Be
door Ben Wipro Aug 7, 2016 om 23:25
Geldzaken & recht

Mag menzis dit doen

Onlangs is ons de schone lei verleend (WSNP).
Sindsdien stuurt menzis aanmaningen over een niet betaalde nota die onder deze regeling valt.
Ze dreigen gewoon weer met de deurwaarder.
De telefonist zei dat ik niet in mijn recht stond en maar gewoon moet betalen.
Dit klopt toch niet.
Wat kan ik hier mee doen?

6212 14 Rapporteer

da
door datzoekikop - Aug 7, 2016 om 23:28
251 Antwoorden / Vragen

Neem contact op met de wsnp afhandelaar en vraag hem/haar hoe dit zit. De telefoonbeantwoorder kan zoveel zeggen.

diumenge
door diumenge - Aug 7, 2016 om 23:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Is die schuld voor de toelating tot de WSNP ontstaan?

diumenge
door diumenge - Aug 7, 2016 om 23:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik las de vraag niet goed, de niet-betaalde nota valt dus onder de regeling. Ofwel, de vordering is ingedien destijds. Nee, dan mag het niet wat ze doen.

www.bureauwsnp.nl/voor-schuldeisers/veelgestelde-vragen/mag-u-alsnog-uw-vordering-opeisen-na-de-schone-lei

marita5
door marita5 - Aug 8, 2016 om 06:49
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ben Wipro ,

Wat is een schone lei?

Bij de beëindiging van uw WSNP-traject bepaalt de rechter in een terechtzitting of u in aanmerking komt voor een schone lei. De rechter verstrekt u een schone lei als u zich heeft gehouden aan alle verplichtingen van de WSNP. Dat geldt ook als u zich niet heeft gehouden aan alle verplichtingen, maar als dat u niet te verwijten valt. Als de rechter u een schone lei verstrekt, krijgen uw schuldeisers naar verhouding een percentage van het geld dat op de boedelrekening staat. De bewindvoerder maakt daarvoor een zogenaamde slotuitdelingslijst. Uw schuldeisers kunnen vervolgens de rest van hun openstaande schulden niet meer bij u opeisen. Dat betekent dat u uw schulden aan uw schuldeisers niet meer hoeft te betalen . U kunt met een schone lei opnieuw beginnen.

Bron : antwoordopschuldhulpverlening.nl

Wettekst klik op de rode regel ,

http://www.antwoordopschuldhulpverlening.nl/wetteksten/show/artikel_id/id-681fbcab02a88c3538b7107f1f9626c8

zoekster1
door zoekster1 - Aug 8, 2016 om 10:44
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Zo'n telefonist is niet capabel om uw klachten te behandelen. Doe het schriftelijk, via een mail.

mo
door mof - Aug 8, 2016 om 14:34
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De telefonist lult maar wat. Is geen jurist. Zijn job is het u te bewegen te betalen. Ik adviseer u dit met een onafhankelijke deskundige die op de hoogte is van de regelgeving te bespreken en voorlopig de claim af te wijzen

1paul
door 1paul - Aug 8, 2016 om 15:08
3103 Antwoorden / 0 Vragen

ga naar degeen die uw schulden heeft afgehandeld en laat deze er naar kijken...

menziswebcare
door menziswebcare - Aug 9, 2016 om 11:17
31 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Wipro,

Ik begrijp je verwarring! Kun je een verzekerdenummer of BSN met ons delen in een e-mail naar webcare@menzis.nl? We helpen je graag.

Met vriendelijke groet,
Jessica
Menzis Webcare

1paul
door 1paul - Aug 9, 2016 om 16:19
3103 Antwoorden / 0 Vragen

kan ook trouwens zomaar zijn dat menzis deze schuild heeft doorverkocht en degeen die de schuld heeft opgekocht nu ineens denkt ach, laat ik eens iets proberen...

ro
door ronny530 - Aug 9, 2016 om 17:09
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Als de schuld voor ingang van het traject is ontstaan en is meegenomen stuur dan een kopie van de uitspraak met uw gegevens naar Menzis en doe er een begeleidend briefje bij.