Al
door Alfons Schmitz Apr 20, 2021 om 13:39
Geldzaken & recht

Moet ik betalen aan KLARNA als product teruggestuurd is en voldaan is aan de voo

Op internet een horloge gekocht.
Dat is geleverd doch het voldeed niet.
Conform verkoopvoorwaarden teruggestuurd.
Ik schreef het onderstaande:

Geachte heer,

Hieronder vindt u het retouradres waarnaar het horloge naar team smart fit pro is verzonden.

NERGENS staat dat het aangetekend verzonden moet worden.

Ik heb het verzonden en dat bewijs heeft u gezien. Een postcode wordt NIET vermeld wat op zich merkwaardig is.

Daar heb ik NEGEN EURO voor betaald.

Laat team smart fit pro maar aantonen dat ze het niet ontvangen hebben.

Ik vind dit gewoon onbehoorlijk.

Als gesteld werd dat het met TRACK en TRACE verzonden had moeten worden dan had het in de

Brief moeten staan.

Dat staat er niet. Er staat retour verzendkosten zijn voor de koper.mdie heb ik dus netjes

Volgens hun voorwaarden voldaan zoals u gezien heeft

Zie de voorwaarden van team smart fit pro hieronder bj retourzenden.

Aan alle voorwaarden heb ik voldaan. Toon maar aan dat het anders is.

Ik vind dit echt te erg voor woorden dat ik zo bejegend wordt.

U kunt er ook niets aan doen, doch betalen voor iets wat ik NIET heb doe ik nooit

Nu dus ook niet,. Ik sta volledig in mijn recht.

Nu krijg ik een incasso van Alektum dat ik moet betalen met extra kosten van €45,00.
mijn vraag is dan ook,
Moet ik betalen, of kan ik gewoon wachten voor een rechtszaak.?
Dit is gewoon powerplay van KLARNA
Graag advies

1267 4 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 20, 2021 om 13:45
11532 Antwoorden / 51 Vragen

NERGENS staat dat het aangetekend verzonden moet worden.
U vergeet gemakshalve even dat (zeker bij een waardevol iets) de verzender, U DUS, verantwoordelijk dat de ontvange het ook echt ontvangt.
Met aangetekend heb je daar meer zekerheid over.
Klarna is een extern gegeven, de verkoper heeft zijn/haar kosten, maar u maakt gebruik van een derde partij, te weten Klarna. en die service zult u moeten betalen vrees ik.

O ja, mijn advies, ik zou eerder betaald hebben, nu kost het u meer! De incasso kost ook geld èn is een 4de partij in dit verhaal.

Ik zou voorzichtig zijn met uw woorden: Ik sta volledig in mijn recht.

Laat team smart fit pro maar aantonen dat ze het niet ontvangen hebben.
Bewijst U maar dat u het verzonden heeft, kunt u ook niet.

ne
door neodutchio - Apr 20, 2021 om 13:47
5145 Antwoorden / 12 Vragen

Ach ja, Smart fit pro. Een website zonder KVK, zonder adresgegevens en zonder een fatsoenlijke site. Het retouradres dat u gekregen zal hebben zal van iemand anders zijn geweest.

U hebt een track en trace gekregen, wat geeft dat aan? Als dat op afgeleverd staat kunt u dat bewijs doorsturen. Hebt u dat bewijs niet zal er niets anders opzitten dan uw wonden te likken en de volgende keer niet zomaar op een willekeurig site te gaan bestellen.

tijger1
door tijger1 - Apr 20, 2021 om 13:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Even logisch gesproken. Men kan nooit aantonen iets NIET ontvangen te hebben.

EN u staat helemaal niet in uw recht want u kunt niet aantonen dat het verzonden is.