Dn
door Dn-bezorging Apr 13, 2021 om 17:35
Geldzaken & recht

Mogen banken kosten bereken over een mislukte transactie?

Ik heb een smartPin apparaat en ben een kleine zzp'er en heb een pinapparaat via mobiele telefoon. Werkt perfect alleen wat me nu na 4 jaar pas is opgevallen is dat de bank ook mislukte pintransacties berekend. Per mislukte transactie die ze zien als een transactie 0,15 cent het is niet veel maar als bij mij een klant 3 a 4 keer een poging doet met betalen maar door de een of andere reden is saldo niet voldoende kost dit mij dus 0,60 cent. Bij mij gaat het gemiddeld om zo'n 30 transacties die door de een of andere manier niet lukken door de klant. Dat komt dan dus neer op 30 x 0,15 = 4,50 per maand het is niet veel maar op jaar is dit toch ruim 50 euro. Maar mogen ze dit zomaar doen. Ik zie nergens zoiets staan van mislukte transactie zien wij als een transactie.

2000 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 13, 2021 om 17:42
16827 Antwoorden / 202 Vragen
1

Wij zijn vrijwilligers die vragen van consumenten beantwoorden maar hoe dan ook is het uw bank die uw vraag m.i. het beste kan beantwoorden.
Stel uw vraag bij https://www.higherlevel.nl/ als vraagbaak voor ondernemers.

Het lijkt mij evenwel niet onwaarschijnlijk dat men bij uw bank een voor niet geslaagde transactie wel kosten aanrekent. (Transactieopdracht).

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 13, 2021 om 17:48
1757 Antwoorden / 31 Vragen

@Heremiet Kreeft,

Waarschijnlijk bedoelt u "Higher Level".

tijger1
door tijger1 Apr 13, 2021 om 17:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat staat er toch?

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 13, 2021 om 18:14
16827 Antwoorden / 202 Vragen

@TIJGER!n: dat stond er aanvankelijk niet. Ik veranderde een eerdere zin snel zelf op het moment dat ik even verder in mijn aantekeningen had gezocht en kennelijk nadat @GEBORENAMSTERDAMMER de aanpassing had gezien. (Ik gaf eerst aan dat ik even niet op de naam kom komen maar mogelijk een andere expert wel). Om snel te corrigeren vergat ik 're' te melden.  (Re)

Donuts
door Donuts Apr 13, 2021 om 18:19
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom al die uitroeptekens bij de terechte opmerking van tijger1? Omdat u het vertikt even het woord 'edit' te gebruiken als u uw reactie aanpast, ontstaat deze verwarring.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 13, 2021 om 18:35
16827 Antwoorden / 202 Vragen

@SPRIETJE, dank voor derze opmerking en zie mijn re. Ter verduidelijking: nadat ik op de verzendknop had gedrukt herinnerde ik mij heel snel de link die ik bedoelde en corrigeerde mijn reactie.  Het duurde kennelijk iets langer, ik ervaar dat vaker, dat de correctie ietwat langer 'ondeweg was' en ieder geval @GEBORENAMSTERDAMMER dat nog niet had gezien.

tijger1
door tijger1 - Apr 13, 2021 om 17:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En bij welke bank zit u dan?

Dn
door Dn-bezorging Apr 13, 2021 om 18:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bij de Rabobank

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Apr 13, 2021 om 18:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen
10

Misschien dan beter uw tarief verhogen als € 4,50 zo zwaar doorweegt op het fiscale inkomen.

Dn
door Dn-bezorging Apr 13, 2021 om 18:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee het gaat mij niet om die 4,50 maar om de vraag mogen ze een niet succesvolle transactie berekenen als een geslaagde transactie. Al was het 100 euro... Het gaat om het principe het staat nergens vermeld naar mijn weten.

Dn
door Dn-bezorging - Apr 13, 2021 om 18:14
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het gaat om de Rabobank.

En nee die 4,50 weegt niet zo zwaar op mijn financiële inkomen. Het gaat mij er om dat ze een niet succesvolle transactie zien als een geslaagde transactie. En dat bij meerdere mensen die zo'n pin apparaat gebruiken.

tijger1
door tijger1 - Apr 13, 2021 om 18:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En wat zei de bank toen u daar navraag deed? Maar als het saldo niet voldoende is bij een klant, is dat na drie of vier keer proberen ook niet het geval. En hoe betaalt die klant dan?

Dn
door Dn-bezorging Apr 13, 2021 om 18:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dan gaat er een artikel van de bon af en  vaak is het dan wel voldoende saldo. Of ze vullen hun rekening  via hun telefoon aan en pinnen dan alsnog.

Dn
door Dn-bezorging Apr 13, 2021 om 18:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

En de bank gaf aan ( in ieder geval die medewerker) er niets van te weten hoe dit eigenlijk zat. Maar ze vond dit week raar en het onderzoeken waard.

tijger1
door tijger1 Apr 13, 2021 om 18:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u krijgt dan nog een reactie van de bank waar dat wel staat?

diumenge
door diumenge - Apr 13, 2021 om 18:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen
2

Bij 0 - 100 transacties zijn de kosten 15 cent per transactie, dus je hebt per maand maximaal 100 transacties en daar mislukken er 30 van?

Je ziet nergens staan dat een mislukte transactie als een transactie gezien wordt, maar je zal ook nergens zien staan dat een mislukte transactie niet als een transactie wordt gezien. Opzich is een mislukte transactie natuurlijk ook een transactie.

Dn
door Dn-bezorging Apr 13, 2021 om 18:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee ik heb er wel meer en idd over de eerste 100 is 0,15 cent en tussen de 101 en 200 is het 0,10.

Ik heb gemiddeld 150 transacties bij elkaar.

Het is ook als de klant te vroeg hun pas uit de pin haalt en je dan de transactie moet herhalen en dit gebeurt geregeld ondanks dat ik vertel de pas laten zitten tot het piep toontje...

Dn
door Dn-bezorging Apr 13, 2021 om 18:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Daar heeft u wel een punt idd een mislukte transactie is ook een transactie. Maar ik had dat alleen nooit zo bekeken en was me er niet van bewust dat die ook berekend werden.

diumenge
door diumenge Apr 13, 2021 om 20:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, begrijpelijk. Wel vreemd dat niet alle transacties 10 cent per keer kosten bij meer dan 100 transacties, dat zou ik dan wel weer verwachten.

tijger1
door tijger1 - Apr 13, 2021 om 19:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Bent u dan niet beter af met een bundel, want wat boven de bundel uitgaat wordt afgerekend tegen bijna zes cent.

rj
door rjw - Apr 13, 2021 om 22:08
3256 Antwoorden / 5 Vragen
0

Als een transactie mislukt omdat een klant niet voldoende saldo heeft is het technische gesproken wel een succesvolle transactie. Er kom OK of NOK terug van de bank (OK als de klant geld heeft, NOK als de klant geen geld heeft). Als een transactie mislukt omdat er een probleem in het pinapparaat zit is het ook een succesvolle transactie vanuit de bank gezien. Je gebruikt resources van het betalingssysteem en daar betaal je voor. 

Als de transactie mislukt door een technisch probleem bij de bank is het onterecht. 


tijger1
door tijger1 - Apr 13, 2021 om 22:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Bent u niet abuis met de berekening van de kosten?

Gr
door Grunn1 - Apr 14, 2021 om 10:09
1427 Antwoorden / 18 Vragen
2

De reden hoeft niet altijd bij de klant te liggen.
Heb laats een kast besteld en laten verzenden onder rembours.
Netjes geleverd maar toen ik wilde pinnen ging dat niet goed en nee dat lag niet aan onvoldoende saldo maar omdat het mobiele pinapparaat geen goede verbinding kon krijgen.
Uiteindelijk gelukt maar toen ik op mijn bankrekening later keek zag ik 3 afboekingen en 2 terug boekingen staan dus dat betekend 3 transacties en ja daar moet iemand voor opdraaien en dat is de eigenaar van het pinapparaat.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Apr 14, 2021 om 16:32
1389 Antwoorden / 10 Vragen
0

Deze Rabo is voor kleine bedrijven met weinig betalingen.

Als grotere gebruiker kreeg je 500~1000 of 5000 of onbeperkte  per maand  tegoed en  een mislukte kosten dan niets extra.

Elke bank heeft eigen tarieven en  ING of Amro willen ook graag gezonde bedrijven.
Elke poging  werkte het systeem,  je betaalde niet voor de betaling maar de verbinding en het werk, ongeacht of lukte of niet.


aurora1
door aurora1 - Apr 14, 2021 om 16:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Maar kost niet elke transactie geld, of die nu wel of niet gelukt is? En dat mislukken (dus niet betalen?) is toch de schuld van de klant en niet van bank?

Redacteur
door Redacteur - Apr 14, 2021 om 16:53
1053 Antwoorden / 62 Vragen
0

Dank voor de bijdragen.

Omdat het Kassa-forum er met name is voor vragen van consumenten, sluiten we het topic. Ondernemers kunnen elkaar helpen via bijvoorbeeld https://www.higherlevel.nl/

 

De redactie

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

It
Ita8888 - Apr 17, 2024 om 15:25
Vrije tijd & tuin

Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?

Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer