ja
door jacomiro Mar 30, 2006 om 13:17
Geldzaken & recht

Nationaal Incasso Bureau

Goedemiddag

Vanmorgen heb ik weer eens een brief gekregen van het Nationaal Incasso Bureau. In augustus vorig jaar ben ik door de vakantie vier weken achtergeraakt met de betaling van een aflevering van modern creatief van Lekturama. Toen ik de betalingsherinnering zag bij de post, heb ik meteen betaald met de betaling voor september. De overige termijnen, die liepen tot 25 december zijn steeds ruim voor die datum betaald. Sinds eind september 2005 word ik lastig gevallen door het NIB met dreigbrieven. Ik heb daarop gereageerd door alle kopieen van afschriften met betalingen aan Lekturama te sturen. Vanmorgen kreeg ik dus weer een brief, nu moet ik binnen drie dagen, 110 euro overmaken anders krijg ik bezoek van een buitendienst medewerker, die als hij mij niet thuis treft ter plaatse onderzoek zal verrichten eom de effectiviteit van nadere rechtsmaatregelen te vergroten, aldus de brief.

Kunt u mij adviseren hoe hierop te handelen? Bij voorbaat dank. Jacomiro

7301 36 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 30, 2006 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

incassoburaus werken schijnbaar het beste op de angst van mensen. Als je zeker weet dat alles is betaald, en je hebt de bewijzen daarvan moet je je niet verder druk maken. Je hebt de kopiën van de bewijzen opgestuurd, en meer kan je niet van iemand verwachten. Probeer rustig te blijven hoewel ik snap dat dat niet meevalt omdat dit je niet eerder is overkomen. Probeer het maar van je af te laten glijden. Veel succes hiermee.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2006 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lekker verhaal. In elk geval niet betalen.

Ik denk dat Lekturam je betaling niet heeft kunnen plaatsen om dat je deze samen met een andere hebt gedaan. Betaal je met een acceptgiro? dan staat daar elke keer een ander betalingskenmerk op en als je dat gebruikt voor meerdere betalingen zijn ze de weg kwijt geraakt. Je hebt nikt terugontvangen van Lekturama ?

In de administratie van Lekturama staat september nu waarschijnlijk geregistreerd als teveel betaald en staat augustus nog open. Schijnbaar komt daar niemand op het idee om die twee tegen elkaar weg te strepen (een computer denkt namelijk niet na).

Je zou ze nog eens moeten bellen en na laten kijken wat er voor jou per saldo nog te betalen is, daarna kun je ze (vriendelijk) vragen om hun pittbulls terug te fluiten.

Als je kunt aantonen dat je betaald hebt staan ze mooi voor schut als ze naar de rechter stappen.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2006 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben bang dat Lekturama de incasso uit handen heeft gegeven aan het incassobureau. Een eventuele oplossing moet dan dus gedaan worden met dit bureau. Het is natuurlijk teveel moeite van Lekturama om het bureau terug te fluiten. Te veel moeite doen voor een klant is natuurlijk te gek. Vandaar niet druk maken en rustig afwachten wat het bureau gaat doen. Misschien is het slim om ook kopiën van de betalingen aan het incassobureau te sturen, maar dit hoeft niet. Nogmaals, jou je taai.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2006 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Jacomiro,Hopelijk hebt u al de afschriften nog thuis,bent u niet thuis dan vraag ik mij af wat betekend  onderzoek verrichten(inbreken)Grapje! Zorg dat u niet alleen bent als de visite komt .Kopje thee of koffie ,uw bewijsmateriaal laten zien .Absoluut niets meegeven!!! .Als u inderdaad kunt aantonen dat u alles goed voor elkaar hebt ,dan is dat einde oefening .Maar nogmaals zorg dat er een getuige bij is en laat u niet afbluffen die figuren zijn er op getraind om consumenten strak  aan te pakken.Succes fred

ve
door verwijderd - Mar 30, 2006 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

alleen gerechtsdeurwaarders kunnen beslag leggen overigens heb je dan al eerder zou je dan al eerder een deurwaarder aande deur gehad hebben incasso buro's zijn gewoon loopjongens dat noemen zij buitendienstmedewerkers en sommigen proberen je te overdonderen en terplaatse onderzoek ?? willen ze inbreken ofzo licht dan zeker de politie in een geef die een kopie van de brief waar in ze dit aankondigen. meld dit ook aan lekturama en desnoods NIB

Als het NIB dreigbrieven stuurt zijn ze stafbaar ze mogen wel aanmaningen sturen

ve
door verwijderd - Mar 30, 2006 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals pekogi ook al schrijft: de kopieën van de afschriften sturen naar het incassobureau, niet naar de opdrachtgever. Zodra een incassobureau wordt ingeschakeld, gaat deze gewoon aan de gang en moet je het met het incassobureau afhandelen.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een incassoburo mag helemaal niets anders dan vriendelijk vragen of je
wilt betalen. Wanneer je gewoon aan kunt tonen ( afschriften ) dat je
betaald hebt is er niets aan de hand. Je laat ze gewoon buiten op de
stoep staan en laat het afschrift zien! NOOIT MEEGEVEN, OOK NIET ALS
ZIJ EEN KOPIE WILLEN MAKEN!!!!!!!!!.

Alleen een gerechtsdeurwaarder kan eventueel verdere stappen
ondernemen, Deze moet eerst schriftelijk zichzelf aankondigen en anders
hoef je hem niet binnen te laten!

Maar wat zou je jezelf druk maken???????? Je hebt betaald en je hebt
bewijs van betaling.  Laat maar sturen, happie voor mij .

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een incassoburo heeft geen enkel rechtsmiddel om A als u niet thuis bent om dan uw woning binnen te treden, B om bij u een betaling, die u reeds gedaan heeft, af te dwingen. Met stoere taal proberen ze het wel maar daarop niet reageren. Alleen als de zaak voor de rechter is geweest en u bent veroordeeld tot betaling, dan krijgt u te maken met een GERECHTSDEURWAARDER, die heeft een gerechtelijk bevel bij zich.

Als de persoon die bij u aan de deur komt u bedreigt, kunt u aangifte doen van bedreiging.

Sukses.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het met Lecturama al helemaal niet fijn zaken doen.

Wanneer een item kapot aankomt, dan duurt het weken voor er gereageerd wordt.

Dan zou er niet betaald zijn.... Nee eerst goede spullen leveren.

Ik doe daarom geen zaken meer met wat voor "mooie" aanbiedingen ze ook komen.

Staat er Lecturama in, dan is het einde oefening.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Antwoord is kort maar duidelijk. De incassobureaus die hier bedoeld worden hebben totaal geen bevoegdheid. Alleen de gerechtsdeurwaarden mogen druk uit oefenen en de bedragen verhogen. Alles binnen de gestelde regels.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lekturama is ook eigenaar vandit Incasso Bureau,dus één pot nat ,dus waar  je de post ook heen stuurt,het komt altijd bij Lekturama terecht.Ze proberen altijd met aktie's,mailings in het begin tegen hele scherpe prijzen te leveren,daarna zit je er een tijd aan vast.Lekturama staat slecht aangeschreven bij de konsumenten bond,en in het verleden is in diverse konsumenten TV programma's meerdere malen aandacht besteed aan de werkwijze van Lekturama.Incasso Bureau's in het algemeenstellen niets voor,bijvoorbeeld het incaaso Bureau Intrum Justitia,is al meerdere malen op de vingers getikt door justitie om de naam Justitia te veranderen,dit is nog niet gebeurd,iedereen kan een incasso Bureau beginnen,dus maak je niet druk .

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, Speeltuin.Je maakt als grapje dat het incassobureau gaat inbreken als je niet thuis bent. Bij mijn buren is dit kortgeleden echt gebeurt.Het incassobureau had een slotenmaker ingehuurd en zijn gewoon naar binnen gegaan zonder toestemming.Ze hadden het hele huis overhoop gehaald en in alle kasten gesnuffeld. Toen mijn buren thuis kwamen,lag er een briefje op tafel wat er allemaal verkocht ging worden tijdens een openbare veiling.En de rekening van 175 euro van de slotenmaker komt er ook nog bij.De gedachte dat die figuren zomaar in je privespullen kunnen snuffelen,maakt me erg kwaad.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

zelf krijg ik al 4 maanden brieven van een incasso buro, gestuurd via Caplare energie,   ik reageer, maar er komt geen oplossing.Ik weet dat ik gelijk heb, [ jij weet dat toch ook ]  Dus ik heb nu meegedeeld, dat ik NIET betaal, dat ze dus naar de rechter kunnen gaan.   Nu heb ik weer een nieuwe aanmaning gekregen van Caplare over een stroom-nota die ik ge-storneerd had, omdat ik sinds Januarie een nieuwe leverancier had.  En weer staat er in. als u niet betaalt, gaat de nota naar incasso of gerecht. Antwoorden van hun krijg ik niet. Conclusie, als je zeker weet, dat je betaald hebt en dus ook een bewijs ervan, hoef je je niet druk te maken. Ze gaan so wie so voor kleine bedragen niet naar de rechtbank. Het is alleen maar INTIMIDATIE.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey,

weet u wel zeker dat het daadwerkelijk om een incassobureau gaat?

Ik weet uit een andere zaak met Lekturama dat ze hun eigen aanmaningen voorzagen van een briefkop..Nationaal Incassobureau..gewoon om van begin af aan te intimideren...De brief zelf was zo geformuleerd dat het erg dreigend overkwam maar geen enkele betekenis had. Pas na een paar maanden meldde zich het echte incassobureau...Ik heb toen de betaalbewijzen kunnen faxen...Trouwens was toen mijn indruk dat het incassobureau zelf een hekel had aan lecturama en hun agressieve manier van verkoop. Succes en niet druk maken... incassobureaus hebben inderdaad geen één drukmiddel tegen u behalve de rechter... dus dat is nog een lange weg te gaan voor het incassobureau...als u betaalt heeft is er niks aan der hand...

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Let op! Iedere sukkel kan zijn eigen incassobureua beginnen; daar hoef je geen speciale kwaliteiten, of opleiding voor te hebben. Gerechtsdeurwaarders zijn aan heel wat meer regels gebonden, pas wanneer je daar mee te maken krijgt, mag je ervan uit gaan dat de informatie klopt die ze geven. Hoewel! Het NIB waar we het nu over hebben, trekt zich niets aan van de betalingen aan Lecturama (overigens een slechte club, kan je beter niet te vaak mee te maken krijgen)

Elk incassobureau heeft geen enkele rechtskracht. Weiger je te betalen, zeker als je het al hebt gedaan, moet je hun zien te overtuigen. Zij mogen GEEN BESLAG leggen, NOCH OP DE BOEDEL, EEN INKOMEN OF UITKERING, NOCH OP DE BANKREKENING! DAT MAG /KAN ALLEEN EEN (GERECHTS)DEURWAARDER!!!  En al helemaal niet het huis binnendringen, Dat heet gewoon inbraak!

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

 reactie op haflinger "dat klopt"

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

honkbalkluppel bij de voordeur

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ook geantwoord door al velen op vele vragen die hier voorbij komen inzake incasso schooiers:

Niet bang zijn. U heeft betaalt en daarmee heeft Lecturama een probleem.

Wat u in ieder geval moet doen: lecturame per zo snel als kan een aangetekende brief zenden met bericht van ontvangstbevstiging en stellen dat u heeft betaald en op geen enkele wijze welke hinder dan ook wenst te ondervinden van dat incassobureau als dat door hen is ingehuurd.

Bluffen en intimideren schijnt hun vak te zijn, van NIB. Zouden ze toch ongevraagd "binnen komen" zoals kennelijk gebeurt is lees ik uit één reactie: per direct aangifte doen van inbraajk en huisvrede breuk.

Let op: u heeft niet te maken met dat Bureau als Lecturama haar zaakjes niet op orde had. (en anders ook nog niets zonder gerechtelijke uitspraak.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 18:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Mijn advies: zorg dat je een pakketje kopieen klaar hebt liggen van de betalingsbewijzen.

Als die druktemaker aan de deur komt, laat hem niet binnen, geef hem de kopieen en maak je verder niet druk.

Successsssssssssss

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb te maken gehad met heel veel problemen met een incasso bureau, vanwege een reisverzekering. Ik had die rekening binnen een week betaald, maar door een fout van het reisbureau kreeg ik naderhand een andere polis dat gaf de problemen want de reisverzekering snapte niet dat het om dezelfde verzekering ging. Om een lang verhaal kort te maken ik ben 3 maanden bezig geweest met schrijven, bellen een aantal keren mijn bankafschrift opgestuurd. Mijn fout is geweest dat ik niet heb gereageerd op de brieven van het incassobureau, omdat ik in mijn recht stond ik wilde wel dat ze langs zouden komen dan konden ze de hele papierhandel zelf bekijken. Terwijl wij met vakantie waren, belde mijn zoon op om te vertellen dat er een brief lag van het incassobureau voor een rechtzaak, Wij waren er dus niet en als ze een datum hebben moet je komen of je kunt of niet. Wij moesten de rechtzaak betalen omdat we er niet waren en ons dus niet konden verweren en we kregen een boete opgelegd om te betalen (iets wat we al lang hadden betaald) Al met al heeft het ons een hoop geld gekost terwijl het uiteindelijk ging om een bedrag van 68,- gulden. Dus ook voor kleine bedragen wordt een rechtzaak aangegaan

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Indien de medewerker zich meldt: niet alleen zijn, houd goed zichtbaar een voicerecorder bij de hand en maak duidelijk dat je het gesprek gaat opnemen. Noem datum, tijd en namen van aanwezigen en laat 't apparaatje lopen.
Verder geen aanvullingen op alle andere goede reakties: kalm blijven en succes.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

bij de kamer van koophandel staat een incassoburo genaamd "PB&S Nationaal Incasso bureau geverstigd Oosterpad 88 1402 ND Bussum " en dat is voor zover ik kan zien het enige incassobureau met Nationaal in de naam

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

volgens mij hoeft men nooit een incassoburo binnen te laten dat kan alleen als er een gerechtelijke uitspraak is geweest en de tegenpartij heeft deze gewonnen.
zowiezo hoeft men nooit een incassoburo te betalen dat moet altijd degene doen die hier gebruik van maakt dus opdragt geeft.
MvG stingray

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maak je niet druk om die zogenaamde sportschool incasso figuren. Bij mij zijn ze ook wel eens geweest 2 stoere kleerkasten, maar een optreden van je zelf op gelijke wijze helpt hun wel naar dromenland als je begrijpt wat ik bedoel. Lekker leven jongen en zorg dat je wat lekker in huis hebt veel sterkte en lat je angst varen. Laag op de knieen en rammen. John Ypelaar Eindhoven

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 00:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het doel van een incasso bureau is om echt alles te doen om mensen zover te krijgen dat ze gaan betalen. Sommigen van hen gaan daar wel heel ver in.

Als U zoals U aangeeft in Uw bericht idd betaald heeft laat die buitendienstmedewerker dan maar komen. Zorg dat U kopien van alle betalingsbewijzen aan de buitendienstmedewerker kunt overhandigen. Doorgaans stopt een normaal incassobureau dan haar activiteiten.

Mocht NIB U desondanks lastig vallen, dan is er duidelijk sprake van laster. Op de site van politie.nl staat een voorbeeldbrief die U vervolgens naar het NIB kunt sturen.

Om het NIB te dwingen haar activiteiten te staken is het belangrijk dat U hen een brief schrijft waarin U nogmaals aangeeft dat U betaald hebt en vervolgens hen sommeert op te houden met hun incassopraktijken. U kunt daarvoor contact opnemen met mij of U zoekt een raadsman bij U in de burt. Doorgaans worden deze kwesties schriftelijk afgehandeld en een beetje raadsman zorgt dat de overlast tot een minimum beperkt blijft.

Mocht U nog vragen hebben neemt u dan gerust contact met mij op via email: jupiler71@hotmail.com

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil hier nog een andere opmerking aan toe voegen. Voor mij zijn de Incassobureaus de Hyena’s van onze samenleving. In het hier genoemde geval is duidelijk dat ze geen pot hebben om op te staan. Mensen die echt in de problemen zitten en een vordering niet kunnen betalen, die worden door deze Hyena’s van de modder naar het moeras gesleept. Torenhoge kosten op de vorderingen van hun opdrachtgevers en dan dreigingen met van alles en nog wat. Vaak zijn de kosten van deze Hyena’s hoger dan de oorspronkelijke vordering. Hier zal toch echt de politiek een einde aan moeten maken. Is het misschien de stijl van onze huidige samenleving om mensen aan de onderkant, helemaal naar de vernieling te helpen???

