ivogers
door ivogers Apr 9, 2009 om 22:06
Geldzaken & recht

Nieuwe auto betalen?

Wij hebben een nieuwe auto besteld, maar kunnen deze niet pinnen (ING) dus moet ik iedere dag kontant geld pinnen (max. €500,-) en in huis nemen, omdat ik bij een telefonische overboeking de kans loop dat als de dealer failliet gaat ik mijn geld kwijt ben. De ING leeft nog in de 70er jaren, dit is toch echt niet van deze tijd? Wie weet de oplossing hiervoor? of is die er niet.

10342 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 9, 2009 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben vorig jaar een nieuwe auto gekocht en gewoon gepint.

Het volgende:u gaat naar uw bank en vraagt of ze op de dag dat u uw auto ophaalt een bepaald bedrag tijdelijk vrijgeven om te pinnen.

Veel succes met uw nieuwe auto.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2009 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat raar?

Je spreekt toch met de bank af dat je op een zekere dag een groot bedrag komt opnemen om vervolgens bij het postkantoor aan de garagehouder te overhandigen bij het overschrijven?

Zoiets doen wij altijd en dat werkt prima.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2009 om 22:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat ivonne bedoelt dat zij niet met een groot bedrag over straat hoeft.

Pinnen is wel veiliger.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2009 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt toch 2250 euro pinnen per keer bij het betalen en als u tww pinpassen heeft 2 2250 euro als u de auto afhaalt.

Ten 2e als u van tevoren bij de postkantoor of agentschap 1 dag van te voren opgeeft dat u een bepaald bedag kom halen dan is dat voor u dus mogelijk om dat dan een dag later als u de auto afhaald  contant te betalen zo regel ik dit.

groet Valerius.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2009 om 22:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ivonnebogers

U zou even de moeite moeten nemen om langs het postkantoor te gaan. Toen ING nog Postbank was, heb ik hetzelfde aan de hand gehad. Bij Postbank toen, maar zal misschien nu ook voor ING gelden kan je max. 12000,- per dag opnemen. [op postkantoor dus niet per pin]  Ook groter bedrag, maar dat moet je afspreken, reserveren. Je kan het dan na 2 a 3 dagen op komen halen. Dan wel je man of vrouw meenemen .... zijn een hoop centen. Vond het toen ook wel eng om met al die flappen over straat te gaan en in huis te bewaren. Ik heb toen geld gehaald en de volgende dag de auto afgehandeld.

Zou even langsgaan en zien of de spelregels nog hetzelfde zijn.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2009 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Denk er aan dat je auto pas betaalt als het kenteken op je naam is gesteld en de kwitantie is getekend voor ontvangst van het aankoopbedrag. Als ik je verhaal begrijp zit je wel aan het koopcontract vast. Zijn er afspraken gemaakt omtrent de wijze van betalen en op welk momenten? Maak een foto (mobieltje?) van de aankoop van de auto. Controleer het chassisnummer/kenteken aan de hand van het kentekenbewijs op juistheid! Nogmaals: "Auto halen en dan pas betalen, anders gaat het feest niet door"!

succes,

sterkearm

ve
door verwijderd - Apr 9, 2009 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt de bank ook de opdracht geven op de dag dat u de auto gaat ophalen voor een bepaalde tijd een telefonische overboeking te doen. Dat geeft denk ik voldoende zekerheid, als u 's ochtends even kijkt of uw auto inderdaad klaar staat.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2009 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Anders betaal je toch met girobetaalkaarten of eurocheques.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2009 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon betalen per telefonische of internet bankieren betalen als u de sleutels, de auto en de papieren heeft. De dealer zal toch wel een pc met internet hebben.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2009 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@chris35:

"Anders betaal je toch met girobetaalkaarten of eurocheques"

Lastig als deze al in 2002 zijn afgeschaft......

ve
door verwijderd - Apr 17, 2009 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

ING: U kunt per dag bij een ING pinautomaat per dag maximaal 1000 euro pinnen.

U kunt per dag maximaal 2500 euro pinnen, bij betalingen.

ING kantoor :

 Bij een ING-kantoor kunt u maximaal € 12.000 per dag zonder extra kosten opnemen.

Ik zie uw probleem niet....sorry hoor.(Zal wel aan mij liggen..)

Gr. Henri