ma
door mary-louise Jan 12, 2013 om 11:12
Geldzaken & recht

Moet ik betalen

ik heb vorige maand een gratis proef pakketje besteld bij rochelle BV natrudy Bioforte.heb netjes de verzendkosten betaald.Toen het pakje kwam, werd er mee gedeeld als ik binne 7 dagen niet reageerden er een vervog pakket kwam.heb meteen gereageerd, want hier houd ik niet van.kreeg geen reactie van Rochelle, maar wel het vervolg pakket, en werd 60 euro van mijn rekening afgeboekt.heb de bank meteen opdracht gegeven het bedrag terug te boeken. ik kreeg twee dagen later een mail van een incasso bureau om alsnog te betalen. Heb verschillende mailtjes naar Rochelle Bv Natrudyn gestuurd maar krijg geen reactie wat moet ik doen? ben bang voor het incasso bureau heb geen ervaring met zulke dingen. Ben een weduwe van 65 jaar, en weet niet wat te doen.,wacht u antwoord af.

8582 73 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jan 12, 2013 om 11:53
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Hoe heeft u zich afgemeld, per mail? Stuur het incassobureau een mailtje dat u binnen de wettelijke termijn van 7 dagen de vervolgzending hebt afgezegd en dat u daarom geen enkele betalingsverplichting hebt ten aanzien van Rochelle. Schrijf dat u ettelijke keren hebt geprobeerd contact met het bedrijf te krijgen, maar dat ieder contact onmogelijk blijkt. En dat dit erg malafide overkomt. Dat u aanneemt dat u het incassobureau hiermee voldoende hebt geïnformeerd en dat u een eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoet ziet. Vraag om een schriftelijke reactie binnen 10 dagen.
Blokkeer het rekeningnummer van Rochelle.

En nog iets anders, nooit meer ergens een gratis proefpakketje bestellen, er zit altijd een addertje onder het gras. Zodra ze uw rekeningnummer hebben, hebben ze beet.

dearagain
door dearagain - Jan 12, 2013 om 18:01
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*blokkeren doe je via een expliciet verzoek aan de bank daartoe (dat is dus wat anders dan storneren)

lo
door lounik - Feb 18, 2013 om 11:52
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Marie-Louise ik zit met hetzelfde probleem ik zit er nu nog midden in, zou je me willen vertellen hoe het bij jou is verlopen?
vriendelijke groet Louise (echt waar)

za
door zahra kachar - Feb 22, 2013 om 15:12
24 Antwoorden / 1 Vragen

hallo
ik heb hier op de site ook ergens een bericht over Rochelle getypt!
vandaag stuur ik een aangetekende brief met bewijzen erbij van dat ik direkt de volgende dag een mailtje heb gestuurd om geen vervolgzending wens te ontvangen!
ik hoop dat ze hiermee ophouden krijg er alleen maar hoofdpijn van!
dit ook maar eens en nooit meer!
succes dames

lo
door lounik - Feb 22, 2013 om 21:54
4 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mensen ik kan jullie bij deze mededelen dat ik vandaag eindelijk een reactie op mijn mailtjes heb ontvangen, waarin excuus voor het lange wachten op bevestiging. Ze hebben mijn mail in goede orde ontvangen zegt het mailtje.
Dus het loopt nu toch goed af, gelukkig
Ik wil jullie hartelijk bedanken voor alle reacties.
Heb me dank zij jullie niet alleen gevoeld hierin en nu kan ik het afsluiten
warme groet Louise

aa
door aartsels - Feb 23, 2013 om 10:39
8 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Ook ik ben hier ingetrapt en heb verschillende emails gevonden om te antwoorden.. Geen reactie. Je krijgt pas reactie als je het bedrag storneert. Dan weten ze je wel te vinden. Ombudsman gebeld en via deze op consuwijzer.nl terecht gekomen. Daar staat een uiteenzetting. Je hoeft eigenlijk niets te doen. Ze kunnen je niks maken. Je kunt wel een aangetekende brief sturen voor je eigen geruststelling, waarin je dreigt met aangifte en mededeling bij verschillende instanties, zoals KASSA , TROS OPGELICHT EN RADAR. Maak het ook bij deze instanties zoveel mogelijk bekend en hopelijk gaat een van hen er iets over roepen in de uitzending op TV, zodat er niet nog meer mensen intrappen
maar het maakt allemaal niks uit. Ze blijven een tijdje dreigen met incasso's, maar kunnen je niks maken
Succes
Els

za
door zahra kachar - Feb 23, 2013 om 15:56
24 Antwoorden / 1 Vragen

lounlk,
ik ben blij voor u dat ze eindelijk reageren!

ik heb zelf gisteren toch voor de zekerheid een aangetekende brief gestuurd met 2 bewijzen (kopie mailtjes) dat ik op tijd heb gereageerd dat naast nog een brief en sms, dus kunnen ze niet zeggen dat het niet aangekomen is!
ik hoop ook op een reactie van hun kant meer kan ik niet doen op dit moment
bewijzen heb ik in ieder geval zat

ma
door mary-louise - Feb 23, 2013 om 18:22
18 Antwoorden / 1 Vragen

IK HEB VANDAAG EEN BRIEF GEHAD VAN EEN INCASSO BEDRIJF,HET BEDRAG WAT IK MOET BETALEN IS MET 40 EURO VERHOOGD, STUUR NU EEN AANGETEKENDE BRIEF TERUG MET ALLE REACTIES VAN JULLIE, MISSCHIEN HELPT DAT.

lo
door lounik - Feb 23, 2013 om 21:08
4 Antwoorden / 1 Vragen

oh wat naar om dit te lezen, ik heb trouwens ook nog een bericht geplaatst op de site KLACHT.NL
zou dat geholpen hebben? kijk daar maar eens als jullie er nog niet mee bekend zijn, daar zie je ook veel berichten over hun en klacht.nl belooft bedrijven te benaderen bij meer dan 50 klachten.
wie weet help het?
hartelijke groet Louise

zoekster
door zoekster - Feb 23, 2013 om 21:31
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Dien allemaal een klacht in bij de consumentenautoriteit, dat is de toezichthouder van de overheid en als er veel klachten zijn, dan kan die ingrijpen en zelfs boetes aan een bedrijf opleggen.

klik HIER

Dit moet een keertje ophouden.

tijger1
door tijger1 - Feb 23, 2013 om 22:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En naast het indienen van die klacht, zeer nuttig, neem u dan voor nooit meer een gratis proefpakketje te bestellen van wat dan ook. Gratis bestaat niet.

za
door zahra kachar - Feb 24, 2013 om 20:17
24 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt zoekster,
ook daar heb ik het bekend gemaakt en wacht op reactie

aa
door aartsels - Feb 25, 2013 om 20:44
8 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal

Zojuist redaktie van RADAR aan de lijn gehad en alles nog een keer uit de doeken gedaan. Als ze nog meer klachten gaan krijgen kunnen ze er misschien iets aan doen Bel of mail zoveel mogelijk,zodat het publiek gewaarchuwd wordt voor deze praktijken. Bellen naar 0800-1343 of mailen naar radar@tros.nl. Deze mensen moeten gestopt worden!! Ook aangehaald dat er op klacht.nl (onder beauty en welness)
al meer dan 100 klachten vermeld zijn!

ma
door mary-louise - Feb 25, 2013 om 20:54
18 Antwoorden / 1 Vragen

Laten we hopen dat ze gestopt kunnen worden.Heb vandaag nog een aangetekende brief met alle reacties gestuurd naar het incasso bureau NIB,weet niet of het helpt.

ma
door mary-louise - Feb 25, 2013 om 20:57
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga nu nog een mail sturen naar Radar.
Bedankt voor de tip.

ma
door mary-louise - Feb 27, 2013 om 10:36
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben vanmorgen terug gebeld door een juriste van consuwijzer, heb een goed gesprek gehad.ben echt gerust gesteld,raad iedereen dat te doen.laten we samen onze krachten bundelen, en neem contact op met consuwijzer,of bel 08807070 dit moet gestopt worden, sterkte.

za
door zahra kachar - Feb 27, 2013 om 19:17
24 Antwoorden / 1 Vragen

heel goed mary loulse,
hoop dat ze mij ook een berichtje sturen,
van hoe of wat!

le
door leonore85 - Mar 1, 2013 om 16:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi meiden,

Helaas ben ik er ook ingetrapt :(. Ik baal ontzettend, omdat ik altijd er tegen ben geweest. Waarom ik nou perse dit produkt wel wilde proberen is mij een raadsel. Wel weet ik dat ik never nooit meer een "proefpakketje" wil uit proberen. Altijd achteraf kosten aan verbonden.

Maar helaas heb ik dus het proefpakketje van 4,99 besteld, pakketje trouwens niet ontvangen en 10 a 11 dagen later zag ik op mijn rekening dat er een vervolgpakket was betaald van 59,95. Ook dit pakketje is nooit bij mij afgeleverd. Kan dus helemaal niets terug sturen.
Wel heb ik meerdere mailadressen die rochelle BV natrudy Bioforte zegt te hebben. Op alle drie de mails heb ik nog geen reactie gehad.
Nu wil ik heel graag mijn geld terug, die 4,99 mogen ze van mij apart houden, maar die van 59,95 wil ik heel graag terug.
Moet ik mijn bank, ing, gewoon bellen met de vraag om dit terug te boeken? en kan ik dan ook vragen om de rekeningnummer van rochelle BV natrudy Bioforte te blokkeren?

Wie kan mij helpen....en houdt dit wel op?? Ik heb trouwens wel al een klacht ingediend bij consuwijzer.nl Hopen dat dat helpt.

Hoor graag van een van jullie.

