ruudolf
door ruudolf Jun 17, 2019 om 18:59
Geldzaken & recht

Nationale ombudsman

Goedendag,

Mijn vraag is dat ik een probleem met de politie heb. Zonder inhoudelijk hier verder op in te gaan omdat dat een lang verhaal is en ook niet relevant is voor mijn vraag, wil ik jullie vragen.
Op een gegeven moment ben ik naar de Nationale ombudsman gegaan, omdat ik de procedure bij de politie/klachtencommissie politie doorlopen had. Toen mijn klacht bij de Nationale ombudsman in behandeling was, kreeg ik onweerlegbaar bewijs in handen dat de politie gelogen had. Ik confronteer de Nationale ombudsman hiermee, maar ze hier nooit op gereageerd. Ze hebben mijn dossier gesloten terwijl ik bewijzen kan dat de politie gelogen heeft. Maar ze negeren het gewoon. Nog niet eens een reactie van vertel eens. Of wat voor bewijs? Of: Dit vinden wij geen bewijs. Helemaal niets. Ze doen net of ze mijn bewijs nooit ontvangen hebben. Weet iemand wat ik nu moet doen? Waar kan ik nu naartoe?

10106 30 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jun 17, 2019 om 19:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er zal wel iets meer spelen, want de Nationale Ombudsman die ontvangen stukken negeert lijkt mij zéér sterk.

ruudolf
door ruudolf - Jun 17, 2019 om 19:18
37 Antwoorden / 6 Vragen

Toch is het zo. Er speelt niet iets meer. Speculeren heeft hier ook geen zin. En het zou mij ook sterk lijken als ik het niet zelf meegemaakt had. Maar de vraag is: Waar kan ik nu naartoe? Wat kan ik nog doen?

tenormin
door tenormin - Jun 17, 2019 om 19:21
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@Ruudolf, volledig met @diumenge eens: weet zeker dat de Nationale Ombudsman iemand wel antwoord zou geven. Hij of zijn medewerkers. Dus denk ik ook dat u een klein stukje weglaat in het verhaal. Niet dat u met de billen bloot moet hier, maar wat u schrijft kan niet kloppen: het niet meer reageren.

ruudolf
door ruudolf Jun 17, 2019 om 19:42
37 Antwoorden / 6 Vragen

Toch is het zo. Jij gaat nog een stap verder en zeg dat je het zeker weet terwijl je er 100 procent naast zit. Ik laat niets weg in mijn verhaal, wat ik hier opschrijf klopt wel. En altijd netjes tegen hun geweest, ect. Waarom zou ik dan die vraag hier opschrijven als ik iets weglaat? Dan zou de vraag van mij niet juist zijn en zou ik jullie en mezelf voor de gek houden. Maar deze antwoorden van jullie zijn heel belangrijk voor me. Jullie bevestigen hier iets wat heel belangrijk is.

diumenge
door diumenge - Jun 17, 2019 om 19:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen
ruudolf
door ruudolf Jun 17, 2019 om 19:37
37 Antwoorden / 6 Vragen

Kan het niet laten rusten. Te erg wat hier gebeurd is. Maar wat kan ik nog doen?

sw
door swat1500 Jun 17, 2019 om 21:50
3763 Antwoorden / 0 Vragen

De NO is het eindpunt. U kunt hem nog verzoeken uw zaak te herzien.  Doet hij dat niet dan stopt het of u moet iets met een kort geding beginnen maar dat gaat u veel geld kosten met een uitermate onzekere uitkomst.

ruudolf
door ruudolf Jun 18, 2019 om 13:15
37 Antwoorden / 6 Vragen

Ja ik heb al een herziening gehad en een kort geding is geen optie als het zo duur is. Bedankt voor de informatie.

tijger1
door tijger1 - Jun 17, 2019 om 19:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het schijnt weleens te gebeuren dat post niet aankomt, niet dat ik daar zelf last van heb, maar ik zou zeggen stuur die “bewijzen” nog een keer op, of misschien kunt u dat mailen.

ruudolf
door ruudolf Jun 17, 2019 om 19:40
37 Antwoorden / 6 Vragen

Brief is aangetekend verstuurd. Receptioniste van de Nationale ombudsman heeft bevestigd dat de brief en e-mail is ontvangen. Maar inhoudelijk gaan ze er niet op in.

jo
door jorisw Jul 20, 2019 om 14:46
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat ze er niet op in gaan omdat het geen valide casus is. Je kunt wel vinden dat de hele wereld ongelijk heeft, maar misschien toch een beetje zelfreflectie toepassen? Of misschien kan je een no cure no pay advocaat vinden (bij voorkeur eentje die wel van een beetje media aandacht houdt). Als die de zaak niet aanneemt is er een grote kans dat het zinloos is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 17, 2019 om 19:28
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Als uw verhaal klopt dat zoals @DIUMENGE al meldt: een klacht indienen bij de Nationale Ombudsman. Mogelijk heeft u ook hier: https://www.klacht.nl/nationale-ombudsman/  iets aan. Benader de Nat. Ombudsman eerst zelf is mijn advies.

ruudolf
door ruudolf Jun 17, 2019 om 20:29
37 Antwoorden / 6 Vragen

Heb al een herzieningsverzoek gehad, hetzelfde verhaal.

ruudolf
door ruudolf - Jun 17, 2019 om 19:31
37 Antwoorden / 6 Vragen

Toch is het zo. Jij gaat nog een stap verder en zeg dat je het zeker weet terwijl je er 100 procent naast zit. Ik laat niets weg in mijn verhaal, wat ik hier opschrijf klopt wel. En altijd netjes tegen hun geweest, ect. Waarom zou ik dan die vraag hier opschrijven als ik iets weglaat? Dan zou de vraag van mij niet juist zijn en zou ik jullie en mezelf voor de gek houden. Maar deze antwoorden van jullie zijn heel belangrijk voor me. Jullie bevestigen hier iets wat heel belangrijk is.

diumenge
door diumenge Jun 17, 2019 om 19:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Licht eens toe?

"Jullie bevestigen hier iets wat heel belangrijk is."

ruudolf
door ruudolf Jun 17, 2019 om 20:26
37 Antwoorden / 6 Vragen

Als ik jullie was zou ik het zelf waarschijnlijk ook niet zou geloven, van het zou wel de helft van het verhaal zijn of zoiets. Maar ik weet dat het wel zo is. Wat belangrijk voor me is dat jullie nog eens bevestigen dat wat hier gebeurt nooit zou mogen gebeuren als dit waar is, het is waar.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 18, 2019 om 12:13
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Wie zegt dit dan: Toch is het zo. Jij gaat nog een stap verder en zeg dat je het zeker weet terwijl je er 100 procent naast zit. Ik laat niets weg in mijn verhaal, wat ik hier opschrijf klopt wel. En altijd netjes tegen hun geweest, ect. Waarom zou ik dan die vraag hier opschrijven als ik iets weglaat? Dan zou de vraag van mij niet juist zijn en zou  enz.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 17, 2019 om 19:33
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Het is wel erg als je onweerlegbaar bewijs in handen hebt en daar niets mee gedaan wordt, al was het maar toegeven dat zij met de rug tegen de muur staan of een of andere uitleg, ik zou het persoonlijk even laten betijen om dan een beslissing te nemen, doorgaan of laten rusten, wie weet kunt u er na een tijdje iets meer over vertellen zodat u een antwoord krijgt waar u iets mee kan, ik wens u wijsheid toe met deze ervaring.

ruudolf
door ruudolf Jun 17, 2019 om 20:30
37 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt.

ruudolf
door ruudolf - Jun 17, 2019 om 19:34
37 Antwoorden / 6 Vragen

Herzieningsverzoek heb ik gehad. Weer hetzelfde. Geen antwoorden op vragen geven, onweerlegbaar bewijs totaal negeren. Waar kan ik nu nog naartoe?

diumenge
door diumenge - Jun 17, 2019 om 19:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan maar naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens (EHRM).

ruudolf
door ruudolf Jun 17, 2019 om 19:38
37 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt voor je antwoord.

Topantwoord

Magnum007
door Magnum007 - Jun 17, 2019 om 19:40
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Ruudolf,

Ik heb hetzelfde meegemaakt met zowel de Nationale Ombudsman als de regionale Ombudsman.

Vergeet niet,dat ze betaald worden uit “dezelfde pot”.

Ik ben zelf naar de pers gestapt met mijn verhaal.

Als je gelijkt hebt:”volhouden!”

ruudolf
door ruudolf Jun 17, 2019 om 19:46
37 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt. En de Nationale ombudsman in Den Haag heeft een contactpersoon bij de politie van Den Haag lopen, waar ze het mobiele telefoonnummer van hebben en die ze bij de voornaam noemen. Dit hoorde ik bij toeval. Het speelt zich dus af in Den Haag. Maar als ik dit opschrijf ga ik speculeren, ik kan niets bewijzen. Alleen kan ik bewijzen dat ze mijn bewijs totaal negeren bij de Nationale ombudsman.

Magnum007
door Magnum007 Jun 17, 2019 om 19:59
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Ruudolf,

Zoiets van “vriendjespolitiek” had ik wel verwacht.

Dit soort instanties houden niet van publiciteit....

Probeer eens contact op te nemen met Omroep West of een krant.

ruudolf
door ruudolf Jun 17, 2019 om 21:55
37 Antwoorden / 6 Vragen

Over geloofwaardigheid hoeven we het niet te hebben, het staat 100 procent vast dat de Nationale ombudsman bewijs negeert. Voor de rest heeft speculeren geen zin, dat klopt. Feit is dat ze bewijs negeren en dan is mijn vraag wat kan ik doen? Kan ik nog ergens anders naartoe? EHRM heb ik begrepen. We zien wel, maar hier is het laatste woord nog niet over gezegd.

Ja @MAGNUM007 , of het vriendjespolitiek is of niet, ongeschonden gaan ze hier niet uitkomen, dat heb ik me al voorgenomen. Wat de Nationale ombudsman hier doet is heel ernstig.

Magnum007
door Magnum007 Jun 17, 2019 om 22:33
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Ruudolf,

Misschien dat een lokale krant zoals het AD jouw verhaal wilt publiceren.

Ik heb iets meegemaakt met de lokale Ombudsman,die partij trok voor de gemeente.
Als ik eraan denk,krijg ik de koude rillingen......

pino123
door pino123 - Jun 18, 2019 om 09:28
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Zeer waarschijnlijk reageert de Ombudsman niet omdat ze al gereageerd hebben. Ze blijven niet een dossier ophouden omdat mensen dat willen. Het geheel is afgesloten, u heeft dat bericht van gekregen, u krijgt echt niet 6 x bericht dat het dossier is afgesloten. Rest..... Ga naar de krant oid.

ruudolf
door ruudolf Jun 18, 2019 om 09:43
37 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, ze hadden nog niet gereageerd en ze kregen van mij onweerlegbaar bewijs terwijl het dossier nog niet afgesloten was.

Topantwoord

Magnum007
door Magnum007 - Jun 18, 2019 om 11:26
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Ruudolf,

Ik vind het beangstigend,dat een regionale Ombudsman de waarheid probeert te verdraaien ten gunste van de gemeente.

Ik heb te maken met “gevaarlijke” ambtenaren.
Met gevaarlijk bedoel ik niet,dat ik fysiek wordt bedreigd.
Maar ambtenaren,die de regels overtreden om hun doel te bereiken.

Bij mij ging het om een bestemmingsplan,die niet is overlegd met de bewoners.

ruudolf
door ruudolf Jun 18, 2019 om 11:42
37 Antwoorden / 6 Vragen

Ja soms is het vriendjespolitiek waar je moeilijk tussenkomt, ons kent ons. Maar je moet nooit opgeven Magnum.

Magnum007
door Magnum007 Jun 18, 2019 om 12:00
594 Antwoorden / 2 Vragen

Ruudolf,wat belangrijk is om je netwerk te “verstevigen”.

Als je inmiddels een goede advocaat hebt gevonden,zorg dan voor een vriendschappelijke relatie met je advocaat:
Ik kreeg zo een laag maandtarief voor de betaling van mijn advocaat.

Maar de juridische weg is duur:ik kreeg wel mijn baan terug,dus het belang was groot in dit geval.

Ik wens jou veel sterkte bij jouw kwestie.

ruudolf
door ruudolf Jun 18, 2019 om 13:10
37 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt voor de informatie Magnum. En fijn dat je je baan terug hebt.

tenormin
door tenormin Jul 21, 2019 om 00:50
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Wat weten we er nu van @joris. Twee complot theroristen hebben elkaar gelukkig gevonden. Ze vertellen geen sprookjes. Denk niet dat je weet dat er massa's fouten worden gemaakt: vanuit de overheid. Ga het geen sprookjes noemen, dit bestaat echt wel, en erger.

aurora1
door aurora1 - Jun 18, 2019 om 14:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U spreekt voor mij in raadselen. En natuurlijk kunt u niet beoordelen of voor een antwoord de inhoud niet relevant is. Daar hoeft u ook bij geen enkele advocaat mee aan te komen.
Ik lees hier ook nergens een bevestiging “van iets dat heel belangrijk is” dat u kennelijk leest.
U heeft alle beroepsmogelijkheden benut en uitgeput, maar u blijft doorgaan omdat u geen gelijk krijgt? Dat zou zo maar op drammerigheid kunnen lijken.
Ik zou me er maar bij neerleggen en voorts ook niet verder belastinggeld verkwisten.

