Mi
door Mister1 Jun 18, 2018 om 19:19
Geldzaken & recht
Moet ik een product uit een abonnement wat ik niet wil behouden

Ik ben geabonneert op de allernieuwste zegels van collectclub dit werdt mij te duur en ik heb het stop gezet dit kan pas na 1 maand en gebeurdt dus in juli 2018, maar zei schrijven dat ik de reeds geleverde zending met een zichttermijn van 14 dagen moet betalen en behouden terwijl er in de bijgeleverde brief staat dat ik de zending of delen van de zending retour kan sturen mocht hij tegenvallen.

Wie kan mij vertellen wat klopt ??  er is geen betalings achterstand of wat voor negatieve betaling dan ook , ik heb deze levering waar dit overgaat zaterdag 16-06-2018 ontvangen en ik heb dus een zicht termijn van 14 dagen

Graag hulp
grt Rien

2065 7 Rapporteer

panter22
door panter22 - Jun 18, 2018 om 19:26
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe lang ben je al lid van die club?

Hoe kan ik mijn abonnement bij CollectClub opzeggen?
Een abonnement op CollectClub heeft een looptijd van 1 januari tot en met 31 december en wordt stilzwijgend verlengd.
U kunt uw abonnement opzeggen via telefoonnummer 088-8689900 of stuur een ondertekende brief naar:

PostNL CollectClub
Postbus 99170
4800 NA Breda

Uw abonnement wordt dan na 1 maand stopgezet.
https://www.postnl.nl/klantenservice/vragen/overig/hoe-kan-ik-mijn-abonnement-bij-collectclub-opzeggen.html

I
n de algemene voorwaarden lees ik niet dat je bij opzegging de laatste zending niet meer mag terugsturen.
https://www.postnl.nl/algemene-voorwaarden/alle-voorwaarden/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 18, 2018 om 19:30
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Als u niet tijdig heeft geannuleerd en voor die tijd een zending ontving, helaas wel betalen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 18, 2018 om 19:31
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ps. Naar mijn mening.

Mi
door Mister1 - Jun 18, 2018 om 19:53
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo, bedankt alvast voor uw reacties, volgens mij nog geen jaar en het opzeggen is het probleem niet dat hebben ze mij per mail al bevestigd dat dit goed is en inderdaad na 1 mnd, het probleem is dat ik zaterdag een zending ontvangen heb die mij en niet bevalt maar ook te duur is en bij de meegeleverde brief staat (volgens mij dan) dat ik die zending retour kan sturen maar de klantenservices schrijft in de mail dat ik die zending moet behouden en betalen mocht ik hem al retour gestuurd hebben dan zullen zij deze envelop met zegels weer naar mij terug sturen ik mag die niet retour sturen.

{Hartelijk dank voor uw email. Naar aanleiding van uw verzoek is uw postzegelabonnement gewijzigd. Voor elk abonnement geldt een opzegtermijn van één maand. Het abonnement op 'Allernieuwste Nederlandse Postzegels' zal daarom per 18 juli 2018 stopgezet worden. De reeds verstuurde en ontvangen verzending, order 745461311, dient u af te nemen en betalen. Mocht u dit inmiddels terug hebben gestuurd naar ons, dan zullen wij dit weer automatisch naar u retourneren.}

en dit staat in de meegeleverde brief zie de afbeelding

Mi
door Mister1 - Jun 18, 2018 om 20:05
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo, bedankt voor de links, maar ik zie daar in de Algemene Voorwaarden Collect Club

7.3 De Klant kan een (deel van de) Bestelling met betrekking tot de aankoop van (een) Product(en) gedurende een termijn van 14 dagen na ontvangst zonder opgave van redenen ontbinden conform het bepaalde in artikel 15 van deze Algemene Voorwaarden.

Artikel 15 - Annulering

De Klant heeft het recht om de Overeenkomst betreffende de Bestelling van (een) Product(en) binnen 14 dagen na ontvangst daarvan conform artikel 5.1 te ontbinden door middel van een daartoe strekkende schriftelijke of elektronische mededeling aan PostNL.

panter22
door panter22 Jun 18, 2018 om 20:20
6599 Antwoorden / Vragen

Beetje vreemd allemaal. Je abonnement is gewijzigd en wordt stopgezet.
Misschien moet je eens chatten met Postnl. Geeft dat duidelijkheid.

tijger1
door tijger1 - Jun 18, 2018 om 20:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een rare voorwaarden. Als u het terugstuurt, zoeken ze een “passende oplossing”. Heel dwaas.

Maar als u elke zending zomaar zou kunnen terugsturen , is ook een opzegtermijn van een maand niet nodig. Als u dit terugstuurt, krijgt u blijkbaar iets anders, maar voor deze maand moet u dan mijns inziens wel betalen.

Mi
door Mister1 - Jun 18, 2018 om 20:34
3 Antwoorden / 2 Vragen

PS : het zijn kwartaal leveringen

grt Rien