Wi
door Wil ik niet Mar 17, 2023 om 11:06
Geldzaken & recht

Mijn bank vraagt om een belasting aangifte, omdat ze mijn pin opnames niet vertr

De afgelopen 2 jaar betaal ik meer cash, waardoor ik vaker grotere bedragen pin 2 a 300 euro. Tevens hebben wij geld omgezet in zilver en cripto's. Nu liggen wij onder het vergrootglas van de bank en willen ze onze belasting aangifte zien. Waarom en mag dit??

14057 18 Rapporteer

ju
door juliomariner - Mar 17, 2023 om 11:13
1312 Antwoorden / 2 Vragen

Een aantal banken hebben een behoorlijke boete gekregen omdat ze hun klantenbestanden niet op orde hadden d.w.z. dat ze niet wisten met wie ze zaken deden en waar de klanten hun geld mee verdienden.
Na de boetes slaan de banken helemaal door in hun controle zucht.
We kregen deze week zakelijk een mail dat je ook zakelijk niet meer dan  5.000,00 euro in 1 keer kunt overmaken. Dus als ik bij een leverencier voor 15.000 inkoop kan ik de factuur niet in 1 keer voldoen maar moet dat in 3 keer. Je kunt de limiet wel verhogen maar dat moet elke keer opnieuw en duurt 4 uur voordat dit ingaat. Ze gebruiken als argument bestrijden van terrorisme.
Het gaat helemaal nergens over natuurlijk maar je kunt er weinig aan doen.
Als u in uw geval niet meewerkt en dus de aangifte niet instuurd heb je kans dat ze de relatie opzeggen en u op zoek moet naar een nieuwe bank.
Dat zaql tegenvallen aanzien de nieuwe bank zal vragen of er al eens een rekening van u door een bank is opgezegd. U moet dan dus ja zeggen met als gevolg dat ze geen zaken met u willen doen.

carla van hoorn
door carla van hoorn Mar 20, 2023 om 11:05
5 Antwoorden / Vragen

Kan je niet permanent je limiet verhogen naar 15000? Particulier kan dat in ieder geval wel

ju
door juliomariner Mar 20, 2023 om 11:08
1312 Antwoorden / 2 Vragen

Wat ik uit de laatste mail van Rabobank begrijp niet.

pr
door prikker Mar 20, 2023 om 15:41
14 Antwoorden / 1 Vragen

Het is niet de taak noch de bevoegdheid van een bank om uitgaven te controleren.

Je bent echt knettergek als je daaraan meewerkt... dat is een zaak van justitie.. laat justitie dat maar doen als ze dat willen.

De bank mag je deze bevoegdheid niet geven ! Vergooi je burgerrechten niet zo snel...  En hou er ook rekening mee dat banken info met elkaar (gaan) delen, dus zeg je bankrekening niet zo maar op want als je eenmaal als 'dubieus' geregistreerd staat krijg je ook niet eens meer een bankrekening.

ju
door juliomariner Mar 20, 2023 om 16:43
1312 Antwoorden / 2 Vragen

Helemaal eens dat dit niet de taak van een bank is maar dat is allemaal makkelijk praten. Ons bedrijf moet toch door en daar heb je gewoon een bankrekening voor nodig. Dan kun kun je wel roepen start een rechtzaak maar tegen zo'n enorme juridische afdeling van een bank kan je als klein MKB bedrijf helemaal mniet op.

cl
door clearmaker Mar 20, 2023 om 16:48
11 Antwoorden / Vragen

Klacht indienen bij KIFID en alle correspendentie tusssen Bank en U tevens sturen naar DNB die mogelijk bij overtreden van de privacy wetgeving de AFM opdracht kan vertrekken sancties op te leggen aan de bank.

De overheid is in grote mate schuldig aan dit soort betutteling, de antiwitwas en fraude wetgeving heeft vele open eindjes met als opdracht aan banken om ALLES in het werk te stellen clienten te controleren.
Naar mijn oordeel voeren de banken door bewust door te slaan een soort van oorlog met de overheid dat deze wetgeving onwerkbaar is.

Intussen lachen de echte criminelen zich rot, die werken desnoods met cash buitenlandse valuta en crypto's, alleen de eerlijke burgers hebben last van deze wetgeving die tevens door de 1e kamer niet juist is getoetst op zwaarder wegende wetgeving die overtreden moet worden door banken aan de plicht van deze nieuwe antiwitwas/frade wetgeving te voldoen.

Word dit het derde dossier zonder einde zoals de kinderopvangtoeslag, groninger gas (schaden) ?

ju
door juliomariner Mar 20, 2023 om 16:50
1312 Antwoorden / 2 Vragen

Dat mag een ander doen, ik ga aan deze onzin geen dure tijd besteden.

pr
door prikker Mar 22, 2023 om 14:04
14 Antwoorden / 1 Vragen

@JulieMariner Niemand heeft 't over een rechtzaak gehad, ik zeker niet, zoals ik al zei, de bank heeft die bevoegdheid en daarmee het RECHT niet om jou daarom te vragen.. dus ik weet niet hoe je bij een rechtzaak komt. Alleen de overheid kan hier een rechtszaak over beginnen, maar jij hoeft in geen enkel geval daar een rechtzaak over te beginnen.

De bank is hier géén partij in... eenvoudigweg omdat zij die bevoegdheid niet heeft... bevoegdheid = recht.

ju
door juliomariner Mar 22, 2023 om 14:07
1312 Antwoorden / 2 Vragen

En wat gata u eraan doen als de bank gewoon de bankverbinding opzegt?
En zeg niet dat doen ze niet want dat mogen ze niet, er is altijd wel een reden te vinden.
Probeer dan maar eens een andere bank te vinden, ik kan u voorspellen, dat gaat niet makkelijk worden.
Dus dat makkelijke geloel van "de bank is geen partij hierin " daar heb je dus helemaal niets aan.

mahadma
door mahadma - Mar 17, 2023 om 11:15
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Er is een bedrijf opgericht met 12.000 medewerkers die elke overschrijving van plus 100 euro controleerd of u witwassen. Zo was er op tv een man die kreeg van de ING twee vragen: waarom hij bij AH 4.000 per jaar bestelde en ook waarom hij 2.500 euroaan zijn energie bedrijf had betaald en wat de tegenprestatie was voor die betalingen. De bank kan uw rekening bevriezen/opheffen als zij wit was praktijken vermoeden en of kunnen bewijzen. Dus met die belasting aangifte willen ze naar ik aanneem uw inkomen controleren met uw uitgaven. Of het mag, ik vrees van wel, maar anderzijds het is UW geld per saldo.

rj
door rjw Mar 17, 2023 om 15:50
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Een bedrijf oprichten en direct 12000 man aannemen. Dat geloof je toch zlef niet. Waar haal je zoveel mensen vandaan met deze kennis?

mahadma
door mahadma Mar 17, 2023 om 17:34
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Op TV gezien en gehoord.

Ozymandias
door Ozymandias Mar 17, 2023 om 19:19
155 Antwoorden / Vragen

Ik geloof er helemaal niets van. Ten eerste is de wet nog niet door dus waarom zouden ze nu al investeren in zo'n mega grote groep mensen. Ten tweede zullen ze waarschijnlijk allemaal een WFT moeten halen waar je een paar weken mee zoet bent. En die kost ook nog eens geld. Daarnaast ben ik recruiter geweest. Je trekt echt niet zo maar een doos geschikte kandidaten open.

mahadma
door mahadma Mar 17, 2023 om 21:54
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Gehoord en gezien bij tros-radar op tv recent.

JMA2
door JMA2 Mar 18, 2023 om 00:41
114 Antwoorden / 2 Vragen

Gehoord, gezien maar niet goed begrepen. A voorstel is om transacties vanaf 100 euro al te mogen checken.
B er zijn ongeveer 12.000 fraude medewerkers bij alle banken bij elkaar aan het werk. En ja deze 12.000 mensen moeten als de wet er komt deze zinloze 100 euro controle moeten uitvoeren.

sw
door swat1500 - Mar 17, 2023 om 11:18
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals gezegd mogen ze dit vragen. U hoeft niet mee te werken maar dan loopt u inderdaad het risico dat Bank niet verder met u wilt en de relatie met u beëindigd.
U kunt een klacht indienen bij het kifid.

1paul
door 1paul - Mar 17, 2023 om 11:20
3103 Antwoorden / 0 Vragen

al eens gedacht om ergens anders te gaan bankieren?

me
door mein33 Mar 17, 2023 om 11:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dat maakt geen verschil, alle banken zijn hiertoe verplicht.

1paul
door 1paul Mar 17, 2023 om 16:11
3103 Antwoorden / 0 Vragen

maar niet alle banken gaan hier op dezelfde manier mee om!

atlas1302
door atlas1302 Mar 20, 2023 om 18:11
341 Antwoorden / 13 Vragen

Klopt, niet alle banken zijn hetzelfde. Maar het begint wel problemen op te leveren op deze manier!

Franske1958
door Franske1958 - Mar 17, 2023 om 11:28
415 Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat in uw geval waarschijnlijk om de combinatie van alles wat er wel dan niet gebeurd op uw bankrekening.  Namelijk Contant geld opnemen om daarmee alles te betalen, Echter de meeste mensen zijn vanwege Corona juist wel alles gaan pinnen in plaats van contant alles te betalen, Zilver en Crypto's , natuurlijk mag dat, Maar vooral crypto's staan bekend als zijnde iets wat populair is bij mensen die met zwart geld te maken hebben. Ook kan er gekeken zijn naar zaken die zomaar ineens niet meer voorkomen op uw bankrekening. Zoals dagelijkse boodschappen.  Een combinatie van zaken die juist wel of niet meer voorkomen op uw bank rekening kan er zeer zeker voor zorgen dat ze U onder een vergrootglas gaan leggen. Daarom dan ook mijn tip:  Maak een kopie of een extra printout van uw belasting aangifte en laat hun deze zien. Als U dit niet doet gaan ze waarschijnlijk vervolg stappen nemen, omdat uw weigering om dit te laten zien dooe uw bank wordt beschouwd als "bewijs"dat er dingen gebeuren die hun als verdacht beschouwen.
Met als mogelijke volgende stap een volledige blokkade van al uw rekenigen totdat U hun hebt overtuigd van het tegendeel.

pr
door prikker Mar 22, 2023 om 14:06
14 Antwoorden / 1 Vragen

Het rechtbeginsel van elke democratie is onschuld totdat het tegendeel bewezen is.

Niet schuld totdat het tegendeel bewezen is... uw verhaal is krankzinnig.

Thecla58
door Thecla58 - Mar 17, 2023 om 12:05
843 Antwoorden / 3 Vragen

Ja dat mag. Persoonlijk vindt ik het prima dat de banken en andere financiële instanties dit moeten doen. Het zou moeten gaan helpen om meer inzicht te krijgen in witwassen, terrorisme en weet ik wat voor ongein nog meer. Waar ik wel moeite mee heb is dat bedrag van 100€ wat als grens aangehouden wordt. Daar is de regering in mijn ogen in doorgeslagen.

Het is niet anders, laat ze je aangifte zien en dan zal het wellicht als een nachtkaars uitbranden. Succes.

ju
door juliomariner Mar 18, 2023 om 19:37
1312 Antwoorden / 2 Vragen

En gaat dat het helpen? Tuurlijk niet. Dit is weer verzonnen door die mafkezen in Den Haag

madeinholland
door madeinholland Mar 20, 2023 om 12:07
2 Antwoorden / Vragen

Heb jij die tv uitzending niet gezien? Het is niet of nauwelijks effectief. Maar jij als burger kunt behoorlijk in de problemen raken door die ongein. Wat is dat nou voor idioterie dat iemand een jaar aan boodschappen bij de Albert Heijn en zijn energierekening moet gaan verklaren? Van de zotte gewoon! En dan wordt het ook nog eens gemonitord door een of ander commercieel bedrijf die helemaal niks te maken heeft met jou bankzaken. Jij bent echt niet goed wijs als je dat allemaal prima vindt. Tuurlijk, ik ben ook voor een veiligere wereld, maar het is duidelijk dat dit enkel problemen oplevert voor mensen die helemaal niks te maken hebben met die praktijken die ze proberen te voorkomen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 17, 2023 om 16:01
2011 Antwoorden / Vragen

Het mag en de overheid zet ze daar ook toe aan dus je zou zelfs het moet kunnen zeggen. Het zal het einde betekenen van "klein" zwart geld zoals voor de schoonmaakster ed.

Aa
door Aadjoh Mar 17, 2023 om 17:02
5 Antwoorden / Vragen

Einde van de zwarte 20€ van de schoonmaakster. Nou, nou! En de bank? Hij roofde voort!

Ozymandias
door Ozymandias Mar 17, 2023 om 19:21
155 Antwoorden / Vragen

De bank heeft nog nooit geld van mij gestolen. Een zwart werker steelt wel geld uit de economie en onze vangnetten.

mahadma
door mahadma Mar 18, 2023 om 13:11
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Ozymandias, zelfs onze regering medewerkers zijn niet 100% recht op de graat ............

.a
door .aagje - Mar 20, 2023 om 11:20
19 Antwoorden / 2 Vragen

Persoonlijkheid ik dit puur privacy schending ,dat je met je eigen zuur verdiende geld niet mag doen wat je wilt  ,net als die onzin dat je maar 560, euro p.p.  Cash in huis mag hebben . Ik zei wel altijd wie niets te verbergen heeft hoeft nergens bang voor te zijn maar dit gaat mij echt te ver .

atlas1302
door atlas1302 Mar 20, 2023 om 19:07
341 Antwoorden / 13 Vragen

Cash geld gaat gewoon verdwijnen, tenminste ...de overheid doet erg haar best om iedereen te ontmoedigen om cash in huis te hebben. Onzin, grote onzin!

az
door azu - Mar 20, 2023 om 11:28
5 Antwoorden / 2 Vragen

Vorige maand vertelde een zakenman ons het volgende. Hij koopt vastgoed in het buitenland met zijn winst. In Duitsland en Oostenrijk kan hij panden kopen en met contant geld de helft zo betalen en de andere helft geleend via een bank. Wij weten dat een oplichter die ons te grazen heeft genoemen met contant geld in Spanje huizen heeft gekocht voor zijn kinderen. Dat geeft aan hoe belachelijk het zoeken naar overboeken van crimineel geld in Nederland is. Even buiten Nederland kun je heel veel met een tas met geld. Hier moet je als je aandelen koop vertelllen hoe je aan het geld komt . Dat ze kijken naar witwassen oke. Maar in Nederland zijn de regels totoaal doorgeslagen

atlas1302
door atlas1302 Mar 20, 2023 om 19:10
341 Antwoorden / 13 Vragen

Daarom ook, niks doen met die zak met geld in Nederland, maar in het buitenland!!

ronpunt
door ronpunt - Mar 20, 2023 om 11:59
6 Antwoorden / 0 Vragen

Echt schandalig dit de banken eigenen zich veels te veel macht toe en eens kijken als iedereen zijn geld op zou nemen waar ze blijven!

agapon1951
door agapon1951 - Mar 20, 2023 om 12:05
166 Antwoorden / Vragen

De vraag die bij mij opkomt: "Hebben die banken en verzekeraars al niet voldoende macht".
Tweede vraag is: "Waar ligt de grens als de overheid ook als deze  zich verdiept in je privezaken, welke zij echter in het geheel hen helemaal niets aangaat". Criminel geld gaat gewoon de grens over, waar niet gecontroleerd wordt b.v. Duitsland.
Derde vraag: "Waar liggen de grenzen van banken en verzekeraars die zelf een onbetrouwbaar imago hebben gekregen".
Woekerpolissen, Dexia afaire, Kifid en AFM  die in totaal beeld doen of de neus bloed bij aangelegenheden op dit gebiedt, belasting vrij sparen, wat uiteindelijk toch belast wordt, een honderdtal verzekeraars (minimaal) de zorg uitkleden samen uit een goed gevulde ruif vreten en zich verrijken enz enz De hoogte van de rpemies worden bepaald niet door de zusterbedrijven maar de meoderbedrijven en vervolgens een valse marktwerking (b.v. IZZ, Zorgzaam, Unive enz vallen allemaal onder de hoge hoed van Achmea) welk ook niet aangepakt wordt.
Vierde vraag: "Hoe zit het met bovenstaande want als je zaken omkeerd ......???? Heb je processen die nu al 23 jaar duren in b.v. de Dexia affaire. Daarnaast een minister van financie (V.d.K) die van alles toezegd, maar vervolgens alles negeerd en langs zich heen laat gaan. Na het debat al eens uitgebreid aangeschreven zelfs de beantwoording blijft achter wege. Verzekeraars het onderste uit kan willen en daarbij enorm winsten maken die feitelijk ter gevloeid zouden moet worden naar de verzekerrnemen. Maaaarrrr ze werken zonder winstoogmerk, ook in de zorg..........ja nadat eerst de strog leeg gevreten is blijft er te weinig over ..... tja vul de rest maar in.

