Mijn briefpakket is verloren gegaan bij Post.nl
Hoe dan ook is ten alle tijde de verzender van het pakket verantwoordelijk voor juiste verzending en ontvangst en moet u zich dus wenden tot die verzender. Zie deze verwijzing: https://zakelijk.infonu.nl/juridisch/183412-pakket-niet-aangekomen-wie-is-aansprakelijk.html De verzender kan Post NL aanspreken maar dan is hoe dan ook de vraag aan de orde of het pakket aangetekend en wel of niet ook verzekerd is verzonden. Helaas.
En nog een link: https://www.security.nl/posting/38668/Juridische+vraag%3A+wie+moet+zoekgeraakte+post+vergoeden%3F en bijv. ook deze https://radar.avrotros.nl/forum/diversen-f1/pakket-kwijt-bij-post-nl-wie-is-verantwoordelijk-t178699.htmlwaaruit u kunt afleiden dat u niet de eerste en enige bent die dit overkomt. Opnieuw helaas, de verzender is degene die u dient aan te spreken.
Hallo George15963 ,
U moet bij de webshop zijn , en niet bij Post.nl .
Verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid
Om te beginnen: niet de ontvanger maar de verzender van een poststuk is degene die een overeenkomst heeft met de bezorgdienst. De verzender heeft het immers gefrankeerd, en de bezorgdienst de opdracht tot verzending gegeven.
Voor verdere informatie , klik op de rode regels .
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/je-brief-of-pakket-is-kwijtgeraakt-in-de-post-wat-nu/
https://www.nu.nl/lifestyle/4771158/pakketje-niet-bezorgd-kun-doen.html
Ik zie dat deze verwijzing kruist met de verwijzing die ik ook aanvullend zojuist gaf naar Radar :-)
Ja , omdat u uw reactie heeft bewerkt , dit stond er eerst niet .
Beste George, ik wil je niet ontmoedigen, maar ga er maar vanuit dat je door PostNL niet serieus genomen wordt (of moet ik schrijven ' dat je serieus genómen wordt). Ik heb tot twee keer meegemaakt dat de bezorger van een pakketje, dit pakket onbeheerd voor de deur achter liet. Eén keer heeft het de hele dag in de stromende regen gestaan, waardoor de inhoud verpest was. De tweede keer hebben buren het pakket zien staan, maar toen een buurvrouw het voor me wilde binnenhalen om te bewaren was het al gejat. PostNL haalt de schouders op, de kosten van het pakket (€39,-) komen gewoon voor mijn rekening. Een maand geleden nog, werd er een brievenbuspakketje als 'bezorgd' op de app aangegeven. Het was misschien ergens bezorgd, maar niet bij mij. PostNL haalt de schouders op en verwijst naar de afzender.
Vorig jaar overleed een tante, de rouwkaart kwam een maand na de uitvaart in de bus, bij een ander familielid is hij nooit gearriveerd. Ik stuur af en toe vanuit mijn werk een brief of kaart naar mijzelf, ter controle. Regelmatig komt dat gewoon niet aan.
Ik ben het met je eens dat PostNL zorgplicht heeft. Als je een poststuk ter verzending aanbiedt en er ook flink voor betaalt, is PostNL verantwoordelijk. Je gaat immers een overeenkomst aan: je betaalt en PostNL belooft het te bezorgen.
Mijn ervaring is, dat PostNL lak heeft aan klanten en gewoon doorgaat met poststukken zoekmaken.
Ik raad je aan om PostNL in een brief/e-mail aansprakelijk te stellen en vergoeding te eisen. Ik heb geen idee of dat helpt, maar het lijkt me het proberen waard. Je hebt immers bewijs dat ze het in ontvangst genomen hebben. Succes!
@asibbes , Ik raad je aan om PostNL in een brief/e-mail aansprakelijk te stellen en vergoeding te eisen., Ts heeft niks te maken met Post.nl , de verzender is verantwoordelijk , deze heeft een overeekomst met Post.nl , lees de links nog maar eens door .
Ik stuur af en toe vanuit mijn werk een brief of kaart naar mijzelf, ter controle. Regelmatig komt dat gewoon niet aan.
Dat is serieus echt het mafste wat ik dit aar heb gehoord. Ook zonde geld.
Nou, zondegeld voor de baas, want dat betaalt hij beslist niet zelf (anders zou hij het natuurlijk niet doen). Ik, en iedereen die ik ken waaronder buurtgenoten, buren, en op meerdere plekken in Nederland, kennen deze problemen niet, integendeel.
Maar als je het allemaal zo slecht vindt kan pakket post heel simpel bij een afhaalpunt bezorgd en afgehaald worden. Gelukkig zijn de mensen met deze klachten zelf onfeilbaar en werken ook met grote druk(te) voor een non-salarisje.
Als je zelf af en toe iets naar jezelf stuurt ter controle en het komt regelmatig niet aan, hoevaak doe je dat dan? Als je het 1x per maand doet en daarvan raken er een paar per jaar kwijt dan zouden er in Nederland jaarlijks tientallen miljoenen poststukken kwijt raken. Dat geloof je toch zeker zelf ook niet?
Natuurlijk heb ik ook naar de verzender een mail gestuurd maar tot op heden geen reactie ontvangen
Nog maar even geduld hebben dan. De verzender is degene die PostNl moet aanspreken.
bedankt allemaal voor u reacties, het is mij duidelijk dat ik bij de afzender moet zijn! Blijft toch met een onrechtvaardig en vreemd gevoel achter dat een Post.nl maar ook andere post/pakket bezorgers ermee wegkomen als ze brieven en pakketten waar zij voor betaald kregen zo slecht verzorgen er zoveel pakketten en brieven verdwijnen en/ of beschadigd geleverd worden! Misschien eens hoog tijd voor een nieuwe wetgeving waardoor zij gedwongen worden beter met andermans spullen onder hun zorg om te gaan! Bedankt in ieder geval voor de opmerkingen!
@george15963 , u schrijft : ik wil een klacht doen van verlies of diefstal van mijn eigendom door Post.nl, zolang u het pakket niet heeft ontvangen , is het ook niet uw eigendom .
@marits5: +10
Ja, nieuwe wetgeving. Meer regeltjes! Meer ambtenaren om het te controleren! Meer rechtzaken! Hogere kosten! En dat terwijl het allemaal al prima geregeld is. Verzender verstuurt het en blijft verantwoordelijk totdat de ontvanger het heeft geaccepteerd. Als een vervoerder stelselmatig slechte kwaliteit levert dan is het aan de verzender om een andere vervoerder te kiezen. Maar kennelijk is de kwaliteit toch beter dan wat TS suggereert anders zou niemand toch meer zaken doen met post.nl. Geen enkele webwinkel zit immers te wachten op een slechte vervoerder die voor veel klachten en extra werk zorgt.
Dus nog even geduld hebben zoals al gezegd is.
Vindt u het niet heel kwalijk dat u zich zo uitlaat over hardwerkende mensen met een flutsalaris die onder enorme druk moeten werken, voor eenmalig een pakketje later ontvangen dan gedacht? En dan ook nog erover klagen op de verkeerde plaats? Met een dergelijke toon bereikt u trouwens ook weinig, zo foutloos als u zelf bent. En “belerende opmerkingen”? Iedereen hier is directeur van zijn eigen reacties, een vraagsteller heeft daarover niets te bepalen. Als u vaker “belerende opmerkingen” krijgt, dan zou het zomaar kunnen zijn dat u dat zelf oproept. Gelukkig heeft u netjes betaald.
Hallo AURORA1
Wat een nutteloos antwoord zeg. U moet goed lezen, het pakketje is helemaal niet ontvangen.Verder is Uw toon ook niet van dien aard dat U het gestelde probleem van vragensteller op wilt lossen.U doet inderdaad belerend !!!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Onaangekondige prijsverhoging sportschool
Goedendag,
vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa
...
Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.
Beste,
Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine.
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer