harpoo13
door harpoo13 Jun 21, 2022 om 09:18
Geldzaken & recht
Misleid door Budget alles in 1

Ik ben behoorlijk beet genomen en misleid door Budget alles in 1.
Gisteren 7 medewerkers (?) aan de telefoon gehad maar niemand helpt mij of is er te dom voor. Zelf de lijn werd verbroken.
De reden. Ik ben rond de jaarwisseling vaak gebeld en uiteindelijk overgestapt van KPN naar Budget Alles in 1. Ik ken de spelregels van het verliezen van emailadres dus de afspraak was dat ik alleen over zou stappen als ik mijn emailadressen zou kunnen behouden. Dit werd beloofd dus ik ben overgestapt.
Ik krijjg nu een 1/2 jaar later bericht van KPN dat al mijnemail adressen vervallen over ongeveer 3 weken of ik moet gaan betalen.

Gisteren gebeld, zoals gezegd, maar weet nu niet wat ik moet doen tegen deze oplichters praktijk.
Wie kan mij helpen zonder dat ik extra moet gaan betalen voor mijn emailadressen?

5942 20 Rapporteer

panter22
door panter22 - Jun 21, 2022 om 09:34
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je het contract gelezen en staat er in dat de emailadressen zouden worden overgenomen?
Staat het er niet in dan kon je binnen 14 dagen van het contract af. Dat is nu veel te laat.
En je hebt ook geen schriftelijk bewijs, email chat?
Dan zit er niets anders op dan betalen aan de KPN.

sira
door sira - Jun 21, 2022 om 09:42
2331 Antwoorden / 24 Vragen

Als u tevoren (dus vóór de overstap) KPN even had gebeld dan had u het geweten.

Gr
door Grunn1 - Jun 21, 2022 om 09:50
1427 Antwoorden / 18 Vragen

"Ik krijjg nu een 1/2 jaar later bericht van KPN dat al mijnemail adressen vervallen over ongeveer 3 weken of ik moet gaan betalen"

Wat is het probleem dan? Je kan je email adressen toch behouden zoals afgesproken en budget laat je er toch niet voor betalen. Het is KPN die er kosten voor in rekening brengt wat ook logisch is want waarom zouden ze jou een gratis dienst verlenen als je geen klant bent.

ma
door malty Jun 21, 2022 om 12:27
1112 Antwoorden / 1 Vragen

En er €90 per jaar voor gaan betalen?

Gr
door Grunn1 Jun 21, 2022 om 13:07
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ja en ts wil toch graag zijn eigen email adressen behouden en dat kan is toch ook wat je zelf in je eigen reactie aangeeft

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 21, 2022 om 10:28
2047 Antwoorden / Vragen

Betaal KPN, regel een nieuw adres bij Google, Microsoft of een eigen domein, dat kost wel maar niet zoveel, en start uw digitale verhuizing. Daarna kunt u KPN dan opzeggen.

ma
door malty - Jun 21, 2022 om 12:22
1112 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt bij kpn gaan betalen om uw e-mail adres(sen) te kunnen behouden maar voordeliger is het om nieuwe e-mail adres(sen) bij uw huidige provider of Google aan te maken.
Maar u zult de e-mails die bij kpn staan wel willen bewaren en om die te bewaren kunt u het gratis computerprogramma Mailstore gebruiken, zelfs in het Nederlands te downloaden.
In komende 3 weken iedereen aan wie u uw e-mail adres gegeven hebt in kennis stellen van uw nieuw e-mail adres. In veel gevallen kunt u zelf het nieuwe e-mail adres op uw accountpagina bij de verschillende instanties invullen.
https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-home/

Gr
door Grunn1 Jun 21, 2022 om 13:08
1427 Antwoorden / 18 Vragen

.

marita5
door marita5 Jun 21, 2022 om 13:48
11509 Antwoorden / 15 Vragen

@malty , OT , ik heb mailstore home erop staan .  Als je de laptop opnieuw installeert , zijn dan de e-mails bij Mailstore Home niet verdwenen ?

ma
door malty Jun 21, 2022 om 15:38
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@marita5 Als u de laptop opnieuw installeert zult u het Mailstore archive met de e-mails kwijt zijn. Maar u kunt bij het installeren van Mailstore aangeven waar u dat archive wilt hebben, b.v. op een externe HD. Of u kunt de mobile versie van Mailstore op een usb stick gebruiken waar het archive ook op de usb stick staat. Of het Mailstore archive regelmatig van de computer copieren naar een externe HD of usb stick. Soms is, doordat de gebruiker het archive verplaatst heeft, het niet te vinden door het programma, maar bij de programma onderdelen staat een commando om het archive op te sporen. Hopelijk is een en ander duidelijk, op de site van mailstoreis ook een help aanwezig, succes.

marita5
door marita5 Jun 21, 2022 om 16:21
11509 Antwoorden / 15 Vragen

@malty , dank u voor de informatie , helder en duidelijk .

borg queen
door borg queen - Jun 21, 2022 om 13:13
127 Antwoorden / 2 Vragen

Gewoon gmail adressen aanmaken. Hoef je nooit meer van e-mailadres te veranderen als je van provider verandert.

ro
door ronny530 - Jun 21, 2022 om 13:30
2776 Antwoorden / 41 Vragen

U bent niet door Budget alles in 1 beet genomen en misleid maar door KPN omdat KPN uw gratis e-mail adressen omzet in betaalde e-mail adressen. Budget alles in 1 kon ten tijde van overstappen niet weten wat KPN met de gratis e-mail adressen zou gaan doen en in zekere zin is uw vraag om de KPN e-mail adressen te kunnen behouden juist beantwoord. U kon de e-mail adressen behouden en dat blijkt ook maar nu KPN het beleid omgegooid heeft en geld voor het in stand houden van die e-mail adressen gaat rekenen en Butget alles in 1 die kosten niet wil gaan betalen beticht u Budget alles in 1 ook nog eens van oplichterij. U heeft nog een krappe 3 weken de tijd om als dat mogelijk is bij Budget alles in 1 een e-mail account aan te maken of bijvoorbeeld een outlook of google account aan te maken. Het is best wel wat werk om in al uw accounts het e-mail adres te wijzigen maar afhankelijk van wel programma u voor het verzenden en ontvangen u gebruikt kunt u alle contactpersonen in één e-mail laten weten dat u e-mail adres is gewijzigd. Op uw vraag om zonder kosten de e-mail adressen te behouden kan ik u niet helpen omdat Budget alles in 1 u niet heeft beloofd dat ze gratis zouden blijven.

gj
door gjtm Jun 21, 2022 om 13:38
15 Antwoorden / Vragen

Eh? KPN en andere providers zijn verplicht de bestaande email accounts na een overstap 6 maanden gratis in de lucht te houden, daarna mogen ze het opheffen of tegen betaling aanbieden. Hoe kom je erbij dat KPN hier iemand misleid of het beleid omgooit? De OP geeft duidelijk aan hierna gevraagd te hebben bij de verkoper, en dit werd positief beantwoord. Als je niet weet waar je het over hebt, prima, maar reageer dan niet met zulke statements.

ro
door ronny530 Jun 21, 2022 om 15:49
2776 Antwoorden / 41 Vragen

Oei, vraagsteller had een gratis E-mail account van KPN waarvan ik dacht dat die al jaren actief was en ook zonder nog klant te zijn actief zou blijven. Normaliter is het zo dat zodra het contract bij een provider opgezegd wordt het e-mail adres na 6 maanden ophoudt te bestaan en definitief einde oefening is. Oudere gratis E-mail adressen die in gebruik zijn kunnen tegen betaling in stand gehouden worden en daar is al wat om te doen geweest omdat die tegen betaling voort gezet konden worden.

ne
door neodutchio - Jun 21, 2022 om 14:00
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Een telefoonnummer kan overgenomen worden, maar Budget kan geen mailadressen van KPN overnemen of beheren. Sterker, Budget heeft niets te zeggen over KPN.

pe
door pebk - Jun 21, 2022 om 15:47
581 Antwoorden / 0 Vragen

Marita5 geeft het al aan; Als u KPN mailadressen wil, zult u daar voor moeten betalen. U kunt ze tot zes maanden na overgang exporteren. Budget-etc heeft niets met KPN te maken (behalve dat ze via hun netwerk opereren). Misschien zit het probleem van het begrijpen van hoe emailadressen werken niet aan de andere kant van de lijn. Als zeven medewerkers het proberen uit te leggen.

Eigenlijk is het heel simpel; U woont op adres 1 en verhuist naar adres 2. Als service kunt u nog een tijdje de post ontvangen op adres 1, maar dat houdt een keer op. U kunt afspreken op adres 1 te blijven ontvangen (tegen een vergoeding) of er voor zorgen dat iedereen naar adres 2 de post verstuurt.

Voor u lijkt het alsof u niet verhuisd bent. Vanuit Budget en KPN is dat echter wel zo.

Het kan zijn dat u verkeerd bent voorgelicht door een telefonische verkoper die (vaak op provisiebasis werkt en) verdient op het afsluiten van nieuwe klanten en niet op het behoud van de klanten. Budget-etc. kan niet akkoord gegaan zijn met een dergelijke afspraak. Daar zou u een klacht over in kunnen dienen. Maar het zal u weinig genoegdoening opleveren.

