is
door isabelle_1 May 8, 2004 om 22:30
Geldzaken & recht

Misleiding

Een lopend krediet werd tegen een veel lagere rente ter oversluiting aangeboden. Op het eerste krediet liep nog 2 jaar van een 5 jarige overlijdens-risicodekking, met premierestitutiemogelijkheid. Bij oversluiting moest die O-R dekking worden gestopt (restitutie vond plaats) en opnieuw voor 5 jr worden aangegaan. Omdat het mij bekend was dat ik al met ruim 1 jr. het gehele krediet zou hebben ingelost, stelde ik - onder getuige- in het kantoor van de betreffende bank, de uitdrukkelijke vraag " blijven de polisvoorwaarden hetzelfde, dus wederom met premierestitutie bij vervroegd inlossen van de schuld ?" De deskundige/adviseur verzekerde ons met kracht dat er niets veranderd was.derhalve met restitutie! Intussen was door die verplichte nieuwe O-R-dekking het saldo met bijna Euro 1800 verhoogd. Inderdaad heb ik dit krediet geheel voortijdig ingelost en heb ik bijna 4 jaar over van die O-R dekking. Bij telefonisch contact hierover werd mij glashard gezegd, dat de polisvoorwaarden veranderd waren en er derhalve geen restitutie meer kon plaatsvinden. De deskundige had mij dit absoluut moeten mededelen, zei men van die bank.Het antwoord , "u bent niet meer zo jong en nu heeft u toch nog 4 jr een O-R dekking (terwijl er geen schuld meer bestaat), je weet nooit wat er kan gebeuren !", vind ik buiten alle proporties. Wij voelen ons behoorlijk misleid. Want had die adviseur correct gehandeld, dan was duidelijk geworden dat het totale onzin zou zijn geweest, om het lopende krediet voor dat ene jaar nog over te sluiten. Er liep nog een voldoende O-R dekking van 2 jaar op en het financieele voordeel was slechts Euro 11,... p.mnd. Dus werd nu in principe het oude krediet gewoon bijna Euro 1800,- duurder, ondanks de lagere rente. (van 7,8 naar 5,8 %). Uiteraard heb ik de maatschappij hierover een ingevuld klachtenformulier met uitvoerige bijlage gestuurd. Hierop is nog geen antwoord gekomen. Vraag: welk recht hebben wij nu nog in deze situatie ? Twee artikels zijn inderdaad anders gebleken in de voorwaarden. Ik achtte het toen niet nodig om ze wederom helemaal door te lezen,omdat de belangrijkste vraag -door de deskundige van de bank - al positief was beantwoord. En dat antwoord was het criterium voor ons voor een ja of neen.


 

1252 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gepriso
door gepriso - May 13, 2004 om 22:24
113 Antwoorden / 1 Vragen
0

U staat in de situatie die u schets wel volledig in uw recht. Alleen recht hebben is nog iets anders als recht krijgen. Dus stuur de bank gewoon nog een brief (misschien met wat meer druk op de ketel, dus eisen dat er gereageerd wordt voor een bepaalde datum). Eis in deze brief ook dat de O-R verzekering per direct dient te worden beeindigt. Als ze weigeren tot restitutie dan hebt u gewoon een probleem. Dan moet u uw recht via andere organisatie halen desnoots de rechter, maar of dat het allemaal waard is en of het allemaal te bewijzen is, is maar de vraag.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer

ko
koenvdklundert - Mar 28, 2024 om 17:06
Huishouden & energie

Afvoer verstopt

Hoi, 

Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur. 

Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat?? ... Lees meer