_connie_
door _connie_ - Mar 1, 2013 om 16:48
168 Antwoorden / 5 Vragen

Ja je kunt je bank vragen het bedrag te laten storneren en vervolgens rochelle laten blokkeren.

ma
door mary-louise - Mar 1, 2013 om 18:46
18 Antwoorden / 1 Vragen

Omdat ik internet bankier heb ik het zelf laten terugstorten.maar je kunt ook naar de bank gaan en het laten terugstorten,

zoekster
door zoekster - Mar 1, 2013 om 18:53
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Lees deze tekst heel goed door

KLIK Daar staat al in dat een vinkje met een verwijzing naar de algemene voorwaarden (in dit geval garantievoorwaarden) niet voldoende is.

Verder staat er ook dat die automatische incasso alleen voor het proefpakketje mocht gelden en niet voor de vervolglzending.

En stuur deze voorbeeldbrief aangetekend op.
KLIK
Dan voel je je misschien wat zekerder.

ma
door mary-louise - Mar 1, 2013 om 18:55
18 Antwoorden / 1 Vragen

beste Leonore85
Ik heb een goed gesprek gehad met consuwijzer.
Je moet beslist niet betalen, want je hebt geen overeenkomst met hen gesloten.Ik heb het pakketje terug gestuurd,zei zeggen het nooit te hebben ontvangen.Consuwijzer vertelde mij, al had ik het in de prullenbak gegooid,maakt niets uit, ze kunnen niets.ze dreigen alleen maar. Hoop dat consuwijzer jou ook belt.

le
door leonore85 - Mar 2, 2013 om 12:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie goede adviezen. Ik heb het bedrag van €59,95 terug laten storten. Maandag ga ik mijn bank bellen om het rekeningnummer te blokkeren.
Helaas heb ik nooit de pakketten ontvangen, dus ik heb ook nooit een brief/contract van het proefpakket gehad.
Ik stuur ze een brief wat ik heb gevonden op consuwijzer. Weten jullie zeker of het bedrijf echt bestaat. Ik had namelijk het adres opgezocht op internet en het werd onderhouden door een makelaar. Ik word nog door de makelaar gebeld om te vertellen of rochelle BV natrudy Bioforte daar echt gevestigd is. Als ik daar antwoord op weet dan laat ik het jullie meteen weten.

za
door zahra kachar - Mar 2, 2013 om 13:30
24 Antwoorden / 1 Vragen

ze zijn zowiezo in overtreding!
ik heb hun nooit een machtiging gegeven om af te schrijven van mijn rekening!
als ik al toestemming heb gegeven om die 4,99 af te schrijven (heb het zelf overgemaakt) dan nog geld dat niet voor de vervolgzending!
die mensen zijn zwaar in overtreding en houden zich totaal niet aan de regels!!

za
door zahra kachar - Mar 2, 2013 om 13:33
24 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=leonore85 schreef op vrijdag 1 mrt 2013, 16:42]Hoi meiden,

Helaas ben ik er ook ingetrapt :(. Ik baal ontzettend, omdat ik altijd er tegen ben geweest. Waarom ik nou perse dit produkt wel wilde proberen is mij een raadsel. Wel weet ik dat ik never nooit meer een "proefpakketje" wil uit proberen. Altijd achteraf kosten aan verbonden.

Maar helaas heb ik dus het proefpakketje van 4,99 besteld, pakketje trouwens niet ontvangen en 10 a 11 dagen later zag ik op mijn rekening dat er een vervolgpakket was betaald van 59,95. Ook dit pakketje is nooit bij mij afgeleverd. Kan dus helemaal niets terug sturen.
Wel heb ik meerdere mailadressen die rochelle BV natrudy Bioforte zegt te hebben. Op alle drie de mails heb ik nog geen reactie gehad.
Nu wil ik heel graag mijn geld terug, die 4,99 mogen ze van mij apart houden, maar die van 59,95 wil ik heel graag terug.
Moet ik mijn bank, ing, gewoon bellen met de vraag om dit terug te boeken? en kan ik dan ook vragen om de rekeningnummer van rochelle BV natrudy Bioforte te blokkeren?

Wie kan mij helpen....en houdt dit wel op?? Ik heb trouwens wel al een klacht ingediend bij consuwijzer.nl Hopen dat dat helpt.

Hoor graag van een van jullie.

geld inderdaad gewoon weer terug laten storten!
zelf heb ik mijn bank ook op de hoogte gesteld en zouden hun nr blokkeren!

fl
door floortje82 - Mar 6, 2013 om 21:57
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb precies hetzelfde krijg geen reactie op mail, brief en telefoon.
Ik heb nu ook een klacht in gediend, Ik doe het ook nooit meer is weer een wijze les niks is gratis!
Als ik eindelijk wat hoor laat ik het ook wel weten, Incasso bureau staat met 2 weken voor de deur zeggen ze in de brief.

zoekster
door zoekster - Mar 6, 2013 om 22:39
10968 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=floortje82 schreef op woensdag 6 mrt 2013, 21:57]Ik heb precies hetzelfde krijg geen reactie op mail, brief en telefoon.
Ik heb nu ook een klacht in gediend, Ik doe het ook nooit meer is weer een wijze les niks is gratis!
Als ik eindelijk wat hoor laat ik het ook wel weten, Incasso bureau staat met 2 weken voor de deur zeggen ze in de brief.
Heeft dat incassobureau ook een naam en KvK nummer? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Zou je me dat kunnen geven?

