Ma
door Margrietdb Jun 3, 2016 om 16:21
Geldzaken & recht

MijnABP

Inloggen op MijnABP lukt niet. Herhaaldelijk geprobeerd. Uiteindelijk telefonisch contact gehad met een medewerker van het ABP (de chatfunctie werkt nl. eveneens niet). Er werd mij verteld dat inloggen met een apple apparaat alleen lukt met het nieuwste  besturingssysteem. MijnMac is 4 jaar jong, maar helaas 'te oud'. Advies werd mij gegeven om het te proberen via de smartphone.
Dat heb ik niet uitgeprobeerd, ik vind dat het Abp met alleen  maar overheids- en onderwijspersoneel bereikbaar moet zijn, ook voor macgebruikers.

ik heb aan het abp aangegeven dat ik het disfunctioneren van hun systeem een kwalijke zaak vind.
Er is aangegeven dat er aan wordt gewerkt...... maar er is geen tijdsduiding bij gegeven.

Dat is nu een paar weken geleden. Ik kan nog steeds niet inloggen.

zijn hier meer mensen mee geconfronteerd?

3729 12 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jun 3, 2016 om 16:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U moet daar toch met digid inloggen? Werkt dat dan niet en ook niet bij een andere website (belastingdienst bijv.)?
Is het icoontje bij de chatfuntie rood? Dan zijn er geen medewerkers beschikbaar bij de chatfunctie. Verder gelden voor die functie dat die alleen werkt op werkdagen tussen 08.00 en 17.30 uur.
Probeer anders eens een andere browser, bijv. firefox: https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-downloaden-en-installeren-mac

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2016 om 16:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zo-even op een "oude" Mac geprobeerd in te loggen bij het ABP. Helemaal niets mis mee.

Is er een probleem met uw digid?

wi
door wilhelmina59 - Jun 3, 2016 om 17:33
507 Antwoorden / 0 Vragen

Als u met uw DiGiD inlogt op mijn Overheid.nl kunt zonder opnieuw in te loggen doorklikken naar uw pensioen verzekeraar.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 3, 2016 om 20:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Mijn 80386 DX doet het ook niet meer. Belachelijk toch?
Zorg dat uw ipad gewoon de nieuwste software heeft als dat niet werkt......
Ik zie niet in waarom het ABP  verouderde hackgevoelige software zou moeten blijven ondersteunen.  4 jaar oud is in pc/tablet-land antiek.  Niet compleet afgeschreven maar te gevoelig voor virussen en hacks.
Diewilik

Ma
door Mat Matheij Jun 3, 2016 om 20:30
986 Antwoorden / 3 Vragen

Doet jouw 386 enz het niet meer? Dan is dat schandalig. Werkten wij mee met AUTOCAD maar wel met een 64 bits videokaart met riscprocessor. Met onboard 4GB geheugen. Werkt nog steeds bij Apple. (Motorola).

jo
door jorisw Jun 3, 2016 om 20:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Apple gebruikt al heel lang geen Motorola meer....

Ma
door Mat Matheij Jun 3, 2016 om 20:52
986 Antwoorden / 3 Vragen

Jammer voor Apple en zolang is dit niet geleden. Apple was marktleider in de architectuur alsook ontwerp/druk
sector aangezien er geen alternatief was. De overgang naar Intel is voor de pro markt een commerciële knieval. Intel levert nog steeds povere alternatieven. Juiste opmerkingen dat wel alsook snel.

Ma
door Mat Matheij - Jun 3, 2016 om 20:10
986 Antwoorden / 3 Vragen

Uw ABP is eender als eenieder bij het vernoemde pensioenfonds. Meldt dit bij Kassa! en niet bij dit forum. Daar lenen wij ons niet voor. Dit is een Consumenten Forum en niet enige oordeel vellen over noch ABP of regeringsmaatregelingen.

Cookies
door Cookies - Jun 3, 2016 om 20:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wel, als tijger1 wel kan inloggen op een oude Mac dan zit het probleem ergens anders.

Ma
door Mat Matheij Jun 3, 2016 om 20:20
986 Antwoorden / 3 Vragen

Nee Carola de Mac is bijna altijd virusvrij zeker de oudere die de moeite niet waard zijn om te 'hacken'.

Cookies
door Cookies Jun 3, 2016 om 20:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, en??? Ik heb het helemaal niet over een virus! Je moet lezen wat er staat! En staat in mijn reactie het woordje virus???

Ma
door Mat Matheij Jun 3, 2016 om 20:43
986 Antwoorden / 3 Vragen

Nee maar je stelt dat wanneer Tijger1 kan inloggen het voor iemand anders toch geen probleem zou kunnen zijn?

Ma
door Mat Matheij - Jun 3, 2016 om 20:18
986 Antwoorden / 3 Vragen

Welke volstrekt verouderde software gebruikt U. Iedereen -zo neem ik aan - kan ook extern via DIGID inloggen. Wanneer  U niet kunt inloggen met de juiste gegevens is uw pc mogelijk zodanig geïnfecteerd met een virus dat de server van ABP u ziet als een risico. En wat nu?

ph
door philip36 - Jun 3, 2016 om 20:24
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het kan zijn dat de site sessiecookies gebruikt.
Kijk eens op uw Mac bij instellingen of cookies accepteren aan staat.
Hetzelfde is van toepassing op de DigiD site. Je krijgt geen waarschuwing te zien, dus je weet niet waarom inloggen niet gaat.

