Ko
door Koekepeer1 Feb 7, 2023 om 14:25
Geldzaken & recht

Mag je werken bij nieuwe baas terwijl je vakantie hebt van oude baas?

Ik heb volledig vakantie genomen. Dus niks meer te doen. Ik krijg uitbetaald vanaf 1 maart maar doe wat dingen in februari voor de nieuwe baas. Moet ik dat oude baas melden? Kan oude baas er achter komen? Moet omdat ik nieuwe baan anders niet krijg. Ik heb geen ww rechten opbouw voldoende om uitkering te krijgen. Ik krijg dus geen loon uitbetaald in februari van nieuwe baas.

Ik krijg vakantiegeld uitbetaald van oude baas.

Graag hulp van het forum.

1256 7 Rapporteer

ju
door juliomariner - Feb 7, 2023 om 14:42
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Iets klopt er hier niet, u doet werk maar krijgt er niet voor betaald?
Dat vind ik op z'n zachts gezegd vreemd aangezien slavernij al lang geleden is afgeschafd. Ik vind het dus vreemd dat de nieuwe werkgever gaat eisen dat u onbetaald werk voor hem gaat doen anders krijgt u de baan niet.

Th
door Theawaalen - Feb 7, 2023 om 15:26
113 Antwoorden / 5 Vragen

Lekker goedkoop voor de nieuwe baas, dit mag absoluut niet. Hij moet je gewoon betalen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 7, 2023 om 16:13
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Zelfs volgens het BW maar ook indien er bij die nieuwe werkgever een CAO is moet hij u betalen indien u er al werkzaamheden voor verricht!
Ik vraag mij in rede af wat u dan na 1 maart a.s. van een dergelijke werkgever kunt en mag verwachten in relatie tot werktijden en salaris.

Nu is het wel zo dat de keuze opf u dat wel of niet doet geheel aan u is. En m.b.t. het betaald zou u dat bij hem moeten vorderen en ik adviseer u om dat dan toch maar niet te doen. Zou u dat wel doen, dan is dat een slecht begin, hoe dan ook. Herhaald, de keuze is geheel aan u.

Uw oude werkgever kan er niets tegen doen. Op zich is er niets op tegen om in vakantie op basis van opgebouwde rechten al bij een ande werkgever te beginnen. Dat tenzij er sprake is van een concurrentiebeding.

Ook gelet op uw andere vraag: goed bezig??

sira
door sira - Feb 7, 2023 om 16:30
2326 Antwoorden / 24 Vragen

U mag gewoon bij uw nieuwe werkgever gaan werken, maar er niet voor betaald krijgen, is wel héél bijzonder. Stel dat hij straks zegt toch niet met u door te willen gaan? Dan heeft u dus gratis voor hem gewerkt. Als hij dat met 11 medewerkers weer doet, komt hij gratis het jaar door.

getty
door getty - Feb 7, 2023 om 18:27
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Heeft u onbetaald verlof genomen?  Waarom wordt u niet betaald tot 1 maart? Hoe verhoudt zich dit tot uw andere vraag?

Of bent u zelf de persoon waarnaar u verwijst in de andere vraag?

rj
door rjw - Feb 7, 2023 om 21:34
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Woef! (een hond heeft een baas)

ju
door juliomariner - Feb 10, 2023 om 11:12
1321 Antwoorden / 2 Vragen

U treft het niet met de werkgevers, de oude dat i een collega verlinkt de nieuwe dat u gratis werkt