Misleiding eneco
Na en telefonisch gesprek heb ik weer voor Eneco gekozen mede omdat ik een gratis philips hue pakket zou krijgen een een toon die ook de zonnepanelen weer zou geven.
na 8 maanden ben ik maar eens gaan bellen naar Eneco waneer dat geleverd zou worden. blijkt nu dat dat niet meer geleverd werd en de toon die ze wilde installeren blijkt ook nog geen eens de zonnepanelen aan te geven.
Ik had al een toon dus het heeft niet veel nut hem te laten vervangen door een nieuwe toon aangezien hij nog prima werkt.
na weer een telefonisch contact kreeg ik te horen dat ik als vervanging van dit alles 100 euro terug kan krijgen.
ik ben daar niet mee akkoord gegaan.
volgens de advertentie zou ik een nieuwe toon ter waarde van 200 euro krijgen plus de installatiekosten van 75 euro en het phillips hue pakket ter waarde van 159,95 euro, samen zou ik dus 434,95 euro als cadeau krijgen.
als trouwe klant wilde ik schappelijk doen en vertelde dat ik als nog de toon wilt waar wel de zonnepanelen op te zien zijn, deze kost ook 200 euro.
naar mijn inziens ben ik dan heel schappelijk als klant. maar volgens Eneco is dit alles niet mogelijk en proberen ze me af te wimpelen met die 100 euro en de eerste 3 maanden gratis bij een 1 jarig contract van het ketel onderhoudsservice.
Ik heb gevraagd of dat zonde evt boete kan. dat is volgens hen niet mogelijk.
Als ik het lees staat er bij punt 2 "u hebt geen omkijken naar uw overstap" Maar u stapt niet over maar verlengd het contract, dus denk ik dat die aanbieding niet bij u van toepassing is. Ik zie dan ook nergens "misleiding" zoals u vermeld.
U bednt mi. geen nieuwe klant. Oude trouwe klanten krijgen nooit dit soort zaken aangeboden, omdat ze niet meer geworven hoeven worden. Wel veel poespas trouwens van Eneco zonder u te zeggen hoe het zit.
't Is in ieder geval geen brief van Eneco. Denk dat u in het ootje bent genomen. Geen enkel kenmerk op deze "aanbieding" is er Eneco uit te herkennen.
Staat een beetje verborgen "Eneco neemt u bijna alles uit handen" Denk dat dit is incl. alle cadeaus van de TS is:-))
Zie het echt niet. Iets van Eneco. Ja, zie het wel maar zulk soort mails brieven (in die stijl) krijg ik nooit van Eneco.
Het was een, inmiddels verlopen, actie van een site van Eneco en was alleen geldig voor nieuwe klanten bij een 4 jarig contract.
Misschien hier nog eens uw bevindingen uitleggen i.p.v. telefonisch
https://www.eneco.nl/over-ons/sitecore/content/eneco/home/klantenservice-contact/
Kijk eens onder de aktievoorwaarden bij verlenging. Dan heb je recht op een Toon. Die Toon had je al en je krijgt niet de waarde van de Toon vergoed. Je had een nieuwe Toon kunnen laten installeren.
Waar dat Philips Hue pakket is gebleven, is een raadsel, maar in plaats daarvan kon je €100 korting krijgen.
Er zijn verschillende pakketten te koop, misschien was die €159,95 de adviesprijs en kun je voor de €100 alsnog een Hue pakket kopen.
Wat staat er in je contract over deze aanbieding of heb je die info apart gekregen op de mail?
https://www.eneco.nl/voorwaarden/
Niks misleiding. Wat u laat zien is een vergelijkingssite. En, zoals al is gezegd: u stapt niet over, maar blijft bij dezelfde aanbieder.
Tja, in uw geval zou de voor de hand liggend oplossing zijn: niet verlengen en dus opzeggen. Vervolgens opnieuw een overeenkomst aangaan met deze leverancier als dan de gunstige aanbieding geldt voor nieuwkomers. (Hetgeen u dan ook zwart-wit zou moeten hebben)
Mijn vraag is dan ook: wat is er werkelijk aan u belooft als trouwe klant en als dat inderdaad zwart-wit in een met u aangegane overeenkomst staat, dan zou u reden hebben om op basis van niet nakomen tot ontbinding over te gaan. In ieder gaval kan dat niet op basis van de info uit een screenshot.
die foto is een voorbeeld van hetgene was ze toendertijd aanboden.
Ik heb het ook in het contract staan en extra in de mail.
Dan dienen ze de dat gewoon na te komen, zo niet kan je ze in gebreke stellen.
yep, als je dit echt zwart op wit hebt schrijf ze een mail of brief waarin je ze in gebreke stelt en vordering eist van de gemaakte afspraken binnen 2 weken OF inderdaad de geldelijke, door hun genoemde vergoedingen...
Je kunt beginnen door een schriftelijke klacht in te dienen.
https://www.eneco.nl/klantenservice-contact/contact/klacht-over-eneco/
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Scoupy cashback
Zie bijgaande copy van mijn mail in de afbeeldingen.
[edit persoonlijjk gegevens bijlage - redactie]
Lees meerNetvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer