door 1981 Sep 24, 2017 om 22:43
Geldzaken & recht

Moet ik de feratum lening voldoen

Goede Aaf ik heb een maand geleden een bedrag geleend via feratum ik moet het binnen 45 dagen terug betalen maar dat kan ik dus niet nu is het zo dat ik 800 euro geleend had maar er nu 1065 moet betalen wegens dat global gourantie kosten er bij komen ik weet ik het Geleend heb en het terug moet betalen maar zoiezo heb ik een uitkering en zit in de Wajong met nog Geen 1000 euro netto per maand verder in hoeverre kunnen hun mij wat maken en hoeveel meer dan 800 euro kunnen ze van mij eisen ik hoop wat te horen mvg

12951 15 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 24, 2017 om 22:55
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Wie is goede Aaf en ook: waarom lenen als u geen geld heeft om te lenen. U zou moeten weten dat lenen geld, veel geld, kost. En "zij kunnen je heel veel maken";. Als dat bedrag geleend is onder de voorwaarden van Feratum heeft u waarschijnlijk, zeker!, ook moeten lezen dat het binnen 45 dagen terug betaald moet worden. Dus dat wordt een moeizaam proces zo te lezen, want u heeft hun voorwaarden kennelijk niet gelezen.

hutch
door hutch Sep 25, 2017 om 09:17
4515 Antwoorden / 29 Vragen

(O.t.) 'Goede Aaf' houdt in: goedenavond. 'Aaf' zou met een kleine 'a' geschreven moeten worden.

marita5
door marita5 Sep 25, 2017 om 09:54
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Hutch , weer iets geleerd , net als @tenormin wist ik ook niet wat dit betekende , nog nooit van gehoord .

diumenge
door diumenge - Sep 24, 2017 om 22:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ze kunnen naar die 800 euro nog 265 euro mee eisen. Waarom geld lenen tegen zulke ongunstige voorwaarden als je weet dat je het niet kan terugbetalen?

ge
door george321 - Sep 24, 2017 om 23:01
390 Antwoorden / 1 Vragen

Eenvoudig antwoord: U heeft geld geleend, € 800,00 (niet slim, maar gedane zaken nemen geen keer) met extra kosten € 265,00.
U zult dus € 1.065,00 terug moeten betalen. Uw financiële situatie is (simel gezegd) niet rooskleurig, maar dàt doet niet terzake.
U zult als u niet terug betaald binnen de gestelde datum véél meer kosten wegens incasso, later een deurwaarder, later een beslaglegging enz. Die € 800,00 in basis kunnen u heel veel meer gaan kosten. Bovendien krijgt u 'een sterretje bij uw naam'.
Probeer op een andere manier, familie, vrienden, collega's wat bij elkaar te sprokkelen zodat u die zeker komende extra kosten kunt vermijden. Betaal die mensen terug en leen niet meer.

tijger1
door tijger1 - Sep 24, 2017 om 23:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U was dan wel zo flink om dat geld te lenen met die kosten voor de garantie, maar nou dat gedoe op tv geweest is, denkt u er onder uit te kunnen komen?

En waar had u dat geld dan voor nodig? Vraag uw familie of vrienden masr om hulp en wees in het vervolg niet zo stom om geld te gasn lenen, terwijl u weet dat u het niet terug kunt betalen,

sjjoppy
door sjjoppy Sep 25, 2017 om 14:13
7181 Antwoorden / 3 Vragen

@tijger1, het is eigenlijk ook wel nodig dat een instantie even nagaat aan wie wordt geleend zodat nagegaan kan worden of zo'n groot bedrag in die korte tijd terugbetaald kan worden, of is dit niet gebruikelijk?

tijger1
door tijger1 Sep 25, 2017 om 14:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is een buitenlands bedrijf en alles gaat via internet. Daarom hoeft dat bedrijf zich niet aan de Nederlandse regels te houden. Kwam uitgebreid aan bod in Kassa afgelopen zaterdag.

sjjoppy
door sjjoppy Sep 25, 2017 om 14:21
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Heb de uitzending niet gezien, dank u voor de uitleg.

