ja
door jastellaard Nov 13, 2018 om 14:58
Geldzaken & recht

Nederlands Innovatiefonds;

Beleggers bij het Nederlands Innovatiefonds (zoals ik) maken zich ernstig zorgen over de huidige situatie. Er blijkt heel wat aan de hand te zijn waardoor beleggers hun renten niet ontvangen. De AFM heeft een last onder dwangsom aan de directeur [edit-redactie] afgegeven op 18-10-2018. Ik heb Dutch Advocaten in Amsterdam ingeschakeld. Zij coördineren nu deze zaak met de deelnemers die zich al bij dit advocatenkantoor hebben aangesloten. Hoe meer deelnemers zich aansluiten hoe lager de kosten van procederen.

6116 15 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 13, 2018 om 15:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nou, dat weten we dan ook weer. ;-)
Suc6

panter22
door panter22 - Nov 13, 2018 om 15:14
6599 Antwoorden / Vragen

Er was al een waarschuwing op 22 januari 2018 vab het AFM:
https://www.afm.nl/nl-nl/nieuws/2018/jan/waarschuwing-nederlands-innovatiefonds
Éind 2016 opgericht en in 2017 waarschuwde de Telegraaf al voor dit fonds.
https://www.ictmagazine.nl/afm-legt-nederlands-innovatiefonds-last-onder-dwangsom-op/
Lees ook eens:
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/obligaties-2?id=595188
Afgesproken met het advocatenkantoor overal deze mededeling te verspreiden om zoveel  mogelijke klanten binnen te halen?
Het lijkt wel reklame.

tijger1
door tijger1 - Nov 13, 2018 om 15:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Had u natuurlijk vante voren kunnen weten met zo’n hoge rente die voorgespiegeld werd.

En lees ook eens hier, oude waarschuwing.

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/afm-pas-op-met-obligaties-van-het-nederlands-innovatiefonds/

aurora1
door aurora1 - Nov 13, 2018 om 15:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Oké.
Tja, beleggen is altijd riskant.
Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.
Lijkt wel klantenweving, maar ik doe niet mee.

ma
door maarten heest - Nov 13, 2018 om 15:21
463 Antwoorden / 0 Vragen

Prima dat u die oproep hier neerzet.
Mensen die het aangaat kunnen er zeker wat aan hebben.
Consumenten helpen consumenten.
Vergeet vooral het forum van Tros Radar niet.
Daar is meer affiniteit met en kennis van dit soort polissen.
Succes met procederen!

tijger1
door tijger1 Nov 13, 2018 om 15:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is geen polis. Het zijn obligaties. Met een onwaarschijnlijk hoge rente.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 13, 2018 om 16:28
16756 Antwoorden / 202 Vragen

En wat is hier uw vraag? U richt uw melding niet tot de redactie van het TV programma maar tot een forum van vrijwilligers die op basis van kennis en ervaring proberen consumentenvragen te beantwoorden.

tenormin
door tenormin - Nov 13, 2018 om 16:40
16811 Antwoorden / 108 Vragen

Succes met procederen.

Mr
door Mrsx - Nov 13, 2018 om 21:51
10 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens het afm rapport (rechts op deze pagina te downloaden https://www.afm.nl/nl-nl/nieuws/2018/okt/lod-wolf) heeft de bestuurder [edit-redactie] voor 24000 euro aan horloges gekocht en voor 8000 euro aan wijn (betaald uit het Nederlands Innovatiefonds). Verder heeft hij waarschijnlijk enkele jaren een tiental mensen in dienst gehad die hij betaald heeft uit NMEF / NIF B.V.'s terwijl dat deze mensen waarschijnlijk werk verrichten voor andere B.V.'s die hij in bezit heeft (zoals Nanofixit B.V. en van Leeuwenburgh B.V.) Diverse advocaten hebben inmiddels al vele faillissementsaanvragen ingediend voor diverse NMEF B.V.'s. Tot nogtoe heeft dhr. [edit-redactie] met al deze aanvragers een schikking getroffen (op NM&EF bond-I B.V. na). [edit-redactie] werkt niet mee aan het beantwoorden van vragen van de curator. Faillissementsverslagen kunt u hier terugvinden: https://www.faillissementsdossier.nl/nl/faillissement/1398671/nederlands-media-entertainment-fonds-b-v.aspx

js
door jschip2 - Feb 11, 2019 om 19:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dat advocatenkantoor gebeld ,maar die begon meteen over her honorarium te praten.
Ik wil mij best aansluiten maar hoeveel hebben zich al gemeld???
Het moeten er flink veel zijn want hij rekent 250 euro per uur!
Mijn emailadres is : schipperjan@tele2.nl