ve
door verwijderd - Apr 2, 2006 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je zeker bent van je zaak meedelen dat je de zaak wel voor de kantonrechter wilt üitvechten". Lat verder niets meer van je horen, afgezien van betalen.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 09:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik erger me ook aan die tijdschirften bussines, omdat ze aardig zijn als je lid wordt, maar kennelijk je brief van opzegging en laatste betaling 'nooit' ontvangen. Ik zit met hetzelfde met ELF FANTASY en BUITENLEVEN. Nog geen incasso, maar iedere keer weer aanmaning, terwijl ik schriftelijk opgezegd heb.

Incassobureau werken op angst. Een vriendin van mij heeft van schrik € 8100,-- aan deurwaarder betaald; het inc.bur. tracht al meer dan een jaar mij tot het betalen van ca 15.000 te dwingen. Vriendin en ik zijn beiden opgelicht door dezelfde belangenberhartiger.

Advies is om alles goed op papier bij te houden en hoe betrouwbaar iemand/een bedrijf ook lijkt, altijd een goede overeenkomst afsluiten.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Jacomiro,

Zoals je in bijna alle reacties kunt lezen, kan een incassobureau weinig doen, alleen jou de stuipen op het lijf jagen. Zij zullen als ze meer willen naar de rechter moeten. Deze wijst een gerechtsdeurwaarder aan als blijkt dat jij niet betaald zou hebben. Dat heb je wel zeg je, dus het is zeer onwaarschijnlijk dat zij deze stap zullen zetten. Maar goed, als ze het wel doen: Eerst zal men naar jouw inkomen kijken, om daar eerst beslag op te leggen. Je houdt dan een zogenaamde beslagvrije voet over om van te leven. Dit is ongeveer 10% onder het bijstandsminimum. Als dit niets uithaalt, Als dat dus te weinig zou zijn, gaan ze over tot beslag van de inboedel. Dit moeten zij vantevoren schriftelijk aangeven. Maar.. zelfs een gerechtsdeurwaarder mag niet zomaar jouw huis binnen komen. Zij zijn verplicht om hierbij de politie in te schakelen en deze moet erbij blijven tot de deurwarder klaar is en zullen hier ook een rapport van maken. Maar goed, bij jou hoeft deze ellende niet zover te komen, want je hebt betaald. Ik zou naar iedere instantie, welke betrokken is bij deze zaak kopien sturen van je betaalbewijzen, natuurlijk met een begeleidend schrijven. Word nooit boos, daarmee werk je alles alleen maar tegen je, dien overal waar je een klacht in kunt dienen en klacht in. Het is veel werk, maar dat werkt veel beter. Mocht je er echt niet uitkomen, kun je altijd nog naar de rechtswinkel. Ook kun je naar een advocaat toe, bijna iedere advocaat laat het eerste half uur gratis. Daarna zul je moeten betalen. Maar in dat half uurtje kan hij jou wel de juiste weg wijzen.

Ik wens je heel erg veel succes en sterkte.....

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry Riditon dat ik je moet corrigeren over jouw verslag van 'beslag op het inkomen'. Je zegt dat het 10% van het bijstand inkomen inhoudt, jawel als personen een bijstandsinkomen hebben, maar ingeval van een inkomen uit arbeid gaat dit verhaal in zijn werk:

De beslagvrije voet houdt in; dat deel dat je overhoudt om van te leven, waaronder geen enkele deurwaarder zal gaan innen(wanneer er 1 inkomen is hieronder meer info), is 90% van de voor jou geldende norm van het bijstandsinkomen. De beslagvrijevoet kan verhoogd worden met een deel van de ziektekosten en een stukje van de huur, maar alleen daarmee! Er zijn dus drie normen waaraan de DW zich moet houden, de gehuwden norm, de alleenstaande norm en de alleenstaandeouder norm. Er kan ingeval van een inkomen dat daarnaast binnen dat huishouden inkomt (de personen hoeven geen relatie te hebben, behalve dezelfde voordeur) mag het beslag dalen tot 45% van de voor de schuldenaar geldende norm. Er bestaat zelf een strafbeslag als er helemaal niet wordt gerageerd op brieven van de beslaglegger hoeft geen DW te zijn, waarin verzocht wordt om info over een evt. ander inkomen!!! 0% dus alle geld gaat naar de DW of naar de SD of het GAK!! Het ligt er dus aan wie de beslaglegger is. (SD en Gak mogen zonder tussenkomst van de rechter beslag leggen, maar dat heeft niets meer met het NIB te maken) Uit mijn verhaal is dus op te maken dat de bedragen die de DW kan innen bij een beslag heel erg kan verschillen en de beslagvrije voet is daarmee tamelijk persoonlijk geworden door de wettelijke verhogingen van ziektekosten en huur.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2006 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het helemaal eens met de stelling dat je alleen maar meer op kosten gejaagd wordt door incassobureaus.Maar er is ook een andere kant.Ik ben een keer geld kwijt geraakt door een figuur die zich om de haverklap failliet laat verklaren en dit zijn soms bekende namen,die je op het eerste gezicht vertrouwd.Ik had dus iets gekocht in een winkel en betaald en wachte thuis op aflevering.Na 2 weken ben ik maar eens gaan informeren waar mijn bestelling bleef.Dan komen er allerlei smoezen van vertraging of iets dergelijks.Maar het is gewoon zo dat ik opgelicht ben en met mij nog honderden.In mijn geval is het 560 euro en dat is veel geld voor mij.Probeer dan je geld maar eens terug te krijgen,daar heb je dus een incassobureau voor nodig.Het is toch normaal dat je je geld krijgt als je daar iets voor geleverd hebt en zo denkt volgens mij iedereen.Het is toch belachelijk dat iemand gewoon niet betaald om wat voor reden dan ook.Ik moet ook mijn huur betalen,want anders wordt ik op straat gegooid.Alleen de manier waarop kan je over discussieren.Maar er zijn genoeg figuren die gewoon niks betalen,omdat er toch niks bij ze te halen valt.Als jij het slachtoffer bent,wil je ook alles in het werk stellen om je geld te krijgen.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2006 om 04:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hammond: je kunt ook direct naar een DW toe gaan, als je zeker bent van je zaak. Als je duidelijk kunt bewijzen dat je betaald hebt en er heeft geen levering tegenovergestaan zal de DW je aanvraag gaan behandelen. Een DW zal die vraag op een veel nettere manier behandelen dan een incassobureau dat doet!! Daar gaat het in deze vraag om. Heb je je geld nog teruggekregen of je spullen nog gekregen? Of althans iets voor elkaar gekregen? Welk incassobureau heb je ingeschakeld? En wat en op welke wijze hebben ze wat voor je gedaan?

ve
door verwijderd - Apr 4, 2006 om 08:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja haflinger ik heb een deurwaarder ingeschakeld en ik had alle bewijzen.Maar ik heb nooit mijn spullen of geld gekregen.Sterker nog,ik moest nog de kosten van de deurwaarder betalen ook.De oplichter had al zijn geld al laten verdwijnen naar het buitenland of zoiets en had alleen maar hoge schulden.Het komt er gewoon op neer dat je je geld kwijt bent en je doet er niets aan.Dit zijn de rechten van het slachtoffer in Nederland.Je kan beter crimineel zijn dan wordt er van alles voor je geregeld,want criminelen hebben betere rechten.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2006 om 09:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een betalingsachterstand waarom niet direct een DEURWAARDER.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2007 om 01:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je zeker weet dat je betaald hebt, hoef je geen stappen te ondernemen en zéker niets te betalen!
Alleen een gerechtsdeurwaarder is gemachtigd om je te dwingen te betalen.
Gewoon negeren dus.
Dan moeten zij eerst naar de rechter, maar dat doen ze niet.

 Heb precies hetzelfde meegemaakt.
Werd ook lastiggevallen door een incassobedrijf.
Het zilveren kruis gaf toe dat het om een fout in hun administratie ging, maar trokken de opdracht aan het incassobureau niet in.
Heb alles genegeerd en een stoere medewerker kwam na vele dreigbrieven hier aan de deur en die heb ik vriendelijk verzocht terug te keren naar zijn opdrachtgever. (ZK)

 Nooit meer wat van gehoord.

Succes!

ve
door verwijderd - Nov 28, 2007 om 08:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag van 30 maart 2006!!!!!!!