ma
door martinaweert Jul 15, 2018 om 01:36
Geldzaken & recht

Mary kay oplichting ?

Mijn vriendin uit hasselt verkoopt sinds een paar maanden producten van Mary Kay een groot bedrijf uit Amerika. Is volgens mij net zo iets als Herbalife.Ze is er helemaal blij maar er klopt iets niet en nu zag ik op internet dat veel mensen hier niks aan verdienen en zelfs schulden krijgen door verplichte inkoop ed. Word ook oplichting genoemd. Sommige worden schijnbaar zelfs depressief verslaving suicidaal zelfmoord neigingen enzovoort. SChrok natuurlijk heel erg. Zijn mijn zorgen te recht of valt het allemaal wel mee en zo ja hoe kan ik haar overtuigen hiermee te stoppen?
http://www.pinktruth.com/2017/05/11/the-four-phases-of-your-mary-kay-gambling-addiction/

8357 9 Rapporteer

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 15, 2018 om 05:55
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Het lijkt mij ook dat als er verplicht ingekocht en verkocht moet worden dat dit op den duur als belastend wordt ervaren.

https://www.marykay.nl/nl-nl/be-a-beauty-consultant/faqs
https://www.marykay.nl/nl-nl/be-a-beauty-consultant/get-started-today

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jul 15, 2018 om 08:09
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Martinaweert ,

3. Mary Kay

  • Type: Private
  • Opgericht: 1963
  • Producten: Cosmetics
  • Netto-inkomsten: $ 4000000000

In 2012, Harper's Magazine publiceerde een verhaal verwijst naar Mary Kay als "The Pink piramidesysteem." De journalist achter het werk, Virginia Sole-Smith, zei in een interview, "Echt, de enige manier om geld te verdienen is door het aantrekken van andere mensen om producten te verkopen als onderdeel van hun verkoop unit, die ze vervolgens betaald krijgen een commissie off van elke keer die vrouwen plaats een groot orde. En dat lijkt op een piramidespel. "Een agentschap woordvoerder vertelde Sole-Smith dat hij niet in staat om te bevestigen of te ontkennen of het bedrijf ooit onderzocht was.

Hoewel de FTC zegt ontvangen commissies gebaseerd op de werkelijke verkoop van producten legaal is, beweert Sole-Smith in veel FTC onderzoeken MLMs, "de meerderheid van de verkoop heeft plaatsgevonden tussen bedrijf en verkopers." In deze gevallen kunnen de producten zijn : louter lokvogels

Lees hier de 5 bedrijven die beschuldigd zijn van piramidespelen , klik op de rode regel .

http://bantoehoe.com/article/5-grote-bedrijven-beschuldigd-piramidespelen

Topantwoord

ne
door neodutchio - Jul 15, 2018 om 09:46
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Aflevercontracten afsluiten is geen oplichten. Dit gebeurd ook bij auto dealers. Ze moeten een bepaald aantal auto's per jaar weg zetten. Dit gebeurd ook hier. Echter wordt je als ondernemer verwacht gedegen onderzoek te doen voordat je aan de slag gaat. Dus als je van te voren weet wat je verplicht moet inkopen, dat je ook een dicht plan hebt hoe je het verkoopt. Mensen die dit erbij gaan doen in de hoop een extra zakcentje te verdienen komen dan inderdaad in de problemen.

De enige manier om inzicht te krijgen is met uw vriendin gaan zitten en een kosten baten analyse maken. Laat zien wat ze verplicht moet inkopen en wat de kosten daarvan zijn. Wie weet schrikt ze dan wel wakker.

Topantwoord

newmikey
door newmikey - Jul 15, 2018 om 10:34
830 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas, voor uw vriendschap is het waarschijnlijk te laat. Uw vriendin is opgeslokt in een sekte-achtig MLM gebeuren en komt daar pas weer uit als ze kaalgeplukt, berooid en teleurgesteld uitstapt. Op dat moment kunt u mogelijk nog iets voor haar betekenen.

Nu is ze ze zo gehersenspoeld dat pogingen van u om haar tot rede te brengen gezien zullen worden als vijandige inmenging.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Jul 15, 2018 om 14:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zijn mijn zorgen te recht
Ja. Dit is een piramidesysteem.
Maar vriendin zal wel een contract hebben getekend (?) en dan wordt het lastig om hier onder uit te komen.

