it
door ithakaz Apr 18, 2019 om 17:07
Geldzaken & recht

Moet bol.com een al betaald product leveren?

Wij hebben via Bol.com een laptop gekocht en gelijk betaald. Er staat dat deze via hun partner komt. De laptop wordt 7 dagen niet geleverd en Bol claimt nu dat hun partner niet te bereiken is en gaat het aankoopbedrag terug storten. Ik wil echter de laptop hebben omdat deze voor de betaalde prijs erg fraai is.
Volgens mij zijn zij verantwoordelijk voor de producten op hun website. De laptop staat nu wel weer op hun website via een andere partner, wel veel duurder.
Door dit gedoe heb ik niet op andere aanbiedingen voor deze laptop kunnen reageren en kost de anaschap mij dus meer.
Kan Bol dit zo maar doen?

2356 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 18, 2019 om 17:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja,  u hebt niet bij Bol gekocht, maar bij een externe verkoper. Wees blij dat u uw geld terugkrijgt.

Lees de regels eens over die externe verkopers.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 18, 2019 om 17:16
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Neen, Bol.com betaalt uw terug nu er niet geleverd is en is niet verplicht u het produkt te leveren via een andere leverancier.
Bol.com is, als al gemeld, slechhts tussenpersoon.

Ik sluit niet uit dat de bedoelde partner niet levert omdat het product mogelijk te goedkoop is aangeboden of zelfs dat men het niet voor die prijs kan leveren.

Ook m.i. wees blij dat u het aankoopbedrag terug krijgt.

audb
door audb Apr 19, 2019 om 16:24
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als de laptop te goedkoop is b.v. €300 dan had de koper dit moeten kunnen weten zoniet als de prijs enkele tientjes goedkoper is dan is er weldegelijk een leverings plicht.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 19, 2019 om 18:52
16772 Antwoorden / 202 Vragen

?? Leveringsplicht? Wat dan als het product niet leverbaar is. Dan procederen om 'recht' te krijgen zal dan ook niets anders opleveren dan proceskosten. Afgezien daarvan: de aankoopsom komt retour.

ne
door neodutchio - Apr 18, 2019 om 18:13
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U weet dus al dat de prijs te goedkoop is. Reden 1 om niet te hoeven leveren. Bol faciliteerd een platform waar anderen kunnen verkopen. Bol ontvangt het geld en stort door als u de aankoop ontvangen heeft. U krijgt geen laptop, dus stort Bol het geld weer terug.

U hebt nergens recht op. Buiten dan uw geld terug te ontvangen.

diumenge
door diumenge Apr 18, 2019 om 18:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Te goedkoop. Hoe weet je dat? Dat de betaalde prijs voor de laptop erg fraai is kan ook gewoon betekenen dat het een hele goed aanbieding was, TS noemt geen prijs én specificaties, dus te goedkoop is nergens op gebaseerd.

ne
door neodutchio Apr 18, 2019 om 18:21
5129 Antwoorden / 12 Vragen

TS geeft aan dat de laptop nu veel duurder is. Veel duurder is niet een paar euro.

diumenge
door diumenge Apr 18, 2019 om 18:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En? Als de aanbieding bijvoorbeeld 700 euro was en de laptop is nu 1000 euro, dan is 300 euro een fors verschil. Maar 700 euro voor een laptop van normaal 1000 euro is niet zo'n extreem prijsverschil dat de leverancier zich kan beroepen op het OTTO arrest.

panter22
door panter22 - Apr 18, 2019 om 19:15
6599 Antwoorden / Vragen

Je zou contact op kunnen nemen met de exterene verkoper.
Misschien kun je de laptop rechtstreeks voor de aangeboden prijs kopen,
Daarmee neem je een risico.
Je weet nooit of je de laptop dan wel krijgt.

audb
door audb - Apr 19, 2019 om 16:30
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Bij bol staat ook duidelijk vermeld "Verkoop door" en als daar geen Bol.com staat zijn hun niet verandwoordelijk.

Maar wees blij dat u nog geld terug krijgt voor het zelfde geval is het een die de boel oplicht zoals bij Marktplaats wel gebeurt.