door wisdom Jan 30, 2006 om 19:43
Geldzaken & recht

Mag het UWV een 0900 nr hebben

is het toegestaan dat een instelling als het UWV alleen een 0900 nr heeft om vragen te beantwoorden. Mensen met een uitkeering hebben het niet breed en als je dan maar 150 euro per maand overhoud na aftrek van vaste laste (huur en verzekering) vind ik het persoonlijk vreemd dat je 0900 nr moet gaan bellen.

6410 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 30, 2006 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou dat niet mogen, niet alle 0900 nummers zijn duur en als ik mij goed herinner bel je naar het UWV met het lokale tarief.

Als het goed is wordt dat voor de verbinding ook medegedeeld.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2006 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat klopt 10 euro cent is het bedrag en ja het mag net als de politie enz wees blij dat het nieuwe zorg stelsel er is dan krijg je een hoop terug via uwv en belasting eerder was dat niet zo en dan had je het niet breed

ik ben namelijk ook werkloos en de afgelopen 6 maand heb ik met uitkering een part verz gehad omdat ik militair was weet je wat dat mij heeft gekost wel 221 euro per maand dan heb je kosten

ve
door verwijderd - Jan 30, 2006 om 21:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik denk wel dat het mag, maar ik ben het met je eens, dat het voor zo'n instellingen niet kan.

Wat je kan doen is niet bellen. Ook het UWV wilde mij iets vragen. Maar dan vind ik dat het UWV mij moet bellen, als ze vragen of ik terug bel dan zeg ik Nee. Desnoods verzin je smoesjes waarom je niet kan bellen. 0900 nummer blokkeren of zo iets.

Nederlanders zouden massaal alle 0900 nummers moeten blokkeren, dan komen de 0800 nummers misschien wel terug.

Succes ermee groetjes Ineke

ve
door verwijderd - Jan 30, 2006 om 21:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedendag,

Ik deel uw mening dat consumentennummers van (semi) overheidsinstellingen (zeker die van het UWV), gratis of tegen lokaal tarief te bereiken zouden moeten zijn. Echter ik heb wel een idee waarom steeds meer bedrijven en (overheids-) instellingen over gaan tot betaalde nummers; er werd teveel misbruik van gemaakt. Jongeren en grappenmakers gingen namelijk deze gratis nummers ettelijke keren achter elkaar bellen, wat leidde tot frustatie bij de telefonistes en onnodige overbelasting van de telefoonlijn.

Bedrijven en instellingen maken dus steeds vaker noodgedwongen gebruik van betaalde telefoonnummers om dit soort misbruik tegen te gaan. Maar de consequentie van deze maatregel is dat (in het geval van het UWV), mensen die uitkeringsgerechtigd zijn en het dus niet al te breed hebben, worden benadeeld door een dergelijke maatregel.

De goede moeten dus onder de kwade lijden, zoals zovaak.

Groet Richard

ve
door verwijderd - Jan 30, 2006 om 23:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even gekeken op de UWV site en zoals u ziet gewoon locaal tarief.

Belt u met de UWV telefoon op nummer 0900 - 92 94?
Dan betaalt u lokale gesprekskosten. Belt u met een mobiele telefoon? Dan betaalt u naast de lokale gesprekskosten tevens de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon. Deze (extra) kosten verschillen per provider en/of abonnement. Op deze kosten heeft UWV geen invloed en verdient niets aan dit gesprek. De (extra) kosten worden door uw eigen provider in rekening gebracht.

Dus niets aan de hand lijkt mij

groet

louisa2

ve
door verwijderd - Jan 31, 2006 om 23:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goed nieuws! de belastingdienst gaat op termijn de taken van het UWV overnemen. Zij zijn bereikbaar op 0800-0543, juist ja GRATIS!

geduld mensen ;-)

ve
door verwijderd - Feb 2, 2006 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een ieder mag een 0900- nummer hebben. Door het zogenaamde 1 loketsysteem, is dit makkelijk, simpel en efficient. Nee dus. Je blijft maar aan die lijn "hangen" en wordt door een help-desk medewerker-ster geholpen, en weet niets van jouw hele zaak. De meeste frustraties bestaan ook, door het niet goed weerleggen van je vraag. Door deze begint ook bij u de frustratie en u wilt ze graag een lesje leren, wat ik overigens goed kan begrijpen, maar ze doen helemaal niets fout. Ze kunnen ook geen fouten maken, aangezien ze in onze ogen ook totaal niets uitvreten.

Groetjes, Opaleo.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2006 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

JA en het is niets duurder geworden tov een gewone telefoonlijn. en NEE
gratis is het niet dan zouden die kosten doorberekend moeten worden en
dan stijgt de ww premie weer.

vanaf de webzijde van uwv

Belt u met de UWV telefoon op nummer 0900 - 92 94?

Dan betaalt u lokale gesprekskosten. Belt u met een mobiele telefoon?
Dan betaalt u naast de lokale gesprekskosten tevens de kosten voor het
gebruik van uw mobiele telefoon. Deze (extra) kosten verschillen per
provider en/of abonnement. Op deze kosten heeft UWV geen invloed en
verdient niets aan dit gesprek. De (extra) kosten worden door uw eigen
provider in rekening gebracht.

En verder niet zo ZEIKEN

ve
door verwijderd - Feb 25, 2006 om 23:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat het UWV alleen nog maar via een 0900nummer te bereiken is, is geen probleem wat de kosten betreft, zoals reeds door meerdere mensen is aangegeven. Wat wel heel vervelend is, is het feit, dat je niet meer rechtstreeks kan bellen met een bepaalde medewerker. Het kost zeeën van tijd voordat je de juiste persoon te pakken hebt en soms lukt zelfs dat niet. Ook dat hoeft op zich geen probleem te zijn, mits er door het UWV geen fouten gemaakt worden en tja, dat is nou net iets te veel gevraagd.