Pr
door Pruttel12345 Feb 11, 2019 om 15:17
Geldzaken & recht

Mag Ziggo kopie huurovereenkomst vragen om onschuld te bewijzen?

Iemand heeft op mijn adres een abonnement voor Ziggo afgesloten. Betrokkene woont niet op mijn adres en heeft daar nooit gewoond. Ik krijg post van Ziggo voor betrokkene die ik consequent terug stuur. Ik heb Ziggo gevraagd te stoppen met de post. Ziggo zegt dat alleen te kunnen doen als ik een kopie huurovereenkomst opstuur. Ik heb daar geen behoefte aan. Ziggo heeft een fout  gemaakt door te verzuimen te controleren of de valse naam op mijn adres woont en nu moet ik actie nemen. Tevens dreigt Ziggo met incassokosten als ik niet handel.
Dit kan toch niet waar zijn? Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe te handelen?

2080 11 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 11, 2019 om 15:35
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Ik heb hier geen ervaring mee. En toch vind ik het niet zo onterecht dat Ziggo u dan vraagt een kopie van uw huurovereenkomst te sturen. Dan bent u in ieder geval van het gezeur af.

wi
door wilhelmina59 - Feb 11, 2019 om 15:38
512 Antwoorden / 0 Vragen

Controle ligt bij Ziggo. Dus alles terug met de melding dat dit persoon hier niet woont. Dat zij hun zaakjes niet op orde hebben is niet iets wat u moet oplossen.
Als er onterecht wordt geincasseerd de bank berichten dat er onterecht van uw rekening wordt afgeschreven. Laat ook onder geen beding uw bankgegevens bij Ziggo achter. Het overleggen van uw huurovereenkomst geeft Ziggo zicht in uw eigen persoonsgegevens. En dat is juist NIET de bedoeling.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 11, 2019 om 15:51
16843 Antwoorden / 202 Vragen

Ziggo gaat uw persoonsgegevens niet aan. Ik adviseer u een klacht te richten nu Ziggo een onredelijke en zelfs onwettige vraag stelt aan: Klacht over mijn internetprovider | ConsuWijzer.nl  en ook eventueel https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/rechten-en-plichten-providers

En ook https://meld.nl/melding/overtredingen/avg/
   Op basis van de Wet Bescherming Persoonsgegevens resp. AVG (Europese wetgeving mag Ziggo dergelijke gegevens helemaal niet vragen.

En drerigen met incasso kan ook helemaal niet gelet op het feit dat het een probleem van Ziggo is.

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2019 om 15:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een gekkigheid van Ziggo. En is uw eigen abonnement, waar dat ook liep, opgeheven?

Stuur ze maar een pissige mail dat u het zat bent, dat u zeker geen documenten gaat overleggen en dat u verder verschoond wenst te blijven van post.

Schrijf ook dat u een klacht in zal dienen bij Consuwijzer als zij u blijven bedreigen met een incassobureau, want zij hebben helemaal geen contract met u.

Kl
door Klavertjevijf - Feb 11, 2019 om 16:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft het bij het rechte eind. U heeft geen overeenkomst met Ziggo gesloten. Als Ziggo van mening is dat het u geld afhandig kan maken is het aan Ziggo om te bewijzen dat u een contract met hen heeft. Zelf hoeft u helemaal niets te bewijzen. Bovendien begrijp ik dat iemand met een andere naam op uw adres een contract heeft afgesloten. Eventuele facturen van Ziggo zouden dan aan een ander gericht worden op uw adres. Daar heeft u al helemaal niets mee te maken! Die gaan dan retour afzender.

Zelf heb ik Ziggo leren kennen als een nare organisatie. Ik heb nog niet zo lang geleden op het punt gestaan klant bij hen te worden. Voordat het abonnement in zou gaan klopte er al zoveel niet in hun administratie dat ik net op tijd gillend ben weggelopen.  En daar ben ik nog altijd blij mee.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 11, 2019 om 16:29
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Het lijkt mij dat u telefonisch contact hebt gehad.
Stel uw vraag nog eens via dit formulier, u kunt ook eventueel teruggebeld worden.
Mijn akkefietje werd destijds alleen op die manier naar tevredenheid opgelost.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/formulier/

Ka
door Kassagebruiker - Feb 11, 2019 om 16:40
683 Antwoorden / 5 Vragen

U heeft dus geen ziggo abo, geen ziggo aansluiting en geen ziggo router in de kast, geen horizon tv kastje? Waar zijn die dan gebeleven? Waar heeft u nu zelf een abo lopen? Twee abo's lijkt mij toch wat onnodig.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 11, 2019 om 20:27
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Pruttel,

Stuur gewoon een kopie van je huurovereenkomst en je bent van het gezeik af.....

Vraag Ziggo een kopie van de aanvraag voor een eventuele aangifte bij de politie.
Zet dit in je begeleidende brief!

Als je het helemaal goed wilt doen: stuur het aangetekend!

diumenge
door diumenge - Feb 11, 2019 om 20:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zou dat advies van de Geboren Amsterdammer hierboven maar negeren Pruttel12345, er staan gelukkig wel zat goede adviezen tussen de gegeven antwoorden.

aurora1
door aurora1 - Feb 12, 2019 om 00:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ze mogen zelfs uw pincode vragen, maar daarom hoeft u die niet te geven.
Idem wat betreft uw huurovereenkomst want die gaat ze helemaal niets aan.
Laat ze op beleefde maar niet mis te verstane toon weten dat ze hun zaken in orde maken en dat ze u met rust laten.

panter22
door panter22 - Feb 12, 2019 om 09:14
6599 Antwoorden / Vragen

Woon je in een studentenhuis?