tijger1
door tijger1 Sep 25, 2017 om 14:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stukje lager bij Marita5 staat de link naar de uitzending.

sjjoppy
door sjjoppy Sep 25, 2017 om 19:28
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Duidelijk, TS wist dus dat zij maar 45 dagen de tijd had.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 24, 2017 om 23:06
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Die 1000 euro en die Wajong had u toch ook al toe u besloot te lenen?
Hoe kun je 800 euro lenen terwijl je inkomen maar 1000 euro is.
U wist heel goed vtv dat u niet in 45 dagen kon terugbetalen. En nu komt u hier uithuilen of er een manier is om hier onderuit te komen.
Gelukkig is die er niet, want als deze domme actie geen gevolgen zou hebben leent u morgen weer. Gewoon op de blaren zitten dus.

emcede
door emcede - Sep 24, 2017 om 23:24
960 Antwoorden / 4 Vragen

Fijn is dat... Geld lenen terwijl je van tevoren weet dat je het niet terug kunt betalen. En dan hier komen kijken hoe je er onderuit kunt komen. En tja - die kosten zullen er wel bijop komen omdat je bij een louche club geleend hebt, want de bank was natuurlijk verstandiger - die wou je geen geld lenen...

Ze kunnen je dus wel degelijk 'wat maken'. Misschien geld van familie lenen om in elk geval van verdere kosten af te zinn? En dan zo sober mogelijk leven en snel terug betalen!

marita5
door marita5 - Sep 25, 2017 om 00:06
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo 1981 ,

Wat moet ik doen als ik niet op tijd terug kan betalen ?

Kunt u door onverwachte omstandigheden uw lening niet op of voor de vervaldatum voldoen, dan verzoeken wij u vriendelijk om een mail te sturen naar debiteuren@ferratum.co.uk op de vervaldatum. Zo kunt u dan een regeling treffen in verband met uw betaling. Stuurt u geen email dan kunnen er extra kosten aan uw lening worden toegevoegd.

Tijdens de aanvraag dien ik een keuze te maken tussen garantstellingen , waarom ?

De garantstelling zorgt ervoor dat Ferratum minimaal risico loopt over het uitgeleende bedrag. Tijdens de aanvraag kunt u een garantsteller selecteren. Hierbij heeft u de keuze uit een persoonlijke garantstelling, d.w.z. iemand uit uw privé-omgeving, of door gebruik te maken van de dienstverlening aangeboden door de externe garantsteller. Indien u ervoor kiest om gebruik te maken van de externe garantsteller wordt er een garantieprijs in rekening gebracht.

Hoe werkt de externe garantstelling ?

De externe partij biedt u de service van garantstelling. Indien u geen persoonlijke garantsteller hebt biedt de externe garantsteller de ideale service aan waarbij u snel en eenvoudig gewaarborgd bij Ferratum een lening kunt aanvragen. Deze service verloopt naast de lening bij Ferratum.

Klik hier voor meer informatie de over de externe garantsteller, algemene voorwaarden en de bijbehorende kosten.

Voor verdere informatie , klik op de rode regels .

https://www.ferratum.nl/veelgestelde-vragen

Lees ook hier ,

https://kassa.bnnvara.nl/gemist/nieuws/ferratum-omzeilt-toezicht-en-blijft-hoge-kosten-rekenen-voor-minileningen

ne
door neodutchio - Sep 25, 2017 om 10:48
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Is het niet verstandiger voor u om iemand te zoeken die u kunt ondersteunen in uw financiën en administratie. Nu heeft u domme dingen gedaan door een flitskrediet aan te vragen. Had u de voorwaarden gelezen had u het natuurlijk niet gedaan. En als u nagedacht had en wist dat u maar een uitkering heeft van €1000, dan wist u ook dat u nooit binnen 45 dagen deze lening kon terug betalen.

Eerder heeft u ook al laten zien met uw vraag dat u niet in staat bent uw eigen boontjes te doppen. Na het akkefietje met uw rijbewijs heeft u het ook niet goed aangepakt waardoor deze ongeldig is verklaard.