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Jul 15, 2018 om 15:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik denk met de anderen dat u gelijk heeft.
Ze moet ook maar steeds weer klanten zien te vinden en de vriendenkring raakt daarvoor uitgeput. Uiteindelijk ziet men haar dan liever gaan dan komen als ze pech heeft.
Laat haar de reacties hier ook maar eens lezen.
U bent een goede vriendin omdat u haar de noodzakelijke dingen zegt die ze vast liever niet wil horen.

ma
door martinaweert - Jul 15, 2018 om 21:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

allemaal heel erg bedankt voor jullie snelle en behulpzame reacties! Deze vriendin heeft in het verleden al veel financiele en andere ellende mee gemaakt en ik zou haar zo graag helpen maar ze wil niet luisteren. Ik heb haar van avond gebeld en gewezen op jullie antwoorden en wat ik op internet gevonden heb maar zoals voorspelt vond ze dat maar onzin. Ik moest maar is mee gaan naar een event zei ze want dan zou ik wel zien hoe geweldig het allemaal niet was. En newmikey je hebt gelijk het voelt een beetje als een sekte ook net als Herbalife. Ik hoop dat het allemaal mee valt want dit kan ze niet gebruiken

marita5
door marita5 Jul 15, 2018 om 21:22
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@martinaweert , spijtig dat uw vriendin niet wil luisteren , daar komt ze wel achter als ze familie en vrienden kwijt is . Het spreekwoord zegt : die niet luisteren wil moet maar voelen , een gewaarschuwd mens telt voor twee .Een tip , zorg dat u er niet ingetrokken word , is haar eigen verantwoordelijkheid .

Ni
door Nic2512 - Aug 30, 2018 om 17:58
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben al bijna 8 jaar een Mary Kay consulente, het is net zoiets als Tupperware eigenlijk. We bieden mensen aan om de Mary Kay huidverzorging en makeup via bijeenkomsten bij iemand in huis te proberen en dan kunnen ze die producten kopen of niet. We plaatsen dan een bestelling bij het bedrijf die of bij ons of de gastvrouw / gastheer afgeleverd wordt en en wij of de gastvrouw/ gastheer leveren de producten dan direct aan onze klanten.

We zijn helemaal niet verplicht om veel producten te kopen! Dat is weer zo'n verhaal dat iemand verkeerd begrepen heeft en als waarheid door het leven laat gaan. Er is een suggestie dat je als consulente misschien wat producten op voorraad hebt, zodat je producten sneller kunt leveren, maar het is absoluut niet verplicht.

Die dame die Pink Truth heeft opgestart heeft een slechte ervaring gehad en nu doet ze niets anders dan het bedrijf een slechte naam geven. Misschien had zij iemand boven haar die haar vertelt heeft dat ze hoe veel producten moet aanschaffen, maar alsnog dat is niet het beleid van Mary Kay. Het is een suggestie, niet een verplichting. Iedere consulente kan daar nee tegen zeggen.

Mary Kay is ook geen piramide bedrijf, ik heb nooit een groot team gehad, 8 dames in totaal over een paar jaar, maar niet meer en ik verdiende alleen maar extra als zij een bestelling plaatsten, 4-12% op het totaal, afhankelijk van hoeveel er in mijn team actief waren. Met maar 8 dames zet dat echt geen zoden aan de dijk, natuurlijk als ik een groter team heb en ze allemaal bestellen, dan wordt het een groter inkomen.

Het punt is dat je geen team hoeft op te bouwen om te verdienen in Mary Kay. Het meeste geld that ik verdien is mijn commissie op producten die ik verkoop. Ik heb nu al 3 jaar geen dames in mijn team en ik verdien nog steeds op de producten die ik verkoop. Hoeveel ik verdien is afhankelijk van hoeveel klanten ik heb en hoeveel die klanten kopen, net als een vertegenwoordiger die andere producten verkoopt.

edrick3
door edrick3 - Aug 30, 2018 om 18:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@nic2512,

En je hebt je vandaag op dit forum aangemeld om ons deelgenoot te maken van je bevindingen?
Lijkt toch sterk op reclame maken!
Maar fijn voor jou als je daar een leuke tijdsbesteding aan hebt. ;-)