Wi
door Wivagi Jul 10, 2018 om 13:12
Geldzaken & recht

Mogen verhuurbemiddelaars geld vragen voor een account?

Momenteel ben ik op zoek naar een woning in Tilburg. Via bepaalde sites kun je gratis zoeken naar woningen maar zodra je wil reageren moet je een betaald account aanmaken t.w.v. van meestal minimaal €30,-. Daarmee heb je dus alleen het account, en niet eens de zekerheid op een bezichtiging of laat staan de woning. Aangezien er veel verhuurbemiddelaars zijn kost dit uiteindelijk klauwen met geld, zonder dat je nog überhaupt één woning gezien hebt. Mogen zij dit zomaar doen?

1264 7 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jul 10, 2018 om 13:27
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Tuurlijk mogen ze dit, dat is hun verdienmodel. Overigens moet ik wel de eerste betaalde site nog tegenkomen waar je ook echt het aangeboden huis kan huren. Vaak krijg je na betaling alleen een link naar een andere partij. Zelf makelaars benaderen heeft meer zin.

Topantwoord

jo
door jorisw - Jul 10, 2018 om 14:06
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ze leveren een service voor dat geld, dus waarom zou het niet mogen? En het grappige is dat die service in de meeste gevallen is gebaseerd op informatie die ook gewoon gratis beschikbaar is. Maar dan moet je zelf gaan zoeken i.p.v. dat zij het voor je doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 10, 2018 om 14:45
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Natuurlijk mag dat. Het is aan u om te bepalen of u op hun voorwaarden met 'hen in zee wilt gaan'.

aurora1
door aurora1 - Jul 10, 2018 om 16:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, natuurlijk.  U hoeft toch geen accounts ergens aan te maken?
U kunt ook zelf gaan zoeken.

hutch
door hutch - Jul 10, 2018 om 19:30
4515 Antwoorden / 29 Vragen

En of deze 'bedrijfjes' geheel betrouwbaar zijn is nog maar de vraag.

Het is nog maar afwachten of de woning, die u wel wat lijkt, nog wel te huur is..... Het is uiteraard heel lucratief om reeds verhuurde woningen niet van die site af te halen. Mensen blijven zich interesseren in bepaalde woningen en gaan zich dus tegen betaling aanmelden....... om vervolgens te horen dat deze woning 'helaas' (....) niet meer beschikbaar is.

Een alternatief is om te achterhalen waar die woning staat en er langs te gaan om te kijken of deze mogelijk al verhuurd is, of dat de huidige huurder van plan is om te verhuizen.

Wi
door Wivagi - Jul 11, 2018 om 11:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap jullie antwoord maar het probleem is echter dat via gratis sites je niet aan een bezichtiging komt. Het zit zo; ik reageer via gratis sites op huurwoningen. Deze huurwoningen worden op de gratis sites gezet door de bemiddelaar. Vervolgens krijg ik van de bemiddelaar een mail terug dat een bezichtiging mogelijk is mits ik mij inschrijf op hun site met een betaald account. Ik maak dus een betaald account aan en krijg vervolgens elke keer te horen dat de kamer al verhuurd is of dat er al te veel bezichtigingen gepland zijn etc.

Daarnaast zoeken deze bemiddelaars ook echt niet mee. Je betaalt dus bij elke bemiddelaar een bedrag voor het account in de hoop dat je kans maakt op een bezichtiging. Ik heb het dus niet over bemiddelingskosten zoals jullie waarschijnlijk bedoelen maar gewoon kosten vooraf zonder enige zekerheid op iets. Als een bemiddelaar mij succesvol aan een woning helpt wil ik daar best voor betalen, en dan is no-cure no-pay in de meeste gevallen ook van toepassing. Ik heb nu elke keer kosten zonder dat ik er ook maar iets voor terug krijg.

Het erge hieraan is dat zij je op deze manier volledig kunnen uitbuiten want als je een woning wil vinden moet je wel een account hebben (waar 99 van de 100 keer niks uitkomt).

tijger1
door tijger1 Jul 12, 2018 om 11:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Schakel zelf rechtstreeks een makelaar in. Die verhuursites zijn nep.

Elsvanwijngaarden
door Elsvanwijngaarden - Jul 11, 2018 om 11:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo

ik lees op internet heel veel klachten over het uwv hoe is het mogelijk dat iemand goed gekeurd word na dat een arts je maar 1 keer hebt gezien en dan vervolgens zich zorgen maakt om je en als je dan het rapport binnen krijg je finaal de grond in getrapt wordt

ik heb in 2013 een schouder operatie gehad na 8 spuiten zenuw blokkade set neelding therapie fysio is het nog steeds niet weg in die periode kreeg ik ook meer lichamelijke klachten waaronder aan mijn rug ik ben tien naar het uza in Antwerpen gegaan en daar stond binnen een maand een operatie gepland het was een zware operatie het ging daarna even goed maar als snel werd het weer slechter na een Total bodyscan is er uit gekomen dat ik door heel mijn lichaam atrose heb ik moest op een gegeven moment weer naar het uwv voor een keuring bij de arts die ik hier boven al een beetje noemde hij was heel spontaan vriendelijk alleen had zijn huiswerk niet gedaan bleek toen ik mijn verslag binnen kreeg ik was twee keer aan mijn schouder geopereerd (niet) ik heb 2 bouviers (niet) ik drink 10 tot 15 alcohol versnaperingen per dag (niet) heb een stevig postuur en een stevig eet patroon en dat is iets waar niwt eens na gevraagd werd ik heb hier dus ook een klacht over ingediend en bezwaar gemaakt ook die vonden dat de arts gelijk had daarna heb ik een rechtzaak aangespannen en natuurlijk verloren waarom omdat de arten van het uwv het beter weten san een specialist of arts wat ik heel knap vind ik zit met veel pijn ga veel door mijn rug lig vaak snachts vast zodat er iemand me moet helpen om me om te draaien en uit bed helpen ik loop met een rollator en als ik langer weg ben moet ik kn een rolstoel en toch zeggen ze dat ik 40 uur per week kan werken met werk in de metaal bewerking productie tuinbouw ik kan niet eens zelf mijn huishouden doen wie weet raad en wil nu eindelijk is in opspraak komen voor veel mensen die onterecht aan het week moeten please help me ik trek dit allemaal niet meer

marita5
door marita5 Jul 11, 2018 om 13:18
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo ElsVanWijngaarden , Het is beter dat u zelf een topic opent oftewel een vraag stelt , zie bovenaan in de roze balk stel een vraag . Nu zit u in het topic van iemand anders die een vraag stelt over verhuursites . Uw vraag gaat over het UWV dit heeft niks te maken met verhuursites , dus stel zelf een vraag , dan zult u ook antwoorden krijgen .

Elsvanwijngaarden
door Elsvanwijngaarden Jul 12, 2018 om 10:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry niet gezien had me aan gemeld en kwam hier terecht ga het gelijk veranderen

Elsvanwijngaarden
door Elsvanwijngaarden Jul 12, 2018 om 11:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry mensen heb het verkeerd gedaan hij staat nu wel juist