Zoek iemand in uw buurt die u kan helpen met belangrijke zaken. En maak een overzicht van uw inkomsten en uitgaven. Bijna een heel maandinkomen extra lenen is vragen om problemen.

door 1981 - Sep 25, 2017 om 14:11
3 Antwoorden / 2 Vragen

Nou het enige waar het mij om gaat is dat ik weet dat het terug betaald dient te worden maar het gaat er om of hun zoveel rente mogen vragen aangezien de courant het zelfde bedreif betreft als feratum en verder kwa de persoon die over een reibewijs begon das een oud bericht en vroeg ik desteits voor een ander verder wat de reden betreft waarom lenen en hoe of wat gaat denk ik verder geen een aan

ge
door george321 - Sep 25, 2017 om 14:16
390 Antwoorden / 1 Vragen

U betaalt weinig rente maar VEEL garantstellingskosten. Die zult u moeten ophoesten, linksom of rechtsom.

marita5
door marita5 - Sep 25, 2017 om 14:19
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@1981 ,

Of ze het mogen vragen is een tweede , u bent akkoord gegaan met de voorwaarden , zie ook mijn eerdere reactie .
Lees hier de leenvergoeding , klik op de rode regel en scroll helemaal naar beneden .

https://www.ferratum.nl

ne
door neodutchio - Sep 25, 2017 om 14:28
5148 Antwoorden / 12 Vragen

De reden waarom u leent gaat ons inderdaad niet aan, maar slim is het zeker niet. U betaald geen rente, maar kosten. Dat is de structuur die dit bedrijf hanteert. Er is geen wet die bepaald hoeveel kosten er gerekend mogen worden.
Maar u heeft dit kosten toch ook vooraf kunnen zien?

Wel eerlijk blijven, Ik citeer: is mijn rijbeweis ingenomen om dat ik te veel gedronken had.

tijger1
door tijger1 Sep 25, 2017 om 20:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er wordt ook rente gerekend uiteraard. 13,99 procent.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 25, 2017 om 15:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wajong, dronken achter het stuur, lenen terwijl u niet kunt terugbetalen, u bent een hele dure voor onze maatschappij. Vooral een hele onverantwoordelijke.

panter22
door panter22 - Sep 26, 2017 om 09:52
6599 Antwoorden / Vragen

Als je op de site ziet van Feratum, dan betaal je €13,02 rente over maximaal 62 dagen.
Je hebt niemand die persoonlijk garant voor je wil staan. Dus als jij niet betaalt, dat diegene jouw schuld betaalt.
Dan heb je een organisatie nodig die garant voor je staat, de externe garantsteller. Die kost €255,30 voor een lening van €800.
https://www.ferratum.nl/veelgestelde-vragen

Dit is een heel dure manier van lenen voor zo'n korte periode. Je kunt gezien je inkomen, nooit €800 binnen 45 dagen terugbetalen, laat staan €1065. Marita5 heeft al geschreven hoe je contact kunt maken met Ferratum. Je kunt ook live chatten.
Maar je zult het hele bedrag terug moeten betalen.
Heb je schulden of achterstand met  de huur, ziektekosten en gwl. Probeer altijd een betalingsregeling te treffen. Of ga naar een sociaal wijkteam voor hulp bij schulden.

Po
door Pontiac - Sep 26, 2017 om 10:41
131 Antwoorden / 5 Vragen

1981 (zal wel je geboortejaar zijn dus ga ik er van uit dat je 34 jaar oud bent) als je nou eens net zo simpel handeld als dat je zelf simpel bent en gewoon aan je verplichtigingen voldoet zal de maatschappij waarin ook jij leeft langdurig voor jou in hun handen klappen en ik weet niet of het kan maar eigenlijk moesten ze beslag leggen op jouw uitkering en jouw spullen uit jouw huis weg halen als zijn de de betaling voor de lening die JIJ hebt afgesloten . Zo denk ik er over want mensen met jouw gedrag noemde ze heel lang geleden klaplopers !

aurora1
door aurora1 Sep 26, 2017 om 13:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Volgens de vorige vraag uit 2006 was TS toen 52 jaar naar eigen zeggen.