He
door Helicopter Oct 31, 2018 om 22:30
Geldzaken & recht

Nowshow

Goedendag ik heb een rekening gekregen van mijn spygoloog een tijd geleden
Ik had woensdag middag een afspraak en kon niet aanwezig zijn
Ik wist dit maandag al dus toen ik naar de jumbo ging ben ik het gebouw waar zei ook zit binnen gelopen om het door te geven ze was niet aanwezig werd mij door een mevrouw in het gebouw verteld en heb gevraagt of zei dit even wilde doorgeven en of ze dan even contact wilde opnemen voor een nieuwe afspraak dat was geen probleem   woensdag ochtend de dag van de afspraak niets.meer gehoord dus.een.mailtje gestuurd dat ik door omstandig heden niet kon komen . Ik kreeg en mail terug vervelend dat je niet kan komen maak maar een.nieuwe afspraak bij het planburo   ik ben nog 5 weken geweest en toen was ik klaar daar krijg ik ineens.2 maanden later een rekening van.die woensdag een now show.65euro!!!  Ik ben.niet van plan dit te betalen dus moest voor.de.rechter komen  heb mijn.verhaal uitgelegt en nu moet.de.tegenpartij de 28 weer vragen beandwoorden  welke geen idee .  Ze ontkennen wel dat ik daar maandags binnen gelopen ben  maar dan nog in de mail en de.weken erna heeft zei het nooit gehad over die rekening die ik zou krijgen    hoe sterk sta ik ???

3340 14 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 31, 2018 om 22:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Voor de rechter voor een rekening van 65 euro?

En die persoon die in het gebouw aanwezig was, had die dan iets met die psycholoog te maken? Was dat bijvoorbeeld assistent of heb je de concierge ofzo aangesproken?

He
door Helicopter Oct 31, 2018 om 22:48
Antwoorden / 3 Vragen

Door kosten van.deurwaarder inmiddels 230 euro. En iemand die daar liep en aangaf dat zei niet aanwezig was.   Indd ik had gelijk kunnen mailen maar ik heb totaal.niet gedacht dat het zo ging.lopen  het gebouw zit.naast.de.jumbo.waar.ik toch heen.moest en.dacht ik.loop.gelijk.even binnen

tijger1
door tijger1 - Oct 31, 2018 om 22:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe sterk u staat? Geen idee, maar u had natuurlijk op die maandag een mailtje kunnen sturen ipv aan een wildvreemde een boodschap door te geven. Hopelijk is de rechter soepel voor u.

Maar twee zittingen voor zoiets? Volgens mij neemt u de boel in de maling.

He
door Helicopter Oct 31, 2018 om 22:45
Antwoorden / 3 Vragen

Nou als ik.de boel in de malling neem heb ik wel.echt.niets te.doen.haha. nee de deurwaarderkosten zijn.erbij gekomen dus het is.inmiddels 230 euro.  Mvg

diumenge
door diumenge - Oct 31, 2018 om 22:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die mail op woensdagochtend wat natuurlijk te laat.

He
door Helicopter Oct 31, 2018 om 22:51
Antwoorden / 3 Vragen

Klopt mee.eens. maar kreeg een mailtje terug dat het vervelend was maar dan maar een nieuwe afspraak moet maken.  Helemaal nix waar staat als.je niet komt komen.er wel.kosten    ze heeft me vervolgens daarna nog 5 weken behandeld  en toen ik klaar.was nog.een.tijd daarna een now show van.toen gestuurd

tenormin
door tenormin - Oct 31, 2018 om 23:48
16816 Antwoorden / 108 Vragen

U heeft niet op tijd, op de juiste manier uw afspraak niet goed afgezegd. En wie was de "zij" die binnen zat? Assistente van de psycholoog kennelijk niet. "Ik.ben. niet van. plan. dit. te. betalen". Nee, ik begrijp dat u liever veel meer moet gaan betalen. De psycholoog zelf houdt zich niet met rekeningen bezig: vandaar zijn assistente (s) of wie dan ook dit regelen. Ik zou die rekening maar snel voldoen. Ook al ligt dit niet in de lijn van uw bedoeling.

