Si
door Sinnestriellan Mar 19, 2019 om 21:38
Geldzaken & recht

Mag Laudius de naam van mijn cursus wijzigen?

Ik heb mezelf in januari 2018 ingeschreven voor een cursus NIMA Marketing A bij Laudius en hiervan een schriftelijke inschrijfbevestiging ontvangen. Deze heb ik binnen de gestelde tijd afgerond door huiswerkopdrachten, veelal oudere NIMA Marketing examens op te sturen en hiervoor minimaal een 5,5 te scoren (in mijn geval een 8,5). Op de getuigschrift staat nu “Marketing Manager” in plaats van “NIMA Marketing A” mag dat zomaar?

4364 15 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Mar 19, 2019 om 22:04
7348 Antwoorden / 14 Vragen

NIMA is een afkorting van Nederlands Instituut MArketing En die naam (NIMA) zal ook wel op het getuigschrift staan. U heeft een cursus als Marketing Manager bij dat instituut met succes afgerond. Dus is er volgens mij niks mis met die benaming. Maar alsnog bij deze gefeliciteerd.

Si
door Sinnestriellan Mar 19, 2019 om 22:29
Antwoorden / 1 Vragen

De afkorting is mij bekend, dat was de aanleiding van mijn keuze voor deze studie. NIMA staat niet op het getuigschrift en ik heb me nooit ingeschreven of betaald voor een cursus Marketing Manager maar voor een cursus “NIMA Marketing A” zoals op de inschrijfbevestiging en de factuur genoemd.

tenormin
door tenormin - Mar 19, 2019 om 22:06
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Lijkt me meer een voor- dan een nadeel: getuigschrift Marketing Manager klinkt veel beter dan NIMA Marketing A, in mijn ogen/oren dan. Gefeliciteerd met de meer dan voldoende score.

Si
door Sinnestriellan Mar 19, 2019 om 22:30
Antwoorden / 1 Vragen

Met je eens en bedankt. Ware het niet dat mijn werkgever waarde aan NIMA hecgt.

tijger1
door tijger1 Mar 19, 2019 om 22:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hecgt?

Hecht!

tenormin
door tenormin Mar 19, 2019 om 22:51
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dan met je werkgever in conclaaf. "Sla hem maar om de oren" dat 5.5 meer dan voldoende zou zijn geweest en dat jij een 8.5 hebt weten te halen. Zou je werkgever trots op moeten zijn! En als werkgever op de naam NIMA hamert, hamer jij maar terug: want dat zal best nog wel op je certificaat staan, toch?

tenormin
door tenormin Mar 19, 2019 om 22:55
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Jeetje @tijger1, kijk je eigen typefouten eens na (door lange nagels heb je ooit geschreven), wat een flauwe opmerking. Het kleine foutje zit gewoon naast de te typen letter. net zoals jij veelvuldig doet.

Si
door Sinnestriellan Mar 20, 2019 om 07:01
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie. Nee helaas, het staat er niet meer op.

muis1972
door muis1972 Mar 20, 2019 om 13:40
24 Antwoorden / 2 Vragen

U heeft toch de inschrijfbevestiging en de factuur waar de juiste cursusnaam (NIMA A) op staan? U kunt deze toch aan uw werkgever laten zien. Is dat niet voldoende voor uw werkgever?

Si
door Sinnestriellan Mar 20, 2019 om 16:55
Antwoorden / 1 Vragen

Het is toch bijzonder dat inschrijfbevestiging en getuigschrift niet overeen komen?

costnix
door costnix - Mar 19, 2019 om 22:19
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Is Laudius (nog wel) geaccrediteerd door NIMA?

Si
door Sinnestriellan Mar 19, 2019 om 22:30
Antwoorden / 1 Vragen

Mogelijk niet, maar ik heb me destijds wel kunnen inschrijven (en betaald) voor een cursus NIMA Marketing A

sira
door sira Mar 20, 2019 om 19:18
2289 Antwoorden / 24 Vragen

TS zou contact kunnen opnemen met NIMA (020 503 93 00).
Misschien mag Laudius de naam NIMA niet meer gebruiken, omdat bijv. hun opleiding niet overeenkomt met die van NIMA zelf.

marita5
door marita5 - Mar 19, 2019 om 22:30
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hall0 Sinnestrielan ,

NiMa Marketing - A is Marketing Manager , lees ook hier , als u klik op NIMA Marketing - A ( groene balk ) komt u uit bij Marketing Manager Laudius , klik op de rode regel .

https://www.thuisstudie.nl/cursus/345/laudius/nima-marketing-a/

Si
door Sinnestriellan Mar 19, 2019 om 22:32
Antwoorden / 1 Vragen

Dat is inderdaad een aantal weken geleden gewijzigd, tot gisteren stond er nog boven mijn thuiswerkportaal NIMA, nu ineens Marketing Manager, bedankt voor je reactie. Ik vraag me dus af of zo’n wijziging zo maar mag.

marita5
door marita5 - Mar 19, 2019 om 22:36
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@sinnestrielan ,

Wat is het verschil , behalve de naam ?

Getuigschrift

Heb je alle huiswerkopdrachten ingestuurd en hiervoor een voldoende beoordeling behaald (minimaal een 5,5)? Dan kun je het waardevolle Getuigschrift aanvragen. Je ontvangt dit fraaie document na betaling van € 28,50 thuis.

Si
door Sinnestriellan Mar 20, 2019 om 07:02
Antwoorden / 1 Vragen

Niets. Maar de naam is binnen de marketing wereld een begrip en men ontleent er daarom bijzondere waarde aan.

