Al
door Alfons Schmitz Apr 20, 2021 om 13:39
Geldzaken & recht

Moet ik betalen aan KLARNA als product teruggestuurd is en voldaan is aan de voo

Op internet een horloge gekocht. 
Dat is geleverd doch het voldeed niet.
Conform verkoopvoorwaarden teruggestuurd.
Ik schreef het onderstaande:


Geachte heer,


Hieronder vindt u het retouradres waarnaar het horloge naar team smart fit pro is verzonden.


NERGENS staat dat het aangetekend verzonden moet worden.


Ik heb het verzonden en dat bewijs heeft u gezien. Een postcode wordt NIET vermeld wat op zich merkwaardig is.


Daar heb ik NEGEN EURO voor betaald.


Laat team smart fit pro maar aantonen dat ze het niet ontvangen hebben.


Ik vind dit gewoon onbehoorlijk.


Als gesteld werd dat het met TRACK en TRACE verzonden had moeten worden dan had het in de 


Brief moeten staan.


Dat staat er niet. Er staat retour verzendkosten zijn voor de koper.mdie heb ik dus netjes 


Volgens hun voorwaarden voldaan zoals u gezien heeft 


Zie de voorwaarden van team smart fit pro hieronder bj retourzenden.


Aan alle voorwaarden heb ik voldaan. Toon maar aan dat het anders is.


Ik vind dit echt te erg voor woorden dat ik zo bejegend wordt.


U kunt er ook niets aan doen, doch betalen voor iets wat ik NIET heb doe ik nooit


Nu dus ook niet,. Ik sta volledig in mijn recht.


Nu krijg ik een incasso van Alektum dat ik moet betalen met extra kosten van €45,00.
mijn vraag is dan ook, 
Moet ik betalen, of kan ik gewoon wachten voor een rechtszaak.?
Dit is gewoon powerplay van KLARNA 
Graag advies

1267 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Apr 20, 2021 om 13:45
11532 Antwoorden / 51 Vragen
4

NERGENS staat dat het aangetekend verzonden moet worden.
U vergeet gemakshalve even dat (zeker bij een waardevol iets) de verzender, U DUS, verantwoordelijk dat de ontvange het ook echt ontvangt.
Met aangetekend heb je daar meer zekerheid over.
Klarna is een extern gegeven, de verkoper heeft zijn/haar kosten, maar u maakt gebruik van een derde partij, te weten Klarna. en die service zult u moeten betalen vrees ik.

O ja, mijn advies, ik zou eerder betaald hebben, nu kost het u meer! De incasso kost ook geld èn is een 4de partij in dit verhaal.

Ik zou voorzichtig zijn met uw woorden: Ik sta volledig in mijn recht.

Laat team smart fit pro maar aantonen dat ze het niet ontvangen hebben.
Bewijst U maar dat u het verzonden heeft, kunt u ook niet.

ne
door neodutchio - Apr 20, 2021 om 13:47
5145 Antwoorden / 12 Vragen
1

Ach ja, Smart fit pro. Een website zonder KVK, zonder adresgegevens en zonder een fatsoenlijke site. Het retouradres dat u gekregen zal hebben zal van iemand anders zijn geweest. 

U hebt een track en trace gekregen, wat geeft dat aan? Als dat op afgeleverd staat kunt u dat bewijs doorsturen. Hebt u dat bewijs niet zal er niets anders opzitten dan uw wonden te likken en de volgende keer niet zomaar op een willekeurig site te gaan bestellen.

tijger1
door tijger1 - Apr 20, 2021 om 13:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Even logisch gesproken. Men kan nooit aantonen iets NIET ontvangen te hebben.

EN u staat helemaal niet in uw recht want u kunt niet aantonen dat het verzonden is.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - Apr 9, 2024 om 14:29
Computers & telefonie
Samsun galaxy tab s 2

Samsun galaxy tab s 2

Ik heb 2 van deze tablets,en ben er zo enorm tevreden over,echter,niet alle apps werken hier nog op,sins ongeveer 2 weken werkt tijdschrift.nl daar niet meer op
Rest van de apps doet het nog wel
Al contact met hun gehad,maar daar kom ik ook niet verder mee,het zou aan mijn provider liggen,maar dat klopt dus niet,want op een andere teblet werkt het wel

Ze hebben voor minder goe ... Lees meer

Fi
Fiori - Apr 12, 2024 om 22:05
Winkels & webshops
Opgelicht door woneninterieur.nl... heeft iemand zijn geld wel teruggekregen?

Opgelicht door woneninterieur.nl... heeft iemand zijn geld wel teruggekregen?

Na een tijd hard gespaard te hebben was het zover: op 12 januari 2024 bestelden we onze 4 nieuwe Fiori eetkamerstoelen. Onze bestelling (met nummer 5354, dat we inmiddels uit ons hoofd kennen) had een verwachte levertijd van 3 weken, maar we hoorden echter nooit iets over een leveringsdatum. Daarom zelf meerdere keren gemaild (bellen lukte niet), waarbij elke keer een vage leverperiode werd genoem ... Lees meer

zoom1
zoom1 - Apr 16, 2024 om 17:31
Computers & telefonie

Belkin usb-c koptelefoon aan Samsung Galaxy A52s 5G werkt ineens niet meer

Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer.
Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset  niet meer ver ... Lees meer