O.T. Waarop schrijft u eigenlijk zo veel punten. in. uw. vraag. en. antwoorden.?

He
door Helicopter Nov 1, 2018 om 08:43
Antwoorden / 3 Vragen

Ik begrijp dat u liever veel meer wilt betalen?? Kortzichtig andwoord.weer)  Ik voel me in mijn recht staan de enige vraag is hoe sterk.sta ik?  En die punten die ik gebruik tja.... waar let je op!

aurora1
door aurora1 Nov 1, 2018 om 12:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoezo "kortzichtig antwoord weer"?
Omdat het antwoord u niet bevalt?
Waar mensen op letten? Als een tekst op een wonderlijke manier geschreven is valt dat op, daar hoeft niet voor opgelet te worden.
U staat overigens niet in uw recht. U heeft u niet op tijd en volgens de regels afgemeld. Verder heeft u het nog maandenlang laten sloffen met het gevolg van een steeds hoger wordende rekening. Dus nu bent u helemaal in de aap gelogeerd als u dit verliest want er komen dan nogal wat kosten bij. U kunt maar beter voortaan zo ad rem als u hier doet op rekeningen reageren....

He
door Helicopter Nov 2, 2018 om 10:21
Antwoorden / 3 Vragen

Het andwoord bevalt mij prima
Alleen je kan op verschillende manieren communiceren ik maak mij niet druk om bijkomende kosten als ik ongelijk heb zou ik die ook zeker betalen. Ik betaal liever niet teveel ik betaal liever niet voor iets waar ik het idee van heb het onterecht is en ik door onverwachtse omstandigheden niet op de afspraak kon komen  en oke al moet je dan 24 uur van te voren afmelden hoe doe je dat dan als je ineens doodziek op bed ligt dat weet je toch niet 24 van te voren    en ja ik snap best dat er mensen zijn die voor de kleinste dingen afmelden en het dan dom is dat je dan die 65'euro niet gewoon betaald maar ik vind dat dat in mijn geval zo niet is  als de rechter er anders over dacht had hij wss wel.een uitspraak gedaan.    Maar goed u vindt van niet en dat is wat ik vroeg niet om gelijk gelijk.dom genoemd te worden en je betaald zeker liever teveel. Daar gaat het niet om???? En waar staat dat ik niet gereageerd heb op de rekening van 65 euro ook weer een aanname die u zomaar doet. (Punt)????

tijger1
door tijger1 - Nov 1, 2018 om 00:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou dat is wel uitermate dom dat u die kosten zo hoog op hebt laten lopen. U had die nota allang moeten voldoen.

He
door Helicopter Nov 1, 2018 om 08:45
Antwoorden / 3 Vragen

Ik moet nix als ik me bedonderd voel betalen doe ik als ik in ongelijkheid gesteld word.   Dus u.weet al.zeker.dat ik dit verlies????

Ka
door Kassagebruiker - Nov 1, 2018 om 00:22
683 Antwoorden / 5 Vragen

hoe sterk sta ik ???

U heeft niet op de correcte wijze afgezegd dan wel niet op tijd. Dus u verliest en zal de (wel erg snelle) proceskosten ook moeten betalen.

He
door Helicopter Nov 1, 2018 om 08:50
Antwoorden / 3 Vragen

Ik laat het weten

Grunnen.
door Grunnen. Nov 1, 2018 om 09:49
509 Antwoorden / Vragen

Een dure manier van doen om je gelijk te krijgen. Succes

tenormin
door tenormin Nov 1, 2018 om 16:12
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@v1126, een dure manier om je ongelijk te krijgen.

newmikey
door newmikey - Nov 1, 2018 om 00:51
830 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe sterk u staat? Een beetje als een drilpudding op een papieren bordje in 34 graden hoogzomer. Maar ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Volgende keer gewoon even netjes schriftelijk afzeggen binnen een acceptabele termijn, hoe simpel kan het leven zijn?

He
door Helicopter Nov 1, 2018 om 09:45
Antwoorden / 3 Vragen

Indd dit zal ik in het vervolg anders oplossen het is.zoizo een goede.les

ne
door neodutchio - Nov 1, 2018 om 06:20
5129 Antwoorden / 12 Vragen

De tijd tussen het ontvangen van een factuur en het daadwerkelijk voor de rechter verschijnen zit maanden tussen. En al die tijd hebt u niets gedaan om het te voorkomen?
Het bedrijf waar u kwam zal echt wel algemene voorwaarden hebben en elke zorgbedrijf rekent kosten als u te laat afzegd of niet komt
opdagen. Uw princiepe kan u nog wel eens duur komen te staan.

Of u nu wel of niet binnengelopen bent, u hebt zich niet op de juiste plek bij de juiste personen afgemeld. U hebt ook niet eens bewijs, behalve van het mailtje van woensdag. Maar dat is natuurlijk veel te laat.

He
door Helicopter Nov 1, 2018 om 08:48
Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb gemailt natuurlijk maar geen reactie terug van.de.spygoloog Daarna.brief van de.deurwaarder. wat ik mij dan wel afvraag als ik mijn.verhaal gedaan heb bij de rechter waarom als dit zo is geen uitspraak? Ze willen nu nog een keer met de andere.partij spreken

panter22
door panter22 - Nov 1, 2018 om 08:18
6599 Antwoorden / Vragen

Het is goed dat je naar de rechter bent geweest. Nu heb je je verhaal kunnen doen.
De rechter neemt je verhaal serieus omdat de wederpartij vragen moet beantwoorden.
Of je deze rechtzaak wint, de kans is klein.
Je hebt geen bewijs dat je die maandag al afgezegd hebt.
Maar die woensdag daarop heb je een mailtje gestuurd dat je niet kon komen, dus het was geen no show.
Je hebt je bericht dat je verhinderd was niet aan de juiste persoon gedaan,
Het is nu wachten op de uitspraak van de rechter.

He
door Helicopter Nov 1, 2018 om 09:28
Antwoorden / 3 Vragen

Klopt de woensdag dat ik de.afspraak had heb ik nog even gemaild omdat ik.niets hoorde ik.deed.dit alleen.voor.de.zekerheid.   ik kreeg er een gewoon.andwoord op.terug en zei gewoon plan.maar een.nieuwe afspraak.in.   als.zei had gezegt hier komen helaas wel.kosten voor had ik.deze gewoon betaald.  Maar ze liet me.weten het vervelend te.vinden.dat ik niet kon komen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 1, 2018 om 09:44
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Aannemend dat de psycholoog (spychoog?) is aangesloten bij het Ned. Instituut voor Psychologen is het niet onredelijk om bij niet verschijnen zonder tijdige afzegging een zeker bedrag in rekening te brengen. Bij o.a. tandartsen en ook veel andere medici etc. is dat ook normaal. Dat wordt altijd duidelijk kenbaar gemaakt.

Ook ik adviseer u heel snel te betalen om nog erger te voorkomen en ga er daarbij vanuit dat u bij de kantonrechter een voor u negatieve uitspraak krijgt.
(En de rekening vorr de proceskosten en  de kosten voor de dagvaarding).

Kort gezegd: U staat zwakker dan zwak.

Sa
door Sander-Kikkert - Nov 1, 2018 om 10:53
1 Antwoorden / Vragen

Het is heel duidelijk, dat veel mensen die hier reageren erbij waren toen u uw afspraak afzegde.
Er mist heel veel informatie in uw verhaal om een duidelijk advies / antwoord te geven.
Wel is duidelijk dat, de rechter uw kant van het verhaal plausibel genoeg vind, de tegen partij om uitleg te vragen inzake van.
Wanneer u het factuur betaald, bekend u schuld en dit is juist het geschil waarvoor u voor de rechter staat.
Let wel, Mocht de rechter u niet in het gelijk stellen, dan komen de overige kosten geheel voor uw rekening.
Ik wens u veel succes met dit geschil.