Br
door BrendaDJSenKarel May 31, 2019 om 13:41
35 Antwoorden / Vragen

Niet zo handig @Jschip2 om je emailadres zo op het web te plaatsen, ik zou het maar snel weg bewerken tenzij je houdt van spam natuurlijk :)

Mr
door Mrsx - Jun 16, 2019 om 21:42
10 Antwoorden / 1 Vragen

De enige die dit tot op de bodem kan uitzoeken is de FIOD. Ik roep dan ook alle gedupeerden op om zich te melden bij de FIOD (kan ook annoniem).

Th
door Thijs124 Jun 16, 2019 om 22:17
289 Antwoorden / Vragen

FIOD is de fiscale inlichting en opsporingsdienst. Deze heeft maar een opdrachtgever en dat is de belastingdienst. Die doen niets voor jou persoonlijk probleem met aandelen.

tijger1
door tijger1 Jun 16, 2019 om 23:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Fiod doet hier natuurlijk niets mee. In ieder geval niet voor de beleggers, die zo dom waren hier geld in te steken.

Mr
door Mrsx - Aug 30, 2019 om 16:49
10 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels is mijn obligatiecontract met het Nederlands Innovatiefonds (NIF1) afgelopen echter ik heb geen uitbetaling mogen ontvangen. Een mail richting de bestuurder bleef onbeantwoord. Het lijkt er dus op dat deze bestuurder vanaf dag een al wist dat hij slechts 2 jaar rente zou gaan uitbetalen en al het resterende geld in die tijd weggesluisd heeft. In zijn laatste schrijven (dwang van AFM) werd aangegeven dat het overgrote deel van NIF1 gelden geinvesteerd was in aandelen nanofixit.com. Echter de AFM had hier geen schriftelijke bewijzen voor aangetroffen.
Dit zou bij verkoop toch een aardige waarde moeten vertegenwoordigen zou je zeggen waardoor er alsnog een bedrag uitgekeerd kan worden aan de obligatiehouders. Bij het NMEF fonds gaf dezelfde bestuurder aan dat de "war on drugs" in de Filippijnen de oorzaak was van het faillissement. Voor het NIF zal deze bestuurder wel weer met een ander onrealistisch verhaal komen waarom hij niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. Er zit dus ook hier waarschijnlijk niets anders op om een faillissementsrekest in te dienen en een curator de zaak te laten onderzoeken.

Mr
door Mrsx - Oct 23, 2019 om 09:54
10 Antwoorden / 1 Vragen

NM&EF Bond1 faillissementsverslag 22-10-2019: De (middelijk) bestuurders reageren niet op de aansprakelijkstelling. De curator onderzoekt thans de verhaalsmogelijkheden. Daartoe is de afgelopen verslagperiode overleg gevoerd met de andere curatoren binnen de aan de heer RW gelieerde groep en met externe onderzoeksinstanties.

Mr
door Mrsx - Oct 31, 2019 om 08:59
10 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens FD: Curator van NMEF wil aangifte doen tegen voormalig bestuurder RW. Faillissementsfraude gaat mogelijk onderzocht worden door de FIOD. Volgens de curator is het zelfs onduidelijk of er uberhaupt ooit een festival in Manilla is georganiseerd! Inmiddels is ook Van Leeuwenburgh failliet verklaard. Ook voor NMEF bond III lijkt bankroet aanstaande."Het is volstrekt onduidelijk waar het geld gebleven is" meldt de curator. Volgens gedupeerde beleggers houdt de voormalige bestuurder zich veel op in de Oekraïne.

Mr
door Mrsx - Oct 31, 2019 om 19:27
10 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels zijn de volgende BV's van de bestuurder RW failliet verklaard: NMEF-bond-I, NMEF-bond-II, NMEF-premium projects en Van Leeuwenburgh. Het lijkt een kwestie van tijd voordat ook het doek voor NMEF-bond-III valt. Daarna zullen wel de fondsen Nederlands Innovatiefonds-I en Nederlands Innovatiefonds-II volgen. Curatoren staan met de rug tegen de muur omdat de bestuurder niet meewerkt en geen administratie overhandigd. Hoe is het mogelijk dat iemand in Nederland hiermee weg komt en honderden goedgelovige spaarders zo besodemieterd. Deze bestuurder heeft meer dan 10 miljoen euro weggesluisd!