Het dubbel moraal komt je aan alle kanten tegemoet, de kleintjes worden op de vingers getikt en de groten gaan met vermogens er vandoor ......... hoezo witwassen.  .

Gr
door Gradje de Bruijn - Mar 20, 2023 om 12:41
1 Antwoorden / Vragen

Overstappen naar een andere bank is de enige optie, dat hebben wij, jaren geleden ook gedaan,
van de Rabobank naar de Regio bank. Een super bank, je kunt er altijd terecht en bellen, ze helpen
je door het hele traject, als dat nodig is, bij ons ging het helemaal goed. Als alle klanten dat doen
bij deze vreselijke banken, dan komen ze hopelijk tot inkeer met deze onmenselijke regels.
Bij de Regio bank staat de deur echt altijd open, gewoon doen.

rinuszwam
door rinuszwam - Mar 20, 2023 om 12:55
19 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat is de macht van het Geld ! zo wordt er ook geld verdeeld op een schandalige wijze o.a. de Rijken worden al sinds het neoliberale beleid van VVD én CDA  steeds maar RIJKER !!
Daarnaast heeft men bewust de Armoede in Nederland geintrduceerd Armen worden steeds ARMEN !!
En dat durft men ook nog Menswaardig én Fatsoenlijk te noemen !!
Ik schaam mij voor zo'n Land !!

rj
door rjw Mar 20, 2023 om 17:02
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Dat de rijken rijker worden en de armen armer is echt zo'n op niets gebaseerde dooddoener. Ja, de rijken worden rijker domweg omdat als je geld over hebt daar iets kan doen. Maar de armen (zelfs wereldwijd) worden ook rijker. De wereldwijde armoede is nog nooit zo laag geweest als nu. Mensen in steeds meer landen kunnen meeprofiteren van de welvaart. En ook in Nederland worden de armen rijker. Het minimumloon is per 1-1 10 procent verhoogd. Het verschil tussen minimum en modaal is dus kleiner geworden terwijl ook modale inkomens gestegen zijn.

Ergo, baseer je mening eens op cijfers i.p.v. je onderbuik.

Ja
door JannyBoe Mar 21, 2023 om 13:49
503 Antwoorden / Vragen

Het verschil tussen arm en rijk in de wereld is volgens onderzoek van Oxfam Novib inderdaad toegenomen @Rinus.
Extreme armoede is vergeleken met de vorige eeuw verminderd.
Maar bijna de helft van de wereldbevolking leeft van minder dan 5,5 dollar per dag blijkt uit onderzoek van de Wereldbank.

Er
door Erik88 - Mar 20, 2023 om 15:25
7 Antwoorden / Vragen

De banken hebben 12.000 man in dienst die 1.500.000.000 euro's per jaar kosten om jou en mij in detail te controleren. En wie betaalt dat...?
Of het mag weet ik niet.
Het lijkt er steeds meer op dat boeven de kleine burgers willen pakken.
Succes met de discussie.
Zorg voor een 2e bank voor het geval ze je afsluiten. Kijk eens op Revolt bank. In Lithouwen, dus Europa.

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/ook-jij-wordt-gesurveilleerd-door-je-bank-en-straks-misschien-door-alle-banken/

rj
door rjw Mar 20, 2023 om 17:03
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Die kleine burger die slim onder de radar kan blijven kan ook een grote boef blijken te zijn. Dat weet je alleen maar door te controleren. Bij ieder ander onderwerp wordt meteen geroepen dat er veel beter gehandhaafd moeten worden en sneller gestraft. Nu hebben we er zelf last van en dan deugt het niet.

mo
door mof - Mar 20, 2023 om 16:25
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Lijkt me eerder dat een paar phishers op de loer liggen ... Normaalgesproken kijkt de belastingdienst uw bankafschriften na en niet andersom. Ws zijn ze naar gegevens als sofi nummer op zoek. Niet op in gaan!