Dat met 2 weken voor de deur staan is onzin natuurlijk. Alleen met het vonnis van een rechter kan er een deurwaarder op je stoep staan om geld te eisen. Ze spelen wel hoog spel. Ook weer zo malafide als de pest.
Het zegt wel veel over met wat voor een bedrijf je te maken hebt. Het zou me niets verbazen als het incassobureau door de eigenaar van Natrudyn, Dirk Stijn, wordt gerund.

ma
door mary-louise - Mar 6, 2013 om 23:11
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil even reageren op het bericht van Floortje. Het incasso bureau.
Hun naam is NIB,ze hebben een KVK-nummer 33.165.846
ik ben namelijk gesommeerd om de rekening te betalen, anders volgen er rechtsmaatregelen.

zoekster
door zoekster - Mar 6, 2013 om 23:25
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Het incassobureau bestaat echt. En het ziet er op de site althans redelijk uit. Hoe ter wereld is het dan mogelijk dat ze zulke idioterie neerzetten over dat ze over 2 weken voor de deur van Floortje staan?
Maar goed, laat ze maar opkomen, ze kunnen jullie toch niets maken.

za
door zahra kachar - Mar 7, 2013 om 05:37
24 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mary-louise schreef op woensdag 6 mrt 2013, 23:11]Ik wil even reageren op het bericht van Floortje. Het incasso bureau.
Hun naam is NIB,ze hebben een KVK-nummer 33.165.846
ik ben namelijk gesommeerd om de rekening te betalen, anders volgen er rechtsmaatregelen.

hoi mary louise,
ook ik heb contact gehad met consuwijzer en vertelden mij dat ik verder goed had gehandeld en mocht ik toch nog een incassobureau op mijn dak krijgen dan kon ik de bewijzen gewoon naar hun opsturen!
overigens heb ik mijn verhaal ook op radar gezet met kopie mail bericht van d Stijn van Laboratoires Rochelle dat ie zijn excuses aanbied voor de verlate reactie!
op dezelfde dag!!!????
meteen een boze mail gestuurd of ie het pakje onmiddelijk kwam halen, nog geen reactie! word vervolgt

ma
door mary-louise - Mar 7, 2013 om 11:21
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben gisteren gebeld door info@consumentenautoriteit.
Moest mijn verhaal aan hun vertellen, daarna alle a mails doorsturen,die ik heb gestuurd, en reacties daarop.
Ben benieuwt wat er uit komt, je grijpt alle hulp aan.
Ze moeten echt gestopt worden, dit is toch crimineel.

zoekster
door zoekster - Mar 7, 2013 om 11:59
10968 Antwoorden / 34 Vragen

@zahra kachar en mary louise
Dat consuwijzer zich er zo nadrukkelijk mee bemoeit is een goed teken, dan willen ze er echt mee aan de slag. Op het Radarforum stromen de klachten nu ook binnen, zie ik. Alleen krijgen degenen die zich daar melden slap advies of geen advies.

Ik ben zelf geen lid van dat forum en ga het zeker ook niet worden. Maar Zahra kachar, jij bent daar wel aangemeld. kun jij ze niet wijzen op het indienen van een klacht bij consuwijzer?
Als je hier KLIKT zie je wat ik bedoel.
Hoe meer meldingen hoe beter.

za
door zahra kachar - Mar 7, 2013 om 14:18
24 Antwoorden / 1 Vragen

hoi zoekster,
ik heb mijn best gedaan op het forum van radar, ik wist niet dat er nog een topic van Rochelle was daar!

ik zet mijn info nog even hier voor diegene die het wil lezen;
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=69&t=130105

za
door zahra kachar - Mar 7, 2013 om 14:20
24 Antwoorden / 1 Vragen

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=69&t=130105

het lukt me niet om de link goed neer te zetten dus even kopieeren en plakken in de balk!

zoekster
door zoekster - Mar 7, 2013 om 14:25
10968 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=zahra kachar schreef op donderdag 7 mrt 2013, 14:18]hoi zoekster,
ik heb mijn best gedaan op het forum van radar, ik wist niet dat er nog een topic van Rochelle was daar!

ik zet mijn info nog even hier voor diegene die het wil lezen;
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=69&t=130105
Bedankt, goed gedaan!

Je link KLIK

zoekster
door zoekster - Mar 7, 2013 om 14:26
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Ik bedoel KLIK

za
door zahra kachar - Mar 7, 2013 om 15:33
24 Antwoorden / 1 Vragen

ook bedankt zoekster!

zoekster
door zoekster - Mar 12, 2013 om 11:47
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Dit is helemaal bezopen. Jullie aangetekende brieven komen aan in een leeg pand.

Van het Radarforum (Dianaveld37)

"Ik heb dus het zelfde meegemaakt met Laboratoires Rochelle B.V. enkelt ik ben wel naar het adres gegaan aan de Wenckebachweg 200 en wat schets mijn verbazing dit bedrijf had daar een post adres en dit adres is opgezegd door de eigenaar. Ook zag ik daar twee zakken vol met post staan voor dit bedrijf. Dit wil zegen dat er heel veel mensen ontevreden zijn met dit bedrijf. Dus met andere woorden ze hebben geen poot om op te staan. En inderdaad zullen ze de meeste geld verdienen aan de telefoon kosten. Ik heb ook mijn telefoonkosten terug gevraagd maar ik denk dat ik daar wel naar kan fluiten."

BRON

ma
door mary-louise - Mar 12, 2013 om 13:13
18 Antwoorden / 1 Vragen

Het is toch niet tegeloven,kan dit zomaar?????
Ze moeten toch echt gestopt worden.
Dit zijn criminelen.

zoekster
door zoekster - Mar 12, 2013 om 13:25
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Bij een rechtszaak hebben ze in ieder geval niets te vertellen. Want een webshop is verplicht om een vast bestaand adres te geven aan de klant als ze zaken doen met die klant.

Dit hele concept is gebaseerd op angst. Incassobureau flink laten loeien en dan maar hopen dat mensen uit angst betalen.
Ik snap overigens niet dat een erkend incassobureau zaken doet met die lui, maar ja, helaas houden erkende incassobureaus zich ook bezig met louche zaakjes. Daar hebben we meer voorbeelden van.

za
door zahra kachar - Mar 12, 2013 om 13:35
24 Antwoorden / 1 Vragen

wat een oplichters zeg!
maar inderdaad ze verdienen aan de telefoon en aan mensen die toch bang worden als ze zo`n incasso mail zien!!

maar het zal mij niks verbazen als dat incassobureau samenwerkt met Laboratoires Rochelle om mensen op te lichten!!

aa
door aartsels - Mar 12, 2013 om 13:41
8 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo medelotgenoten,

Heb intussen ook aangifte gedaan bij mijnpolitie.nl mijn casenummer is 01285000013916.
Doe zoveel mogelijk aangifteen verwijs naar elkaars nummer Heb intussen ook weer brief ontvangen an NIB te Purmerend. Zeer bedreigend allemaal, maar vooral nu we weten, dat ze helemaal niet in dat pand zitten, denk ik dat we met z'n allen gewoon vol moeten houden en vooral NIET betalen. En zoveel mogelijk instanties verwittigen!
Succes allemaal

za
door zahra kachar - Mar 12, 2013 om 14:24
24 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=aartsels schreef op dinsdag 12 mrt 2013, 13:41]Hallo medelotgenoten,

Heb intussen ook aangifte gedaan bij mijnpolitie.nl mijn casenummer is 01285000013916.
Doe zoveel mogelijk aangifteen verwijs naar elkaars nummer Heb intussen ook weer brief ontvangen an NIB te Purmerend. Zeer bedreigend allemaal, maar vooral nu we weten, dat ze helemaal niet in dat pand zitten, denk ik dat we met z'n allen gewoon vol moeten houden en vooral NIET betalen. En zoveel mogelijk instanties verwittigen!
Succes allemaal

hallo,
nu krijg je een brief over de post?
ik heb tot nu toe alleen maar mail contact!

aa
door aartsels - Mar 12, 2013 om 16:25
8 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zahra kachar schreef op dinsdag 12 mrt 2013, 14:24][quote=aartsels schreef op dinsdag 12 mrt 2013, 13:41]Hallo medelotgenoten,

Heb intussen ook aangifte gedaan bij mijnpolitie.nl mijn casenummer is 01285000013916.
Doe zoveel mogelijk aangifteen verwijs naar elkaars nummer Heb intussen ook weer brief ontvangen an NIB te Purmerend. Zeer bedreigend allemaal, maar vooral nu we weten, dat ze helemaal niet in dat pand zitten, denk ik dat we met z'n allen gewoon vol moeten houden en vooral NIET betalen. En zoveel mogelijk instanties verwittigen!
Succes allemaal

hallo,
nu krijg je een brief over de post?
ik heb tot nu toe alleen maar mail contact!

aa
door aartsels - Mar 12, 2013 om 16:40
8 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry er ging even iets mis. En ja ik heb nu afgelopen zaterdag een brief gehad van Nationaal Incasso Bureau NIB uit Purmerend met een sommatie voor 99,95 59,95 + 40. Binnen 5 dagen te betalen.

Volgens hun had ik een contract van 6 maanden voor deze pillen. Ik heb ook hun een brief gestuurd per mail. Deze brief staat ook op consuwijzer.nl en heet voorbeelbrief voor onterechte vordering voor incassobureau.

Ik heb nu dus ook aangifte bij de politie gedaan, zoals ik hierboven heb vermeld
groet
Els

m.
door m.van.vliet - Mar 14, 2013 om 18:31
2 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=aartsels schreef op zaterdag 23 feb 2013, 10:39]Geen reactie. Je krijgt pas reactie als je het bedrag storneert.
Els

Mijn vriendin heeft ook steeds het bedrag laten storneren. Maar een reactie komt er nog steeds niet. Zoals ik hier ook al gelezen heb is er telefonisch steeds één wachtende voor u. Zelfs na drie kwartier wachten. Dus de telefoon opnemen doen ze ook niet.

za
door zahra kachar - Mar 14, 2013 om 20:17
24 Antwoorden / 1 Vragen

oke, dan kan ik dus ook nog een brief over de post verwachten!!

ik heb nogmaals consuwijzer aan de lijn gehad vandaag wat ik kon doen met de vervolgpakket, maar ik hoefde niks te doen eigenlijk....!
ik heb Dirk Stijn gevraagd om het pakket zelf maar lekker op te halen, ik doe die moeite niet meer!
laat ie het maar via de rechter komen ik sta in mijn recht en met bewijzen!!

ma
door mary-louise - Mar 14, 2013 om 22:24
18 Antwoorden / 1 Vragen

Helemaal gelijk, ik laat me ook niet meer gek maken.Wij hebben niets verkeerd gedaan,we waren alleen dom op een gratis pakketje in te gaan.
gebeurt nooit meer.
Ben benieuwd hoe het afloopt.

za
door zahra kachar - Mar 15, 2013 om 07:57
24 Antwoorden / 1 Vragen

ik denk dat we gewoon goed van vertrouwen zijn! dat er alleen maar eerlijke mensen bestaan!
hiermee worden we uit onze dromen gewekt!

trouwens wanneer ik de incasso brief krijg stuur ik die wel eenmalig de bewijzen op en wat zij ermee doen moeten zij weten, dan heb ik in ieder geval mijn ding gedaan!

ma
door mary-louise - Mar 15, 2013 om 08:40
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook alle bewijsstukken naar het incasso bedrijf gestuurd.van hun heb ik een nette mail terug gehad dat ze het hadden ontvangen,dat is nu drie weken geleden.
Daarna niets meer gehoord, geen nieuws is goed nieuws "toch"

za
door zahra kachar - Mar 15, 2013 om 12:58
24 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mary-louise schreef op vrijdag 15 mrt 2013, 08:40]Ik heb ook alle bewijsstukken naar het incasso bedrijf gestuurd.van hun heb ik een nette mail terug gehad dat ze het hadden ontvangen,dat is nu drie weken geleden.
Daarna niets meer gehoord, geen nieuws is goed nieuws "toch"

meer kun je niet doen Mary louise,
als ze het via de rechter willen dan hebben we in ieder geval genoeg bewijzen!

ed
door edwinhb - Mar 21, 2013 om 09:23
2 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

heeft er ook al iemand onderzocht wat er in die pillen zit ?
ik sta voor mijn suiker onder bloed toezicht en er is na die proefweek van die pillen eiwitten in mijn urine gevonden (sinds 6 jaar de eerste keer!)
zou dit met elkaar in verband kunnen staan?
Heb nu giga vraagteken bij dit bedrijf

za
door zahra kachar - Mar 21, 2013 om 09:34
24 Antwoorden / 1 Vragen

dat zou ik ook willen weten!
ik heb zelf 2 of 3 pillen maar gebruikt en was erg misselijk rond die dagen! of het daarvan komt weet ik dus niet! vind het wel erg toevallig!

ma
door mary-louise - Mar 21, 2013 om 10:24
18 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb al in geen weken meer iets gehoord van L.Rochelle.
Eigenlijk sins ik alle stukken naar het incasso bureau heb door gestuurd.
En ik maak me ook niet meer druk, want ik heb niets verkeerd gedaan.
Ik vraag me wel af, of er al iets is ondernomen tegen dat bedrijf.
Het zou me wel voldoening geven voor al die slapeloze nachten.

ed
door edwinhb - Mar 21, 2013 om 10:45
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb vanmorgen een mail verstuurd naar de incasso met een een kopie van klacht richting kassa.
een uur later heb ik de reactie terug dat ze hebben de vordering hebben gesloten.

aa
door aartsels - Mar 21, 2013 om 11:24
8 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,
9 maart heb ik de brief van NIB uit Purmerend gehad. Hierna heb ik de officiele brief die op Consuwijzer staat gestuurd en erin gezet, dat ik aangifte heb gedaan. Daarna hebben ze nog gemaild of ik de aangifte wilde doorsture. Dit heb ik gedaan en daarna niks meer gehoord. dus ook geen bevestiging , dat ze de vordering hebben ingetrokken. Ik heb alle mailwisseling bewaard en wacht het verder gewoon af. Ze komen maar!!
Groet Els

ma
door mary-louise - Mar 21, 2013 om 11:50
18 Antwoorden / 1 Vragen

Wat fijn om te horen, ik denk dat ik ook nog met hun contact ga opnemen,of ze nog eventueel iets van plan zijn.
Ik zou het graag willen afronden, het duurt lang genoeg.

Groetjes mary-Louise.

ma
door mary-louise - Mar 21, 2013 om 11:53
18 Antwoorden / 1 Vragen

Wat fijn om te horen edwinhb.
Ik denk dat ik ook nog eens contact opneem met het incasso bureau.
Zou toch graag willen weten of ze nog iets van plan zijn, of dat ik het nu kan afsluiten.

