mahadma
door mahadma Dec 11, 2015 om 13:05
Geldzaken & recht

Mediamarkt kadokaart

Het raadsel van de Mediamartkt kadokaart.

Er staat op de kaart dat deze 5 jaar geldig is, ook kan je via de MMsite wèl het kaartnummer en de pincode + je bewijs "geen robot" bent invullen, dàn krijg je een antwoord: "De actuele waarde van de kaart is € xx,xx" .

Maar er is op geen enkele manier (ook niet via de website) te achterhalen door de ontvanger wanneer de kaart geactiveerd is.

Dus is de kaart oneindig geldig volgens de consuwijzer. Ze zeggen wel dat ze er makkelijk mee omgaan, maar waarom houdt MM zich niet aan de regels?

916 6 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Dec 11, 2015 om 13:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heb je bij MM nagevraagd waar de begindatum te vinden is? Via bijv. de klantenservice en wat gaf die voor antwoord?

mahadma
door mahadma - Dec 11, 2015 om 13:32
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Ja, Zoekster, zowel bij de kassa als de service balie is dat niet vindbaar, Het kan alleen en uitsluitend na veel zeuren via het hoofdkantoor en die moeten er al moeite voor doen. De klantenservice is trouwens helamaal onvriendelijk (zachtjes gezegd).

zoekster
door zoekster - Dec 11, 2015 om 13:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nou, dan is het simpel. De kaart is voor altijd geldig.

Als je dat onbevredigend vindt, wat ik me kan voorstellen, want je hebt natuurlijk over 7 jaar geen zin in gezeur, dan zou je dit als klacht op de klachtenkompas.nl kunnen zetten. En dan maar eens zien wat het antwoord is. Daag ze uit en stel dat de kaart van MM altijd geldig is, omdat er geen uitgiftedatum te vinden is voor de consument. Bedank ze er uitvoerig voor ;-)

Heb je de kaart gekregen?

edrick3
door edrick3 - Dec 11, 2015 om 13:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dacht dat jij cadeaukaarten meteen opmaakte? ;-)

..... maar waarom houdt MM zich niet aan de regels?....

Dat moet je niet hier vragen, maar aan MM.

Als de kaart geen datum heeft is de geldigheid dus onbeperkt.

Pas als je problemen krijgt kun je gaan klagen.

mahadma
door mahadma - Dec 11, 2015 om 13:46
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Zoekster, Ja, mijn partner heeft deze kaart gekregen via via. Het is dus niet mogelijk om na te vragen: "Wanneer heb je die kaart gekocht?". Vooral de klantenservice stelt zich bepaald niet "klantservice gevoelig" op, maar dat terzijde. Ik zal dit weekend eens doen wat je adviseert. Thnx.

mahadma
door mahadma - Dec 11, 2015 om 13:48
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Edrick3, het waarom vraag ik me ook af. Maar als dank voor de behandeling die mijn partner en ik kregen wil ik ze op deze manier wel even "in het zonnetje" zetten...........

edrick3
door edrick3 Dec 11, 2015 om 14:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Maar daar wordt MM niet warm of koud van, hoor.