He
door Helicopter Nov 1, 2018 om 14:54
Antwoorden / 3 Vragen

Dat klopt indd als ik betaal beken ik.schuld de mensen die zeggen dom dat je het.zo ver.laat.komen snap ik.dat ook niet helemaal ik betaal liever 500 als ik in.mijn.ongelijk gesteld.word als.zomaar 65 terweil het.voelt.of.er.een.mes.in.mijn.rug gestoken.word

diumenge
door diumenge Nov 1, 2018 om 20:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Want?

"Het is heel duidelijk, dat veel mensen die hier reageren erbij waren toen u uw afspraak afzegde."

ma
door maarten heest - Nov 1, 2018 om 12:22
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi @HELICOPTER, het is maar de vraag of u aan het kortste eind trekt hoor. U hebt uw afspraak afgezegd. En de intentie gehad om het goed te regelen.
Is die mevrouw waarbij u afgezegd hebt nog te traceren? Die kan als getuige optreden.

De psycholoog heeft u niet verteld dat u de zitting moest betalen. Pas aan het einde van de rit, toen u klaar was met het traject, bleek dat pas.

U had niet kunnen vermoeden dat u die rekening alsnog zou moeten betalen. Daar was geen ekele reden voor.
U bent zeker niet kansloos. Sterkte en succes!

ne
door neodutchio Nov 1, 2018 om 18:15
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Bij elke zorgverlener waar ik kom staat op verschillende plaatsen (mededelingenbord, algemene voorwaarden, informatiemappen) dat binnen 24 uur van een afspraak er kosten in rekening gebracht zullen worden. Het lijkt mij sterk dat hier anders zou zijn.

He
door Helicopter Nov 1, 2018 om 23:56
Antwoorden / 3 Vragen

Tuurlijk maar en zijn toch soms onverwachtse omstandigeheden

gerbera
door gerbera - Nov 1, 2018 om 15:37
7348 Antwoorden / 14 Vragen

hoe sterk sta ik ???

Totaal niet, mag aannemen dat u al eerder bij die psycholoog bent geweest en u best wel wist dat er betaald moest worden bij het niet op komen dagen zonder afmelding. Dat u het zover laat komen dat er een rechtzaak van gemaakt is wordt het voor u wel een héél dure afwezigheid. Diegene waaraan u het heeft verteld kan ook wel een patiënt geweest zijn die niet voor niets bij een psycholoog  loopt. Helaas voor u @HELICOPTER, u heeft iets te hoog gevlogen.

He
door Helicopter Nov 1, 2018 om 17:02
Antwoorden / 3 Vragen

Indd ik weet ik moet betalen bij het niet afmelden en op komen dagen maar dat is niet het geval.  En in de email heeft zei mij ook niet verteld dat als ik er smiddags niet zal.zijn.dit.voor mijn rekening.kwam

gerbera
door gerbera Nov 1, 2018 om 21:56
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Indd ik weet ik moet betalen bij het niet afmelden en op komen dagen

niet verteld dat als ik er smiddags niet zal.zijn.dit.voor mijn rekening.kwam

Beetje tegenstrijdig vindt u niet? Waarom moest dat dan extra vermeld worden.

He
door Helicopter Nov 1, 2018 om 23:54
Antwoorden / 3 Vragen

Hoezo extra? Waneer hebben ze me dat dan nog meer gemeld?

gerbera
door gerbera Nov 2, 2018 om 11:46
7348 Antwoorden / 14 Vragen

ik weet ik moet betalen bij het niet afmelden en op komen dagen

pino123
door pino123 - Nov 1, 2018 om 16:41
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Loop eens naar binnen om met de betreffende persoon te spreken die u toen te woord heeft gestaan.Misschien kan hij/zij u verder helpen en kan de 'no show' omgezet worden.

tijger1
door tijger1 Nov 1, 2018 om 20:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens de Ts loopt er al een rechtzaak.

pino123
door pino123 Nov 2, 2018 om 07:55
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Yup je hebt gelijk