Netjes van KPN dat ze u herinneren en nog de mogelijkheid geven actie te ondernemen.

De belangrijkste tip staat beneden ook al; neem een mailbox van gmail of outlook.com.

Bijvoorbeeld via gmail kunt u uw KPN mail (ook de oude) importeren:

  1. Open Gmail op je computer.
  2. Klik rechtsboven op Instellingen. Alle instellingen bekijken.
  3. Klik op het tabblad Accounts en import of Accounts.
  4. Klik in het tweede gedeelte op E-mailberichten en contacten importeren.
  5. Volg de stappen op het scherm.
  6. Klik op Import starten.
Bij stap vijf heeft u de gegevens van kpn nodig.

Gebduikersnaam/email:
Wachtwoord
POP / IMAP                    pop3
Inkomende server             pop.kpnmail.nl
Inkomende poort             995
SSL (beveiliging) inkomend    TLS;SSL

harpoo13
door harpoo13 - Jun 23, 2022 om 00:34
3 Antwoorden / 1 Vragen

Even voor een aantal reageerders. Lezen is schijnbaar een kunst.
Ik ben bekend met de regels van overstappen.
Ik ken gmail en hotmail maar er moet ook een geschikt adres bekend zijn. Overigens heb ik een  gmail adres voor mobiel.
SVP  een reactie op het niet nakomen van afspreaken en de list om mij een contract aan te smeren!

marita5
door marita5 Jun 23, 2022 om 07:52
11509 Antwoorden / 15 Vragen

U bent bekend met de regels , verliezen e-mailadres , maar toch gelooft u iemand op zijn blauwe ogen . Hoe wilt u bewijzen dat u misleid bent ? u heeft geen schriftelijk bewijs .

Gr
door Grunn1 Jun 23, 2022 om 09:47
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nogmaals mijn al gegeven antwoord. Verder heb je geen enkele rechten aangezien budget niet verantwoordelijk is voor de kosten die KPN in rekening brengt voor een door hun geleverde dienst. Je verwijt anderen "te dom" zijn maar zelf begrijp je dit soort zaken blijkbaar ook niet.

"Ik krijjg nu een 1/2 jaar later bericht van KPN dat al mijnemail adressen vervallen over ongeveer 3 weken of ik moet gaan betalen"

Wat is het probleem dan? Je kan je email adressen toch behouden zoals afgesproken en budget laat je er toch niet voor betalen. Het is KPN die er kosten voor in rekening brengt wat ook logisch is want waarom zouden ze jou een gratis dienst verlenen als je geen klant bent.

TIFOSI
door TIFOSI - Jun 23, 2022 om 05:02
1 Antwoorden / Vragen

Vervelend, maar volgens mij heb je geen keuze.
Of betalen aan KPN. Of ander emailadres gebruiken.

1paul
door 1paul - Jun 23, 2022 om 06:58
3138 Antwoorden / 0 Vragen

niemand, en budget had gelijk, u kunt uw e-mail adressen behouden!

misschien had u zichzelf eerst even beter in moeten lezen????

harpoo13
door harpoo13 - Jun 23, 2022 om 21:51
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nogmaals.
Ik ken de spelregels punt.
Ik heb meerdere keren gevraagd bij de verkoper of ik mijn emailadressen kon behouden. JJJJJJJJAAAAAA!
Natuurlijk kan BUdget niks vinden in de History en Ja ik heb het contract niet gelezen omdat ik uitling dat ik niet met een leugenaar te maken had.
Budget nam alles over en alles zou bleef hetzelfde. OOK NA 1/2 JAAR!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 23, 2022 om 23:01
2047 Antwoorden / Vragen

Ik durf de stelling wel aan dat u de spelregels absoluut niet kent en Budget heeft niet gelogen, u kunt een KPN adres aanhouden, je moet er op een gegeven moment wel voor betalen. Dus start vandaag, beter laat dan nooit, uw digitale verhuizing en stop het KPN adres als u over bent. Meer valt er echt niet over te zeggen en hoe boos u ook wordt, u gaat simpelweg geen gelijk krijgen, zelfs niet als u er aan zaak van zou maken.

Gr
door Grunn1 Jun 23, 2022 om 23:31
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nogmaals, Budget doet wat ze hebben gezegd en je kan je email adressen behouden.
Het is een dienst van KPN en niet van budget en KPN wil voor zijn diensten betaald hebben. Wat valt daar nou niet aan te snappen. Je vind anderen te dom maar zelf begrijp je er helemaal niks van.