Topantwoord

Patriciaadelheid
door Patriciaadelheid - Jun 19, 2019 om 12:05
9 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas kan ik je niet helpen; ik zou het ook niet weten. Alleen, een dure, advokaat in de arm nemen.
Ik heb overigens hetzelfde probleem met de Ombudsman. Ook ik had, onweerlegbaar bewijs dat (in mijn geval) de gemeente Den Helder de waarheid geweld aan doet. Maar het adagio: ook al heeft de burger gelijk. Hij krijgt het niet, was ook tot de Ombudsman doorgedrongen. Voor mij einde oefening want tegen een gemeente procederen kost een vermogen want zij hebben een lange adem.

ma
door marleenvanh - Jun 19, 2019 om 12:16
451 Antwoorden / 1 Vragen

Met zo weinig achtergrond info is het natuurlijk moeilijk om hier iets echt zinnigs over te zeggen. Maar ja u wilt uw mond over wat er ECHT gebeurd is dus niet opendoen. Ga naar een advocaat die gespecialiseerd is in het procederen tegen politie/openbaar ministerie.

Grunnen.
door Grunnen. - Jun 19, 2019 om 12:27
509 Antwoorden / Vragen

Gelijk hebben is heel wat anders dan gelijk krijgen.Welles nietes dus.

audb
door audb Jun 19, 2019 om 12:49
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het is Recht hebben is anders dan recht krijgen.

Grunnen.
door Grunnen. Jun 19, 2019 om 22:29
509 Antwoorden / Vragen

Over welk recht hebben we dan . Als je ongelijk hebt wordt een dossier gesloten.

Topantwoord

audb
door audb - Jun 19, 2019 om 12:49
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als je echt bewijs hebt dan kan je naar de rechter stappen om gelijk te krijgen maar dan moet het wel goed bewijsbaar zijn en niet van horen zeggen.

Het kan doormiddel van onafhankelijke getuigen of schriftelijk.

De klacht moet je dan direct bij de rechter commisaris van de rechtbank indiennen.

Dit kan bij alle rechtbanken in Nederland.

Topantwoord

1paul
door 1paul - Jun 19, 2019 om 14:36
3101 Antwoorden / 0 Vragen

stap dan naar een advocaat en leg daar uw VOLLEDIGE ZAAK voor...

Topantwoord

wimmi20
door wimmi20 - Jun 19, 2019 om 16:15
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Tot enkele jaren geleden deed je klacht over de poltie bij het stadhuis.
Een onafhankele commissie beoordeelde  de klacht.

Maar sinds een poos bestaat deze commissie niet meer.
De poltie zelf beoordeelt de klacht tegenwoordig.
De slager die zijn eigen vlees keurt !

Topantwoord

Gepke de Leef
door Gepke de Leef - Jun 19, 2019 om 17:10
1 Antwoorden / Vragen

Klopt! Nationale ombudsman is niet onafhankelijk.
http://www.politiemutaties.wordpress.com

Topantwoord

ho
door honza23 - Jun 19, 2019 om 21:00
259 Antwoorden / 3 Vragen

Klinkt bekend. Had zelf ooit een klacht omtrent handelen ministerie (incl. een brief van een professor en van een hoogleraar die juridische argumenten ministerie onderuit haalden; incl. email bewijs omtrent gedane toezeggingen, incl. brief minister die zwart op wit mijn gelijk aan toonde; incl. aantoonbare leugens ministerie etc etc) maar de Nationale Ombudsman deed ook net of z'n neus bloedde. Doe je niets aan, je weet nu dus ook dat op bepaalde punten Nederland gewoon een bananerepubliek is. Tis helaas niet anders.

tijger1
door tijger1 Jun 19, 2019 om 21:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan maar emigreren naar Noord-Korea met die belachelijke verhalen.

Topantwoord

be
door beno1 - Jul 18, 2019 om 00:40
1 Antwoorden / Vragen

Ik zit in een soort gelijke situatie (ook een klacht over de politie waarbij duidelijk is dat de politie fout is geweest).

Heb mijn verhaal aan een advocaat voor gelegd en die had mij aangeraden een klacht in te dienen bij de ombudsman mijn klacht voldoet aan alle voorwaarden maar wordt niet in behandeling genomen.

Ik heb er veel gevoelens aan over gehouden maar geen er van is positief.

ma
door malty - Jul 18, 2019 om 09:02
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u van de Nationale ombudsman wel een antwoord gekregen op uw klacht?
Lees nu dat u nog geen antwoord hebt gekregen, nog maar even afwachten dan, uw ‘onweerlegbaar’ bewijs zal dan wel in de beoordeling meegenomen worden.

ruudolf
door ruudolf Jul 20, 2019 om 12:57
37 Antwoorden / 6 Vragen

Ze hebben het dossier gesloten zonder ook maar 1 reactie te geven. Bewijs is niet in de beoordeling meegenomen. Geen een woord erover in de beoordeling.

ma
door malty Jul 20, 2019 om 13:43
1112 Antwoorden / 1 Vragen

u heeft dus wel een beoordeling van de ombudsman gekregen, is die na het insturen van dat bewijs gekomen?

ruudolf
door ruudolf Jul 20, 2019 om 17:29
37 Antwoorden / 6 Vragen

Ja na het insturen. Ze hebben het gewoon totaal genegeerd.

Topantwoord

Magnum007
door Magnum007 - Jul 20, 2019 om 23:54
594 Antwoorden / 2 Vragen

Voor iedereen die dit verhaal niet geloofd:

Na de 2e Wereld Oorlog zeiden veel Duitsers :”Wir haben es nicht gewusst”......

tenormin
door tenormin Jul 21, 2019 om 00:59
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Is vervelend dat sommigen dit verhaal bagatelliseren en je zelfs naar Noord Korea willen laten verhuizen. Kennelijk zelf nooit iets vreselijks meegemaakt. Geloof me maar: ik geloof best wat de TS schrijft en is overkomen.

aurora1
door aurora1 Jul 21, 2019 om 18:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@magnum007: wat een onbehoorlijke en onfatsoenlijke vergelijking van Nederlandse instanties met het NS van de Tweede Wereldoorlog, bah. U heeft naar mijn indruk heel erg weinig begrepen.

Magnum007
door Magnum007 Jul 21, 2019 om 19:31
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Aurora,

Dat is jouw mening,maar je moet het niet uit “verband trekken”....

Herinner je het fotorolletje nog,dat “per ongeluk” werd vernietigd tijdens de periode van Dutchbat in Srebrenica.....
Op de foto’s zouden bewijzen staan van Servische oorlogsmisdaden....

Wat ik hiermee wil zeggen,is dat er bij de overheid vreemde dingen gebeuren.

ruudolf
door ruudolf Jul 22, 2019 om 14:14
37 Antwoorden / 6 Vragen

Ja Magnum klopt helemaal. En ook geen Parlementaire enquete omtrent dit alles. Er gebeuren echt vreemde dingen.

aurora1
door aurora1 Jul 22, 2019 om 14:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@magnum, u zou in de kraag gevat moeten worden voor smaad en laster. Dat u zich niet te pletter schaamt voor zulke uitlatingen.
Overigens zijn de moordenaars van Srebrenica de Bosnische/Serviërs, allen even moordzuchtig als hun buren, en niet Dutchbat c.s. Mensen/buren die mekaar het licht in de ogen niet gunnen zoals op veel plekken waar Nederlanders naar uitgezonden worden.
Mensen als u en uw kompaan hier mogen ze van mij naar een front sturen om eens te leren wat waar gaande is.

ruudolf
door ruudolf Jul 22, 2019 om 18:01
37 Antwoorden / 6 Vragen

Noord-Korea en nu naar het front, tjonge jonge.

gerbera
door gerbera - Jul 21, 2019 om 09:59
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Lijkt mij de het merendeel van de forumleden het verhaal echt wel serieus nemen. Ook zijn er voldoende adviezen gegeven waar de TS mogelijk wat aan heeft. Wat echter storend is zijn de "hatelijke" reacties van de TS welke op de persoon worden gespeeld waardoor het geheel  een andere wending krijgt die totaal niets meer met de vraag te maken heeft. Dus een tip voor de TS, is een reactie niet datgene wat u wenst, negeer deze dan maar ga geen personen beledigen.

Th
door Thijs124 - Jul 21, 2019 om 17:51
289 Antwoorden / Vragen

Vooral in het begin in dit topic was de TS zeer beleefd en bedankte zich voor de tips. Maar gaandeweg is dit veranderd in het tegenovergestelde. Jammer.