tu
door turtel Feb 5, 2012 om 13:16
Geldzaken & recht

Na 5 jaar geen allimentatie betalen

Hoe vinden jullie het als de allimentatie na 5 jaar wwerd beeindigd?Is wel fijn voor de betalende maar niet voor de ontvanger,maar wat dan?

488 8 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Feb 5, 2012 om 13:26
7840 Antwoorden / 95 Vragen

5 jaar is toch tijd zat om er een oplossing voor te vinden, je weet dan dat je daar naar toe moet leven. Er zijn meerdere kanten aan deze zaak waarom moet altijd een het slachoffer zijn ten opzichte van de ander. De enige oplossing is volgens mij de zaak naar 5 jaar opnieuw bekijken of de noodzaak er nog is.

tenormin
door tenormin - Feb 5, 2012 om 13:27
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Zou voor de man of vrouw die de alimentatie moet betalen wel zo prettig zijn. En niet 12 jaar, zoals het (nu?) is. Kun je allebei apart, weer een redelijk normaal nieuw leven beginnen, met of zonder nieuwe partner die daar ook 12 jaar aan bijdraagt. Ik heb het hier uiteraard niet over kinderalimentatie (u ook niet, neem ik aan).

vladja
door vladja - Feb 5, 2012 om 13:34
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Het moet niet gebonden zijn vastgelegde aan een tal jaren, maar wel met een maximum.

Het moet maatwerk zijn, rekening houdend met het aantal jaren dat het huwelijk geduurd heeft, kansen op de arbeidsmarkt, leeftijd etc.

Vladja

tenormin
door tenormin - Feb 5, 2012 om 13:55
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=vladja schreef op zondag 5 feb 2012, 13:34]Het moet niet gebonden zijn vastgelegde aan een tal jaren, maar wel met een maximum.

Het moet maatwerk zijn, rekening houdend met het aantal jaren dat het huwelijk geduurd heeft, kansen op de arbeidsmarkt, leeftijd etc.

Vladja

Dat ben ik met je eens, vooral als een huwelijk meer dan 25 of 30 jaar heeft geduurd. Na 1994 geld er alimentatieplicht voor 5 jaar, met kinderen is dat 12 jaar.

@turtel, je kunt natuurlijk wel met ex iets afspreken over de alimentatie, de duur e.d. Moet je natuurlijk wel nog door één deur kunnen.

loreleigil
door loreleigil - Feb 5, 2012 om 13:58
678 Antwoorden / 3 Vragen

Nou, ik kan me situaties bedenken waarin 5 jaar niet echt terecht is. Heeft man altijd gewerkt en is er afgesproken met de vrouw dat hij opleidingen etc. kon doen om vooruit te komen en zij voor de kinderen zou zorgen en is ze bij scheiding bijv. 50 jaar.... Tja, dan komt zij nooit meer aan de bak, man heeft een goede baan, mede dankzij haar en zij komt dus in de bijstand. Dat vind ik dan dus niet eerlijk. Maar inderdaad, per situatie bekijken en geen vastgestelde periode voor elke zaak. De ene zaak is de andere niet. Dit lijkt me overigens ook meer iets voor discussies.

poltol
door poltol - Feb 5, 2012 om 14:45
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Waarom begint men nu [allemaal ???] te reageren.

Dit hoort bij DISCUSSIES.

Dus beste vraagsteller, even kopieeren en daar verder ............!!

Vr.gr. poltol

tdehond
door tdehond - Feb 5, 2012 om 15:50
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Als de vrouw 20+ jaren onbezoldigd werkneemster geweest is van de man lijkt het mij niet meer als billig dat het huidig aantal jaren alimentatie gehandhaafd blijft.

tenormin
door tenormin - Feb 5, 2012 om 16:10
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tdehond schreef op zondag 5 feb 2012, 15:50]Als de vrouw 20+ jaren onbezoldigd werkneemster geweest is van de man lijkt het mij niet meer als billig dat het huidig aantal jaren alimentatie gehandhaafd blijft.

freudiaanse "verschrijving"?