El
door Ellen020 Jul 7, 2020 om 13:28
Geldzaken & recht

Na ondertekening check out rapport huurwoning toch nog een nota. Mag dat?

Na ondertekening van het check out rapport waarin alles goed werd bevonden, krijgen wij een nota van herstelwerkzaamheden van € 2.000,--. Mag dat zomaar of is een check out rapport bindend?

2845 15 Rapporteer

ju
door juliomariner - Jul 7, 2020 om 13:46
1311 Antwoorden / 2 Vragen

WEelke redenen geeft de verhuurder aan voor de herstelwerkzaamheden. Hij mag dan wel een heel goede reden hebben anders was het toch in het check out rapport vermeld.

me
door mein33 - Jul 7, 2020 om 13:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

 Mag dat zomaar of is een check out rapport bindend?

Bindend, anders hoeft er ook geen check-out rapport te worden opgemaakt !
U heeft hopelijk wel een kopie van het door beide partijen getekende rapport ?

1paul
door 1paul - Jul 7, 2020 om 14:03
3101 Antwoorden / 0 Vragen

in principe is dit bindend en mag dat niet, als u de eventuele punten die bij de voorinspectie gerepareerd heeft en de eindinspectie zegt dat het oke is dan is het dat ook....

Ka
door Kassagebruiker - Jul 7, 2020 om 14:06
683 Antwoorden / 5 Vragen

Huisjesmelker?

Tr
door Trostomaat - Jul 7, 2020 om 14:39
239 Antwoorden / Vragen

Er wordt hier een aantal keer geschreven dat het rapport 'bindend' is.
Ik betwijfel dat.
Het rapport is een belangrijk bewijsmiddel. Maar bindend?
Waar staat dat het 'bindend' is?

Ka
door Kassagebruiker Jul 7, 2020 om 14:49
683 Antwoorden / 5 Vragen

Als het eind rapport door de twee partijen is ondertekend of in elk geval door de verhuurder/eigenaar is dat bindend, een contract.

panter22
door panter22 Jul 7, 2020 om 15:25
6599 Antwoorden / Vragen

Wat staat er in het rapport?

rj
door rjw - Jul 7, 2020 om 14:51
3238 Antwoorden / 5 Vragen

En er waren totaal geen opmerkingen geplaatst op het check out rapport? Helemaal leeg, streep er door, 0 euro onder de streep?

marita5
door marita5 - Jul 7, 2020 om 14:59
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ellen020 ,

Nmm mag dit niet .

1) Als bij de na inspectie is gebleken dat alles in orde was , kan de verhuurder nu niet afkomen met een rekening .
2) De verhuurder had u de kans moeten geven om herstel werkzaamheden zelf uit te voeren .

Lees ook deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.juridischloket.nl/wonen-en-buren/huurwoning/huuropzegging/

Neem eens contact met het Juridisch Loket ,

https://www.juridischloket.nl/contact/

lo
door lovewinnie - Jul 7, 2020 om 15:08
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Ook al vind hij achteraf nog puntjes dan moet hij de huurder ik staat stellen dit zelf te repareren ( bijv kattenluikje in een deur gemist , kapotte scharnieren in keuken ? Dat soort dingen.
Als hij zijn handtekening heeft geplaatst en jij ook denk ik dat het ver ophoudt voor de verhuurder. Vraag anders info bij juridische loket

gerbera
door gerbera - Jul 7, 2020 om 15:16
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Mogelijk heeft u hier  wat aan. Mogelijk staat hier  ook het e.e.a. En anders even langs het juridisch loket gaan voor info, omdat nergens duidelijk vermeld is of het eindrapport wel of niet bindend is, maar als ik zo tussen de regels lees zou het best wel kunnen.
Maar ja wie ben ik.

panter22
door panter22 - Jul 7, 2020 om 15:22
6599 Antwoorden / Vragen

Je krijgt eerst een voorinspectie als je de huur opzegt. Daarin staat vermeld welke werkzaamheden je nog moet uitvoeren voordat je de woning oplevert. Daarnavolgt een eindinspectie.
Als het goed is, staat er in het eindinspectierapport dat er geen herstelwerkzaamheden moet worden uitgevoerd en een bedrag van €0.
Daar kan geen misverstand over ontstaan.
Daarnaast heb je de zelf aangebrachte voorzieningen. Heb je iets aan de woning veranderd dat hersteld moet worden?
Die €2000 komen niet zomaar uit de lucht vallen. Dat is een fiks bedrag.
Wat is de reden? Vergeten de vloerbedekking te verwijderen misschien ivm corona?

aurora1
door aurora1 - Jul 7, 2020 om 21:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarvoor zijn die 2000 euro? Wat hebben ze hersteld?

Iv
door Ivo W - Jul 7, 2020 om 21:17
728 Antwoorden / Vragen

Nee dit mag niet, om twee redenen:

1: wanneer bij de eindinspectie door de verhuurder verklaard wordt op het rapport dat alles in orde is, dan is dat het uitgangspunt. In uitzonderlijke gevallen kan men hier nog wel op terug komen, maar dan moet er een goede motivatie zijn waarom het gebrek bij de voorinspectie én eindinspectie niet is opgemerkt.

2: de verhuurder moet in alle gevallen de huurder een redelijke termijn gunnen om alles in orde te maken. Kosten die de verhuurder maakt zonder dat aan de huurder de gelegenheid is gegeven om de zaken zelf in orde te maken, kunnen in beginsel niet op de huurder worden verhaald. Ook hier zijn uiteraard weer uitzonderingen mogelijk, bijvoorbeeld wanneer huurder opzettelijk vernielingen heeft aangebracht.

Magnum007
door Magnum007 - Jul 7, 2020 om 21:37
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Ellen,

Wat van belang is : gaat het om een vrije sector woning of een sociale huurwoning?

justmeagain
door justmeagain Jul 7, 2020 om 22:24
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dat lijkt me helemaal niet van belang. Na inspectie is er een rapport opgemaakt en door huurder en verhuurder getekend. Of dat een woningcorporatie of een privépersoon of bedrijf is maakt geen bal uit.

Magnum007
door Magnum007 Jul 7, 2020 om 23:23
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Justmeagain,

Dat is jouw persoonlijke mening.

Een jurist zal er anders over denken.

Th
door Theawaalen - Jul 7, 2020 om 22:39
113 Antwoorden / 5 Vragen

Toen ik mijn huurwoning verliet was bij de eindinspectie te zien dat er geen plinten waren en deze moest ik nog plaatsen of zij zouden dat doen waar een bedrag per strekkende meter voor berekend werd. De plinten heb ik toen zelf gehaald en geplaatst.
De eindafrekening waar ik nog een bedrag terug kreeg werd uitbetaald.
Een paar maanden later kreeg ik nog een rekening dat er een aantal tegels vervangen waren en hier heb ik toen tegen geprotesteerd bij de WBV en gewezen op het feit dat bij de eindinspectie alles in orde was bevonden.
Daarna heb ik een brief ontvangen dat alles in orde was en het bedrag niet hoefde te betalen.

mr
door mrmoto - Jul 8, 2020 om 11:04
167 Antwoorden / 4 Vragen

Toen wij in Veghel onze huurwoning verlieten , de huur hadden opgezegd dus , tesamen met de opzichter van de woningbouw vereniging de woning geinspecteerd en goed gekeurd met de vermelding ,uw borgsom staat over 30 dagen op uw rekening .
En wat valt er na 5 dagen in onze brievenbus in de nieuwe woning (koopwoning) een rekening voor diverse ontbrekende en kapotte dingen zoals een spiegel badkamer een wc rol houder een klink van de achterdeur en twee bovenlichten ,glas wat boven een deur zit en diverse andere opmerkingen als kapotte tegels en een gat in een deur.
Omdat er in deze woning een zogenaamde doorzonwoning op de begane grond een garage is en ik sleutels van dit garageslot had laten bij maken en natuurlijk nog in MIJN bezit waren terug gegaan naar de huurwoning en via de garagedeur naar binnen gegaan tesamen met mijn schoonvader en wat schetst onze verbazing alle op de rekening vermelde ontbrekende atributen lagen op de trap naar de eerste verdieping heb mijn schoonvader bij de trap laten staan en ben de heer Seuntjes van de woningbouw vereniging gaan halen ,hij wilde eerst niet mee gaan maar na een opmerking als u bent de firma List en Bedrog en ik ga nu aangifte doen ging hij mee en na het zien van de atributen honderd maal excusesses en sorry's terplekke de rekening door gescheurd .
Hierdoor blijkt dus dat ook in verhuurland charlatans rond dwalen en je goed moet zorgen voor getuigen en of een grote mond hebben ,heet geloof ik assertief zijn .