mathil
door mathil Nov 10, 2006 om 15:23
Geldzaken & recht

Medische misser van het ziekenhuis

Hallo, Bij een gewone mammografie (borstfoto) juli j.l zijn er in het ziekenhuis ernstige fouten gemaakt.  Een borstspier gescheurd, een protese die er al 28 jaar inzat gescheurd (nooit enige last daarvan gehad, ook niet bij eerdere foto's) daardoor een ingekapselde bloeduitstorting met als gevolg dat mijn linkerborst voor 1/3 moet worden weggehaald en gecorriceerd. Na maanden gesteggel wordt dat nu wel gedaan en vergoed door mijn eigen verzekering. Het andere ziekenhuis had ik wel al aansprakelijk gesteld. Derhalve hebben zij via een klachtenfunctionaris min of meer hun excuses aangeboden en mij laten weten dat hun verzekering contact met mij zou opnemen. Nu is eigenlijk mijn vraag waar kan ik hun nog voor aansprakelijk stellen? Voor die 4 maanden ondraaglijke pijn? Voor de kosten die ik moest maken door verzachtende medicijnen zelf te moeten kopen? Aan wat voor bedrag moet ik dan denken? Let wel: het is mij niet alleen om geld te doen. Het is en was volkomen onnodig geweest en dan ook nog een zeer pijnlijke operatie voor de boeg. Maar ik wil ook niet dat zij er zomaar mee wegkomen! Ik ben 51 jaar en nog te jong om met een verminkte borst te lopen! Vooral door de schuld van een incapabele laborante! Alle info is welkom!Vriendelijke groet, Mathilda

784 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zodra u een echte claim indient, geeft het ziekenhuis deze zaak in handen van haar aansprakelijkheidsverzekering. Tegen een verzekeringsmaatschappij gaat u het in uw eentje nooit winnen.

Daarom is het beter om een letselschade-advocaat te raadplegen en daarmee te overleggen wat u het beste kunt doen. Maak wel gelijk duidelijke afspraken over de kosten met deze advocaat en laat die vastleggen.

U moet ook uw eigen ziektekostenverzekering inlichten over deze zaak. Als het de fout van het ziekenhuis is, gaat uw ziektekostenverzekering de kosten ook claimen bij de aansprakelijkheidsverzekering van het ziekenhuis. Hierdoor zoudt u uw no-claim kunnen behouden.

Vladja

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op basis van hetgeen u vertelt heeft u een serieuze klacht en kunt u met alle redenene indien de behandeling van uw klacht bij de specialist of ziekenhuis onbevredigend blijft een klacht indienen bij het Medisch Tuchtcollege. Het adres kunt u vinden met een zoekmachine. (Niet het Tuchtcollege gezondheidszorg)

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor meer informatie over het Medisch Tuchtcollege is de volgende site interessant:

http://www.xs4all.nl/~advocare/folder55.htm

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gerrit,

Het tuchtcollege kan berispingen etc. geven aan medisch personeel. Zij hebben echter geen bal te maken met financiële vergoedingen, die vraagsteller kan eisen bij verminking etc.

Vladja

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag mathilda,

Gee prettig bericht wat je hier schrijft. In principe kun je alle directe en indirecte kosten claimen bij de verzekeraar van het ziekenhuis. Ook immateriële kosten behoren daartoe. Daarvoor kun je het beste kontakt opnemen met een goede letselschade jurist/advocaat.

Zie:

Pals Groep:

http://www.palsgroep.nl/info/letsel-schade.html

of

Letselschade-Pals_Jurofoon:

http://www.jurofoon.nl/letselschade/letselschade.asp

Sterkte en succes, Read.

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn ook op letselschade gespecialiseerde expertisebureaus zoals Pals Europrotector en De Groot die uitsluitend voor slachtoffers werken en uw claim inclusief hun expertisekosten voor u verhalen op de verzekeraar van het ziekenhuis.

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 20:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik geef u weinig hoop. Mijn echtgenoot moest in jan. j.l. i.v.m. een controle, een darmonderzoek hebben. De specialist heeft tijdens het onderzoek een gaatje in de darm gebrand, met het gevolg dat hij een buikvlies ontsteking kreeg en zodoende met spoed geopereerd moest worden en vier maanden met een stoma heeft gelopen, die inmiddels weer is verwijderd. Doodziek is hij geweest, 18 kilo afgevallen. Ik heb direkt een klacht ingediend met hetzelfde idee wat u oppert, zo komen ze hier niet mee weg. Het is nu nov. en heb nog niets gehoord. Volgens de geleerden kan het héél lang duren, en is het nog de vraag of je genoegdoening krijgt.

Ik wens u veel succes.