hu
door huibert1941 Apr 27, 2017 om 08:34
Geldzaken & recht

Munten storten ing

gisteren heb ik munten gestort. thuis had ik een bedrag van € 98,93 geteld en op het stortingsbewijs staat 83,46. contact met de ING gaat zo moeizaam - geen contactformulier - geen e-mailadres. voor iemand zonder apps is het bijna onmogelijk om een antwoord te krijgen. telefoon is vandaag gesloten. de service van de bank is zo minimaal geworden  dat ik mijn geld beter in een oude sok kan bewaren. volgens mij heb ik in uw programma wel eens dit onderwerp zien worden behandeld. een consument kan niet meer van de bank op aan. het enige antwoord dat je krijgt bij telefoneren is - waarom gaat u niet internet bankieren - en dat terwijl er in het verleden reclame werd gemaakt dat alle klanten mogen doen wat zij willen, dus ook op papier bankieren. ben de bank zo zat.

28915 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 27, 2017 om 08:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom gaat iemand munten storten bij de bank? Geef ze uit in de winkel, die zitten er om te gillen, want zij moet weer betalen om rolletjes munten te krijgen.

En natuurlijk is de bank vandaag gesloten. Nog afgezien daarvan, als u in zo'n apparaat gestort hebt, wordt er niets gedaan aan het verschil.

lo
door lovewinnie - Apr 27, 2017 om 08:52
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Lag er niks in de bak onder? Stort wel is geld uit de spaarpotten van de kinderen op hun rekening. Je gooit dan alles in een bak. Soms herkennen ze munt niet meteen en wordt dan onder in uitgespuugd. Deze moet je er opnieuw ingooien. Vaak moet ik deze handeling wel 2/3 x doen voor hij alles gepakt heeft.

jantje7
door jantje7 - Apr 27, 2017 om 09:02
1459 Antwoorden / 23 Vragen
ro
door ronny530 - Apr 27, 2017 om 09:27
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Als u de ING zo zat bent dan stapt u toch over naar een andere bank zo moeilijk is dat niet maar terzijde. Geld storten kan enkel bij een ING kantoor of een ING servicepunt dus daar kunt morgen ook een klacht indienen. Alle banken zijn op koningsdag gesloten maar omdat u uw klacht zo dringend vind moet de bank 24/7 bereikbaar zijn terwijl u door "ouderwets" te bankieren van de kantoortijden wenst te zijn. Geld storten in een automaat vereist wel enige aandacht want vooral bij muntgeld worden munten niet door de automaat herkent en vallen in de teruggave bak waarna u ze nogmaals kunt storten totdat het totale muntgeld geteld en geaccepteerd is. Op het grote display verschijnt het totaal bedrag, als dat klopt maakt u de procedure af en wordt er een stortingsbon uit geprint. Enige onachtzaamheid valt u wel te verwijten want u komt er thuis pas achter dat het bedrag op de bon lager is dan het bedrag dat u wilde afstorten dus moeten er wel munten in de teruggave bak zijn achtergebleven die heeft u laten liggen en u bent weggegaan. Ik vrees dat de ING niets met uw klacht kan doen want dan zouden ze onoplettendheid gaan belonen.

hansje klein
door hansje klein Apr 27, 2017 om 10:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ook is het oppassen geblazen bij geldbiljetten, waarbij ezelsoren, vouwen, scheurtjes en plakband de oorzaak kunnen zijn voor een afkeuring, waarbij de biljetten óók door de machine teruggegeven worden.

edrick3
door edrick3 - Apr 27, 2017 om 10:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

contact met de ING gaat zo moeizaam
Tja, als je gisteren - op een kantoor dus - muntgeld gestort hebt en niet meteen gekeken hebt of het bedrag wel klopte (je kunt je natuurlijk ook zelf verteld hebben, maar het is wel een opmerkelijk verschil) dan is deze opmerking onterecht.
Je had het meteen moeten melden!
Nu valt er weinig aan te doen.
Met de service op de ING-kantoren is niets mis.

ha
door halex - Apr 27, 2017 om 10:53
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U bazelt. U kunt op heel veel verschillende manieren in contact komen met de ING. De enige mogelijkheid die er niet is, is e-mail. Aangezien u ook in staat bent om hier iets te posten, moet u toch ook in staat zijn om op de community van ING iets te plaatsen?
Waarom komt u overigens nu pas met dat verschil? Dat is een beetje aan de late kant. ING zal zeggen dat u of thuis niet goed hebt geteld, of dat er geld is achtergebleven in de stortautomaat en dat u niet goed opgelet heeft. Hoe dan ook, het is uw eigen schuld. Dus ik zou er niet teveel moeite en energie in steken.

di
door digioma - Apr 27, 2017 om 10:57
646 Antwoorden / 29 Vragen

Helemaal eens met TIJGER1. Waarom al die moeite om zo'n bedragje aan kleingeld bij een bank storten. Wij bewaren de muntjes van 50 eurocent het hele jaar door; er zijn een paar vaste winkeliers waar wij onze boodschappen halen en die zijn dolblij als we weer ze komen omruilen voor papiergeld. Mooi spaaarpotje voor de vakantie. Ze controleren het bedrag dat wij aangeven niet na; kwestie van vertrouwen.

aurora1
door aurora1 - Apr 27, 2017 om 14:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mag die machine dan niets verdienen?
Verder zit u een klaagverhaal te vertellen en dit is de rubriek Vraag en Beantwoord. Wij zijn er niet voor om tegen te zeuren, dat kunt u beter in eigen kring doen. Overigens heeft u totaal geen gelijk wat  betreft service.
Ga maar Koningsdag vieren, dan heeft u geen tijd om te zeuren en te klagen.

ra
door raarmaarwaar - Apr 30, 2017 om 00:46
41 Antwoorden / 1 Vragen

Contant munt geld storten kost geld. Is al heel lang zo. Graag de voorwaarden eerst lezen voordat U een contract aangaat in het algemeen. En ander alternatief is dan misschien niet eens zo een slecht idee. Bewaren waar en hoe U het maar wil. En dat kost dan geen (extra) geld.

r.kemperman
door r.kemperman Apr 30, 2017 om 06:52
423 Antwoorden / 4 Vragen

Klok en klepel
storten op eigen privérekening bij ING:
eerste 6 stortingen gratis
daarna € 6,50 per keer

diumenge
door diumenge Apr 30, 2017 om 09:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Raarmaarwaar: raar, maar wat je schrijft is niet waar...