Ge
door George15963 8 nov. 2019 om 11:02
Geldzaken & recht

Mijn briefpakket is verloren gegaan bij Post.nl

Hallo ik heb vorige week een bestelling gedaan bij een internetshop, deze is ook netjes betaald door mij en door de internetshop afgegeven bij Post.nl. Krijg ik afgelopen dinsdagavond 05-11-2019 het bericht via track&trace dat het product dat ik gekocht had, de brievenbuspakket was afgeleverd bij mij. Maar helaas ik heb helemaal niets ontvangen! Heb meteen ia internet melding gemaakt bij post.nl,Prinses Beatrixlaan 23

2595 AK Den Haag, zij verklaarden dat ik nog maar een dag of twee moest wachten, heb ook meteen melding gedaan bij de internetshop. Nadat gisteren de postbode nog geen briefpakket had voor mij maar weer contact opgenomen met post.nl, zij schreven dat het pakketje van mij niet meer gevonden was en ik het verder maar met de verzender moest afhandelen. Natuurlijk heb ik ook naar de verzender een mail gestuurd maar tot op heden geen reactie ontvangen. Via track&trace kon ik zien dat het briefpakket dat voor mij bestemd was door hen in ontvangst is genomen en verwerkt, ( heb kopie gemaakt van deze track&trace), dus ik wil een klacht doen van verlies of diefstal van mijn eigendom door Post.nl, dat door de internetshop en mij in goed vertrouwen is meegeven aan Post.nl! De waarde van het pakket bedraagt niet veel, € 8,95- inclusief verzendkosten. Geen groot bedrag maar het gaat mij om gerechtigheid en dat Post.nl zich onttrekt or verantwoordelijkheid, ondanks dat mijn eigendom bij hun verloren is gegaan! Volgens mijn mening bestaat er ook nog zoiets als zorgplicht en niet afschuiven op de leverancier wanneer die netjes het product heeft afgeleverd bij Post.nl! Wat is wijsheid wat kan ik verder doen? Graag geen belerende opmerkingen, alvast vriendelijk bedankt!

628 7 Rapporteer
door heremietkreeft - 8 nov. 2019 om 11:06
10469 Antwoorden / 163 Vragen
2

Hoe dan ook is ten alle tijde de verzender van het pakket verantwoordelijk voor juiste verzending en ontvangst en moet u zich dus wenden tot die verzender. Zie deze verwijzing: https://zakelijk.infonu.nl/juridisch/183412-pakket-niet-aangekomen-wie-is-aansprakelijk.html De verzender kan Post NL aanspreken maar dan is hoe dan ook de vraag aan de orde of het pakket aangetekend en wel of niet ook verzekerd is verzonden. Helaas.

En nog een link: https://www.security.nl/posting/38668/Juridische+vraag%3A+wie+moet+zoekgeraakte+post+vergoeden%3F  en bijv. ook deze  https://radar.avrotros.nl/forum/diversen-f1/pakket-kwijt-bij-post-nl-wie-is-verantwoordelijk-t178699.htmlwaaruit u kunt afleiden dat u niet de eerste en enige bent die dit overkomt. Opnieuw helaas, de verzender is degene die u dient aan te spreken.

door marita5 - 8 nov. 2019 om 11:09
8061 Antwoorden / 13 Vragen
2

Hallo George15963 , 

U moet bij de webshop zijn , en niet bij Post.nl . 

Verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid

Om te beginnen: niet de ontvanger maar de verzender van een poststuk is degene die een overeenkomst heeft met de bezorgdienst. De verzender heeft het immers gefrankeerd, en de bezorgdienst de opdracht tot verzending gegeven. 

Voor verdere informatie , klik op de rode regels . 

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/je-brief-of-pakket-is-kwijtgeraakt-in-de-post-wat-nu/ 

https://www.nu.nl/lifestyle/4771158/pakketje-niet-bezorgd-kun-doen.html

door heremietkreeft 8 nov. 2019 om 11:13
10469 Antwoorden / 163 Vragen

Ik zie dat deze verwijzing kruist met de verwijzing die ik ook aanvullend zojuist gaf naar Radar :-)

door marita5 8 nov. 2019 om 11:15
8061 Antwoorden / 13 Vragen

Ja , omdat u uw reactie heeft bewerkt , dit stond er eerst niet .

AS
door ASibbes - 8 nov. 2019 om 11:30
1 Antwoorden / Vragen
3

Beste George, ik wil je niet ontmoedigen, maar ga er maar vanuit dat je door PostNL niet serieus genomen wordt (of moet ik schrijven ' dat je serieus genómen wordt). Ik heb tot twee keer meegemaakt dat de bezorger van een pakketje, dit pakket onbeheerd voor de deur achter liet. Eén keer heeft het de hele dag in de stromende regen gestaan, waardoor de inhoud verpest was. De tweede keer hebben buren het pakket zien staan, maar toen een buurvrouw het voor me wilde binnenhalen om te bewaren was het al gejat. PostNL haalt de schouders op, de kosten van het pakket (€39,-) komen gewoon voor mijn rekening. Een maand geleden nog, werd er een brievenbuspakketje als 'bezorgd' op de app aangegeven. Het was misschien ergens bezorgd, maar niet bij mij. PostNL haalt de schouders op en verwijst naar de afzender.
Vorig jaar overleed een tante, de rouwkaart kwam een maand na de uitvaart in de bus, bij een ander familielid is hij nooit gearriveerd. Ik stuur af en toe vanuit mijn werk een brief of kaart naar mijzelf, ter controle. Regelmatig komt dat gewoon niet aan.
Ik ben het met je eens dat PostNL zorgplicht heeft. Als je een poststuk ter verzending aanbiedt en er ook flink voor betaalt, is PostNL verantwoordelijk. Je gaat immers een overeenkomst aan: je betaalt en PostNL belooft het te bezorgen. 

Mijn ervaring is, dat PostNL lak heeft aan klanten en gewoon doorgaat met poststukken zoekmaken. 

Ik raad je aan om PostNL in een brief/e-mail aansprakelijk te stellen en vergoeding te eisen. Ik heb geen idee of dat helpt, maar het lijkt me het proberen waard. Je hebt immers bewijs dat ze het in ontvangst genomen hebben. Succes!

door marita5 8 nov. 2019 om 11:50
8061 Antwoorden / 13 Vragen

@asibbes , Ik raad je aan om PostNL in een brief/e-mail aansprakelijk te stellen en vergoeding te eisen., Ts heeft niks te maken met Post.nl , de verzender is verantwoordelijk , deze heeft een overeekomst met Post.nl , lees de links nog maar eens door .

ju
door justmeagain 9 nov. 2019 om 00:19
41 Antwoorden / 2 Vragen

Ik stuur af en toe vanuit mijn werk een brief of kaart naar mijzelf, ter controle. Regelmatig komt dat gewoon niet aan.

Dat is serieus echt het mafste wat ik dit aar heb gehoord. Ook zonde geld.

door aurora1 9 nov. 2019 om 14:53
14024 Antwoorden / 6 Vragen

Nou, zondegeld voor de baas, want dat betaalt hij beslist niet zelf (anders zou hij het natuurlijk niet doen). Ik, en iedereen die ik ken waaronder buurtgenoten, buren, en op meerdere plekken in Nederland, kennen deze problemen niet, integendeel.
Maar als je het allemaal zo slecht vindt kan pakket post heel simpel bij een afhaalpunt bezorgd en afgehaald worden. Gelukkig zijn de mensen met deze klachten zelf onfeilbaar en werken ook met grote druk(te) voor een non-salarisje.

jo
door jorisw 9 nov. 2019 om 14:57
4192 Antwoorden / 1 Vragen

Als je zelf af en toe iets naar jezelf stuurt ter controle en het komt regelmatig niet aan, hoevaak doe je dat dan? Als je het 1x per maand doet en daarvan raken er een paar per jaar kwijt dan zouden er in Nederland jaarlijks tientallen miljoenen poststukken kwijt raken. Dat geloof je toch zeker zelf ook niet? 

door edrick3 - 8 nov. 2019 om 12:35
27122 Antwoorden / 86 Vragen
1

Natuurlijk heb ik ook naar de verzender een mail gestuurd maar tot op heden geen reactie ontvangen

Nog maar even geduld hebben dan. De verzender is degene die PostNl moet aanspreken.

Ge
door George15963 - 8 nov. 2019 om 12:59
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

bedankt allemaal voor u reacties, het is mij duidelijk dat ik bij de afzender moet zijn! Blijft toch met een onrechtvaardig en vreemd gevoel achter dat een Post.nl maar ook andere post/pakket bezorgers ermee wegkomen als ze brieven en pakketten waar zij voor betaald kregen zo slecht verzorgen er zoveel pakketten en brieven verdwijnen en/ of beschadigd geleverd worden! Misschien eens hoog tijd voor een nieuwe wetgeving waardoor zij gedwongen worden beter met andermans spullen onder hun zorg om te gaan! Bedankt in ieder geval voor de opmerkingen!

door marita5 8 nov. 2019 om 13:04
8061 Antwoorden / 13 Vragen

@george15963 , u schrijft : ik wil een klacht doen van verlies of diefstal van mijn eigendom door Post.nl, zolang u het pakket niet heeft ontvangen , is het ook niet uw eigendom .

door aurora1 8 nov. 2019 om 13:19
14024 Antwoorden / 6 Vragen

@marits5: +10

jo
door jorisw 9 nov. 2019 om 14:58
4192 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, nieuwe wetgeving. Meer regeltjes! Meer ambtenaren om het te controleren! Meer rechtzaken! Hogere kosten! En dat terwijl het allemaal al prima geregeld is. Verzender verstuurt het en blijft verantwoordelijk totdat de ontvanger het heeft geaccepteerd. Als een vervoerder stelselmatig slechte kwaliteit levert dan is het aan de verzender om een andere vervoerder te kiezen. Maar kennelijk is de kwaliteit toch beter dan wat TS suggereert anders zou niemand toch meer zaken doen met post.nl. Geen enkele webwinkel zit immers te wachten op een slechte vervoerder die voor veel klachten en extra werk zorgt.

door aurora1 - 8 nov. 2019 om 13:18
14024 Antwoorden / 6 Vragen
1

Dus nog even geduld hebben zoals al gezegd is.
Vindt u het niet heel kwalijk dat u zich zo uitlaat over hardwerkende mensen met een flutsalaris die onder enorme druk moeten werken, voor eenmalig een pakketje later ontvangen dan gedacht? En dan ook nog erover klagen op de verkeerde plaats? Met een dergelijke toon bereikt u trouwens ook weinig, zo foutloos als u zelf bent. En “belerende opmerkingen”? Iedereen hier is directeur van zijn eigen reacties, een vraagsteller heeft daarover niets te bepalen. Als u vaker “belerende opmerkingen” krijgt, dan zou het zomaar kunnen zijn dat u dat zelf oproept. Gelukkig heeft u netjes betaald.

Gu
door Guus6603 - 12 nov. 2019 om 01:54
1 Antwoorden / Vragen
1

Hallo AURORA1
Wat een nutteloos antwoord zeg. U moet goed lezen, het pakketje is helemaal niet ontvangen.Verder is Uw toon ook niet van dien aard dat U het gestelde probleem van vragensteller op wilt lossen.U doet inderdaad belerend !!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Bi
BirdyXS - 14 nov. 2019 om 13:33
Winkels & webshops
XOOON slechte stof kwatiteit bank.

XOOON slechte stof kwatiteit bank.

Op 19-08-2015 werd bij mij de bestelde XOON Almada 2.5-zits bank geleverd, die ik bij bij Eijerkamp in Veenendaal, voor 1049 Euro heb gekocht. De bank is bekleed met Kunstleder Tatra.   Op 17-10-2019 E-mail gestuurd naar Eijerkamp: De bank is net 4 jaar en 2 maanden oud en plotseling begint het kunstleder af te bladderen op diverse plekken: rugleuningen, zitgedeeltes enz..... Ik heb een voor ... Lees meer

Sp
Speedbasic - 14 nov. 2019 om 01:07
Vakantie & reizen

Arriva Boeten Verkeerde Trein

Ik had 8 november een kaartje van eindhoven naar assen nu ben ik op de 1 of andere manier in de verkeerde trein gestapt in zwolle, maar ik had het in de trein helemaal niet in de gaten er werd ook niets omgeroepen normaal hoor je dan van u bent nu bij station (..) dus ik zat denk ik 20 minuten in de trein en toen kwam de conducteur. Dus ik liet netjes me kaartje zien toen zei de conducteur dit ka ... Lees meer

An
Andre497 - 14 nov. 2019 om 10:08
Huishouden & energie

Stukjes koper in zwart granieten keukenblad.

Eind 2018 is onze nieuwe keuken geplaatst met een granieten keukenblad. 
Bij levering van de keuken en het blad had ik al aangeven dat er koperen stukjes op het blad te zien zijn. De chauffeur gaf aan dat ik dit later met de service afdeling van het keuken bedrijf moest afhandelen. 

Nu 1 jaar later is het nog niet opgelost. Wij geven aan dat we dit niet zo hebben besteld en hu ... Lees meer