKarel - May 16, 2019 om 14:41
35 Antwoorden / Vragen

Vreemd

Ka
door Karel.F - May 16, 2019 om 15:17
26 Antwoorden / Vragen

Puur winst