Pe
door Peterdewilde Jul 11, 2019 om 11:16
Geldzaken & recht
Misleiding eneco

eind 2018 liep mijn contract bij Eneco af, aangezien ik al jaren bij Eneco zit wilde ik daar wel blijven..
Na en telefonisch gesprek heb ik weer voor Eneco gekozen mede omdat ik een gratis philips hue pakket zou krijgen een een toon die ook de zonnepanelen weer zou geven.
na 8 maanden ben ik maar eens gaan bellen naar Eneco waneer dat geleverd zou worden. blijkt nu dat dat niet meer geleverd werd en de toon die ze wilde installeren blijkt ook nog geen eens de zonnepanelen aan te geven.
Ik had al een toon dus het heeft niet veel nut hem te laten vervangen door een nieuwe toon aangezien hij nog prima werkt.
na weer een telefonisch contact kreeg ik te horen dat ik als vervanging van dit alles 100 euro terug kan krijgen.
ik ben daar niet mee akkoord gegaan.
volgens de advertentie zou ik een nieuwe toon ter waarde van 200 euro krijgen plus de installatiekosten van 75 euro en het phillips hue pakket ter waarde van 159,95 euro, samen zou ik dus 434,95 euro als cadeau krijgen.
als trouwe klant wilde ik schappelijk doen en vertelde dat ik als nog de toon wilt waar wel de zonnepanelen op te zien zijn, deze kost ook 200 euro.
naar mijn inziens ben ik dan heel schappelijk als klant. maar volgens Eneco is dit alles niet mogelijk en proberen ze me af te wimpelen met die 100 euro en de eerste 3 maanden gratis bij een 1 jarig contract van het ketel onderhoudsservice.

Ik heb nu gezegd dat ik het contract wilt ontbinden aangezien zij niet nakomen met wat ze beloofd hebben,
Ik heb gevraagd of dat zonde evt boete kan. dat is volgens hen niet mogelijk.

7829 14 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 11, 2019 om 11:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En heb je dat ook zwart op wit staan in een overeenkomst i.p.v. een schermprint van een site die energiecontracten verkoopt?

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2019 om 12:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Al die aanbiedingen zijn niet van Eneco.

gerbera
door gerbera - Jul 11, 2019 om 12:17
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik het lees staat er bij punt 2 "u hebt geen omkijken naar uw overstap" Maar u stapt niet over maar verlengd het contract, dus denk ik dat die aanbieding niet bij u van toepassing is. Ik zie dan ook nergens "misleiding" zoals u vermeld.

pe
door peentjes - Jul 11, 2019 om 12:24
421 Antwoorden / 0 Vragen

U bednt mi. geen nieuwe klant. Oude trouwe klanten krijgen nooit dit soort zaken aangeboden, omdat ze niet meer geworven hoeven worden. Wel veel poespas trouwens van Eneco zonder u te zeggen hoe het zit.

tenormin
door tenormin - Jul 11, 2019 om 12:29
16828 Antwoorden / 108 Vragen

't Is in ieder geval geen brief van Eneco. Denk dat u in het ootje bent genomen. Geen enkel kenmerk op deze "aanbieding" is er Eneco uit te herkennen.

gerbera
door gerbera Jul 11, 2019 om 13:54
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Staat een beetje verborgen "Eneco neemt u bijna alles uit handen" Denk dat dit is incl. alle cadeaus van de TS is:-))

tenormin
door tenormin Jul 11, 2019 om 14:13
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Zie het echt niet. Iets van Eneco. Ja, zie het wel maar zulk soort mails brieven (in die stijl) krijg ik nooit van Eneco.

gerbera
door gerbera Jul 11, 2019 om 22:00
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Het was een, inmiddels verlopen, actie van een site van Eneco en was alleen geldig voor nieuwe klanten bij een 4 jarig contract.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 11, 2019 om 14:10
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien hier nog eens uw bevindingen uitleggen i.p.v. telefonisch
https://www.eneco.nl/over-ons/sitecore/content/eneco/home/klantenservice-contact/

panter22
door panter22 - Jul 11, 2019 om 14:40
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk eens onder de aktievoorwaarden bij verlenging. Dan heb je recht op een Toon. Die Toon had je al en je krijgt niet de waarde van de Toon vergoed. Je had een nieuwe Toon kunnen laten installeren.
Waar dat Philips Hue pakket is gebleven, is een raadsel, maar in plaats daarvan kon je €100 korting krijgen.
Er zijn verschillende pakketten te koop, misschien was die €159,95  de adviesprijs en kun je voor de €100 alsnog een Hue pakket kopen.
Wat staat er in je contract over deze aanbieding of heb je  die info apart gekregen op de mail?
https://www.eneco.nl/voorwaarden/

aurora1
door aurora1 - Jul 11, 2019 om 17:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Niks misleiding. Wat u laat zien is een vergelijkingssite. En, zoals al is gezegd: u stapt niet over, maar blijft bij dezelfde aanbieder.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 11, 2019 om 18:51
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, in uw geval zou de voor de hand liggend oplossing zijn: niet verlengen en dus opzeggen. Vervolgens opnieuw een overeenkomst aangaan met deze leverancier als dan de gunstige aanbieding geldt voor nieuwkomers. (Hetgeen u dan ook zwart-wit zou moeten hebben)

Mijn vraag is dan ook: wat is er werkelijk aan u belooft als trouwe klant en als dat inderdaad zwart-wit in een met u aangegane overeenkomst staat, dan zou u reden hebben om op basis van niet nakomen tot ontbinding over te gaan. In ieder gaval kan dat niet op basis van de info uit een screenshot.

Pe
door Peterdewilde - Jul 11, 2019 om 20:51
1 Antwoorden / 2 Vragen

die foto is een voorbeeld van hetgene was ze toendertijd aanboden.
Ik heb het ook in het contract staan en extra in de mail.

diumenge
door diumenge Jul 11, 2019 om 20:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan dienen ze de dat gewoon na te komen, zo niet kan je ze in gebreke stellen.

1paul
door 1paul Jul 12, 2019 om 14:41
3141 Antwoorden / 0 Vragen

yep, als je dit echt zwart op wit hebt schrijf ze een mail of brief waarin je ze in gebreke stelt en vordering eist van de gemaakte afspraken binnen 2 weken OF inderdaad de geldelijke, door hun genoemde vergoedingen...

panter22
door panter22 Jul 13, 2019 om 09:36
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt beginnen door een schriftelijke klacht in te dienen.
https://www.eneco.nl/klantenservice-contact/contact/klacht-over-eneco/

jewee
door jewee - Jul 12, 2019 om 12:35
61 Antwoorden / Vragen

U bent niet overgestapt naar Eneco maar verlengd.
Dan geldt deze aanbieding niet.
Als "verlenger" zou ik de € 100,- accepteren.
Die toon had u toch al.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 12, 2019 om 15:10
2154 Antwoorden / 7 Vragen

U was geen nieuwe klant.
Geen cadeau.

noud evers
door noud evers - Jul 12, 2019 om 19:16
5 Antwoorden / Vragen

Meestal geld dat voor NIEUWE leden en U was reeds lid of net geweest en dan geld het mijn inziens NIET !

sp
door spikkel - Jul 13, 2019 om 09:00
148 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom kunt het contract niet ontbinden ? Als u geen contract voor meerdere jaren heeft afgesloten kunt u gewoon overstappen.