teun102
door teun102 Aug 23, 2012 om 15:42
Geldzaken & recht

Na isoleren vochtvlekken in buiten muur

Na advies van de adviseur van NUON Isolatie B.V. dat ik mijn woning "probleem" kon isoleren heb ik constant prolemen waaronder vochtvlekken in de buitenmuur. Het isoleren is in maar 2010 gebeurd en na de eerste winter waren er vochtvlekken onderlangs en tijdens de tweede winter ook op ter hoogte van de 2de etage.

NUON Isolatie B.V. heet intussen Thermecon Isolatienet en in de laatste brief is het Isolatienet geworden en hun zijn van mening dat de vochtvlekken niet door het isoleren komt. Maar zei een medewerker bij een huisbezoek het komt omdat er geen ventilatie door de spouwmuur kan en dan waren er nog factoren zoals de samenstelling van de stenen. Ik zou zeggen allemaal bekende feiten want de woning is ruim 55 jaar oud.

Verder blijkt deze woning ooit eens eerder door de vorige eigenaar geisoleerd te zijn maar met het opnieuw impregneren van de boorgaten dacht men het probleem te hebben opgelost. Niet dus en omdat men niet van plan was dat probleem op te lossen moest ikzelf maar wat bedenken en heb ik voor een onderzoek gevraagd.
Degene die het onderzoek uitvoerde had ik via e-mail de situatie beschreven en gevraagd of het onderzoek zinvol was of dat hij een betere oplossing wist. Tijdens zijn werk hier zei zei hij dat NUON Isolatie B.V. een goed klant van hem was en daarmee vind ik het onderzoekbureau niet meer onafhankelijk.

Uit het onderzoek is vast komen te staan dat op de plekken waar hij heeft geboord en gekeken isolatie materiaal zit. Maar het lost niets op en ik ben ook al bij de geschillencommissie geweest en daar kunnen ze het geschil niet in behandeling nemen. Een klacht onder "afbouw" kon wel maar isoleren niet. 1 ik wil de rekening niet betalen, deze zou ik betalen als uit het onderzoek naar vorenkwam dat de vochtvlekken niet door isolatie komen. Aangezien ze zelf zeggen dat het ondermeer komt vanwegen geen ventilatie door de spouwmuur is het dus de isolatie. 2 wil ik dat het door hun gecreeerde probleem, de vochtvlekken wordt opgelost want vocht is ten alle tijden slecht.

Het speelt intussen ruim ander half jaar en door ziekte van mijn zoon wat veel tijd en aandacht van me vraagt kan ik het niet opbrengen steeds weer er achteraan te gaan. Ik wil eindelijk tot een oplossing komen zodat ik er een streep onder kan zetten. Vorige maand heb ik mijn klacht bij de geschillencommissie voorgelegd en daarmee dacht ik klaar te zijn. Nu kan ik daar niet terecht en ik heb geen rechtbijstandsverzekering.

Waar of hoe kan ik dan mijn recht halen. Het Juridisch loket waar ik in eerste instantie ben geweest zegt me niet verder te kunnen helpen.

29548 20 Rapporteer

hk_mr308
door hk_mr308 - Aug 23, 2012 om 16:05
146 Antwoorden / 2 Vragen

Even over het niet betalen van de rekening: Als er onenigheid is tussen 2 partijen dan schort dat de betalingsverplichting vaak niet op, en als u niet betaald dan kunt u voor hoge kosten komen te staan!
Soms werken bedrijven een stuk fijner mee als de rekening gewoon betaald wordt.

Heeft een rechtsbijstand verzekering? misschien dat zij u verder kunnen helpen. Veel verstand van vochtvlekken heb ik niet, maar zijn deze in de buitenmuur wel erg?

Misschien kunt u een concurrent van Nuon laten kijken naar de situatie, dan heeft u het advies van een andere expert.

Vattenfall Medewerker
door Vattenfall Medewerker - Aug 29, 2012 om 16:49
117 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Teun,

Wij hebben navraag gedaan over uw kwestie bij Nuon Isolatie B.V. Zij hebben ons een overzicht van alle ondernomen acties en correspondentie toegestuurd. Ook hebben wij een kopie van de rapporten van Bureau Toezicht Bouwwerk ontvangen.

Uit het rapport maken wij op dat er geen aanleiding is gevonden te twijfelen aan de kwaliteit van het isolatiemateriaal en de manier van het aanbrengen van het isolatiemateriaal. Gezien het feit dat Nuon Isolatie geen blaam treft is er kennelijk een andere oorzaak die ten grondslag ligt aan de vochtvlekken.

Helaas zien wij op dit moment geen mogelijkheden om u hiermee verder te helpen. Als u hierover een andere mening heeft of een suggestie kan aandragen, dan helpen wij u uiteraard alsnog graag.

Met vriendelijke groet,

Masja
Nuon Webcare

abarth
door abarth - Aug 29, 2012 om 16:59
845 Antwoorden / 19 Vragen

Beste Teun,

Google even op Nuon Isolatie en Nieuwsuur en kijk of deze situatie op u van toepassing is.
Nuon moet namelijk wel vaker terugkomen op hun stelling dat hen niets te verwijten valt.

kamphuysen
door kamphuysen - Aug 29, 2012 om 17:05
252 Antwoorden / 68 Vragen

Maar zei een medewerker bij een huisbezoek het komt omdat er geen ventilatie door de spouwmuur kan

Geachte Teun, U heeft een probleem met isolatie in de spouwmuren, dat komt door Verstikking. (erger is het als U dan ook koude bruggen heeft waardoor vochtvlekken op de muren) Verstikking komt door het ontbreken van ventilatie in de muren. U kunt dat opheffen door ventilatie roosters ca. 15x25 cm te plaatsen langs de onderkant van de muren om de anderhalve meter.

Verder moet U zich verstaan met een gevestigde aannemer die dat voor U kan oplossen.
Ook kunt U hulp vragen bij de afd.bouw advies van de NVM via funda.nl

teun102
door teun102 - Aug 29, 2012 om 22:55
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een reactie van een nuon medewerker Masja gehad maar kan haar niet benaderen om het volgende op het antwoord te zeggen.
Zij als nuon medewerker stelt dat er geen twijfel is over de kwaliteit en de manier van aanbrengen.
Dat stel ik ookniet ter discussie maar over het advies van de Nuon deskundige dat er "probleemloos" geisoleerd kan worden. Voor het isoleren had ik geen vochtvlekken erna wel dat noem ik niet "probleemloos". Dan zegt een medewerker van Nuon Termecon zelf dat de vochtvlekken komen omdat er geen ventilatie door de spouwmuur komt. Deze woning is ruim 55 jaar het is een bestaande situatie zonder vocht vlekken op de buitenmuur en had dus niet geisoleerd mogen worden. Nuon Termecon Isolatienet of hoe is zich intussen ook noemen is ook niet bereid het door hun gecreeerde probleem op te lossen.

brainless
door brainless - Aug 30, 2012 om 12:32
324 Antwoorden / 0 Vragen

U geeft aan dat de vorige eigenaar "ooit" eens eerder heeft geïsoleerd.
Waarmee is deze toentertijd geïsoleerd?
En is dit (2 soorten isolatiemateriaal) misschien nu het probleem?
.

kamphuysen
door kamphuysen - Aug 30, 2012 om 15:52
252 Antwoorden / 68 Vragen

Beste Teun,
Niet langer twijfelen maar CED opbellen dan komt er een expert langs die U helpt het kost weinig en met de gegevens van het Rapport kunt U aan de slag.

Contact

CED Holding B.V.

Rietbaan 40 – 42
P.O.box 393
2900 AJ Capelle aan den IJssel
The Netherlands
T +31 (0)10 284 34 34
F + 31 (0)10 284 34 51
E info@ced-holding.nl
kvk 24192654

kamphuysen
door kamphuysen - Aug 30, 2012 om 16:05
252 Antwoorden / 68 Vragen

Beste Teun.

Ook onderstaande firma voor U opgezocht, zowel met CED als met Perfectbouw hebben wij heel goede ervaringen, Perfectbouw werkt voor de NVM als onderzoeker voor Uw makelaar indien U een huis wilt aankopen.

En CED werkt in alle sectoren oa banken en verzekeraars als er schade zaken zijn men doet onderzoek en geeft grondig advies.

Hieronder het adres ..
Bezoekadres
Contactgegevens
Perfectkeur BV
Telefoon kantoor
Kerkstraat 36
Telefoon kantoor
0800-0900200 (gratis)

3341 LE Hendrik Ido Ambacht
Telefax

E-mail
info@perfectkeur.nl

Internet
www.perfectkeur.nl
www.perfectbouw.nl

Overzicht van onze diensten.
Perfectkeur levert een breed scala aan bouwtechnische keuringen bij aan- of verkoop van een woning, verzorgt opleveringen, vooropnames en onderhoudsplanning voor uw woning, school, gebouw, kerk of Vereniging van Eigenaren. We maken onderscheid in onze specifieke dienstverlening voor particulieren, zakelijke klanten en non-profitorganisaties. Via de links in het menu helemaal bovenaan deze pagina komt u bij de specifieke informatie.

Perfectkeur is een zeer ervaren en breed deskundig bouwkundig adviesbureau. Ons personeel heeft diverse specialisaties. Voor ieder bouwkundig probleem waar advies of onderzoek bij nodig is bieden wij een oplossing. Mocht u in onderstaand overzicht niet de dienst vinden, die direct bij uw vraag past, neem dan gerust even contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Voor al uw vragen over onze diensten en de mogelijkheden die een bouwkundige inspectie biedt, kunt u geheel vrijblijvend contact met ons opnemen.
Dat kan telefonisch op 078-6849750 of indien gewenst per email.

ag
door agentx - Oct 4, 2012 om 20:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik deel deze mening over Perfectkeur niet. Ik heb een bouwkundige keuring laten uitvoeren voor 355 euro. Ze komen anderhalf uur langs en voeren een zeer summiere keuring uit. het dak bekijken ze hooguit met een spiegel vanuit een raam. Als je vervolgens een klacht indient over de punten die ze allemaal niet goed hebben gezien krijg je op alle punten ongelijk en doen ze net alsof ze niets fout kunnen doen. Bijna alle punten die ze wel hadden gezien bleken naderhand onbelangrijk te zijn.

li
door lindalodi - Oct 8, 2012 om 18:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ii ben het ook niet helemaal eens met de mening perfektbouw heeft onze keuring ook gedaan. En erg slecht ak zeg ik het zelf. De hele vloer was weg gezakt. Dit kon je duidelijk zien maar ons zzeiden ze dat het goed was. Toenewe het huis gekocht hadden moesten we erg veel geld in de vloer stoppen. En als we verhaal haalde bij perfektbouw moeste we maarniet zo zeuren! Wij hadden er geen verstand van. Hun wel. We wouden alleen maar horen dat hun fout zaten geld terug hoefde niet eens. Maar nee hun zaten goed en wij moesten maar ophuden met zeuren.

Wij willen ook graag spouwmuur isolatie maar ik weet niet of onze gestucte buitenmuren er tegen kunen. Iemand advies bij welk bedrijf we daarvoor terecht kunnen. Nuon en pluimers weten het zelf ook niet en geven hier geen garantie op

teun102
door teun102 - Dec 23, 2012 om 21:43
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zal niet gauw nog een bedrijf voor iets inschakelen want je word bedrogen waar je bij staat. Net als bij het advies van NUON dat het isoleren probleemloos kan en als er wel problemen zijn komen ze die met een plantenspuit oplossen. Probleem nog steeds niet opgelost terwijl we weer 1 jaar verder zijn. Terwijl ze zeggen dat het komt omdat er geen ventilatie door de spouwmuur kan en toch stug volhouden dat het niet door het isoleren komt. Welke opleiding hebben ze daar gehad???????????

Intussen heeft 2 maanden geleden zich ook een manager van NOUN zich gemeld dat ik maar gauw moest betalen anders volgen maatregelen. Ik dacht mooi dat ze zelf gaan regelen en heb hem gevraagd het hele verhaal nog eens te bekijken. Maar net als bij Noun Isolatie/thermecon/ isolatienet of hoe ze zich ook willen noemen geen enkele reactie.

Jammer genoeg heb ik nog geen antwoord waar ik terecht kan als ik niet bij de geschillen commisie kan omdat het bedrijf daar niet bij is aangesloten.

Vattenfall Medewerker
door Vattenfall Medewerker - Dec 24, 2012 om 13:51
117 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Teun,

Zoals wij u eerder al hebben laten weten, zien wij vooralsnog geen aanleiding om te twijfelen aan de conclusie in het rapport van Bureau Toezicht Bouwwerk. Uit dit rapport maken wij namelijk op dat er geen aanleiding is gevonden om te twijfelen aan de kwaliteit en de manier van aanbrengen van het isolatiemateriaal. Wij gaan er dan ook vanuit dat aan het ontstaan van de vochtplekken een andere oorzaak ten grondslag ligt. Helaas zien wij geen manier om u langs deze weg verder te helpen.

Met vriendelijke groet,

Peter
Nuon Webcare

teun102
door teun102 - Dec 24, 2012 om 16:20
6 Antwoorden / 1 Vragen

Voor de NUON medewerker

Ik woonde hier 9 jaren zonder problemen in een huis van ruim 50 jaar oud. De eerste winter NA het isoleren heb ik vochtvlekken op de buitenmuur. De uitvoerder zegt dat het komt omdat er geen ventilatie door de spouwmuur komt. Ik heb het niet over de kwaliteit of manier van isoleren maar gewoon het feit dat er geisoleerd is wat volgens advies van uw werknemer PROBLEEMLOOS kon. Bovendien zegt het bureau dat het onderzoek heeft uitgevoerd dat NUON een goede klant is, dat is dan ook lekker onafhankelijk. En maar stug volhouden dat jullie er niets aan kunnen doen, volgens mij moet je wel erg debiel zijn. Ik begrijp het wel, rekeningen sturen kunnen jullie maar een door juliie gecreeerd probleem oplossen kost geld en zijn jullie niet thuis.

fijne feestdagen maar niet heus

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 24, 2012 om 16:28
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb een huis uit 1980 de berging vrij gemaakt van vochtplekken door de enkele steen muur te behandelen met Silicone.
Deze vloeibare en niet zichtbare na drogen houd de muur droog voor vocht van buiten.
De damp van binnen kan er nog wel door.
De muur is nu nog steeds vochtvrij en netjes.

Het is met een gietertje gedaan, dus gewoon muur nat gieten en deze vloeistof trekt in je muur.
Waarom ze dit relatief goedkope middel niet geprobeerd hebben is voor mijn een raadsel.
Vooral enkele muren die achteraf geïsoleerd worden hebben dit wel vaker.

Prettige kerstdagen en bij Hornbach is een tankje van 5 liter minder dan €40,- dus ook best voor de meeste mensen zelf te doen.

teun102
door teun102 - Dec 24, 2012 om 16:36
6 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de tip maar het is niet de oplossing zijn. Ik had het huis al opnieuw laten voegen en is daarna geimpregneerd. Na mijn klacht over de vochtvlekken dacht Thermecon dat het was opgelost door de boorgaten opnieuw te impregneren. De jongens die dat kwamen doen met een plantenspuit zeiden dat ze net van een ander adres afkwamen met het zelfde probleem. Dus ik denk dat ze niet onbekend zijn met het probleem en de boorgaten zitten overal en de vochtvlekken niet.

vi
door victoria50 - Oct 27, 2013 om 09:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Teun,

Ik heb exact hetzelfde probleem.
Huis uit 2014, nooit vocht. Door Nuon geisoleerd najaar 2010 nadat ik op het materiaal en methode uitgebreid heb nagevraagd bij st. Eigen huis en Astmafonds. Leek prima allemaal.
Voorjaar 2011 grote vochtplek 2-2m. Nuon Isolatie erbij gehaald. Zei stellen ofwel is er een deel isolatie vergeten of er zit puin in de schouw hetgeen een dure oplossing zou worden. Let wel, nooit problemen eerder gehad en ook niet van voorganger gehoord. Isolatiemateriaal is bijgespoten en probleem leek weg maar het was ook zomer. Vorige maand: grote vochtplekken binnen zowel op een muur als etage lager op plafond. geen stank in badkamer e.d. dus is niet riolering. Buiten zie ik weer die vochtplek! Nu wacht ik op vervolgactie van NUON maar geloof er geen bal van dat het aan het puin ligt want net als bij jou Teun was er voor de isolatie niets aan de hand. Ik heb op die muur een goede ventilator die automatisch draait als er vocht binnen is. Ik ga in contact met de verzekering iinclusief rechtsbijstand want ben niet van plan voor de kosten op te draaien. Daarnaast ook maar even cc naar consumentenbond. Ik heb namelijk prima alle info gelezen in kleine lettertjes want dat is mijn vak maar geen waarschuwing in dit kader gezien. Ik hou je/jullie op de hoogte want hier moeten we wat aan doen.

Vattenfall Medewerker
door Vattenfall Medewerker - Oct 27, 2013 om 18:05
117 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenavond victoria50,

Wat vervelend om te horen dat er na aanbrengen van isolatie vochtplekken ontstaan.
Indien gewenst, kunnen we ook langs deze weg onderzoeken wat we voor je kunnen doen.
Als je je adresgegevens in een e-mail stuurt naar webcare@nuon.com, informeren we voor je bij Nuon isolatie.

Met vriendelijke groet,

Barry
Nuon Webcare

teun102
door teun102 - Oct 28, 2013 om 14:09
6 Antwoorden / 1 Vragen

voor victoria50 omdat ik niet rechtstreeks haar kan antwoorden is dit voor haar bedoeld.
Ik zag dat een NUON mederwerker je gegevens wilt hebben. Ze zijn hier wel 3-4 keer geweest behalve dat ze met een plantenspuit de boorgaten opnieuw hebben geimpregneerd is er niets opgelost. Ik heb bij de geschillencommissie een aanvraag voor een uitspraak neergelegd. Helaas konden ze het niet behandelen omdat het bedrijf dat eerst "NUON Isolatie b.v" was daarna,"Thermecon isolatienet" en nu "Isolatienet" heet het isoleren heeft uitgevoerd niet bij hun is aangesloten.
Thermecon heeft ook nog eens een test laten voeren maar daar is niets uitgekomen. Bleek dat het bedrijf "bureau toezicht bouwwerken" te Delft dat de test uitvoer een goede klant van NUON te zijn. Dus hoe onafhankelijk is dat onderzoek geweest. Omdat ik naar de geschillencommissie kon en ik intussen allerlei dreigen brieven kreeg om dat onderzoek te betalen heb ik uiteindelijk betaald. Ze hebben daarna NOOIT meer iets van zich laten horen.

Zolang de zon redelijk hoog staat en met tijden op de buitenmuur schijnt is de muur droog. Maar vanaf september, oktober tot maart, april zijn er nog steeds natte plekken. Het isoleren is in maart 2010 gebeurd en ik heb de strijd maar opgegeven. En dat alles na hun advies, het huis is "probleemloos" te isoleren. Met dank aan die adviseur

kamphuysen
door kamphuysen - Oct 28, 2013 om 14:49
252 Antwoorden / 68 Vragen

Beste Teun,
Niet langer twijfelen maar CED opbellen dan komt er een expert langs die U helpt het kost weinig en met de gegevens van het Rapport kunt U aan de slag.

Heeft U deze nu al gevraagd er naar te komen kijken?

Contact

CED Holding B.V.

Rietbaan 40 – 42
P.O.box 393
2900 AJ Capelle aan den IJssel
The Netherlands
T +31 (0)10 284 34 34
F + 31 (0)10 284 34 51
E info@ced-holding.nl
kvk 24192654

teun102
door teun102 - Oct 28, 2013 om 19:10
6 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Kamphuysen,

Vorig jaar had ik al een bericht om jullie een rapport te laten maken maar ik geloof daar niet in. Waar kan ik al terecht als ik niet eens naar de geschillencommisie kan. Tot nog toe heeft het me veel ergernis gekost en een rekening van ruim €300,- en wat ben ik er mee opgeschoten? nog meer ergernis en nog steeds het probleem niet opgelost. Nee, ik heb het helemaal met die prut zaak gehad en ben niet van plan er nog een cent aan uit te geven. Ik kan alleen maar hopen dat als mensen dit lezen ze zich goed realiseren wat "probleemloos" isoleren kan betekenen.