Medische misser van het ziekenhuis
Hallo, Bij een gewone mammografie (borstfoto) juli j.l zijn er in het ziekenhuis ernstige fouten gemaakt. Een borstspier gescheurd, een protese die er al 28 jaar inzat gescheurd (nooit enige last daarvan gehad, ook niet bij eerdere foto's) daardoor een ingekapselde bloeduitstorting met als gevolg dat mijn linkerborst voor 1/3 moet worden weggehaald en gecorriceerd. Na maanden gesteggel wordt dat nu wel gedaan en vergoed door mijn eigen verzekering. Het andere ziekenhuis had ik wel al aansprakelijk gesteld. Derhalve hebben zij via een klachtenfunctionaris min of meer hun excuses aangeboden en mij laten weten dat hun verzekering contact met mij zou opnemen. Nu is eigenlijk mijn vraag waar kan ik hun nog voor aansprakelijk stellen? Voor die 4 maanden ondraaglijke pijn? Voor de kosten die ik moest maken door verzachtende medicijnen zelf te moeten kopen? Aan wat voor bedrag moet ik dan denken? Let wel: het is mij niet alleen om geld te doen. Het is en was volkomen onnodig geweest en dan ook nog een zeer pijnlijke operatie voor de boeg. Maar ik wil ook niet dat zij er zomaar mee wegkomen! Ik ben 51 jaar en nog te jong om met een verminkte borst te lopen! Vooral door de schuld van een incapabele laborante! Alle info is welkom!Vriendelijke groet, Mathilda
Zodra u een echte claim indient, geeft het ziekenhuis deze zaak in handen van haar aansprakelijkheidsverzekering. Tegen een verzekeringsmaatschappij gaat u het in uw eentje nooit winnen.
Daarom is het beter om een letselschade-advocaat te raadplegen en daarmee te overleggen wat u het beste kunt doen. Maak wel gelijk duidelijke afspraken over de kosten met deze advocaat en laat die vastleggen.
U moet ook uw eigen ziektekostenverzekering inlichten over deze zaak. Als het de fout van het ziekenhuis is, gaat uw ziektekostenverzekering de kosten ook claimen bij de aansprakelijkheidsverzekering van het ziekenhuis. Hierdoor zoudt u uw no-claim kunnen behouden.
Vladja
Vladja
Op basis van hetgeen u vertelt heeft u een serieuze klacht en kunt u met alle redenene indien de behandeling van uw klacht bij de specialist of ziekenhuis onbevredigend blijft een klacht indienen bij het Medisch Tuchtcollege. Het adres kunt u vinden met een zoekmachine. (Niet het Tuchtcollege gezondheidszorg)
Voor meer informatie over het Medisch Tuchtcollege is de volgende site interessant:
http://www.xs4all.nl/~advocare/folder55.htm
Gerrit,
Het tuchtcollege kan berispingen etc. geven aan medisch personeel. Zij hebben echter geen bal te maken met financiële vergoedingen, die vraagsteller kan eisen bij verminking etc.
Vladja
Dag mathilda,
Gee prettig bericht wat je hier schrijft. In principe kun je alle directe en indirecte kosten claimen bij de verzekeraar van het ziekenhuis. Ook immateriële kosten behoren daartoe. Daarvoor kun je het beste kontakt opnemen met een goede letselschade jurist/advocaat.
Zie:
Pals Groep:
http://www.palsgroep.nl/info/letsel-schade.html
of
Letselschade-Pals_Jurofoon:
http://www.jurofoon.nl/letselschade/letselschade.asp
Sterkte en succes, Read.
Er zijn ook op letselschade gespecialiseerde expertisebureaus zoals Pals Europrotector en De Groot die uitsluitend voor slachtoffers werken en uw claim inclusief hun expertisekosten voor u verhalen op de verzekeraar van het ziekenhuis.
Ik geef u weinig hoop. Mijn echtgenoot moest in jan. j.l. i.v.m. een controle, een darmonderzoek hebben. De specialist heeft tijdens het onderzoek een gaatje in de darm gebrand, met het gevolg dat hij een buikvlies ontsteking kreeg en zodoende met spoed geopereerd moest worden en vier maanden met een stoma heeft gelopen, die inmiddels weer is verwijderd. Doodziek is hij geweest, 18 kilo afgevallen. Ik heb direkt een klacht ingediend met hetzelfde idee wat u oppert, zo komen ze hier niet mee weg. Het is nu nov. en heb nog niets gehoord. Volgens de geleerden kan het héél lang duren, en is het nog de vraag of je genoegdoening krijgt.
Ik wens u veel succes.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer