mu
door muppet Jan 10, 2005 om 12:16
Geldzaken & recht

Makelaar

Kan je niets ondernemen als je zeker weet dat je makelaar je oplicht maar omdat je familie bent kunnen ze geen aan klacht indienen?Waar door we zeker weten dat we een redelijk veel geld hebben verloren.Hij zei door de telefoon aan geinstreseerde dat je het huis niet moet kopen want het is een bauwval enz enz.Dit weet ik zeker aan gezien dat ik zelf heb gebeld heb getuigen.


Hoop dat iemand mij kan helpen......


Groeten Muppet

823 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2005 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag muppet,


Als je zeker weet dat de makelaar je oplicht moet je eerst bij hem een klacht indienen. Als die klacht niet wordt opgelost kun je terecht bij de geschillencommissie mits die bewuste makelijk daarbij is aangesloten. Zie;


 


NVM-Makelaar


Klachten over makelaars


Waar kan ik terecht met een klacht?
Wanneer je een klacht hebt over het handelen van een NVM makelaar, dan is het gebruikelijk dat je hierover de makelaar eerst zelf schriftelijk aanspreekt. De NVM hanteert het standpunt dat klachten over een makelaar of diens kantoor in eerste instantie door de makelaar zelf dienen te worden beslecht. Kom je er met de makelaar niet uit, dan kun je de correspondentie vervolgens voorleggen aan de NVM, afdeling Consumentenvoorlichting. Deze afdeling kan je informeren over wat je van een NVM-makelaar mag verwachten en over de mogelijkheden om binnen de NVM over de klacht of het geschil een oordeel te krijgen.


Je kunt de klacht, inclusief alle correspondentie en aanvullende stukken dan richten aan:
Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM
Afdeling Consumentenvoorlichting
Postbus 2222
3430 DC Nieuwegein


In het geval dat Consumentenvoorlichting een klacht ontvangt waar niet duidelijk uit correspondentie of andere stukken blijkt dat de kwestie reeds schriftelijk te behandeling aan de makelaar is voorgelegd, dan zal de ontvangen klachtenbrief door Consumentenvoorlichting gebruikelijk eerst ter behandeling aan de makelaar worden doorgezonden. Telefonisch kan afdeling Consumentenvoorlichting eventuele vragen beantwoorden, maar het is niet mogelijk om telefonisch een klacht in behandeling te nemen. Het voorleggen van een klacht dient schriftelijk te gebeuren. Mocht je een vraag willen stellen aan één van onze medewerkers, dan kunt je ons bereiken op maandag-, dinsdag- en donderdagmorgen van 9.00 - 13.00 uur op het telefoonnummer: 0900-6060100 (€ 0,15 p/m).


Sukses, groeten, Ton.


 


 


 

ve
door verwijderd - Jan 10, 2005 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

hllo muppet,


Je zult dan zelf een klacht in moeten dienen bij in eerste instantie de makelaar dat je het niet eens bent met de gang van zaken,
Een andere mogelijkheid is een klacht bij het NVM in te dienen kijk even op de volgende site voor info:
http://www.nvm.nl/nvm/index.jsp?navid=nvm003272


succes en groet tuinfreak

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Jo
Johnni73 - Feb 25, 2024 om 14:11
Geldzaken & recht

Verplicht verhuizen na grondige renovatie

Ik moet verplicht verhuizen binnen 1 jaar, echter ben ik meer gaan verdienen en ben ik gaan samenwonen, dus volgens de woningbouw verdien ik nu teveel voor een sociale huurwoning, ook krijg ik geen urgentie, dus een ander huis vinden in dezelfde buurt gaat niet meevallen, ook zal ik een veel duurder huurhuis moeten gaan zoeken. heb je nog rechten in deze situatie ?, want zij willen mij hier weg he ... Lees meer

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

GK
GKHB - Sep 29, 2024 om 06:47
Huishouden & energie

Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?

Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie:   Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer