Sj
door Sjahiem Sep 14, 2021 om 14:30
Geldzaken & recht

Mijn dochter van 15 besteld allemaal kleding via Klarna (achteraf betaling) en wij krijgen de aanmaningen inclusief aanmaningskosten. Wat te doen?

Mijn dochter van 15 jaar heeft allemaal spullen besteld op afbetaling via Klarna. Wij krijgen als ouders later schriftelijk een aanmaning via het incassobureau me enorm hoge aanmaningskosten. Kan iemand van 15 jaar zomaar allemaal spullen op deze wijze kopen? Wat kunnen wij eraan doen?

19310 20 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 14, 2021 om 14:39
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Een "goed" gesprek hebben met je dochter. Vanaf 18 jaar kan ze zelf bestellen dus heeft ze kennelijk ook gejokt wat leeftijd betreft. De aanmanings kosten zo snel als mogelijk betalen. Dan mag je dochter jullie in termijnen terug gaan betalen. Is ze helemaal zot geworden?

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 14, 2021 om 14:51
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Het is voor een webshop niet te controleren of iemand minderjarig is, wel kunt u ouderlijk toezicht inschakelen om in de toekomst niet voor dergelijke verrassingen geplaatst  te worden.

Donuts
door Donuts - Sep 14, 2021 om 14:52
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Gaat het hier over achteraf betalen of op afbetaling? Je dochter moet dan wel het nodige gelogen hebben, want dit lees ik op de Klarna site:

Kredietcheck en het behandelen van je gegevens door Klarna
Als je voor Betaal later kiest zal Klarna je kredietwaardigheid beoordelen. Als een kredietcheck uitgevoerd is kun je hierover geïnformeerd worden doormiddel van een brief of een e-mail. Klarna verwerkt je persoonsgegevens om te voldoen aan onze verplichtingen uit deze overeenkomst en voor de aanvullende doeleinden die je kunt vinden in onze privacyverklaring. De privacyverklaring is hier en op onze website beschikbaar. Door gebruik te maken van de diensten van Klarna bevestig je dat je deze verklaring hebt gelezen. Wij verwerken je persoonsgegevens bijvoorbeeld om je te identificeren en om klantenanalyses, kredietbeoordelingen, marketing en bedrijfsontwikkeling uit te voeren. Wij kunnen je gegevens ook doorgeven aan geselecteerde partners (zoals kredietinformatiebureaus), die buiten de EU/EER gevestigd kunnen zijn. In de privacyverklaring vind je meer informatie over het delen van gegevens, je rechten met betrekking tot je gegevens, hoe je contact met ons kunt opnemen met vragen of hoe je een klacht kunt indienen bij een autoriteit.
https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/EID/nl_nl/invoice?credit_time=14

Als je dochter dus jouw gegevens heeft gebruikt, valt Klarna / de webshopeigenaar zeker niets te verwijten.

mahadma
door mahadma - Sep 14, 2021 om 14:53
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Uw adres bij de webshop en of klarna op de zwarte lijst laten zetten.

Donuts
door Donuts Sep 14, 2021 om 14:54
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dan gaat ze misschien de gegevens van tante of oma gebruiken.

mahadma
door mahadma Sep 14, 2021 om 15:33
11537 Antwoorden / 51 Vragen

In dat geval zou ik ze, 15 of niet, naar het politieburo brengen.

aurora1
door aurora1 Sep 14, 2021 om 16:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

+10

marita5
door marita5 - Sep 14, 2021 om 14:59
11507 Antwoorden / 15 Vragen
Donuts
door Donuts - Sep 14, 2021 om 15:00
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Tot slot, als ik de moeder was zou ik de rekening wel betalen, maar wel contact zoeken met Klarna zodat ze maatregelen kunnen nemen.

Ik zou deze dochter extra goed in de gaten houden, want ze kan nog meer streken bedenken die jou dan geld gaan kosten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 14, 2021 om 15:24
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Zie vooral de reactie van @MARITA5 met info wat u eventueel nog kunt doen en dat is zeker erg zinvol indien de bestelde artuikelen wel op naam van uw dochter is afgeleverd.

(En dus niet op uw naam). Indien het op naam van uw dochter is, is men bij Klarna in gebreke en zie dan dit om te benutten:  https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  (achtergrondinfo https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ hetgeen u enige moeite en ook kosten zal betekenen. Ik beem aan dat u uw dochter al stevig heeft toegesproken.

Zie ook: Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kun je je ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

Voor de goede orde, de andere gegeven reacties kan ik ook goed volgen.

Sl
door Sloth Sep 14, 2021 om 15:39
3 Antwoorden / Vragen

Als het gaat om een kredietovereenkomst (afbetaling, in termijnen) moet er een identiteitscontrole zijn uitgevoerd. Vaak is dit zoiets als idin. Dan zou de dochter niet door dit proces zijn gekomen op haar naam met een valse geboortedatum. Is dit wel gebeurd, dan is Klarna in gebreke.
Maar ik denk dat dit om achteraf betalen gaat, in dit geval kan Klarna de leeftijd op naam van de dochter niet controleren. Hier wordt uitgegaan van het naar waarheid invullen van je account. Bij achteraf betalen wordt er voornamelijk een kredietcheck op adres gedaan.
Veel mensen vullen een onjuiste geboortedatum in voor hun accounts op webshops omdat ze deze informatie niet willen delen. Ik ga er niet vanuit dat al die webshops in dat geval ook in gebreke zijn.

Sl
door Sloth - Sep 14, 2021 om 15:55
3 Antwoorden / Vragen

Iemand van 15 jaar kan inderdaad geen aankopen doen met achteraf betalen.
Klarna biedt achteraf betalen aan voor consumenten van 18 jaar of ouder. Je dochter heeft dus een andere leeftijd ingevuld dan haar eigen. Er wordt een kredietcheck gedaan op jouw adres en als dit in orde is, kan deze betaalmethode worden gekozen bij bestellen. De webwinkel en Klarna waren in de veronderstelling dat deze aankopen door een meerderjarige zijn geplaatst. Omdat je aangeeft dat het om kleding gaat, voor haar (ga ik vanuit), dan is de kans klein dat je deze aankopen ongedaan kan maken. Dan ben jij als ouder verantwoordelijk voor deze betaalverplichting. Mocht het om een onheus bedrag gaan, dan kun je proberen de koopovereenkomst te laten ontbinden.

Heb je inmiddels incassokosten of aanmaningskosten? Wanneer je brieven van een incassobureau ontvangt, dien je met spoed contact met hen op te nemen!

Klarna zelf is een betaalservice die verschillende webwinkels ondersteunt. Je kunt met hen contact opnemen om dit account  van je dochter te blokkeren.
Maar het lijkt mij ook verstandig om te achterhalen bij welke webwinkels je dochter aankopen doet, je kunt deze accounts laten blokkeren of aankopen met achteraf betalen/klarna uit laten zetten.

Misschien kun je de webwinkels verzoeken kleding buiten zichttermijn te retourneren, mits de kleding ongedragen is en je de originele verpakking/kaartjes nog hebt.

Tl;dr: neem z.s.m contact op met het incassobureau, Klarna en desbetreffende webwinkels waar de kleding is gekocht.

aurora1
door aurora1 - Sep 14, 2021 om 16:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat u kunt doen? O.a. zakgeld inhouden voor het afbetalen, haar baantjes laten nemen om u af te betalen. Vooral baantjes waarvoor ze extra vroeg op moet staan.
En uw dochter eens goed aanpakken en alle geneugten verbieden, veel taken in het huis(houden) geven etc. Laptop innemen, wifi uitzetten, telefoon inleveren etc. Pas als ze alles afbetaald heeft weer wat ruimte geven.

AWYeah28
door AWYeah28 - Sep 14, 2021 om 16:40
355 Antwoorden / Vragen

Je bent verantwoordelijk voor de handelingen van je minderjarige kind, dus ik zou zeggen: geen computerprivileges tot alles is afgehandeld en die aanmaningen komen uit het zakgeld of bijbaan. En als het nog eens gebeurt gaat de mobiele telefoon eruit.

ne
door neodutchio - Sep 14, 2021 om 18:05
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Kleding kopen is niet abnormaal voor een 15 jarige. Kleding op krediet kopen wel. Als uw dochter gelogen heeft over haar leeftijd, dan is het een bewuste actie is geweest die niet zonder gevolgen blijven.
Enorm hoge aanmaningskosten kunnen er niet zijn, tenzij de vordering al uit handen is gegeven bij een incassobureau. Maar in dat geval zou uw dochter ook nog eens de post achter over drukken.

Iedereen moet leren met geld om te gaan en iedereen moet leren dat niets gratis is. En die les horen de ouders te geven. U kunt alles voorschieten en door uw dochter laten terug betalen. Zo leert ze het misschien.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 14, 2021 om 19:00
2042 Antwoorden / Vragen

Ergens ben ik geneigd te zeggen Klarna opbellen, zeggen dat uw dochter helemaal niet bevoegd is tot het aangaan van verbintenissen, dat de leverancier verantwoordelijk is dat de controleren en dat u dus niet gaat betalen maar of dat nou goed advies is ...

rj
door rjw Sep 14, 2021 om 19:44
3259 Antwoorden / 5 Vragen

En hoe zie je zo'n controle voor je? Dat betekent dat iedereen, dus ook volwassen zich online moeten legitimeren voordat je iets kunt bestellen. En dan breekt hier de pleuris weer uit omdat niemand z'n id wil laten zien aan een webwinkel.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 14, 2021 om 20:28
2042 Antwoorden / Vragen

Maar is het überhaupt mogelijk te stellen dat een minderjarige niet bevoegd is tot een dergelijke aankoop of zegt de wet daar niets over?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 14, 2021 om 20:30
2042 Antwoorden / Vragen

Ach kijk toch eens, het staat hierboven ook al bij @Maritas. Dan heeft mij gevoel me dus niet bedrogen, als een winkel dat niet controleert is dat hun eigen verantwoordelijkheid.

Sl
door Sloth Sep 14, 2021 om 22:05
3 Antwoorden / Vragen

Heb je de andere antwoorden ook gelezen? De controle die wordt uitgevoerd is dat je jouw geboortedatum bij het aanmaken van je account naar waarheid invult. Dit heeft de dochter in kwestie klaarblijkelijk niet gedaan. Een daadwerkelijke id check wordt gedaan bij een kredietovereenkomst.
Dit gaat hoogstwaarschijnlijk om 'achteraf betalen' waar de id controle niet wordt gedaan. Anders zou bijna niemand online shoppen vanwege privacy overwegingen.
Dus de schuld ligt niet bij klarna, de ouder is verantwoordelijk voor de minderjarige.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 15, 2021 om 11:00
2042 Antwoorden / Vragen

Ik snap het argument maar ik denk dat als je dit daadwerkelijk voor laat komen je nog best een aardige kans hebt dat de kantonrechter dat anders ziet.
En dan heeft die dochter gelogen over haar leeftijd, so what, ze is minderjarig. Als ik de keus moet maken tussen een samenleving waarbij ouders dan dus blijkbaar het mail account en online gedrag van tieners moeten gaan bewaken of je maakt dit de verantwoordelijkheid van de retailer en dan kijkt die maar hoe die het doet kies ik voor het laatste.

rj
door rjw Sep 15, 2021 om 11:22
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Rare redenatie om derden verantwoordelijk te maken voor het gedrag van je kinderen. Opvoeding is blijkbaar niet meer zo belangrijk voor sommigen.
Kennelijk vind je het minder erg om werkenden op te zadelen met een shitload aan extra werk.

En nogmaals: hoe zie je het voor je dat de retailer de leeftijd gaat controleren zonder inbreuk op de privacy?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 15, 2021 om 11:50
2042 Antwoorden / Vragen

Dat is ook een vreemde redenering want ik maak de retailer niet verantwoordelijk voor 'het gedrag' van een kind, ik zou de retailer verantwoordelijk maken voor het feit dat hij een overeenkomst aangaat met een minderjarige. En wellicht ten overvloede. Ik sta er verder geheel agnostisch in, het maakt mij niet uit of links of rechtsom is, maar het relatieve gemak waarmee men hier aanneemt dat het dus betalen is vind ik wat kort door de bocht. Ook bezwaren als hoe moet de retailer dat controleren zonder inbreuk op de privacy is volgens mij niet hoe het werkt. Nu de banken verantwoordelijk gehouden worden voor de schade agv phishing zul je zijn dat die ook meer controles gaan doen. Met verantwoordelijkheid komt de bevoegdheid, niet andersom.

Sl
door Sloth Sep 15, 2021 om 12:13
3 Antwoorden / Vragen

Klarna is geen retailer maar een betaalservice. De koopovereenkomst die is gesloten, zal niet makkelijk te ontbinden zijn want klarna+webwinkel dacht dat koper meerderjarig was. En het is geen vreemde aankoop, 15 jarigen kopen zelf kleding. We hebben het niet over een abonnement of contract.
En het klinkt kort door de bocht maar de ouder zal moeten betalen. Er is toch kleding gekocht en behouden?  Waarom zou je niet hoeven te betalen? Want dan bel ik ook even met een paar webwinkels dat mijn buurjongen van 7 alles heeft besteld.

Sl
door Sloth Sep 15, 2021 om 12:17
3 Antwoorden / Vragen

En voor wie is het nou makkelijker controleren? De personen die samen met kind in het huis wonen? Die zien wat ze dragen, hoe vaak de pakketbezorger komt, de kleding die ze wassen, de post die binnenkomt.. Of een externe partij die precies de controle uitvoert die ze horen te doen.
Of wil je Digid gebruiken bij online shoppen? Want daar gaan we dan heen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 15, 2021 om 12:40
2042 Antwoorden / Vragen

U redeneert vanuit wat u logisch en praktisch lijkt maar niet vanuit de wet. Die kent u waarschijnlijk, net als ondergetekende ook niet goed, maar uit de interpretatie van wat dáárin staat komt het antwoord, niet uit wat logisch of praktisch is.

Sl
door Sloth Sep 15, 2021 om 17:05
3 Antwoorden / Vragen

"Een kind onder de 18 jaar mag meestal geen overeenkomsten aangaan zonder toestemming van de ouders. Maar het ligt anders wanneer het gaat om een aankoop die voor kinderen van die leeftijd gebruikelijk is. Dan mag een leverancier ervan uitgaan dat die toestemming er is. Denk bijvoorbeeld aan het kopen van kleren of cd's. In zo'n geval kunt u een aankoop niet terugdraaien.

Is de aankoop of overeenkomst niet gebruikelijk voor de leeftijd van uw kind? Dan kunt u deze meestal terug laten draaien. Dit kunt u doen door een aangetekende brief te sturen naar het bedrijf waar uw kind de aankoop deed. "

Dat laatste is dus het knelpunt, omdat kleding voor de 15jarige geen ongebruikelijke aankoop is. Hierdoor kan de verkoper weigeren de koopovereenkomst te ontbinden. Tevens is Klarna niet de verkoper. Wil TS de koopovereenkomst vernietigen middels een brief en artikelen retourneren, dan zal dit naar de webshop zelf moeten. En dan mag de webshop eventuele schade op gebruikte kleding in rekening brengen.

sira
door sira - Sep 14, 2021 om 19:10
2326 Antwoorden / 24 Vragen

U moet dit héél gauw in de kiem smoren, anders vrees ik dat uw dochter ook andere stiekeme of misschen wel strafbare dingen gaat doen, want een vijftienjarige weet dondersgoed wat wel en niet mag. En alles inhouden van haar zakgeld.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Sep 14, 2021 om 21:41
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Na lezen van alle antwoorden vraag ik me nog af;

Waarom heeft U de pakjes voor haar niet retour afzender gestuurd?

Bij eerste pakje  al iets ondernemen of ben je gehele dag weg en is zij thuis om  alles  te ontvangen?

Hoe kom jij aan die nieuwe kleding?

Doet ze dit echt zelf of heeft ze fouten  vriendinnen?

Vraag Klarna  zeker of ze Uw adres voor op later betalen willen blokkeren als eerste.
Ik denk dat ze  van iemand dit heeft gezien en  zelf ook is gaan doen.

Een goed gesprek en niet boos worden want dan luisterde ze helemaal niet meer.

tenormin
door tenormin - Sep 15, 2021 om 00:26
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Nog een reactie mijnerzijds, zonder Klarna achteraf betalen: als ik boodschappen online bestel (inmiddels al jaren) bij de PLUS doe, sinds de nieuwe wet, ook al ben ik 81, moet ik, als ik er een fles wijn bij de bestelling heb ik een vinkje zetten dat ik 18 ben. Dus nogmaals, dochterlief heeft over meerdere vragen, ordinair gezegd, gewoon gelogen. Klarna kan niet al hun klanten nagaan, zeker niet als ook op hetzelfde adres de ouders ook klant zijn van Klarna.Als ouders geen klant klant zijn zal Klarna hebben doorgevraagd en dochter erover heeft "doorgelogen". Geen Nederlands woord denk ik maar duidelijk voor lezers.

Va
door Van woerkom - Sep 15, 2021 om 10:44
3 Antwoorden / 2 Vragen

Kunnen de kleren nog terug gezonden worden? Veel webwinkels hebben een lange retourtermijn, even per winkel bekijken op hun website.

Iv
door Ivo W - Sep 15, 2021 om 11:19
729 Antwoorden / Vragen

Als eerste:
Het incassobureau vragen wie de overeenkomst is aangegaan en op welke wijze die persoon zich gelegitimeerd heeft om het krediet aan te gaan.

Klarna levert financiële diensten, en dan is zover mij bekend een verificatie van de identiteit middels paspoort of identiteitskaart verplicht.

rj
door rjw Sep 15, 2021 om 11:26
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Klarna levert een dienst om achteraf te kunnen betalen. Dat zou betekenen dat ieder bedrijf dat achteraf betalen mogelijk maakt eerst identicatie zou moeten doen. Dus ook als je op factuur koopt. Dus voortaan als je meubels o.i.d. koopt ook maar eerst je paspoort laten zien aan de winkelier. De leverancier biedt immers een financiele dienst omdat ze de productie voor je voorfinancieren.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 15, 2021 om 11:59
2042 Antwoorden / Vragen

Ja, dat zou het zomaar kunnen betekenen als bijvoorbeeld een rechter zich uit zou spreken dat dit geen geldige overeenkomst is. Iedereen ziet allerlei "praktische" bezwaren maar vroeger hadden we geen Klarna en het is dus mogelijk dat die zich een werkwijze hebben aangemeten die bij nader inzien juridisch niet houdbaar is. En ultimo kan dat ook betekenen dan men bepaalde verliezen gewoon in de prijs zal moeten gaan stoppen net als retouren. Het is uw wettelijk recht spullen van internet te mogen retourneren en dat kost retailers goudgeld. Daar betalen wij allemaal aan mee en zelfs als ik zou willen zeggen, geef mij 10% korting en dan zie ik af van mijn retourrecht, dan mag dat niet.

Iv
door Ivo W Sep 16, 2021 om 11:58
729 Antwoorden / Vragen

@RJW: Klarna is een financieel dienstverlener die geen fysieke producten verkoopt. Klarna is een losstaand bedrijf. Klarna verstrekt een lening aan degene die een product gekocht heeft en betaalt de koopprijs van dat product aan de (webwinkel). Voor de wet verstrekt Klarna simpelweg een krediet.

Een (web)winkel die zelf de optie tot achteraf betalen bied is toch net even wat anders. Je krijgt dan het product en daarbij een factuur die je binnen X dagen moet betalen. Die factuur telt wettelijk niet als een krediet.

Het is dus in dit geval wel degelijk van belang om na te gaan of Klarna correct gehandeld heeft. Aan het verstrekken van kredieten zitten strenge eisen. Juist om zoveel mogelijk te voorkomen dat bijvoorbeeld minderjarigen zomaar een berg schulden aan kunnen gaan. Als de identiteitscontrole niet correct heeft plaatsgevonden, zou ik zeker adviseren om de overeenkomst te ontbinden. Simpelweg omdat deze dan niet via rechtsgeldige weg tot stand is gekomen.

Maar natuurlijk kan het ook zo zijn dat dochter de gegevens van één van de ouders heeft gebruikt bij het aangaan van het krediet. Als al die gegevens correct zijn, dan heeft Klarna naar eer en geweten correct gehandeld bij het verstrekken van het krediet. Om dan nog onder het krediet uit te komen, zal eerst aangifte van identiteitsfraude gedaan moeten worden. Waarbij dochter dan als verdachte aangemerkt zal worden. Schiet je als ouders vervolgens niets mee op. Want dan wordt het krediet wel ontbonden, maar zal Klarna vervolgens de financiële schade gaan verhalen op de wettelijke vertegenwoordigers van dochter.

pe
door pebk - Sep 15, 2021 om 13:23
581 Antwoorden / 0 Vragen

Een goed gesprek aangaan met uw dochter. Het is uw volledige verantwoordelijkheid. (Helaas)

Rol ouders
Ouders spelen nog steeds een belangrijke rol als betrouwbare partij op het gebied van financiële opvoeding als adviseur en financier. Zij dragen volledige verantwoordelijkheid voor hun kind totdat het 18 wordt. (p.38)

https://www.wijzeringeldzaken.nl/platform-wijzeringeldzaken/publicaties/Onderzoek_financieel_gedrag_van_kinderen_en_jongeren.pdf

mi
door miennaamishaaz - Sep 15, 2021 om 13:46
725 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas heeft klarna meerdere problemen met achteraf betalen, waarbij als je de gegevens zoals naam+ adres hebt al op iemands anders naam kan kopen [was zowel gemeld bij opgelicht, en bij BOOS]

het eerste wat u kunt doen is zoals andere al hebben gezegt met klarna contact opnemen. en uw huis op een zwarte lijst zetten.
---
Wat u ook kan doen is: alle pakketen die u niet heeft besteld maar wel ontvangt, innemen/apart zetten. en hierna terug sturen naar de winkel.
Als uw router parental control settings heeft, kunt u de site van klarna/payment portal van klarna blokkeren.
Hierdoor is het niet mogelijk om via klarna betalingen te doen bij u thuis.
Het inhouden/afnemen van "zakgeld/loon", waarmee u de kosten die zijn veroorzaakt betaald, is ook een goede optie.
Als u hier niets aan gaat doen, kan uw dochter erin doorslaan en nog duurdere dingen kopen [zoals een Iphone 13 PRO 1TB] waarbij ze denkt dat er geen consequenties  aan zitten, bij wat ze koopt via klarna.
Daarnaast is een zeer streng gesprek ook goed, waarbij u haar verbied met vrienden/vriendinnen te gaan stappen, todat ze inziet dat dit niet door de beugel kan.

Een Avondklok inzetten is ook een goede optie waarbij ze direct na school thuis moet zijn, aan huiswerk moet werken, ["avond"eten, wanneer dit klaar is]. verder met huiswerk, en dan naar bed.

Het afnemen van TV kijken, of Internet [buiten huiswerk om], is ook een goede optie.
BV: 6 maanden geen TV/internet, zou een goed begin zijn, maar bij herhaling wordt de timer gereset, ook al is er nog maar 1 dag op de Timer.

mobiel internet zou u kunnen afnemen, als het mobiel abbonement wat ze heeft een family abbonement is.
als ik me niet vergis kunt u bij sommige providers instellen, dat er geen data extra kan worden verbruikt wanneer de teller op 0 staat.
Ga niet in op gejank wat ze geeft, dit is in veel gevallen niets meer dan krokodillen tranen. eenmaal als ze inziet dat dit niet door de beugel gaat, verlicht u de straf beetje bij beetje.