An
door Annaleida Dec 4, 2017 om 12:58
Geldzaken & recht

Mag student aan huis je dwingen om een abonnement te nemen

Printer aansluiten lukte mij niet: student aan huis maakt reclame, dus die gebeld. Of ik de tarieven wist? Die had ik daarvoor gelezen dus ja: 7.50 per kwartier minimaal een half uur. Toen de student kwam bleek ik een contract tot een abonnement te moeten ondertekenen! Maar ik wilde eenmalig computerhulp! Als ik een loodgieter laat komen dan zit daar toch ook geen abonnement aan! Ik koop eenmalig hulp in. Dat abonnement kost 12 euro per jaar! Ik vind het schandalig. Hun verweer was dat het in hun voorwaarden stond, maar daar had ik overheen gelezen want van een abonnement was bij mij geen sprake, dus mijn ogen registreerden dat niet.
Mijn vraag is: mag dat zomaar? Een abonnement tot wederopzegging. Terwijl je eenmalig hulp nodig hebt, hoeveel mensen zijn op deze manier gedwongen om nog eens 12 euro extra te betalen buiten de kosten van een student om? Daar reppen ze niet over in hun televisiereclame.

4499 11 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 4, 2017 om 13:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je ogen registreren het wel als je de moeite neemt even te lezen.

dus mijn ogen registreerden dat niet.

tijger1
door tijger1 - Dec 4, 2017 om 13:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niemand mag u dwingen een abonnement af te nemen. Maar u zou voortaan eerst beter kunnen lezen voordat u hulp in roept. En voordat u “schandalig” gaat roepen. Koop een leesbrilletje, dan registreren uw ogen dat misschien wel,

marita5
door marita5 - Dec 4, 2017 om 13:09
11485 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Annaleida ,

Hun verweer was dat het in hun voorwaarden stond

Als u naar de site gaat ( eerste resultaat Google ) en klikt op onze vriendelijke tarieven , staat het er met grote letters op , ik kan er niks anders van maken .

Het lidmaatschap

Iedereen die gebruik maakt van de kennis van onze studenten wordt lid bij de eerste afspraak.

Het lidmaatschap is onderdeel van onze tarieven en dus verplicht. Mede hierdoor kunnen wij de tarieven voor de afspraken hanteren zoals deze nu zijn.

Machtiging

Voor het lidmaatschap tekent u ons lidmaatschapsformulier. Hierbij machtigt u ons om jaarlijks de kosten voor het lidmaatschap bij u te mogen incasseren.
De meest gestelde vragen over het lidmaatschap hebben wij beantwoord op onze klantenservicepagina.

bron : studentaanhuis.nl

Cookies
door Cookies Dec 4, 2017 om 13:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Sorry, mijn ogen registreren je antwoord niet.;-))

marita5
door marita5 Dec 4, 2017 om 13:15
11485 Antwoorden / 15 Vragen

OT , heeft u de Nintendo Classic Mini ontvangen ? dan zou ik kunnen begrijpen waarom uw ogen dit niet registreren , u bent druk bezig ;-))

Cookies
door Cookies Dec 4, 2017 om 13:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als het goed is, komt Sint die vanavond brengen. Leuk die retro games spelen. Heb nog de originele oude Nintendo's + games, maar die zijn eigenlijk niet om aan te zien op een uhd t.v.

marita5
door marita5 Dec 4, 2017 om 13:24
11485 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe kunt u dan spelen ? als uw ogen nu al niks registreren ;-)) Ik zag bij bol.com zijn ze ook op voorraad € 10,- goedkoper .

Cookies
door Cookies Dec 4, 2017 om 13:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bij Bol.com idd wat goedkoper, maar heb me voorgenomen in de decembermaand nooit meer wat bij Bol te bestellen. Twee jaren achtereen hoop gedoe gehad met incomplete leveringen, totaal verkeerde artikelen (tot 3/4x toe bij 1 levering) e.d. En maar heen en weer sjouwen naar AH met enorme dozen.

marita5
door marita5 Dec 4, 2017 om 13:33
11485 Antwoorden / 15 Vragen

Oh , dan maar hopen dat Wehkamp wel levert , dan is die € 10,- verschil de moeite waard .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 4, 2017 om 13:17
16756 Antwoorden / 202 Vragen

Neen, m.i. mag dat niet. Ik vraag mij af of hier ook de colportage regeling in wetgeving niet van toepassing is. In ieder geval is het misleidend omdat in de reclame voor student aan huis daar geen melding van wordt gemaakt.
Ik heb zojuist de website van hen bezocht en zie daar ook helemaal niets over voorwaarden m.b.t een abbonemnetsverplichting.
Wel een aantal andere pagina's hoe goed ze zijn etc. (Carola@, lees ik er ook overheen?);

Cookies
door Cookies Dec 4, 2017 om 13:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, zie reactie van @marita5.

edrick3
door edrick3 Dec 4, 2017 om 13:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En hier gekeken/gelezen: https://www.studentaanhuis.nl/

marita5
door marita5 Dec 4, 2017 om 13:26
11485 Antwoorden / 15 Vragen

@Gerritaltena , zie hier staat duidelijk op de site , scroll naar beneden https://www.studentaanhuis.nl/tarieven/

getty
door getty Dec 5, 2017 om 07:34
4179 Antwoorden / 10 Vragen

To heeft ze zelf laten komen, na hun site met voorwaarden te hebben kunnen lezen. Dus zeker geen colportage.

marita5
door marita5 Dec 5, 2017 om 08:05
11485 Antwoorden / 15 Vragen

@getty , daar zit juist het probleem , Ts heeft helemaal geen voorwaarden gelezen : Hun verweer was dat het in hun voorwaarden stond, maar daar had ik overheen gelezen

jo
door jorisw Dec 5, 2017 om 09:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom haal je er colportage er bij? Daar is helemaal geen sprake van.

getty
door getty Dec 5, 2017 om 10:42
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Marita5
daarom schrijf ik ook “ hebben kunnen lezen” ....

edrick3
door edrick3 - Dec 4, 2017 om 13:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik vind het schandalig.
Dat is dan jouw persoonlijke mening, die ik niet met je deel.
Als dit niet zo was zou je een hoger tarief moeten betalen voor de hulp aan huis!

maar daar had ik overheen gelezen
En wie d'r fout was dat .....

Maar je printer doet het weer. ;-)

panter22
door panter22 - Dec 4, 2017 om 13:46
6599 Antwoorden / Vragen

Er is je van tevoren nog gevraagd of je de tarieven wist.  Je zei ja, maar het was dus nee.
Je wist niet van het abonnement , maar ook niet van de voorfietskosten.
Je kunt een volgende keer beter even vragen wat de tarieven zijn, ook als je een loodgieter belt.
Je bent nu voor €36 geholpen, Een koopje. Had je niet betaald en de student weggestuurd, dan was je een uur werk en voorfietskosten verschuldigd. Totaal €39.
https://www.studentaanhuis.nl/algemene-voorwaarden/
Opzeggen:
https://www.studentaanhuis.nl/klantenservice/ik-heb-een-vraag-over-het-lidmaatschap/

aurora1
door aurora1 - Dec 5, 2017 om 03:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dus alvast maar -op dejuiste manier - opzeggen, want dan zit u er niet een tweede termijn aan vast.
U wordt helemaal nergens toe gedwongen, u had de website niet goed gelezen, dus het is uw eigen schuld.
U bent in ieder geval geholpen voor een niet eens erg hoog bedrag inclusief dat abonnement. Wie weet heeft u binnen een jaar een ander probleem waar u hulpbij nodig heeft.

jo
door jorisw - Dec 5, 2017 om 09:27
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als je geen abonnement wilt ga je toch naar een PC hulpverlener waar je gewoon per keer betaald. Maar dan betaal je wel een aanzienlijk hoger uurtarief. Mooi dat we keuze hebben.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 5, 2017 om 10:59
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U snapt toch zelf wel dat een computetexpert geen €30 per uur kost maar zeker een twee a drievoud daarvan.
Daar had het lampje al moeten gaan branden. U wilde niet eens voor een dubbeltje op de 1e rij maar voor een cent op het podium.

tenormin
door tenormin Dec 5, 2017 om 11:10
16811 Antwoorden / 108 Vragen

Ik betaal wel degelijk €30,00 per uur; is geen beun de haas, de man werkt ook niet zwart, alles keurig met KvK; factuur etc. 't Is dat ik de naam van zijn toko niet mag noemen, maar allemaal vakwerk.

tijger1
door tijger1 Dec 5, 2017 om 12:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Dat kan alleen maar een “vriendenprijsje” zijn, want geen bedrijf kan aan huis komen voor € 30 per uur.

Cookies
door Cookies Dec 5, 2017 om 13:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een leek kan helemaal niet beoordelen of iemand vakwerk levert.

di
door digioma - Dec 5, 2017 om 13:02
646 Antwoorden / 29 Vragen

Heeft iets van het ANWB-abonnement. Niks mis mee want het biedt zekerheid dat je een volgende keer ook weer wordt geholpen voor dat zeer schappellijke tarief.
Maar er zijn andere mogelijkheden: breng de volgende keer de printer naar een winkel zoals Media Markt, BCC of dergelijke. Kost je zeker onderzoekskosten en mogelijk ben je de printer drie weken of meer kwijt en uiteindelijk betaal je een fors bedrag. Een andere optie is direct een nieuwe printer kopen; die zijn niet zo duur.
Tenslotte: 12 euro per jaar is één euro per maand, zegge iets minder dan 25 eurocent per week. Om daarover zoveel stampij te maken.. hoe sneu.

AWYeah28
door AWYeah28 - Dec 5, 2017 om 14:04
355 Antwoorden / Vragen

Hun verweer was dat het in hun voorwaarden stond, maar daar had ik overheen gelezen want van een abonnement was bij mij geen sprake, dus mijn ogen registreerden dat niet.
Mijn vraag is: mag dat zomaar?

Beste Annaleida,

Het antwoord is: nee. U mag niet zomaar over voorwaarden heen lezen en daarna klagen dat het niet duidelijk was. Er is telefonisch keurig aan u gevraagd of u bekend was met de tarieven, u hebt de betreffende student aan huis laten komen en toen pas werd het u duidelijk wat de voorwaarden waren. U bent tot niets gedwongen, maar u hebt wel de arme student op laten draven.

Met die twaalf euro's per jaar worden vast en zeker de reclames betaald. ;-)

Sterkte!

marita5
door marita5 Dec 5, 2017 om 14:13
11485 Antwoorden / 15 Vragen

@Awyeah28 ,  maar u hebt wel de arme student op laten draven., en dan ook nog op zijn fietske , wat betaald moet worden .

AWYeah28
door AWYeah28 Dec 5, 2017 om 14:16
355 Antwoorden / Vragen

Gelukkig is een pilsje goedkoper dan benzine ;-))

marita5
door marita5 Dec 5, 2017 om 14:46
11485 Antwoorden / 15 Vragen

Ik drink niet , moest ik een pilsje drinken , kwam ik er nooit aan ;-))