bo
door bob2hoogenhout Aug 30, 2016 om 05:19
Geldzaken & recht

Mij werd een lening aangeboden door record finance staan die dubieus bekend???

dacht via marktplaats (mp) minimaal 2000euro tegen 2procent.......... alleen nadat ik een kopie van id (was dat verstandig nu hebben ze   (record finance) mn bsn)  moest ik eest 195euro betalen voor ik mn 2000euro zou krijgen  als ik 195 euro had zou ik niet hoeven lenen  maar ben bang dat ik na het betalen van 195 helemaal geen 2000 krijg...............

7367 16 Rapporteer

Ne
door Nevyn - Aug 30, 2016 om 06:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nooit lenen via Marktplaats advertenties en waarom moet je geld aanbetalen als je geld leent? Een copie van je ID opsturen was (sorry) erg onverstandig.
Stop direct met het contact met dit bedrijf en neem contact op met MP. En informeer bij je eigen bank naar dit bedrijf.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 30, 2016 om 10:48
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dus ik stap bij de ABN naar binnen en zeg, hallo ik ben Piet,  ik heb via Marktplaats een lening geprobeerd te krijgen maar nu moet ik eerst 195 euro betalen....
Denkt u werkelijk dat een bank hier iets mee kan of doet.  Enige wat ze zullen zeggen dat zo'n partij op MP onbetrouwbaar is en dat je beter bij de bank zelf kunt lenen.
Diewilik

Ne
door Nevyn Aug 30, 2016 om 16:36
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, je eigen bank kan na kijken of dit een betrouwbaar bedrijf is wat als bank staat ingeschreven in Belgie. En mijn bank Rabo zal dit ook doen. Natuurlijk willen ze jou zelf die lening verstrekken (logisch) maar als je bij een officiele Nederlandse bank leent betaal je niet om de lening te krijgen en als je BKR geregistreerd staat krijg je niks ( en dit is voor je zelf maar goed ook )

diumenge
door diumenge - Aug 30, 2016 om 06:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit zijn oplichters die misbruik maken van mensen die financieel in de problemen zitten. Als je geld moeten betalen om te kunnen lenen dan weet je 100% zeker dat het niet klopt. Dit soort zaken moet je sowieso niet via marktplaats willen regelen.

newmikey
door newmikey - Aug 30, 2016 om 08:31
830 Antwoorden / 0 Vragen

Volledig betrouwbaar natuurlijk, leningen via MP... hoe komen ze erop en nog erger, hoe komt u erop om daarop in te gaan en vervolgens achteraf hier te vragen of het wel betrouwbaar is.

tijger1
door tijger1 - Aug 30, 2016 om 08:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Elk bedrijf waar u eerst moet betalen voordat u kunt lenen, moet u verre van blijven. En ook nooit meer een kope van uw ID opsturen.

pi
door pieterwolters - Aug 30, 2016 om 08:51
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Een lening via Marktplaats? What's next? Een medische behandeling laten uitvoeren door de groenteboer?

ra
door ramanah Aug 30, 2016 om 10:33
135 Antwoorden / Vragen

Bij de oud ijzerhandelaar op de hoek kan het ook tegenwoordig .........

ra
door ramanah - Aug 30, 2016 om 09:36
135 Antwoorden / Vragen

Ik dacht dat ik toch wel wat domme dingen had gezien, maar aan een dubieus (zogenaamde) credietverstrekker een copie id versturen. Weet u wat ze daarmee kunnen doen? En wat de gevolgen daarvan kunnen zijn? Hoe vaak is daar al niet voor gewaarschuwd? Met een heel klein beetje pech krijgt dit kleine muisje een hele grote staart ............ die u nog een boel ellende zou kunnen bezorgen.

Voor uw financiele problemen: Ga naar uw gemeente voor een gesprek met een maatschappelijk werker of schuldhulp medewerker.

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 30, 2016 om 10:53
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U zegt, als ik 195 euro had zou ik niet hoeven lenen,  waarom leent u dan maar liefst het tienvoudig bedrag van die 195 euro?? Dat is vragen om financiële problemen.
Diewilik

ra
door ramanah Aug 30, 2016 om 11:04
135 Antwoorden / Vragen

Ik sluit niet uit dat de vraagsteller al (te) diep in de problemen zit.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 30, 2016 om 11:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat vermoeden heb ik ook, als je al op MP gaat kijken voor geld.  Bij een normale bekende bank zal het waarschijnlijk niet lukken.
Diewilik

mathijs_b
door mathijs_b - Aug 30, 2016 om 11:24
641 Antwoorden / 77 Vragen

Wat gaan ze met uw ID gegevens doen? Telefoonabonnementen afsluiten waarvoor u de rekening mag betalen?

ra
door ramanah Aug 30, 2016 om 11:47
135 Antwoorden / Vragen

En als extra'tje leningen aanvragen met valse loonstroken ........ als toetje ........

zoekster1
door zoekster1 Aug 30, 2016 om 12:08
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Nog even wat huren op naam van de vraagsteller.

hansje klein
door hansje klein - Aug 30, 2016 om 11:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Regel - 1:  Wanneer een offerte met 2% te mooi is om waar te zijn, is vooraf nader en uitgebreid onderzoek noodzakelijk, om te verhinderen dat u een oor wordt aangenaaid.

De leen-rente ligt momenteel bij circa 4,5%......dus.....hoeft een nader onderzoek niet meer. Vergeet het!

Cookies
door Cookies - Aug 30, 2016 om 12:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Iedere adverteerder die op MP (en/of Facebook) krediet aanbiedt, is onbetrouwbaar. Een krediet afsluiten doe je bij de reguliere banken. Krijg je daar geen krediet, zal dat goede redenen hebben.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 30, 2016 om 16:35
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Van het begin af aan had ik het idee dat wij in de maling werden genomen (grapje?) maar nu er zoveel serieuze antwoorden voorbij komen slaat de twijfel toe.

aurora1
door aurora1 - Aug 30, 2016 om 16:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoezo: "mij werd een lening aangeboden door....etc."
U bent kennelijk op zoek gegaan naar mogelijkheden om geld te lenen en nu zit u met de gebakken peren.
Zie ook de andere reacties.
Als u geld wilt lenen kunt u naar een gewone bank gaan. Beter is om te sparen voor wat u wilt kopen, want lenen kost geld.