Ge
door Genee - Mar 20, 2019 om 05:45
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt me niet dat u het juiste getuigschrift hebt gekregen.
De cursus van u staat voor Marketing medewerker en niet Marketing manager.
Zie
https://www.nima.nl/exameneisen/

Si
door Sinnestriellan Mar 20, 2019 om 07:03
Antwoorden / 1 Vragen

Dat ben ik absoluut eens. Mijn vraag was ook, mag er zomaar een naam van een betaalde en gevolgde cursus gewijzigd worden?

Ge
door Genee Mar 20, 2019 om 07:58
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet of de naam van de cursus veranderd is maar dat er Marketing Manager op uw getuigschrift staat lijkt me te hoog voor Marketing A.
Denk dat u de basiscursus gevolgd heeft en niet de Manager cursus.
Waarom niet het opleidingsinstituut om opheldering gevraagd?

gerbera
door gerbera - Mar 20, 2019 om 10:13
7348 Antwoorden / 14 Vragen

De naam is ooit gewijzigd maar doet niets af aan het geruigschrift. NIMA Marketing-A is niets anders dan de benaming van de cursus.

(Online) Marketing A (voorheen NIMA A Marketing)

Wil je een erkend marketingdiploma?  In deze opleiding NIMA Marketing – A Online Marketeer komen alle facetten op het gebied van marketing, inclusief online marketing, ruimschoots aan bod. Het betekend dat u zich als gecertificeerde met (online) Marketing kan bezig houden.

Een NIMA-A opleiding is bedoeld voor de startende communicatie-, verkoop-, of marketing medewerker. Tijdens de opleiding leer je alle facetten van het verkoopvak kennen, waarna je voorbereid bent voor het internationaal erkende NIMA A examen. Denk daarbij aan onderwerpen als accountmanagement, de psychologie van het verkopen en de verschillende fases van het verkoopproces. Een vervolgstap is de NIMA B opleiding, die gericht is op senior accountmanagement.

Si
door Sinnestriellan Mar 20, 2019 om 11:47
Antwoorden / 1 Vragen

Toch zou ik graag NIMA zoals besproken op de getuigschrift zien

aurora1
door aurora1 - Mar 20, 2019 om 11:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u daarover al contact met het instituut opgenomen om te horen of u wel het juiste getuigschrift ontvangen heeft en voor eventueel een schriftelijke verklaring erbij? Zie ook de reactie van @genee over het niveau.
Het huidige getuigschrift is dan toch voor een hoger niveau dan u in werkelijkheid heeft behaald?

gerbera
door gerbera - Mar 20, 2019 om 12:04
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Toch zou ik graag NIMA zoals besproken op de getuigschrift zien

 Neem dan eens contact op met de instelling.

Si
door Sinnestriellan Mar 20, 2019 om 16:56
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Gerbera, waar lees je dat ik dat niet heb gedaan?

gerbera
door gerbera Mar 20, 2019 om 22:08
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Waar staat in uw bericht dat u het wel heeft gedaan?

mo
door mof - Mar 20, 2019 om 13:20
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat mag, mits deze nieuwe naam erkend wordt door het bedrijfsleven op hetzelfde niveau als NIMA A

jo
door jorisw - Mar 20, 2019 om 14:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

NIMA A is een relatief "lage" opleiding. Dus wees blij dat er Marketing Manager staat. Heeft veel meer waarde.

aurora1
door aurora1 Mar 20, 2019 om 22:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Blij? Als dat met solliciteren of erna uit zou komen zou dat weleens vervelende problemen kunnen geven.

id
door idaeon - Mar 21, 2019 om 17:08
21 Antwoorden / Vragen

Het lijkt er op dat Laudius niet langer (of misschien wel nooit geweest) een Educatiepartner is van NIMA. Om NIMA op je certificaat te hebben staan zal het examen volgens de eisen van NIMA afgenomen moeten zijn. Ik vermoed dat dit dus nu niet het geval is. Of dit zomaar mag, tja dat weet ik niet. Heb je al eens contact opgenomen met NIMA zelf? Wellicht dat zij jou daar meer informatie kunnen geven.

Wat was overigens de reactie van Laudius op jouw vraag?

gerbera
door gerbera - Mar 21, 2019 om 22:22
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ben nog wat anders tegen gekomen,  dus hier de vraag of het hier wel gaat om een officiëel erkend diploma.

Voor NHA, Laudius, NTI, LOI én Studieplan geldt dat ze ook niet erkende opleidingen aanbieden. Dit komt vaak simpelweg door het feit dat er überhaupt geen erkenning bestaat voor de betreffende cursus.  Je kunt thuis een open boek examen afleggen voor het officiële Laudius-diploma.

marita5
door marita5 Mar 21, 2019 om 22:53
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , dit staat ook op de site van Laudius  :

Open boek examen voor officieel Laudius-diploma

Je kunt thuis een open boek examen afleggen voor het officiële Laudius-diploma. Het examengeld bedraagt € 69,90 als je tijdens je cursusinschrijving (stap 2) al aangeeft het open boek examen te willen afleggen. Je kunt de cursus gewoon in jouw eigen tempo afronden en aangeven wanneer je het examen wil afleggen (maandelijks mogelijk). Achteraf inschrijven voor het open boek examen kan ook, het examengeld bedraagt dan echter € 125,-

gerbera
door gerbera - Mar 21, 2019 om 22:22
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Edit was weer een dubbelpost

panter22
door panter22 - Mar 22, 2019 om 09:02
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt nu een getuigschrift gekregen. Om het diploma NIMA A te halen, zou een een examen kunnen aanvragen bij de NIMA.
Maar dat was de bedoeling niet. Heb je in je studievoorwaarden gekeken van 2018?
Al een klacht ingediend bij Laudius?
https://www.nima.nl/nima-opleiders-examens/