Vi
door Vitani94 Jan 14, 2020 om 21:49
Geldzaken & recht

Nog steeds niet alle kerstpost binnen

Inmiddels is het half januari en er zijn nog steeds kerstkaarten naar mij onderweg. Ik heb van de afzenders vernomen dat de kaarten werkelijk zijn verstuurd en dat ze ook ruim op tijd zijn verstuurd, maar nog steeds heb ik niet alle kaarten binnen. Is PostNL zo slecht in hun werk of zo overbelast? Ik vind beide in ieder geval niet kunnen met hoe krankzinnig duur postzegels tegenwoordig zijn.

4869 23 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 14, 2020 om 21:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Komt vast nog wel.

Magnum007
door Magnum007 - Jan 14, 2020 om 22:02
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Vitani,

Uit frustratie heb ik al mijn kerstkaarten in mijn stad zelf bezorgd....

Maar het is te schandalig voor woorden......:-(((

sira
door sira Jan 15, 2020 om 18:54
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Bezorgt u einde van dit jaar toevallig ook in andere plaatsen? Bijvoorbeeld in de Betuwe? Ik heb er wel een heitje voor over ;-))

Magnum007
door Magnum007 Jan 15, 2020 om 20:06
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Sira,

Ik heb helaas geen zwaar gesubsidieerde Tesla op stroom......;-)))))

marita5
door marita5 - Jan 14, 2020 om 22:07
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Vitani94 ,

Wat èèn wereldprobleem , als u lang genoeg wacht zult u de kaarten nog wel krijgen ,  lees ook hier .

https://www.tipsenweetjes.nl/overig/postnl-stapel-kerstpost/

tenormin
door tenormin - Jan 14, 2020 om 22:08
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Geen idee hoe jong (oud) u bent maar als ze over 40 jaar bezorgd worden is het wel (als de krant nog bestaat) een artikel daarover waard. Zie een kaart verzenden maar zoiets als flessenpost tegenwoordig. ☺

gerbera
door gerbera - Jan 14, 2020 om 22:22
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Oh maar het is nog lang geen Kerst☺

Th
door Thijs124 - Jan 14, 2020 om 22:23
289 Antwoorden / Vragen

Goh, ik was juist trots op onze post! Afgelopen vrijdag een brief met kaart naar Duitsland verstuurd en vanmorgen op dinsdag al ontvangen. Vroeger had een kaart naar Duitsland een week nodig.

ne
door neodutchio - Jan 14, 2020 om 22:34
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Onlangs heb ik iets nieuws geleerd. Het schijnt dat je kerstpost in speciale dozen kon doen bij winkels. Blijken toch een hoop dozen niet of te laat zijn opgehaald.
Dus ja, als een winkel de betreffende doos niet tijdig aan PostNL afgeeft, is dat dan de schuld van PostNL?

tenormin
door tenormin Jan 14, 2020 om 22:50
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@neo, de post op de Dinsdag voor Kerst werd niet opgehaald bij de "op de bus doen" punten. Dus dat werd sowieso al later. En je maakt natuurlijk een geintje dat je pas hebt geleerd dat de Kerstpost in een speciale box kon deponeren. Want je weet zelf ook wel: dat bestaat al tig jaar.

ne
door neodutchio Jan 14, 2020 om 22:56
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ik verstuur al jaren geen kerstkaarten meer. Ik weet niet beter dat er brievenbussen zijn en dat er bij de PostNL punten een zak hangt naast de balie. Ik heb serieus nog nooit gehoord dat er op meer plekken dozen zouden staan waar je je post in kan gooien.

tenormin
door tenormin Jan 14, 2020 om 23:52
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, ik ook al jaren niet meer, bestaan genoeg gratis aanbiedingen voor de Kerst en Nieuw Jaar. Greez is er natuurlijk ook, maar dat kost (bijna) kapitalen. Waar ik vroeger nog wel 90 kaarten kon ophangen: inmiddels is bijna iedereen gaan hemelen, dus die 10 die over zijn: is de gratis e-card goed genoeg. En metdie speciale box bedoelde ik natuurlijk bij de Bruna's en Primera 's.

pe
door peentjes - Jan 15, 2020 om 00:24
421 Antwoorden / 0 Vragen

Leuk toch? Al die verassende kaarten? De mijne zijn 2e kerst gepost en nu nog niet allemaal binnen. Ik gun iedereen mijn verlate beste wensen...

ze
door zeeuw.p - Jan 15, 2020 om 11:59
11 Antwoorden / 1 Vragen

Post.nl laat zich betalen voor ondermaatse prestaties en niemand die er iets aan doet. Dat krijg je met monopolisten.

Grunnen.
door Grunnen. - Jan 15, 2020 om 12:34
509 Antwoorden / Vragen

Waarschijnlijk krijg je de post rond december 2020. Heb je mijn kaart en Sinterklaas cadeau wel ontvangen ?

me
door mein33 - Jan 15, 2020 om 13:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR VITANI94 14 JAN. 2020

Inmiddels is het half
januari en er zijn nog steeds kerstkaarten naar mij onderweg. Ik heb van de afzenders vernomen dat de kaarten werkelijk zijn verstuurd en dat ze ook ruim op tijd zijn verstuurd,

Heeft u dan iedereen van wie u een 'Kerstwens' verwachtte gebeld om te vragen of ze u wel een 'Kerstwens', via de brievenbus, hebben gestuurd ???
Het is niet meer dan logisch en slim van die personen om tegen u te zeggen dat zij u niet zijn vergeten en u wel een kaartje hebben gestuurd, ook als dat niet zo mocht zijn.
Een beetje naïef om te veronderstellen dat iedereen, die in een dergelijke ongemakkelijke situatie wordt gedwongen, de waarheid en niets anders dan de waarheid zal spreken.
En om dan maar Tante Post te beschuldigen, terwijl het tegendeel niet onomstotelijk kan worden vastgesteld, gaat toch wel een beetje ver, vindt u zelf ook niet ?

p.
door p.drabbe - Jan 15, 2020 om 14:27
4 Antwoorden / 1 Vragen

inderdaad, ook ik ben een van die slachtoffers en heb daar bij de PTT een klacht over neergelegd. ben benieuwd of die ook aankomt want een e-mailadres was niet te vinden. Ruim drie weken later kreeg ik een volledig goed geadresseerde kaart terug met 2 stikkers en 3 stempels erop dat het adres niet juist was! gegroet en sterkte!

diumenge
door diumenge Jan 15, 2020 om 19:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, denk niet dat je klacht bij PTT aankomt.

suus76
door suus76 - Jan 15, 2020 om 14:31
6 Antwoorden / 2 Vragen

Niet alleen bij postnl is dat zo, ook bij sandd. Ik zit ook nog steeds te wachten op een kerstkaart die ver voor de kerst al verzonden is via sandd (is toen bij etos ingeleverd in de speciale kerstpost ton). Tot op heden (anno 15 jan) nog steeds niet binnen, terwijl een vriend van mij aangeeft het wel verstuurd te hebben.

Echter op 3 januari heb ik van een collega wel een kerstkaart ontvangen via sandd. Dus het kan wel. Wel enorm laat, maar beter laat dan nooit.

Vind het erg jammer dat het ook deze kerstperiode(2019) weer verkeerd gaat, want dit accefietje had ik vorig jaar kerstperiode (2018) ook al en zowel via Sandd als via postnl.

tenormin
door tenormin Jan 15, 2020 om 14:44
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dan maar aan het eind van het jaar zien hoe het dan gaat: Sandd ingelijfd bij PostNl.

fl
door floppie - Jan 15, 2020 om 15:21
12 Antwoorden / 3 Vragen

als jullie alleen een dom antwoord kunnen geven onthoud je dan van commentaar ja!

diumenge
door diumenge Jan 15, 2020 om 19:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee!

aurora1
door aurora1 Jan 17, 2020 om 14:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hier nog een nee!
Het blijft dus wachten op een intelligent antwoord van @floppie.

edrick3
door edrick3 - Jan 15, 2020 om 15:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Helemaal met je eens!
Begin december kaart naar Amerika gestuurd die normaal gerfrankeerd was.
Krijg net pas bericht dat die (toch nog ;-)) aangekomen is.
Vorige week kaarten ontvangen die vóór de kerst verstuurd waren en ook 'normaal' gefrankeerd waren.
In ieder geval zijn ze nog aangekomen.

mo
door mof - Jan 15, 2020 om 16:06
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Hangt ervan af van waar de kaarten zijn verstuurd, binnenland, buitenland.

Redacteur
door Redacteur - Jan 15, 2020 om 17:19
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Graag ingaan op de inhoud van het aan de orde gestelde, daar is een topicstarter het meest mee geholpen. Onthoud je anders van je mening.

De redactie

Wi
door WimHoog - Jan 15, 2020 om 17:25
1 Antwoorden / Vragen

Ik moet nog 27 kerstkaarten ontvangen van 2018 en van het afgelopen jaar nog 15.
Wordt keurig gescand in de post.nl app aangegeven, maar bezorgen ho maar! krijg keurig bericht dat er post is onderweg!
Al mijn familie, vrienden en kennisen ingelicht dat ik geen kaarten meer verstuur met POST.NL en dat zij het ook niet meer hoeven te doen want de kosten lopen hierdoor flink op. Dat overbelast valt best wel mee denk ik. Ze hebben alleen geen goede postbestellers en ik vermoed dat ze in een of andere vuilcontainer gedumpt worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 15, 2020 om 20:07
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Weet u zeker dat ze via PostNl zijn verzonden? En helaas recent ook in het nieuws, postbezorger(s)  die de post ergens buitenhad achterlieten en er dis niet was bezorgd. PostNl zoekt na in hoeverre de adressen nog leebaar zijnen zal dan alsnog bezorgen. Hopelijk niet bij u het geval.