door 2017050089 Nov 15, 2017 om 08:12
Geldzaken & recht

Mag je vlees uit een blik van de hond invriezen?

10205 8 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 15, 2017 om 08:33
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Een ongeopend blik kunt u lange  tijd bewaren en een geopend kunt u het beste afgedekt in de koelkast doen.
Het gaat toch binnen 1 dag op.

tenormin
door tenormin - Nov 15, 2017 om 11:14
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Waarom zou je blikvoer in willen vriezen? Zoals als @shoppie al zegt, in blik blijft het heel lang goed en geopend is het snel leeg. Tenzij u blikken van 10 kilo heeft (als die bestaan, dat weet ik niet). En open heeft de hond het immers redelijk snel op?

gerbera
door gerbera - Nov 15, 2017 om 12:13
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u een kleine eter en een groot blik kunt u het gemiddeld 4 dagen in de koelkast bewaren. Wel uit het blik halen en in een (plastic) bewaardoos doen. Invriezen kan ook maar ook dan in een bewaardoos(je) en is gemiddeld 3 maanden houdbaar. Vries wel per portie in en laat het goed ontdooien (niet verwarmen). Bevroren eten is slecht voor de tandjes;-)

audb
door audb - Nov 15, 2017 om 15:08
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Vlees uit blik is niet al te best voor een hond of kat een hond en kat kan beter gevoerd worden met harde brokken maar daar mag wel vlees uit blik door heen nooit vers vers ivm met schadelijke bacterieen  kook dat eerst voor het gegeven wordt.

Een blik in de koelkast is ook af te raden.

Door het vocht wat in de koelkast blijft hangen zorgt er voor dat het vlees met jus gaat schimmelen en uitdroogd en koud vlees is ook slecht voor de maag van de hond/kat.

In vriezen kan wel maar moet voor het gegeven wordt op kamer temparatuur komen zorg er dan wel voor dat het in de juiste hoeveelheid wordt in-gevroren  zodat niet alles te gelijk ontdooid en daarna weer in gevroren wordt ook dan kan er schadelijke bacterieen ontstaan.

gerbera
door gerbera Nov 15, 2017 om 16:11
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u een kleine eter en een groot blik kunt u het gemiddeld 4 dagen in de koelkast bewaren. Wel uit het blik halen en in een (plastic) bewaardoos doen

mo
door mof - Nov 15, 2017 om 15:43
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, geen wettelijk verbod op.

Gr
door Grunn1 - Nov 15, 2017 om 18:43
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je mag alles wat je wil invriezen of het na het ontdooien nog eetbaar is merk je dan wel. Volgens mij is alleen hondenvlees in Nederland niet toegestaan behalve bij de afhaal******

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 15, 2017 om 18:58
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U bent een echte dierenvriend.