toolboy
door toolboy Nov 8, 2012 om 23:28
Geldzaken & recht

Nivelering

Wat is er nou mis met de nivilering
Alleen de welgestelden klagen.
Zelfs in den haag zeggen de welgestelden het levert niks op.
Maar dat is totaal niet aan de orde.
Dit voorstel maakt allen het gat iets kleiner tussen arm en rijk.

895 5 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Nov 8, 2012 om 23:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=toolboy schreef op donderdag 8 nov 2012, 23:28]Dit voorstel maakt allen het gat iets kleiner tussen arm en rijk.

Nee hoor, het maakt het gat alleen iets kleiner tussen minima en 2x modaal! En met 2x modaal val je NIET onder de rijken.

fe
door festinger - Nov 9, 2012 om 03:00
410 Antwoorden / 18 Vragen

Weet je wat me mateloos ergert is dat echt rijk Nederland helemaal niets voelt van crisis. Kap je daar fors en redelijk in is er geen crisis meer nodig. Maar dat mag je niet zeggen ,want je kan zomaar de in de cel belanden als je ...... beledigd

pino123
door pino123 - Nov 9, 2012 om 11:13
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ga nu niet vertellen dat er geen sprake is van nivellering! Mensen in de hoogste belastingschijf betalen nu 52% procent belasting over elke verdiende euro! Da's best veel! Ik geloof niet dat jij dit betaalt aan belasting of wel?

Waar ik mij wel over irriteer is dat mensen met zeer hoge inkomens hypotheken kunnen dragen en bij deze kunnen opvoeren bij de belastingen voor terugvraag. Hier kan met dat soort inkomens geen sprake meer van zijn. Bouw de hypotheek terugvraag voor huizen hoger dan €350.000 af. Maar pak inderdaad niet de modaal en twee keer modale mens aan.

Let Festinger, dat indien je 'rijke' mensen gaat aanpakken, deze mensen uit Nederland gaan verdwijnen, dus ook de euro's die zij bezitten!

valerius-2
door valerius-2 - Nov 9, 2012 om 12:39
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het zal wel nooit veranderen, de macht ligt bij het geld. En geld is weer macht, daar draait alles om onder welk systeem van regeren we ook leven.Er was eens een gezegde : een dubbeltje wordt nooit geen kwarje zondat dat er 25 op kom te staan.

jobiejoba
door jobiejoba - Nov 9, 2012 om 16:23
134 Antwoorden / 1 Vragen

Gek dat half Nederland zich zo op de kast laat jagen door die ene krant. Alsof iedereen zoveel verdient dat ze meer zouden moeten betalen. Mijn buurman zou er 35 euro per maand op vooruitgaan. Nu wordt dat weer door zijn neus geboord. En dat is ook iemand die hard werkt en die veel verantwoordelijkheid draagt. Dat zou ook een keer beloond mogen worden.