Mogen banken kosten bereken over een mislukte transactie?
Ik heb een smartPin apparaat en ben een kleine zzp'er en heb een pinapparaat via mobiele telefoon. Werkt perfect alleen wat me nu na 4 jaar pas is opgevallen is dat de bank ook mislukte pintransacties berekend. Per mislukte transactie die ze zien als een transactie 0,15 cent het is niet veel maar als bij mij een klant 3 a 4 keer een poging doet met betalen maar door de een of andere reden is saldo niet voldoende kost dit mij dus 0,60 cent. Bij mij gaat het gemiddeld om zo'n 30 transacties die door de een of andere manier niet lukken door de klant. Dat komt dan dus neer op 30 x 0,15 = 4,50 per maand het is niet veel maar op jaar is dit toch ruim 50 euro. Maar mogen ze dit zomaar doen. Ik zie nergens zoiets staan van mislukte transactie zien wij als een transactie.
Wij zijn vrijwilligers die vragen van consumenten beantwoorden maar hoe dan ook is het uw bank die uw vraag m.i. het beste kan beantwoorden.
Stel uw vraag bij https://www.higherlevel.nl/ als vraagbaak voor ondernemers.
Het lijkt mij evenwel niet onwaarschijnlijk dat men bij uw bank een voor niet geslaagde transactie wel kosten aanrekent. (Transactieopdracht).
@Heremiet Kreeft,
Waarschijnlijk bedoelt u "Higher Level".
Dat staat er toch?
@TIJGER!n: dat stond er aanvankelijk niet. Ik veranderde een eerdere zin snel zelf op het moment dat ik even verder in mijn aantekeningen had gezocht en kennelijk nadat @GEBORENAMSTERDAMMER de aanpassing had gezien. (Ik gaf eerst aan dat ik even niet op de naam kom komen maar mogelijk een andere expert wel). Om snel te corrigeren vergat ik 're' te melden. (Re)
Waarom al die uitroeptekens bij de terechte opmerking van tijger1? Omdat u het vertikt even het woord 'edit' te gebruiken als u uw reactie aanpast, ontstaat deze verwarring.
@SPRIETJE, dank voor derze opmerking en zie mijn re. Ter verduidelijking: nadat ik op de verzendknop had gedrukt herinnerde ik mij heel snel de link die ik bedoelde en corrigeerde mijn reactie. Het duurde kennelijk iets langer, ik ervaar dat vaker, dat de correctie ietwat langer 'ondeweg was' en ieder geval @GEBORENAMSTERDAMMER dat nog niet had gezien.
Topantwoord
Misschien dan beter uw tarief verhogen als € 4,50 zo zwaar doorweegt op het fiscale inkomen.
Nee het gaat mij niet om die 4,50 maar om de vraag mogen ze een niet succesvolle transactie berekenen als een geslaagde transactie. Al was het 100 euro... Het gaat om het principe het staat nergens vermeld naar mijn weten.
Het gaat om de Rabobank.
En nee die 4,50 weegt niet zo zwaar op mijn financiële inkomen. Het gaat mij er om dat ze een niet succesvolle transactie zien als een geslaagde transactie. En dat bij meerdere mensen die zo'n pin apparaat gebruiken.
En wat zei de bank toen u daar navraag deed? Maar als het saldo niet voldoende is bij een klant, is dat na drie of vier keer proberen ook niet het geval. En hoe betaalt die klant dan?
Dan gaat er een artikel van de bon af en vaak is het dan wel voldoende saldo. Of ze vullen hun rekening via hun telefoon aan en pinnen dan alsnog.
En de bank gaf aan ( in ieder geval die medewerker) er niets van te weten hoe dit eigenlijk zat. Maar ze vond dit week raar en het onderzoeken waard.
Dus u krijgt dan nog een reactie van de bank waar dat wel staat?
Bij 0 - 100 transacties zijn de kosten 15 cent per transactie, dus je hebt per maand maximaal 100 transacties en daar mislukken er 30 van?
Je ziet nergens staan dat een mislukte transactie als een transactie gezien wordt, maar je zal ook nergens zien staan dat een mislukte transactie niet als een transactie wordt gezien. Opzich is een mislukte transactie natuurlijk ook een transactie.
Nee ik heb er wel meer en idd over de eerste 100 is 0,15 cent en tussen de 101 en 200 is het 0,10.
Ik heb gemiddeld 150 transacties bij elkaar.
Het is ook als de klant te vroeg hun pas uit de pin haalt en je dan de transactie moet herhalen en dit gebeurt geregeld ondanks dat ik vertel de pas laten zitten tot het piep toontje...
Daar heeft u wel een punt idd een mislukte transactie is ook een transactie. Maar ik had dat alleen nooit zo bekeken en was me er niet van bewust dat die ook berekend werden.
Ja, begrijpelijk. Wel vreemd dat niet alle transacties 10 cent per keer kosten bij meer dan 100 transacties, dat zou ik dan wel weer verwachten.
Bent u dan niet beter af met een bundel, want wat boven de bundel uitgaat wordt afgerekend tegen bijna zes cent.
Als een transactie mislukt omdat een klant niet voldoende saldo heeft is het technische gesproken wel een succesvolle transactie. Er kom OK of NOK terug van de bank (OK als de klant geld heeft, NOK als de klant geen geld heeft). Als een transactie mislukt omdat er een probleem in het pinapparaat zit is het ook een succesvolle transactie vanuit de bank gezien. Je gebruikt resources van het betalingssysteem en daar betaal je voor.
Als de transactie mislukt door een technisch probleem bij de bank is het onterecht.
De reden hoeft niet altijd bij de klant te liggen.
Heb laats een kast besteld en laten verzenden onder rembours.
Netjes geleverd maar toen ik wilde pinnen ging dat niet goed en nee dat lag niet aan onvoldoende saldo maar omdat het mobiele pinapparaat geen goede verbinding kon krijgen.
Uiteindelijk gelukt maar toen ik op mijn bankrekening later keek zag ik 3 afboekingen en 2 terug boekingen staan dus dat betekend 3 transacties en ja daar moet iemand voor opdraaien en dat is de eigenaar van het pinapparaat.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer