cb
door cb1995 Aug 29, 2017 om 19:16
Geldzaken & recht

Mijn rekening gebruikt voor bankgiroloterij

Beste Kassa,

Zojuist bekeek ik de applicatie van mijn bank en kwam ik tot de ontdekking dat er een bedrag af was geschreven door de bankgiroloterij. Ik trap nooit in die grapjes dus ben uit gaan zoeken waar deze afschrijving vandaan kwam. Ik heb contact opgenomen met de bankgiroloterij en heb hierbij een aantal gegevens door moeten geven. Hierbij kwamen we al snel tot de conclusie dat een heel aantal gegevens niet overeen kwamen met mijn gegevens. Alleen mijn naam en rekeningnummer klopte. Maarja... die weten mensen ook als je iets verkoopt via marktplaats. Daarnaast is 2 jaar geleden mijn tas gestolen met daarin mijn portemonnee met mijn pinpas. Hier zouden dus ook gegevens van gebruikt kunnen zijn. Nu heb ik zoveel mogelijk informatie opgevraagd bij de bankgiroloterij over de persoon die de loterij heeft afgesloten. Ik heb een adres gekregen.. Helaas is dit een camping in Otterlo. Verder heb ik een emailadres en een geboortedatum, als deze wel kloppen. Wat is verstandig om te doen in deze situatie?

Met vriendelijke groet,

3601 7 Rapporteer

getty
door getty - Aug 29, 2017 om 19:19
4179 Antwoorden / 10 Vragen

aangifte bij de politie.

tijger1
door tijger1 - Aug 29, 2017 om 19:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Met uw bank contact opnemen en een MOI procedure starten. Nummer van de bankgiroloterij (laten) blokkeren.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 29, 2017 om 19:23
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Om te beginnen de onterechte afschrijving storneren, verder kan een particulier zonder uw wachtwoord  niets van uw rekening halen.

cb
door cb1995 Aug 29, 2017 om 19:53
0 Antwoorden / 1 Vragen

Nee maar schijnbaar wel een machtiging afgeven om van mijn rekening geld af te schrijven.

tijger1
door tijger1 Aug 29, 2017 om 20:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@cb1995. Maar dat  geld voor de machtigingen die u zelf afgegeven hebt ook. Worden ook niet gecontroleerd.

ge
door george321 Aug 29, 2017 om 20:46
390 Antwoorden / 1 Vragen

Loterij afschrijvingen kunnen (in principe) niet gestorneerd worden.

diumenge
door diumenge Aug 29, 2017 om 20:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@George321, inmiddels kunnen loterij afschrijving wel gestorneerd worden en in dit geval al helemaal, want het betreft een ongeldige incasso.

Paola Castor
door Paola Castor Aug 30, 2017 om 19:33
66 Antwoorden / 1 Vragen

Machtiging kan ten alle tijden midels een rode kaart worden ingetrokken. Bedankt Sjoppie voor het woord 'Storneren'!

fr
door frans56 - Aug 29, 2017 om 19:30
230 Antwoorden / 9 Vragen

Voor hetzelfde geld wordt volgende week 1 miljoen bij geschreven omdat U de hoofd prijs hebt gewonnen met uw ongewenste deelname.....

ge
door george321 Aug 29, 2017 om 20:46
390 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, leuk bedacht .......... de wonderen zijn de wereld niet uit.

tenormin
door tenormin Aug 30, 2017 om 00:43
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Keep dreaming.... Want dan speelt men ineens toch niet mee!

diumenge
door diumenge - Aug 29, 2017 om 20:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Niet zelf achteraan gaan, verder het advies van Getty (aangifte) en Tijger1 (MOI procedure) opvolgen.

sw
door swat1500 - Aug 30, 2017 om 01:33
3776 Antwoorden / 0 Vragen

Aangifte doen van identiteitsfraude. Uiteraard bij de bankgiro loterij een en ander laten aanpassen.

De vraag is overigens wat de fraudeur hiermee wil bewerkstelligen. Prijzen worden immers op uw rekening gestort. Is er geen sprake van een verkeerd opgegeven banknummer?

getty
door getty Aug 30, 2017 om 09:50
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Stalking? Iemand dwarszitten etc etc To moet een hoop moeite doen om van iets af te komen waar je zelf niet voor kiest. Geeft iemand blijkbaar veel plezier.

jo
door jorisw Aug 30, 2017 om 19:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als het om dwarszitten gaat zou het gedaan kunnen zijn door een bekende. Iemand treiteren die je helemaal niet kent is niet de moeite waard, je ziet immers helemaal niet hoe het slachtoffer reageert.

Paola Castor
door Paola Castor - Aug 30, 2017 om 19:31
66 Antwoorden / 1 Vragen

Elk afgeschreven bedrag via uw bank terug laten storten, het storneren, op uw bankrekening.

getty
door getty Aug 30, 2017 om 19:33
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dat kan niet maar zo bij een loterij!

Paola Castor
door Paola Castor Aug 30, 2017 om 19:35
66 Antwoorden / 1 Vragen

Toch wel, zolang de trekking nog niet heeft plaatsgevonden.

diumenge
door diumenge Aug 30, 2017 om 20:09