JMA2
door JMA2 Mar 21, 2023 om 00:09
114 Antwoorden / 2 Vragen

U snapt het duidelijk niet. Dit heeft niets met phishing maar met wetgeving te maken. En de belastingdienst heeft nog nooit mijn bankafschriften nagekeken. In het ergste geval kijken ze op uw financiële jaaroverzicht van uw bank.

cl
door clearmaker - Mar 20, 2023 om 17:13
11 Antwoorden / Vragen

Krijg je een erfenis of wint een fors bedrag bij een loterij?
Zolang je dat verkregen geld verdeeld tussen bankrekeningen van dezelfde bank, dan is er geen probleem, die bank ziet dan waar het rechtmatig verkregen geld vandaan kwam, wat je dan met dat rechtmatig verkregen geld doet zal de bank een worst zijn.
Maar ga je dan dat rechtmatig verkregen geld verdelen over verschillende bankrekeningen bij verschillende banken i.v.m. de max garantiestelling van € 100.000 van de overheid.
Dan houd alle bewijzen maar alvast opzij.

Ik heb zelf ondervonden wat er gebeurd als je een erfenis ontvangt en verdeelt over verschillende banken.
Óók al stuur je de andere banken bewijzen als aangifte erfbelastingen, dan gaan ze zeuren over kleine bedragen die je gekregen hebt door b.v. een Xbox te verkopen op Marktplaats, waarom je ineens € 30.000 uitgeeft voor een nieuwe auto, waarom je de kids helpt deel van vrij aflosbaare hypotheek af te lossen, dan komen wederom dezelfde domme vragen waar dat geld vandaan komt ondanks dat je al bewijs hebt toegestuurd van een erfenis.

En JA, na 44 jaren trouwe client heb ik in overleg met DNB & Kifid besloten die bank de rug toe te keren.
De nieuwe afgesloten bank vroeg alleen waarom ik weggegaan was bij die oude bank, maar gelijk aangifte erfbelasting toegestuurt met korte toelichting, was gelijk afdoende.

atlas1302
door atlas1302 Mar 20, 2023 om 18:34
341 Antwoorden / 13 Vragen

Mij staat ook nog een toffe erfenis te wachten, ben nieuwd hoe de bank daar mee omgaat? Ik ga ze alvast inseinen of dat uberhaupt problemen op kan leveren. Doorgeslagen..? ja , ik vind van wel.

Franske1958
door Franske1958 Mar 21, 2023 om 10:38
415 Antwoorden / 2 Vragen

"Ik heb zelf ondervonden wat er gebeurd als je een erfenis ontvangt en... "
Geen moeite mee gehad, Ben vorig jaar 2 dagen nadat erfenis was bijgeschreven langs mijn RABO kantoor gegaan om te verdelen tussen
rekeningen. Ze hadden al een kopie van mijn verklaring van erfrecht en nu ook een kopie van de eindafrekening van de notaris.
Dus ze hebben voldoende bewijs waar dat forse bedrag vandaan komt.
Marktplaats??  Die paar keer per jaar dat ik daar iets verkoop doe ik dat contant, anders gaat de verkoop niet door.  Normaal pin ik altijd
in winkels, maar mijn plaatselijke pomphouder vind het prima als ik mijn benzine af en toe betaal met 50 Euro biljetten.

atlas1302
door atlas1302 Mar 21, 2023 om 12:50
341 Antwoorden / 13 Vragen

Maar het is eigenlijk toch een gedoe, en dan hebben we het nog niet eens over 100,200 of 500 biljetten. Ik heb buitenlandse rekeningen, wellicht dat het scheelt.
Voorlopig is het nog niet zover, maar het gebeurd altijd onverwachts natuurlijk!

atlas1302
door atlas1302 - Mar 20, 2023 om 18:30
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ik kan maar 200 max. pinnen bij één bank per dag. Ik heb dan 2 banken waardoor ik per week max. 2.800 euro / 300.000 escudo's in Cabo Verde. In Portugal kom ik ook niet verder dan 200 euro p/d, het is het systeem en het is wat het is! Wat kan je er aan veranderen?

Zorg gewoon dat uw betalers lekker cash betalen, u weet er verder wel raad mee. Ik neem aan dat u zakelijk bezig bent!