Ma
door Mat Matheij Jun 3, 2016 om 21:04
986 Antwoorden / 3 Vragen

Zou zomaar kunnen, echter moet een DIGID site dan ook werkelijk werken met 'cookies'. Zou dat niet de hamvraag moeten zijn in deze.

ph
door philip36 Jun 3, 2016 om 22:04
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@mat matheij

Ik heb het even uitgeprobeerd met een windows 7 pc.
Als bij internetopties ingesteld wordt dat alle cookies geblokkeerd moeten worden kan ik bij Mijn ABP niet Inloggen.
Ook geen melding dat je cookies moet accepteren.
Als cookies accepteren aanstaat kan ik op Mijn ABP wel inloggen met DigiD.

DigiD, de belastingdienst en mijnoverheid gebruiken sessiecookies.
Dit zijn cookies die na het uitloggen van die sites weer automatisch van de pc verwijderd worden.
'standaard' cookies blijven op de pc en moet je handmatig of via browserinstelling verwijderen.

jo
door jorisw - Jun 3, 2016 om 20:38
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Welke OS X en welke Safari versie gebruik je?

Ma
door Mat Matheij Jun 3, 2016 om 21:00
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dank voor reactie. Kan op dit specifieke moment niet beoordelen of dat ook juist is. De professionele markt wijkt af van de consumentenmarkt. Ken aldus de ontwikkeling niet (meer) op de pro markt. Het gegeven is aldus eigenlijk andersom. Van computerfabrikant naar gadgets en nu weer terug met Intel. Geen vooruitgang.

ph
door philip36 - Jun 3, 2016 om 22:09
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb het even uitgeprobeerd met een windows 7 pc.
Als in de browser ingesteld wordt dat alle cookies geblokkeerd moeten worden kan ik bij Mijn ABP niet Inloggen.
Je kunt blijven klikken wat je wilt, er gebeurt gewoon niks, ook geen melding dat je cookies moet accepteren.
Als cookies accepteren aanstaat kan ik op Mijn ABP wel inloggen met DigiD.

Ma
door Mat Matheij Jun 3, 2016 om 22:41
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ging het niet om een Apple maar ook dan ging het dus om cookies. Oftewel mijn betoog zonder dat kom je er niet meer mee.Vind dat een kwalijk soort van ontwikkeling. Met dank voor het onderzoek.

ph
door philip36 Jun 3, 2016 om 22:58
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heb het ook op de iPad geprobeerd, precies hetzelfde.
Cookies geblokkeerd niet in te loggen,ook geen enkele melding, met cookies acepteren geen probleem met inloggen.
Welk besturingssysteem je ook gebruikt, als je ermee op de ABP site kunt komen, kun je inloggen als cookies accepteren aan staat.

Ma
door Mat Matheij Jun 4, 2016 om 00:52
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dus heb ik een punt nietwaar. Cookies zijn geen koekjes. Nogmaals bedankt voor het onderzoek. Op twee platforms zelfs. Ik vind dit -op zijn zachtst gezegd bijzonder kwalijk. Iets voor Kassa! Aan jou de eer. Of moet ik (alweer) alles buiten je gewaardeerde onderzoek zelf doen? Ken Felix M. uit een zeer ver verleden. Maar dichterbij NOS.

ph
door philip36 Jun 4, 2016 om 10:36
2275 Antwoorden / 4 Vragen

MAT MATHEIJ

Heb zelf geen behoefte aan contact met kassa, dus als u wilt, ga uw gang.
Misschien heeft kassa ook wat uit te leggen.
In IE bij internetopties, privacy, geavanceerd, ingesteld dat als websites cookies willen installeren, toestemming gevraagd moet worden.
Probeer zelf maar met kassa.vara.nl, niet te geloven wie er allemaal (sessie)cookies willen installeren.

Als ik bij internetopties alle cookies blokkeer heb ik hier problemen met de knop Toon meerdere actuele vragen.
Wijgert om meerdere vragen te tonen.
Zet ik cookies accepteren aan, geen probleem.

Ed
door Edwin50 - Jun 3, 2016 om 23:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn Imac is 6 jaar en er kan gewoon ingelogd worden bij het ABP.
Mijn ervaring is dat als er iets loopt van je, Loyalis, ABP ,UWV en ziektewet je snel geblokkeerd wordt.

wi
door wilhelmina59 - Jun 9, 2016 om 09:54
507 Antwoorden / 0 Vragen

Vreselijk off topic maar toch.
Draai op Fire Fox en als ik Aegon benader voor opvragen en uitdraaien van documenten krijg ik niks, naks, noppes, nada, niente.
Zet ik IE weer aan(staat als reserve) dan is er geen enkel probleem. Dus ook een browser kan de boel blokkeren.