Ar
door AriEllis - Jun 23, 2022 om 22:40
57 Antwoorden / Vragen

Je hebt toch je emailadressen kunnen behouden? En je zegt de spelregels te kennen. Dan zou het toch niet als een verrassing moeten komen dat je er nu voor moet gaan betalen?

harpoo13
door harpoo13 Jun 24, 2022 om 17:17
3 Antwoorden / 1 Vragen

Mij is de belofte gedaan dat er niks zou veranderen en dat ik mijn emailadtressen zou kunnen behouden.
Ik dacht dat ik dat al een 0aar keer geschreven heb.
Als mij die belofte gedaan wordt ga ik niet meer lezen. Stom ben ik een beetje geweest maar de rest wat U schrijft weet ik al. Daarom mijn vraag met behoudt van Email. Als ik iemand ietrs beloof kom ik die belofte ook na!

panter22
door panter22 - Jun 24, 2022 om 08:33
6599 Antwoorden / Vragen

Een verkoper is om jou een abonnement te verkopen. De verkoper kent alleen wat algemene regels, die jij ook kent.
Maar je wilt een uitzondering op de regel dat je je email adressen kwijt raakt als je overstapt.
Zo'n verkoper heeft de bevoegdheid niet om een uitzondering te maken. Hij kan hooguit doorgeven wat je wilt.
Als hij dan zegt dat het kan, dan heb je grote kans dat hij het antwoord niet weet, of zomaar wat roept, want hij moet verkopen.
Jij hebt hem vertrouwd, dacht dat je een afspraak had. Maar er is in de praktijk niets mee gedaan.
Je hebt het contract niet gelezen, dus niet gecontroleerd of de afspraak er in stond.
Bewijsstukken heb je niet, zijn er bij de provider bewijsstukken dan krijg je ze niet.
Kortom je staat met lege handen.
Het enige wat je in het vervolg moet doen is alles controleren wat je toegestuurd krijgt.

john devries
door john devries - Jun 24, 2022 om 12:31
216 Antwoorden / Vragen

Bij Budget en meerdere providers krijg je geen e-mail adres geleverd . Je kan het beste nu betalen voor je  KPN e-mail adres en na afloop van je contract met Budget weer overstappen naar KPN.Of je maakt een gratis bv G.mail adres en mailt je iedereen het nieuwe adres . Ik denk dat Budget alles in een niet blij is met jouw melding over oplichters praktijken van Budget.

harpoo13
door harpoo13 Jun 24, 2022 om 17:21
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dacht U dat ik dit alles niet wist? Ik ben gewoon voorgelogen en te goed van vertrouwen. Dus het coontract voor goed aangenomen. De rest is mij niet de moeite waard om hier te antwoorden.

john devries
door john devries Jun 28, 2022 om 10:00
216 Antwoorden / Vragen

Ja dan blijft het vreemd dat je het contract niet doorgelezen hebt ,want dan had je deze beloofte niet teruggelezen. Dus het heeft niets met oplichting te maken. Jammer dat mijn antwoord niet in je straatje past

gerbera
door gerbera - Jun 24, 2022 om 12:53
7359 Antwoorden / 14 Vragen

had u even op I-net gekeken had u dit kunnen lezen, dus zo goed bent u niet op de hoogte.

Kan ik mijn e-mailadres behouden? Indien je beschikt over een provider onafhankelijk adres, zoals Hotmail en Gmail, dan kan dat. Een provider afhankelijk adres van bijvoorbeeld Ziggo kan je niet behouden. KPN biedt de mogelijkheid om tegen een kleine betaling je e-mailadres te behouden.

harpoo13
door harpoo13 Jun 24, 2022 om 17:24
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nogmaals als de verkoper mij dit beloofd geloof ik het. Ik dacht dat we dit in Nederland eigen hadden gemaakt. Dat ik dom ben geweest en het contract niet gelezen heb ja het is zo. Dat er geen History is. Natuurlijk. MAAR ik begrijp nu DE LEUGEN REGEERT. En de reageerder denken voor mij en klezen zelf niet!

ed
door edver21 - Jun 24, 2022 om 14:28
2 Antwoorden / Vragen

Ik zit al decenia niet meer bij KPN/Planet en betaal graag die € 4,50 per maand met behoud van mijn planet email

harpoo13
door harpoo13 Jun 24, 2022 om 17:24
3 Antwoorden / 1 Vragen

Lezen is een kunst!

rj
door rjw - Jun 24, 2022 om 17:58
3260 Antwoorden / 5 Vragen

Als jij gevraagd hebt of je je emailadressen kon blijven gebruiken en ze hebben daarop "ja" geantwoord dan  is er geen sprake van misleiding. Zolang je met de andere provider regelt dat de emailadressen blijven bestaan (daar is budget niet voor verantwoordelijk) kan je ze blijven gebruiken via je budget internetverbinding.

Om het juiste antwoord te geven moet eerst de goede vraag gesteld worden. Wat nu is gebeurd komt op mij niet over dat er domme medewerkers zijn.