Groeten Mary-Louise.

aa
door aartsels - Mar 26, 2013 om 12:07
8 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal
Eindelijk ben ik ook van deze oplichter(s) af. Nadat ik het incassobureau een officiele mail heb gestuurd , die ook op consuwijzer staat' en ik heb gezegd, dat ik aangifte heb gedaan heb ik deze week nog een verzoek gedaan om de vordering in te trekken. Zie mailwisseling hieronder. Het heeft trouwens geen zin om nog iets terug te sturen, want er zit daat echt niemand meer. gewoon volhouden en niet betalen. Groetjes!!!!

Geachte heer/ mevrouw,

De betreffende vordering hebben wij afgesloten.

Met een vriendelijke groet,

Nationaal Incasso Bureau

>>> "Els Aarts" 25-3-2013 11:00 >>>

Geachte dames,heren,

Graag wil ik van u, per ommegaande de bevestiging, dat mijn vordering bij u en daardoor ook van Labaratoires Rochelle BV afgesloten is.

Samen met een juriste van Het Juridisch Loket heb ik een dossiertje gemaakt van alle mailen briefwisseling. Ook van uw bureau.
Hieruit blijkt, dat ik alles volgens de "regels"van de wet heb afgehandeld, zodat er niks te vorderen valt. Hoewel deze mevrouw mij gerust gesteld heeft, wil ik graag een bevestiging van uw kant.

Met vriendelijke groet,
Els Aarts

zoekster
door zoekster - Apr 1, 2013 om 10:07
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Dag dames,

Vanavond in Radar ned 1 20.30 aandacht voor Rochelle Laboratoires Natrudyn!!

De niet aflatende klachtenstroom heeft blijkbaar geholpen.

Kijken!

ma
door mary-louise - Apr 1, 2013 om 10:24
18 Antwoorden / 1 Vragen

Helemaal te gek, ik zal zeker kijken.

lo
door lounik - Apr 1, 2013 om 13:46
4 Antwoorden / 1 Vragen

super! ik zal ook kijken, want ook mij vallen ze nog steeds lastig ondanks het feit dat ze van hun kant een fout in hun systeem hebben toegegeven. Ik ben ,gesteund door al onze uitwisselingen hier op radar, dan ook niet bang voor ze. WEL superblij dat ze nu op radar bekend worden gemaakt.
Hier zien we dan ook een goed voorbeeld hoe het internet ons toch samen sterker maakt.

hartelijke groet en tot vanavond ;)

ma
door mary-louise - May 2, 2013 om 12:31
18 Antwoorden / 1 Vragen

Beste redactie
ik kreeg net een mail van laboratoire Rochelle.
Er werd weer gedreigd met gerechte lijke procedure,als ik niet voor 7 mei betaal'.
wa

ma
door mary-louise - May 2, 2013 om 12:32
18 Antwoorden / 1 Vragen

Beste redactie
ik kreeg net een mail van laboratoire Rochelle.
Er werd weer gedreigd met gerechte lijke procedure,als ik niet voor 7 mei betaal'.
wat moet ik doen.

zoekster
door zoekster - May 2, 2013 om 13:05
10968 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mary-louise schreef op donderdag 2 mei 2013, 12:32]Beste redactie
ik kreeg net een mail van laboratoire Rochelle.
Er werd weer gedreigd met gerechte lijke procedure,als ik niet voor 7 mei betaal'.
wat moet ik doen.
Gewoon laten dreigen. Heeft hij het soms over een deurwaarder?
Volgens mij krijgt u geen mail meer van het incassobureau, maar probeert die lapzwans van Laboratoire Rochelle het nu op eigen kracht.
U bent trouwens niet de enige, meneertje koekepeertje heeft vele anderen vandaag met dezelfde mail benaderd.
klik HIER

Die kerel is natuurlijk door al die storneringen zijn inkomsten kwijt, nu moet hij het zo proberen. Gaat hij maar een echte baan zoeken.

za
door zahra kachar - May 2, 2013 om 14:16
24 Antwoorden / 1 Vragen

hallo,
zo ik ook dezelfde mail gekregen!
ik had de incassoburaeu gebeld en die zeiden dat de dossiers gesloten waren!
ze hebben wel lef moet ik zeggen!
ik heb ook maar gedreigd om weer Radar in de arm te nemen
NIB incassobureau wil niet meer met hun samenwerken en hebben dus niks gestuurd naar ons!

za
door zahra kachar - May 2, 2013 om 14:17
24 Antwoorden / 1 Vragen

AUB vooral niet betalen he!!
ze zijn uit op mensen die bang zijn en gaan betalen!

dirck
door dirck - May 2, 2013 om 14:25
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mary-louise schreef op donderdag 2 mei 2013, 12:32]Beste redactie
ik kreeg net een mail van laboratoire Rochelle.
Er werd weer gedreigd met gerechte lijke procedure,als ik niet voor 7 mei betaal'.
wat moet ik doen.
U moet helemaal niets meer doen, of misschien nog 1 mailtje terugsturen met de mededeling dat u de rechtszaak met vertrouwen tegemoet ziet.

Hieronder nog meer klachten van deze opl******

za
door zahra kachar - May 3, 2013 om 06:52
24 Antwoorden / 1 Vragen

op radar komen ook klachten binnen!

ik snap trouwens niet dat er mensen zijn die nog twijfelen of ze moeten betalen!

zoekster
door zoekster - May 3, 2013 om 10:10
10968 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=zahra kachar schreef op vrijdag 3 mei 2013, 06:52]op radar komen ook klachten binnen!

ik snap trouwens niet dat er mensen zijn die nog twijfelen of ze moeten betalen!
Ze zijn bang, dat drijft ze. Als je ook ziet hoe ze in mail-discussie gaan met die vent. Dan zie je dat ze denken met een redelijk persoon te maken te hebben, die ze kunnen overtuigen met goede argumenten. Ze kunnen zich gewoonweg niet voorstellen dat iemand het slechtste met ze voor heeft. Iemand die al die argumenten geen klap kan schelen. Die vent wil gewoon geld zien.

Het vervelendste is dat ze niet snappen waarom ze in hun recht staan. Dat heeft helemaal niets met die afmelding te maken, of het terugsturen van pakketjes. Het heeft ermee te maken dat in het aanbod niet vermeld stond dat er vervolgzendingen kwamen, maar dat dat verstopt stond in de "garantie voorwaarden". Dat mag gewoonweg niet volgens de wet.
Maar dat peuter je ze toch net aan het verstand. Al zend je tien afleveringen van Radar uit.

an
door angeliquev - May 4, 2013 om 12:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi meiden,

Ik dacht dat ik van hun af was....niet dus!! Ik ben er ook ingetuind, op 14 februari jl een mail ontvangen voor de aanvraag van het proefpakket...Dit bedrag van 4,99 euro is afgeschreven op 15 februari jl. Het proefpakket had ik op 27 februari jl nog niet ontvangen maar tot mijn verbazing was er op deze datum wel 59,95 euro afgeschreven van mijn bankrekening, ik heb gelijk een mail gestuurd naar ene Marjolein met een verhaal dat ik niet van deze praktijken gediend ben (nooit geen antwoord van haar gehad) Ik heb de volgende dag gelijk mijn bank gebeld en het bedrag van 4,99 en 59,95 euro laten terug storten en hun nummer laten blokkeren. Op 5 maart een mail gehad dat ik een betalingsachterstand had van 59,95 euro en op 14 maart een mail gehad dat ik een betalingsachterstand had van 4,99. Ook heb ik op 6 maart telefonisch contact gehad met een medewerker Dhr. Dirk Stijn (als deze al bestaat) die mij vertelde dat ik alles retour moest sturen. Dit heb ik gedaan op 11 maart aangetekent, wat mij dus 40,00 euro aan telefoon kosten heeft gekost omdat het een 0900 is....Op 20 maart weer een mail ontvangen dat ik moest betalen gelijk weer terug gemaild waarop gevraagd werd voor het track en trace nummer deze uiteraart terug gemaild nu naar Dhr. Hendrik Vugt....weer een mail terug ontvangen met excuces en dat het retour was aangekomen ik openstaande rekeningen niet hoeft te betalen en afgemeld voor alle verdere vervolgzendingen. Ik weer netjes terug gemaild om vriendelijke te bedanken voor alle moeite die er genomen was gggrr..Ik dacht dit is afgehandeld....Niet donderdag 2 mei een dreigmail ontvangen met de mededeling dat ik 7 mei om 15.00 uur betaald moet hebben anders krijg ik te maken met een deurwaarder, natuurlijk weer terug gemaild, volgende dag nog geen antwoord en weer een mail gestuurd en geprobeerd te bellen maar het nummer is tijdelijk buiten gebruik. Nu afwachten wat er gaat gebeuren na 7 mei anders ga ik naar de politie. Ik ben er zo klaar mee heb mij al die tijd druk gemaakt maar kwam iets tot rust toen ik las dat ik niet te enige ben.

ma
door mary-louise - May 4, 2013 om 13:41
18 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Angeliquev
Laat je niet bang maken, ik ben ook maanden lastig gevallen door die >>>>>
Afgelopen week ook weer, en dan schrik je toch wel.
Maar ik reageer er niet meer op, hij kan toch niets.
het is wel erg dat die mensen dit ongestraft kunnen blijven doen.

Vriendelijke groeten, Mary-Louise.

wo
door wouter.nl - May 25, 2013 om 08:02
8 Antwoorden / 0 Vragen

Steinhardt advocaten en keizersgracht 830 bestaan niet,
Iedereen breng je mails naar het juridisch loket.
Nooit betalen, ze zijn er mee bezig.
Wat dit bedrijf doet is illegaal.
Steinhardt advocaten en Keizersgracht 830 bestaan niet,
Kijk maar op dit filmpje....http://youtu.be/uCcu56Xy5Gc
Kopieer deze link en plak hem in de youtube browser..

NOOIT BETALEN....!!!!